Auteur |
Bericht |
|
Mokroveli |
Geplaatst: 18 Jun 2007 11:56 Onderwerp: Waarom geen Xenogears remake?
| |

|
Sinds gister speel ik Xenogears weer eens even door en zodoende kwam er een vraag bij mij opborrelen: Aangezien Square de afgelopen tijd een kampioen is in het fabriceren van remakes, waarom dan geen remake van Xenogears? Xenogears heeft per slot van rekening de beste verhaallijn ooit in een game. Heeft het iets met rechten te maken? Of misschien wel de toch wat pikante verwijzingen naar de bijbel?
Iemand enig idee? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 18 Jun 2007 11:57 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Om dezelfde reden dat geen van hun supergoede titels (Vagrant Story, Xenogears, Chrono Trigger) een remake krijgen. De verkoopscijfers van het origineel. |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 18 Jun 2007 11:58 Onderwerp:
| |
![]()
|
Misschien komt het wel doordat ze met Final Fantasy remakes veel meer verkopen.
***Ik zie dat Joni eenzelfde idee had.*** |
|
Terug naar boven |
|
|
Mokroveli |
Geplaatst: 18 Jun 2007 12:02 Onderwerp:
| |

|
Kwestie van goed promoten lijkt me: verkoopcampagne met dubieuze verwijzingen naar het christendom en je hebt een bestseller in handen.
Haha.
Ik las trouwens laatst dat Square in 1998 zelfs overwogen heeft Xenogears gedeeltelijk te censureren voor de Amerikaanse markt.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Snakesonic |
Geplaatst: 18 Jun 2007 12:08 Onderwerp:
| |

|
Veel van de medewerkers die aan xenogears werkten zitten toch bij Namco(xenosaga), Dat zal de reden zijn dat er geen remake komt.
De kans op een remake van Chrono Trigger hebben de japanners verspeeld, zij hebben FF3 verkozen boven CT als remake voor de DS.
Laatst aangepast door Snakesonic op 18 Jun 2007 12:09; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 18 Jun 2007 12:09 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Mokroveli schreef: | Ik las trouwens laatst dat Square in 1998 zelfs overwogen heeft Xenogears gedeeltelijk te censureren voor de Amerikaanse markt.  | Redelijk logisch gezien de sektenatuur van sommige Amerikaanse takken van het Christendom. Dat zou veel protest uitlokken in Amerika.
Snakesonic schreef: | Veel van de medewerkers die aan xenogears werkten zitten toch bij Namco(xenosaga), Dat zal de reden zijn dat er geen remake komt. | Dat houdt hen niet tegen met Sakaguchi en de eerste Final Fantasy games. |
|
Terug naar boven |
|
|
Mokroveli |
Geplaatst: 18 Jun 2007 12:12 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Mokroveli schreef: | Ik las trouwens laatst dat Square in 1998 zelfs overwogen heeft Xenogears gedeeltelijk te censureren voor de Amerikaanse markt.  | Redelijk logisch gezien de sektenatuur van sommige Amerikaanse takken van het Christendom. |
Klopt, maar het betreft een game. Als volwassene moet je kunnen relativeren. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 18 Jun 2007 12:14 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Mokroveli schreef: | Joni Philips schreef: | Mokroveli schreef: | Ik las trouwens laatst dat Square in 1998 zelfs overwogen heeft Xenogears gedeeltelijk te censureren voor de Amerikaanse markt.  | Redelijk logisch gezien de sektenatuur van sommige Amerikaanse takken van het Christendom. |
Klopt, maar het betreft een game. Als volwassene moet je kunnen relativeren. | Verwijst naar Church of England vs Resistance. |
|
Terug naar boven |
|
|
Mokroveli |
Geplaatst: 18 Jun 2007 12:14 Onderwerp:
| |

|
Iemand trouwens enig idee waar ik, op redelijk simpele wijze, een origineel exemplaar van Xenogears op de kop kan tikken? |
|
Terug naar boven |
|
|
Mokroveli |
Geplaatst: 18 Jun 2007 12:15 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Mokroveli schreef: | Joni Philips schreef: | Mokroveli schreef: | Ik las trouwens laatst dat Square in 1998 zelfs overwogen heeft Xenogears gedeeltelijk te censureren voor de Amerikaanse markt.  | Redelijk logisch gezien de sektenatuur van sommige Amerikaanse takken van het Christendom. |
Klopt, maar het betreft een game. Als volwassene moet je kunnen relativeren. | Verwijst naar Church of England vs Resistance. |
 |
|
Terug naar boven |
|
|
Snakesonic |
Geplaatst: 19 Jun 2007 21:54 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|