Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Ben jij voor of tegen opvang van vluchtelingen?
Pro opvang vluchtelingen binnen de EU
40%
 40%  [ 6 ]
Tegen opvang vluchtelingen binnen de EU
60%
 60%  [ 9 ]
Totaal aantal stemmen : 15

Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
Robert BerichtGeplaatst: 09 Sep 2015 21:04    Onderwerp: Europese vluchteling crisis Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Ik ben benieuwd naar wat de mening is van het gamed.nl volk over de Europese vluchtelingen crisis.

Wat denk je dat de gevolgen zijn voor NL/BE op de korte en lange termijn bij opvang van duizenden vluchtelingen? Ben je van mening dat de EU verantwoordelijk is voor de opvang van vluchtelingen? Zal integratie succesvol zijn?

Persoonlijk vind ik het erg moeilijk om te besluiten wat juist is. Ik denk dat deze mensen absoluut hulp nodig hebben, maar vermoed dat de EU hiervoor zwaar zal betalen voor deze opvang. Daarnaast lijkt het me ook dat als je vluchteling bent voor de oorlog elk land wel zou volstaan buiten oorlogsgebied. Waarom moeten vluchtelingen door tot Duitsland/Frankrijk/UK?

Al met al ben ik dus weinig positief over de opvang van vluchtelingen in de EU.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 09 Sep 2015 21:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Hoe het nu handelt zeker. Heb geen probleem met vluchtelingen op te vangen, maar het grotere probleem is de crisis in het midden oosten. Dit gaat nog lang niet voorbij en voordat je het weet zijn we alweer 10-20 jaar verder met elke dag meer vluchtelingen als het zo doorgaat. Die mensen willen nooit meer naar huis en dat neem ik ze niet kwalijk, maar we gaan enorme problemen krijgen met integratie en alle andere ellende.

Zou tof zijn als andere landen buiten EU ook een steentje willen bijdragen aan opvangen, maar dat zie ik niet gebeuren. EU pret begint pas net!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 09 Sep 2015 21:50    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

De landen onderwerpen, nieuwe dictators installeren die bevolking in beperkte mate gelukkig moeten houden en zo het tegengaan. Beter gezegd, dus teruggaan naar de tijd van Khadaffi, Hussein en Assad maar dan misschien iets opener zodat de levenskwaliteit toch stijgt. Blijft echter duidelijk dat je zonder die sterke leiders in die regio momenteel geen vrede zult krijgen omdat die bevolkingsgroepen elkaar echt niet kunnen uitstaan. Ze hebben nu eenmaal die band niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 09 Sep 2015 22:31    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Lawliet schreef:
Hoe het nu handelt zeker. Heb geen probleem met vluchtelingen op te vangen, maar het grotere probleem is de crisis in het midden oosten. Dit gaat nog lang niet voorbij en voordat je het weet zijn we alweer 10-20 jaar verder met elke dag meer vluchtelingen als het zo doorgaat. Die mensen willen nooit meer naar huis en dat neem ik ze niet kwalijk, maar we gaan enorme problemen krijgen met integratie en alle andere ellende.

Zou tof zijn als andere landen buiten EU ook een steentje willen bijdragen aan opvangen, maar dat zie ik niet gebeuren. EU pret begint pas net!


Eens. Overigens zijn er wel landen buiten de EU die vluchtelingen opvangen. Voornamelijk Turkije doet veel.

Joni Philips schreef:
De landen onderwerpen, nieuwe dictators installeren die bevolking in beperkte mate gelukkig moeten houden en zo het tegengaan. Beter gezegd, dus teruggaan naar de tijd van Khadaffi, Hussein en Assad maar dan misschien iets opener zodat de levenskwaliteit toch stijgt. Blijft echter duidelijk dat je zonder die sterke leiders in die regio momenteel geen vrede zult krijgen omdat die bevolkingsgroepen elkaar echt niet kunnen uitstaan. Ze hebben nu eenmaal die band niet.


Waarschijnlijk een idee wat iig voor stabiliteit zorgt. Helaas moeilijk haalbaar. Overigens weet ik niet of dit altijd/overal werkt. Is Assad niet ook een sterke dictator? Veel chaotischer dan Syrie kan het eigenlijk niet worden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nelus BerichtGeplaatst: 10 Sep 2015 00:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jan 2006
Berichten: 5252

Strengere grenzen. Niet sluiten, maar wel strenger want dit loopt echt uit de hand.

Waar ik nu echt niet tegen kan zijn de duizenden posts op Facebook dat IS een aanval plant door middel van vluchtelingen in Europa te plaatsen. De undercover IS mensen zeg maar. Dan laten ze een foto zien van 2 verschillende mensen die op elkaar lijken. Eentje is dan in IS outfit (of uberhaupt militair), de ander in burgerkleding in een stad. En maar roepen met van die Wilders uitspraken, donders zeker van zichzelf. Beetje zeuren dat de media geen aandacht schenken en beperkte beelden laten zien, maar zelf pleuren ze plaatjes online die alleen maar angst zaaien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 10 Sep 2015 07:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Nelus schreef:
Waar ik nu echt niet tegen kan zijn de duizenden posts op Facebook dat IS een aanval plant door middel van vluchtelingen in Europa te plaatsen. De undercover IS mensen zeg maar. Dan laten ze een foto zien van 2 verschillende mensen die op elkaar lijken. Eentje is dan in IS outfit (of uberhaupt militair), de ander in burgerkleding in een stad. En maar roepen met van die Wilders uitspraken, donders zeker van zichzelf. Beetje zeuren dat de media geen aandacht schenken en beperkte beelden laten zien, maar zelf pleuren ze plaatjes online die alleen maar angst zaaien.
Ik ken de foto die je bedoelt. Het is dezelfde man, hij was gewoon rebellenleider voor de gematigden.

Robert schreef:
Waarschijnlijk een idee wat iig voor stabiliteit zorgt. Helaas moeilijk haalbaar. Overigens weet ik niet of dit altijd/overal werkt. Is Assad niet ook een sterke dictator? Veel chaotischer dan Syrie kan het eigenlijk niet worden.

Het is bij Assad eigenlijk op enkele punten misgelopen:
- Hij had geen antwoord op de klimaatverandering die vele voormalige boeren naar de stad dreef. Je kreeg op die manier een clash van groepen die al lang niet met elkaar overweg kunnen.
- Hij werd gesaboteerd door buurlanden, met name die van het Arabische schiereiland die liever iemand van hun eigen 'stam' op zijn plaats zien zitten. Zij zijn dan ook niet te bezorgd over ISIS.
- De Westerse beslissing om de rebellen te steunen heeft heel wat wapens in het land gekapt, samen met de snelle capitulatie van het Iraakse leger.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 10 Sep 2015 21:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Joni schreef:

- Hij werd gesaboteerd door buurlanden, met name die van het Arabische schiereiland die liever iemand van hun eigen 'stam' op zijn plaats zien zitten. Zij zijn dan ook niet te bezorgd over ISIS.
- De Westerse beslissing om de rebellen te steunen heeft heel wat wapens in het land gekapt, samen met de snelle capitulatie van het Iraakse leger.


Wie is er in die regio nou niet bezorgd over ISIS? Voor hoever ik het zie is het in dit geval wel heel simpel. (Om Bush Jr. maar te citeren) Je bent ofwel pro of tegen ISIS.

Dezelfde niveaus van extreem ver radicaal islam fuseren met ISIS en de rest is niet extreem genoeg, dus vijand.

Wat heeft trouwens de capitulatie van Irak (welke?) te maken met de situatie in Syrie?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat mensen liever ISIS geinstalleerd zien dan Assad.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 10 Sep 2015 22:05    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Robert schreef:
Wie is er in die regio nou niet bezorgd over ISIS? Voor hoever ik het zie is het in dit geval wel heel simpel. Je bent ofwel pro of tegen ISIS.

In simpele termen, de Wahhabi die de dominante meerderheid vormen van Saoedi-Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten. Niet toevallig dat ISIS en Al-Qaeda beide Wahhabi bewegingen zijn.

Robert schreef:
Wat heeft trouwens de capitulatie van Irak (welke?) te maken met de situatie in Syrie?

Over de laatste twee jaren hebben significante delen van het Iraakse leger hun eigen land verraden om zich aan te sluiten bij ISIS, vaak die elementen van het leger die eerder tot de strekking van Saddam behoorden en jarenlang gepaaid werden door de VS, tot die zich terugtrokken waardoor de zwakke regering hen niet meer in stand kon houden, onder andere terug door de Sunni - Shia tegenstellingen. Dat heeft hen toegang gegeven tot een gigantisch wapenarsenaal - zie de val van Mosul - en zeer ervaren militaire leiders. ISIS bestaat voor een belangrijk stuk uit delen van het voormalige Iraakse leger, zowel pre- als post-Irak oorlog. Je hebt dus eigenlijk een leger nu met de ervaren commandanten van Saddam met de moderne hardware die de VS aan het nieuwe leger gaf.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 10 Sep 2015 23:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Joni Philips schreef:
Robert schreef:
Wie is er in die regio nou niet bezorgd over ISIS? Voor hoever ik het zie is het in dit geval wel heel simpel. Je bent ofwel pro of tegen ISIS.

In simpele termen, de Wahhabi die de dominante meerderheid vormen van Saoedi-Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten. Niet toevallig dat ISIS en Al-Qaeda beide Wahhabi bewegingen zijn.


Zowel UAE als Saudi Arabia is actief oorlog voeren met ISIS in Syrie. Er zal ongetwijfeld support komen vcoor ISIS vanuit dergelijke landen maar het lijkt niet dat ze onbezorgd zijn over ISIS.

Het plan voor een arabische muur lijkt ook niet in dat beeld te passen:


Robert schreef:
Wat heeft trouwens de capitulatie van Irak (welke?) te maken met de situatie in Syrie?

Over de laatste twee jaren hebben significante delen van het Iraakse leger hun eigen land verraden om zich aan te sluiten bij ISIS, vaak die elementen van het leger die eerder tot de strekking van Saddam behoorden en jarenlang gepaaid werden door de VS, tot die zich terugtrokken waardoor de zwakke regering hen niet meer in stand kon houden, onder andere terug door de Sunni - Shia tegenstellingen. Dat heeft hen toegang gegeven tot een gigantisch wapenarsenaal - zie de val van Mosul - en zeer ervaren militaire leiders. ISIS bestaat voor een belangrijk stuk uit delen van het voormalige Iraakse leger, zowel pre- als post-Irak oorlog. Je hebt dus eigenlijk een leger nu met de ervaren commandanten van Saddam met de moderne hardware die de VS aan het nieuwe leger gaf.[/quote]

Interessant. Het valt mij op dat IS grondgebied verloren heeft in Irak. Tussen mei en september zijn ze terug gezakt van 50% naar 30% bezetting. Ik twijfel wel aan wat een goede oplossing zou zijn voor Syria/Irak post ISIS. Ik zie die Koerden wel hun eigen staat daar oprichten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jonezy BerichtGeplaatst: 11 Sep 2015 09:58    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 11 Mei 2008
Berichten: 2161

Joni en Robert, jullie komen beiden met hele goede punten.
De situatie is zo vreselijk ingewikkeld en de hele vluchtelingenstroom is een direct gevolg van het hele plan dat vandaag 14 jaar geleden in werking getreden is. Het hele feit dat Rusland nu zwartgemaakt wordt in de Nederlandse en internationale pers omdat het Assad steunt, terwijl het dat al decennia doet, is tekenend voor hoe de hele situatie met elkaar verbonden is.

Syrië heeft natuurlijk Hezbollah en de Iraanse Revolutonaire Garde aan haar zijde, evenals een kleine groep internationale vrijwilligers (al is het erg moeilijk om een screening te doen dus nemen ze weinig mensen aan). Assad houdt al 3,5 jaar vol tegen verschillende groepen die met name door steun van Turkije, Saudi-Arabië, de VAE, Qatar en Koeweit een strijd weten te voeren. Dat de Verenigde Staten wapens stuurt is geen geheim, al jaren zijn er filmpjes of foto's op internet waar serienummers op wapens zelfs vergeleken kunnen worden met serienummers die in gelekte of door middel van het Amerikaanse equivalent van de Wet Openbaarheid Bestuur vrijgekomen gegevens van de Amerikaanse overheid en overeen blijken te komen.

De Verenigde Staten praat al jaren over een zogenaamde gematigde oppositie die zij in Syrië zouden steunen. Volgens de tot nu toe enige officiële naar buiten gebrachte gegevens van de overheid van de Verenigde Staten hebben ze zo'n 60 mensen getraind, waarvan een groot deel niet meer in contact staat met Amerikaanse inlichtingendiensten of legereenheden. Toch zijn er ondertussen al tientallen zo niet honderden miljoenen naar 'steun' aan 'gematigde' troepen gegaan.

Een ander opmerkelijk feit is dat in de Europese media zeer weinig aandacht lijkt voor de Europese burgers die meevechten in IS. Volgens berichten van Assad zijn het juist deze Europese burgers en met name Scandinavische, die een belangrijk deel van de leiding van IS vormen. Dat hoor je hier ook niet, Wilders is wel de enige die zich zogenaamd provocatief drukmaakt om teruggekeerde Jihadi's, maar zelfs hij houdt het bij simpele one-liners en treedt niet echt buiten de mediabubbel die er omtrent deze onderwerpen helaas onvermijdelijk is gekomen. Elke dag zien we een paar korte filmpjes op het journaal over hoe het er ook vandaag weer vreselijk aan toe ging op een paar plaatsen in Europa waar vluchtelingen naar toe gekomen zijn.

Het gaat niet over de jarenlange vuile oorlog van de NAVO, de VS en de Golfstaten tegen Assad. Het gaat niet over hoe de zogenaamde Arabische Lente die ook zijn land aandeed een in ieder geval door Amerikanen gesaboteerd of gebruikt sentiment was dat voor een groot deel een creatie van Al Jazeera (Qatar) en Westerse media was. Toen de Arabische Lente Qatar dreigde aan te doen zagen we daar een paar dagen enkele beelden van hoe de autoriteiten tegen de demonstrerende burgers optraden. Er werd snel mee afgerekend en niet veel later deed Beatrix Qatar aan waarmee de aandacht weer op goede economische verhoudingen met Qatar kwam te liggen.

Nu worden we eigenlijk op dezelfde manier voor de gek gehouden zoals al jaren over de hele toestand in Syrië (net als Oekraïne trouwens). Ik bedoel dit niet in de zin van liegen over de ware aard van de vluchtelingen. Ik geloof niet dat het ook maar iets is zoals Wilders zegt dat er nu een horde IS-terroristen onze kant op komt om Europa te veroveren of iets dergelijks. Wat ik wel geloof is dat autoriteiten in zuidelijke Europese staten al een lange tijd overbelast worden met een constante stroom aan vluchtelingen. Niet alleen Syrische vluchtelingen, ook Afrikaanse vluchtelingen. En waar het bij Syrische vluchtelingen nog wel eens ter sprake komt dat Europa de vluchtelingen moet helpen omdat het zich ook heeft ingemengd in het conflict daar door te gaan bombarderen, hoor je dit bij de discussie over Afrikaanse vluchtelingen nauwelijks. Terwijl Nederland op dit moment in Mali oorlog aan het voeren is tegen god weet wat om Franse uraniumbelangen te verdedigen.

Tuurlijk gaan mensen dan naar Europa toe, blijkbaar is Europa zo badass dat het samen met de VS en Arabische landen overal in de wereld kan bombarderen wanneer het wil, of militairen sturen met een slap VN-mandaat. Maar er zijn ook landen die tegen deze coalitie in konden gaan. Libië bijvoorbeeld onder Khadaffi, of Soedan, of Irak onder Hussein, of Afghanistan onder de Taliban, of Syrië onder Assad. Julian Assange kwam laatst nog naar buiten met diplomatieke berichten van de Amerikaanse ambassade in Damascus uit 2006, waarin gesproken wordt over scenario's om Assad te dumpen met technieken als inspelen op sektarische tegenstellingen, de Soennitische/Sjiitische scheiding in de Islam, gebruik maken van de Golfstaten door ze voor te houden dat Assad armoedige Soennieten bekeert naar het Sjiisme.. Terwijl hij zelf Alawiet is..

Verhalen worden gewoon zo simpel geframed waarbij je al gauw een discussie voert over een paar talking points omdat dat de talking points zijn die je toegespeeld worden door de media..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 11 Sep 2015 11:23    Onderwerp: Re: Europese vluchteling crisis Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Robert schreef:

Wat denk je dat de gevolgen zijn voor NL/BE op de korte en lange termijn bij opvang van duizenden vluchtelingen? Ben je van mening dat de EU verantwoordelijk is voor de opvang van vluchtelingen? Zal integratie succesvol zijn?

Ik ben hier onverwachts nogal rechts over.

- Vind ik dat vluchtelingen moeten worden opgevangen? Absoluut. Vele van hen zijn gevlucht voor oorlogen waar wij maar nauwelijks een idee van hebben. Ons beste idee bij oorlog is een uit de hand gelopen ruzie bij De Rijdende Rechter.
- Daarnaast zijn er echter ook vluchtelingen die niet het land vluchten vanwege oorlog, maar omdat ze niet aan de bak komen in eigen land, gelukszoekers dus. Dat zijn de mensen waarvan ik zeg: Die moet je niet opvangen.
- Het probleem is ook krom. Ik vind het ''raar'' dat een vluchteling (Let wel, daar kan hij/zij niks aan doen) door een overheid ''beter'' wordt behandeld (Dus inwoning, integratie, kans op nieuw leven etc) dan een schoolverlater of iemand die een starterwoning wilt kopen/appartement wilt huren. Zij worden grotendeels tegengewerkt door diezelfde overheid terwijl deze mensen hun leven lang in dit land hebben gestudeerd. Wat zet een vluchteling daar tegenover? Dat is wat ik vind dat misgaat bij de overheid: Een vluchteling wordt ''beter'' behandeld en krijgt makkelijker dingen voor elkaar wegens diens status, terwijl jongeren in eigen land die voordeeltjes niet krijgen.
- Ik denk dat NL hard zal falen bij het handelen van dit probleem. Was er niet nu nog maar 1 plek, Ter Apel, waar ze naartoe konden? Vlak voor dit vluchtelingenprobleem zon grote vlucht naar boven nam werd die fantastische beslissing genomen. Daar hoor je nu niks meer over, net zoals je niks meer hoort over Je Suis Charlie of de Griekse bankencrisis. Het levert geen aandacht meer op, dus verkiest de media weer iets anders. En een dood jochie op het strand levert geheid aandacht op.
- EU zal wel mensen moeten opvangen, maar mijn statement blijft altijd dat het bij de bron aangepakt moet worden. Assad is een achterlijke lul, maar IS is nog veel achterlijker, dus steunen we Assad. Dat weet de beste man, en maakt er dan ook maximaal gebruik van. In ruil voor die ''hulp'' zou je best mogen eisen dat hij de shit in zijn gedeelte van het land maar eens oplost. Gelukszoekers moeten gewoon worden teruggestuurd naar land van herkomst.
- Het idee en de oproep dat particulieren met een ''groot huis'' (Dit is echt zo gezegd) dit open kunnen stellen voor vluchtelingen is nobel maar compleet van de pot gerukt. In de jaren 90 gebeurde dit ook al, en guess what, dat werkte voor geen meter. Daarnaast: Er zitten enorme cultuurverschillen tussen alle mensen, en je wilt deze lui blind gaan vertrouwen? Ik lees al verhalen van mensen die hun huissleutel hebben gegeven aan zulke mensen. Dat is simpelweg schrijnende naïviteit. De risico's die je loopt bij zon actie zijn te talrijk om hier neer te zetten.

Uiteindelijk in het globale schema der dingen is het gewoon weer VS vs Rusland, en net als bij MH17 maakt het hun geen klap uit wat er eigenlijk gebeurt, zolang het maar niet bij hun gebeurt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 11 Sep 2015 19:45    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Robert schreef:
Zowel UAE als Saudi Arabia is actief oorlog voeren met ISIS in Syrie. Er zal ongetwijfeld support komen vcoor ISIS vanuit dergelijke landen maar het lijkt niet dat ze onbezorgd zijn over ISIS.

Ze voeren een schijnoorlog, eerder zoals Turkije doet: ze vallen wel aan, maar als schijn. Turkije omdat het de Koerden wil doden, Saudi Arabia in hun koude oorlog met Iran.

Robert schreef:
Het plan voor een arabische muur lijkt ook niet in dat beeld te passen.

Het is niet omdat ze Syrië willen neerhalen om de Wahbabi aan de macht te brengen, dat ze effectief die mensen in hun eigen land willen zien. Het is een beetje zoals Palestina. Israel vernietigen is zeer belangrijk, maar Palestijnen effectief opvangen? Eh nee.

Robert schreef:
Interessant. Het valt mij op dat IS grondgebied verloren heeft in Irak. Tussen mei en september zijn ze terug gezakt van 50% naar 30% bezetting. Ik twijfel wel aan wat een goede oplossing zou zijn voor Syria/Irak post ISIS. Ik zie die Koerden wel hun eigen staat daar oprichten.
Niet toevallig omdat de bombardementen zich focussen op Irak. Het is dan ook een goede strategie om zoveel mogelijk terug te vallen op het land waar je 70% bezet. Wat betreft de Koerden, onwaarschijnlijk want die Koerdische staat zou ook Iran en Turkije aantasten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 06 Dec 2015 17:58    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Ik ben er tegen. Simpelweg omdat onze regering een stelletje liegende klootzakken zijn.

Er is geen geld voor degelijk pensioen. Er is geen geld om nieuwe jobs te creeëren. Er is geen geld voor werklozen want tja, die doen niet genoeg om een job te vinden en ze moeten maar wat meer moeite doen.

Zelf ben ik werkloos momenteel en nergens moeten ze blijkbaar iemand hebben. Zelfs de tering Colruyt/Carrefour zeggen dat ik "niet in het profiel pas".

Maar hey, dat is natuurlijk allemaal ons eigen schuld en ze hebben geen geld om zoiets te fixen. En hopla, vluchtelingen aan de deur en ze vinden ineens 120 miljoen euro om ze integreren, onderdak en voedsel te geven?

En wat hebben ze gedaan? Vrouw en kinderen achtergelaten en als een stel mietjes naar Europa gekomen om hier de vandaal uit te hangen.

Als ze toch zo misbruik maken: 't volgend vliegtuig op en weg ermee.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 06 Dec 2015 20:32    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

MaartenL schreef:

Zelf ben ik werkloos momenteel en nergens moeten ze blijkbaar iemand hebben. Zelfs de tering Colruyt/Carrefour zeggen dat ik "niet in het profiel pas".

Offtopic, maar inderdaad dit. Dit excuus (Net als dat ze beweren dat je in hun databank blijft zodat je eerder aan de beurt komt) wordt telkens weer gebruikt.

Andere leuke geintjes zijn plots een ander opleidingsniveau naar voren te schuiven in mails (terwijl het op de site anders is). Wanneer je dan vraag waarom dit zo is krijg je als antwoord dat ze het gaan fixen. Maar dat vraag ik niet

Het is nogal irritant dat van de sollicitant maar eindeloos geduld wordt gevraagd terwijl het bedrijf zelf blijkbaar alle sollicitatie fuck ups uit het boekje mag maken. Gelul dat je niet in een profiel past... Ze zouden eens menselijk zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 13 Dec 2015 18:31    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Om te reageren in dit topic na MaartenL's advies:

dantekloon schreef:

tja, en dan heb je het nog niet eens gehad over al het geld wat ze beschikbaar stellen voor de vluchtelingen

Wat moet je anders? Er moet immers eerst worden vastgesteld waarom ze zijn gevlucht, etc.. dat kost tijd. Tot die tijd moet je iets doen.

Al ben ik er geen voorstander van dat ze na 3 dagen weer weg moeten, op naar een ander AZC, maar wat was jouw oplossing dan? Meteen wegsturen?

dantekloon schreef:

en andere landen waar ze geld naar toe blijven pompen en voor ons alles duurder word!

Ja, eten en drinken hier is bijkans onbetaalbaar aan het worden Wil je hier iets tegen doen, dan:
- Ga de politiek in.
- Stem op een tegenpartij.
- Emigreer.

Ivm veel andere landen hebben wij het nog relatief goed te noemen, we hebben sociale vangnetten, enzovoort. Is de huidige oplossing symptoombestrijding? Absoluut. Maar niets doen is geen optie.

dantekloon schreef:

Voor jij de vluchtelingen beschermd, valt het jou niet op dat er gigantisch veel gezonde jonge mannen op de vlucht zijn en hun vrouw en kids achterlaten in Syrie terwijl die eikels voor hun land moeten vechten?

Is het fout om het voor vluchtelingen op te nemen dan?

Ja, tussen de vluchtelingen zitten ook gelukszoekers - Mensen die voor rijkdom komen en daarbij hun hele familie achterlaten. Die mensen mogen wat mij betreft gewoon weg. Dat geldt niet voor de vluchtelingen die noodgedwongen hun land moeten ontvluchten wegens oorlog en treurnis.

En je zegt dus dat die gezonde vluchtelingen maar voor hun land moeten vechten? Oke dan...

MaartenL schreef:
Paintskillz schreef:
Citaat:
Voor jij de vluchtelingen beschermd, valt het jou niet op dat er gigantisch veel gezonde jonge mannen op de vlucht zijn en hun vrouw en kids achterlaten in Syrie terwijl die eikels voor hun land moeten vechten?
En hoe moeten ze dat doen volgens jou?


Alles omvattend laffe rukkers... Ik bedoel... vluchtelingen kan je hier kwijt.

Ik vermoed dat dit een grap is (Eikels, rukkers)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 13 Dec 2015 21:12    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Het is zowel een grap als realiteit Red.

Er zijn zeker vluchtelingen die alleen de overstap maken maar er zijn er tegelijkertijd zoveel die hun gezin in de greep van ISIS laten.

Als ik moest kiezen: mijn gezin op de boot, en ik blijf wel. Zeker als je ziet wat ISIS met vrouwen en kinderen doet.

Dus tja, er zitten zeker wat lafaards tussen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 13 Dec 2015 21:25    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

MaartenL schreef:
Het is zowel een grap als realiteit Red.

Er zijn zeker vluchtelingen die alleen de overstap maken maar er zijn er tegelijkertijd zoveel die hun gezin in de greep van ISIS laten.

Als ik moest kiezen: mijn gezin op de boot, en ik blijf wel. Zeker als je ziet wat ISIS met vrouwen en kinderen doet.

Dus tja, er zitten zeker wat lafaards tussen.


Dat is de main reason waarom ik tegen de vluchtelingen ben, waarom zou je je eigen gezin achterlaten!
Vindt het ook jammer waarom de europese leiders het allemaal naar Europa laat komen, er zitten sowieso IS aanhangers tussen(aanslag in Parijs kwam niet zomaar uit de lucht vallen toch?), ook wordt er zo veel geld aan vrij gegeven dat ik ook wel wilt hebben.

Ik wil ook wel graag een woning, per dag eten, gas, stroom, water, zakgeld, zorg en dat allemaal betaald door de regering/gemeentes.

En zelf hebben ze geen gram respect voor de europese culturen en wetgevingen van dat land waar ze ter gast zijn, en maar klagen.

Mensen die echt vluchten ivm de oorlog zijn van mij welkom, ondanks het maar een handje vol zijn. De rest kunnen opflikkeren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
MaartenL BerichtGeplaatst: 13 Dec 2015 21:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

dantekloon schreef:
En zelf hebben ze geen gram respect voor de europese culturen en wetgevingen van dat land waar ze ter gast zijn, en maar klagen.


Inderdaad, dit is echt een probleem. Mensen hier proberen hun te helpen en ze smijten alles weg want het is niet goed genoeg. En dan nog commentaar geven over ons? Ze krijgen verdomme zoveel en ze zijn allesbehalve dankbaar en gaan nog wat ruzie stoken ook nog...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 13 Dec 2015 22:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Het gebeurt een beetje te veel, erg jammer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joni Philips BerichtGeplaatst: 13 Dec 2015 22:42    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

De aanslag in Parijs is bedacht en uitgevoerd door Fransen en Belgen, niet meteen mensen uit Syrië afkomstig. Buiten die ene met een vals paspoort, waarvan je ook niet meteen weet waarvan hij echt komt.

Wat betreft de influx van vooral jonge mannen, vergeet niet dat dit juist de doelgroep is die door IS en de Taliban het sterkst wordt aangetast. Als je hen niet wil joinen, overleef je dat niet meteen.

Nu, dat er zoveel mensen uit Afghanistan en Bagdad tussen zitten, is wel wat vreemder. Dit zijn gebieden die typisch onder controle zouden moeten zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 14 Dec 2015 12:13    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

MaartenL schreef:
Het is zowel een grap als realiteit Red.

Er zijn zeker vluchtelingen die alleen de overstap maken maar er zijn er tegelijkertijd zoveel die hun gezin in de greep van ISIS laten.

Als ik moest kiezen: mijn gezin op de boot, en ik blijf wel. Zeker als je ziet wat ISIS met vrouwen en kinderen doet.

Dus tja, er zitten zeker wat lafaards tussen.

Ja, maar dat is niet iedereen. Niet iedere vluchteling is een rukker, wat je wel in het andere topic insinueerde
Ik vind ook niet dat we alleen maar negatief over vluchtelingen moeten praten zoals ik je dat in een latere post zie doen. Daardoor krijgt het woord ''vluchteling'' al een negatieve associatie. Veel vluchtelingen zijn hoog opgeleid, willen ook meedoen met de omgeving om hun heen.

Vind je het echt zo gek dat als je een paar honderd mensen met verschillende nationaliteiten, religies, culturen bij elkaar zet dat het dan fout gaat? We doen nu allemaal een prachtige Pavlov reactie als we weer eens lezen dat er een flinke ruzie in een AZC is geweest, maar echt verrassend moet het toch niet zijn lijkt me.

Daarnaast reizen die vluchtelingen het gehele land door, want ze moeten binnen 2-3 dagen weer wieberen. Gevolg is dat ze nergens kunnen aarden en nergens een routine kunnen ontwikkelen. Dat vind ik een zeer kwalijke zaak, zeker voor vluchtelingen met kinderen.

dantekloon schreef:

Dat is de main reason waarom ik tegen de vluchtelingen ben, waarom zou je je eigen gezin achterlaten!

Ook hier geldt weer dat nuance gewenst is, want je praat voornamelijk alsof alle vluchtelingen een stelletje boeven zijn die maar profiteren van alles.

dantekloon schreef:

En zelf hebben ze geen gram respect voor de europese culturen en wetgevingen van dat land waar ze ter gast zijn, en maar klagen.

Vind je het gek? Wat wij, het Westen graag doen is ons idee van ''democratie'' en ''vrijheid'' opdringen aan landen die dit hele concept nog nooit hebben gekend en het in de praktijk ook nooit zullen ondervinden. Het is hetzelfde dat ''wij'' hun cultuur niet snappen. We moeten van die bemoeienis af.

Wat wel vreemd is (En dit zou best wel eens een impopulaire mening kunnen wezen, maar misschien kunnen jullie het punt zien) is dat een vluchteling in de praktijk meer privileges krijgt dan bijvoorbeeld jongeren die hun eerste starterswoning willen kopen/het huis uit willen gaan. Zij worden overal op tegengewerkt, maar vluchtelingen krijgen wel ''makkelijker'' toegang. Dat is nogal krom aangezien die jongere al jaren in NL woont en gewoon hard heeft gewerkt om te zijn waar hij nu is. Een vluchteling heeft nog niets voor Nederland betekend, maar krijgt wel allerlei perks waar de jongeren van ons land op worden tegengewerkt.

Daarmee bedoel ik niks kwalijks naar de vluchteling toe, die maakt gewoon gebruik van de mogelijkheden. Ik vind het vooral kwalijk dat de (r)overheid die verschillen creëert en onterecht het voor vluchtelingen makkelijker maakt dan voor mensen die hier al jaren wonen. Dat vind ik nogal.. krom te noemen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Zokun90 BerichtGeplaatst: 14 Dec 2015 15:31    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Jan 2008
Berichten: 393

MaartenL schreef:
Ik ben er tegen. Simpelweg omdat onze regering een stelletje liegende klootzakken zijn.

Er is geen geld voor degelijk pensioen. Er is geen geld om nieuwe jobs te creeëren. Er is geen geld voor werklozen want tja, die doen niet genoeg om een job te vinden en ze moeten maar wat meer moeite doen.

Zelf ben ik werkloos momenteel en nergens moeten ze blijkbaar iemand hebben. Zelfs de tering Colruyt/Carrefour zeggen dat ik "niet in het profiel pas".

Maar hey, dat is natuurlijk allemaal ons eigen schuld en ze hebben geen geld om zoiets te fixen. En hopla, vluchtelingen aan de deur en ze vinden ineens 120 miljoen euro om ze integreren, onderdak en voedsel te geven?

En wat hebben ze gedaan? Vrouw en kinderen achtergelaten en als een stel mietjes naar Europa gekomen om hier de vandaal uit te hangen.

Als ze toch zo misbruik maken: 't volgend vliegtuig op en weg ermee.
Je komt wel erg dichtbij in de buurt van vluchtelingen tot zondebok maken. Je eraan ergeren dat je moeilijk aan het werk komt en gaat klagen dat men geld opzij legt voor mensen die veel meer hulp nodig hebben dan de gewone Nederlander/Belg vind ik standpunten van niks.

Het is tenslotte dat je toevallig binnen de grenzen van Nederland of België woont en je niet per se meer verdient dan iemand die uit een land komt dat plat gebombardeerd wordt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 14 Dec 2015 18:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Redneck the refugee protector
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
MaartenL BerichtGeplaatst: 14 Dec 2015 19:32    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Zokun90 schreef:
Je komt wel erg dichtbij in de buurt van vluchtelingen tot zondebok maken. Je eraan ergeren dat je moeilijk aan het werk komt en gaat klagen dat men geld opzij legt voor mensen die veel meer hulp nodig hebben dan de gewone Nederlander/Belg vind ik standpunten van niks.


De schuld hiervan ligt niet bij de vluchtelingen, maar bij onze regering. Iets dat ik ook al naar voren haalde in de post die je quote.

Als ze eerst zeggen dat ze nergens geld voor over hebben en we allemaal maar meer moeten betalen om de staatsschuld in te vullen en vervolgens toch ergens miljoenen euro's kunnen besteden omdat er plots vluchtelingen aan de deur staan.

Overigens wil ik ook niet alle vluchtelingen slecht bestempelen, er zitten er zeker en vast goede tussen. Maar toch, het gedrag dat sommige vertonen is toch wel erg belachelijk. En sprekende over het lot van de mannen die niet bij IS aansluiten? Wat dan voor de vrouwen? Die worden gewoon verkocht als (seks)slaven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 14 Dec 2015 21:31    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

dantekloon schreef:
Redneck the refugee protector

Goed argument man. Ik had eigenlijk natuurlijk moeten zeggen dat alle vluchtelingen een stelletje boeven zijn

Mensen over 1 kam scheren is simpelweg not done, daar hebben we Wilders voor. Die had een aantal jaar terug nog wat nuance in zijn uitspraken zitten, maar ja, populisten worden alleen maar populairder als ze nog harder schreeuwen. Nog even en Wilders zal vluchtelingen gaan vergelijken met Joden. Omdat het kan.

MaartenL schreef:

De schuld hiervan ligt niet bij de vluchtelingen, maar bij onze regering. Iets dat ik ook al naar voren haalde in de post die je quote.

Als ze eerst zeggen dat ze nergens geld voor over hebben en we allemaal maar meer moeten betalen om de staatsschuld in te vullen en vervolgens toch ergens miljoenen euro's kunnen besteden omdat er plots vluchtelingen aan de deur staan.

Overigens wil ik ook niet alle vluchtelingen slecht bestempelen, er zitten er zeker en vast goede tussen. Maar toch, het gedrag dat sommige vertonen is toch wel erg belachelijk. En sprekende over het lot van de mannen die niet bij IS aansluiten? Wat dan voor de vrouwen? Die worden gewoon verkocht als (seks)slaven.

Het probleem, zoals altijd wel eigenlijk met dit schaakkabinet, is de regering. Die kan maar niet een deugdelijke oplossing bedenken.

Ik blijf het jammer vinden dat je het woord ''vluchtelingen'' negatief benadert, (Er zitten vast goede tussen). Wat denk je, is de meerderheid van de vluchtelingen die we hebben ''fout''? Ja, er zitten rotte appels tussen. Veel rotte appels. Maar ik focus liever op de vluchteling die wel zijn best wilt doen, ipv de lul die zijn leven te grabbel gooit.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group