|
Hey Gamed-forum lui ,
Het gaat om de volgende samenstelling:
- Intel Core 2 Duo E6850
- Gigabyte P35C-DS3R
- Club3D Nvidia 8800GTX
- Western Digital 320GB S-ATA WD3200KS (2x)
- Zalman Powersupply 600Watt
- Kingston DDR2 GB (800Mhz ???) D2N5K2/2G
De resterende onderdelen zijn niet van belang in mijn topicvraag.
Ik zeg er alvast eerlijk bij dat ik in eerste instantie heb afgekeken naar BBG (Best Buy Guide september 2007) van Tweakers. Ik heb geprobeerd zo veel mogelijk de gelijke onderdelen te bestellen bij de verkrijgbare PC-shops in mijn stad. Ik heb geen angst om online te kopen maar ik vind het gevaar van garantie en het zelf opsturen met bijbehorende kosten ook niet een vlekkeloos idee. Daarnaast ben ik overdag niet vaak thuis en mijn pa heeft 0,0 verstand van pc's en onderdelen. Mijn insteek om een nieuwe pc is (net als velen van jullie) het kunnen en willen spelen van de aankomende spellen als bijv Crysis.
Nu mijn hamvraag: volgens BBG van Tweakers zou ik van Samsung Twintop HD moeten kiezen. De shop waar ik het meeste alles compleet kon krijgen had na mijn reservering de melding dat ze WD hadden gekozen ivm het langdurige bestellen, zo ook met de videokaart.
Het is een Club3D geworden ipv Gigabyte. Ook volgens Tweakers zou dat qua prestaties geen verschil moeten uitmaken maar meer in minder/extra geleverde software e.d. gezien de prijs.
En dan vooral het gedeelte geheugen. Ik weet dat Kingston goed is. Ooit met een vriend een test gedaan wie het eerst BF2 geladen had. Hij had Kingston en ik standaard Crucial. Hij won.
Maar goed ik dwaal af: Nogmaals, volgens Tweakers zijn Crucial maar dan de Ballistix een juiste keuze met PC5300 (667Mhz). Volgens de PC-shop waar mijn reservering staat waren OCZ ook prima en dan de Platinum versie. Uiteindelijk heeft hij Kingston besteld. Let even goed op welke type en volgens de (reserverings)bon die ik mee heb gekregen zouden die op het moederbord passen met een klokfrequentie van 800Mhz wat ik graag wil. Maar ik vind via Google 667Mhz??? Word ik hier genaaid of? En ik werd geadviseerd om 4GB te nemen.
Ik ben geen specifieke overklokker! Het zou wel leuk zijn maar daar gaat het mij niet in de eerste plaats om. Aankomende nieuwe games moeten goed/netjes/fatsoenlijk draaien op zn minst! Ik wil zo min mogelijk afwijken van de bovenstaande onderdelen behalve een eerlijk, serieus en goed advies mbt het geheugen of ik Crucial Ballistix, OCZ of Kingston moet nemen, of WD qua HD goed is/zijn of toch Samsung SpinPoint en het merk Club3D.
Wie kan mij antwoord geven of dat geheugen echt op 800Mhz draait? Anders cancel ik die onderdelen en dan bestel ik ze wel online! En is Club3D een goed merk? Op dit moment een XFX maar die vind ik prijstechnisch toch wat aan de dure kant. Ik heb zelf wel goed vertrouwen in Gigabyte (zowel videokaart als MB). Nu heb ik Asus-moederbord. Maar ik wil voor de ervaring wat anders!
Grt, cgia.23 |
|