Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
Mokroveli BerichtGeplaatst: 01 Mei 2007 22:46    Onderwerp: Vraag voor de PS3 owners betreffende de koeling. Reageren met citaat

Het viel me vandaag op dat mn Playstation3 na een tijdje aan te hebben gestaan overspringt naar een hoger koelingsniveau, en dus wat meer geluid begint te maken. Je zou dan verwachten dat ie na een paar minuten weer terugspringt naar een lager koelingsniveau, maar dit gebeurd niet. Hij blijft dan dus tot ik 'em uit zet op het hoogste niveau draaien.

Normaal of klopt er iets niet..?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Roderick BerichtGeplaatst: 01 Mei 2007 22:48    Onderwerp: Reageren met citaat

De PS3 wordt, net als de Xbox 360, flink heet. Kijk er dus niet van op als de koeling wat harder zn werk gaat doen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Mokroveli BerichtGeplaatst: 01 Mei 2007 22:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Roderick schreef:
De PS3 wordt, net als de Xbox 360, flink heet. Kijk er dus niet van op als de koeling wat harder zn werk gaat doen

Ja, dat weet ik. Maar je verwacht wel dat ie, na een tijdje niets doen, weer overspringt na een lager niveau, dat doet ie echter niet. Is dat bij jou ook zo?

Sinds mijn slechte ervaringen met mijn ex-360 ben ik geloof ik een tikkeltje paranoia geworden... Heh..
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 01 Mei 2007 23:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

PS3 koeling zou niet kunnen verminderen van tempo zonder het ding uit te zetten.
Terug naar boven
Dnarbeis BerichtGeplaatst: 01 Mei 2007 23:10    Onderwerp: Reageren met citaat

dat is normaal hoor mijne heeft dat ook,maarja ik vind hem nog steeds zeer stil
Terug naar boven
Mokroveli BerichtGeplaatst: 01 Mei 2007 23:12    Onderwerp: Reageren met citaat

dnarbeis schreef:
dat is normaal hoor mijne heeft dat ook,maarja ik vind hem nog steeds zeer stil

Mooi, dan werkt ie dus gewoon naar behoren. Ten opzichte van de 360 is ie inderdaad erg stil..
Terug naar boven
Dnarbeis BerichtGeplaatst: 02 Mei 2007 15:31    Onderwerp: Reageren met citaat

yep,xbox is net een stofzuiger
Terug naar boven
Tom_V BerichtGeplaatst: 02 Mei 2007 15:47    Onderwerp: Reageren met citaat

dnarbeis schreef:
yep,xbox is net een stofzuiger

fijn
Terug naar boven
Dnarbeis BerichtGeplaatst: 02 Mei 2007 16:01    Onderwerp: Reageren met citaat

vind ik ook
Terug naar boven
Tom_V BerichtGeplaatst: 02 Mei 2007 16:08    Onderwerp: Reageren met citaat

dnarbeis schreef:
vind ik ook

Wat ik een beetje vreemd - storend zou te veel eer zijn - vind, is dat je de ene week volop 'twijfelt' over welke console je moet kopen, om de week daarop de console die je niet koos te vergelijken met een stofzuiger...

Maar dat ligt dan weer in de lijn van je verschijning op gamed.
Terug naar boven
Dnarbeis BerichtGeplaatst: 02 Mei 2007 16:10    Onderwerp: Reageren met citaat

ok
Terug naar boven
Rene Groen BerichtGeplaatst: 02 Mei 2007 16:32    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

dnarbeis schreef:
ok

Je hoeft niet overal op te reageren dnarbeis, het is hier geen chatbox.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Dnarbeis BerichtGeplaatst: 02 Mei 2007 16:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Het was sarcastisch omdat tarantino zo een dom antwoord gaf .
Terug naar boven
Tom_V BerichtGeplaatst: 02 Mei 2007 16:51    Onderwerp: Reageren met citaat

dnarbeis schreef:
Het was sarcastisch omdat tarantino zo een dom antwoord gaf .

Een antwoord krijg je als je een vraag stelt.
Zie het eerder als een opmerking, mijn beste.

Maar goed. On-topic wacht ik trouwens nog steeds op een neutrale test die maar eens moet bepalen welke console nu het meeste decibels produceert. Zijn we tenminste van dat gezeik af.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 02 Mei 2007 17:17    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Bij een neutrale test was dat naar het schijnt de Wii voor de PS3 en dan de 360. 360 geluid is gewoon storender.
http://www.gamed.nl/view/23964
Terug naar boven
Tom_V BerichtGeplaatst: 02 Mei 2007 17:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
Bij een neutrale test was dat naar het schijnt de Wii voor de PS3 en dan de 360. 360 geluid is gewoon storender.

Die heb ik ook gelezen, maar ik vind het geen betrouwbare test - je kunt er overigens verschillende conclusies aan vastknopen. Uit Rene's conclusie haal ik trouwens dat de 360 het minst geluid maakt.

De set-up van de consoles alleen al lijkt me hier niet echt ideaal. De PS3 bijvoorbeeld heeft minder 'ademruimte' dan de xbox 360 en zou bijgevolg sneller kunnen opwarmen. De wii staat hier rechtop... misschien is er een verschil in volume bij een wii die meer oppervlakte raakt (plat ligt). Werd de test afgenomen in een huis dat staat in een drukke straat of niet? Detailkritiek misschien. Maar in zo'n testcase van niet gering belang.

Zo'n tests zouden moeten gebeuren in een gesloten labo-ruimte door mensen die er ervaring mee hebben.
Terug naar boven
Mokroveli BerichtGeplaatst: 02 Mei 2007 19:13    Onderwerp: Reageren met citaat

tarantino schreef:
Joni Philips schreef:

Die heb ik ook gelezen, maar ik vind het geen betrouwbare test - je kunt er overigens verschillende conclusies aan vastknopen. Uit Rene's conclusie haal ik trouwens dat de 360 het minst geluid maakt.

De set-up van de consoles alleen al lijkt me hier niet echt ideaal. De PS3 bijvoorbeeld heeft minder 'ademruimte' dan de xbox 360 en zou bijgevolg sneller kunnen opwarmen. De wii staat hier rechtop... misschien is er een verschil in volume bij een wii die meer oppervlakte raakt (plat ligt). Werd de test afgenomen in een huis dat staat in een drukke straat of niet? Detailkritiek misschien. Maar in zo'n testcase van niet gering belang.

Zo'n tests zouden moeten gebeuren in een gesloten labo-ruimte door mensen die er ervaring mee hebben.

Huh..?

Je hebt geen wetenschappelijk onderzoek nodig om te kunnen concluderen dat de 360 in vergelijking met de twee andere consoles het meeste geluid schept. Allerlei cijfertjes doen er niet toe, het gaat erom hoe je het geluid ervaart als gamer wanneer je speelt.

In mijn geval, en bij vrienden thuis, is het gezoem/geblaas/gebrom (hoe wil je het noemen?) zo evident aanwezig tijdens het spelen dat je , ook al zou je willen, er gewoonweg niet omheen kan. Het stoort, en zelfs al zet jeje tv iets harder, dan nog hoor je het ding. Voorzover heb deze ervaring niet opgedaan met de PS3/Wii. Voor mij is de 'zaak' zo helder als kristal en is wat voor soort onderzoek dan ook niet geboden.

Laatst aangepast door Mokroveli op 02 Mei 2007 19:30; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Mokroveli BerichtGeplaatst: 02 Mei 2007 19:27    Onderwerp: Reageren met citaat

tarantino schreef:
dnarbeis schreef:
vind ik ook

Wat ik een beetje vreemd - storend zou te veel eer zijn - vind, is dat je de ene week volop 'twijfelt' over welke console je moet kopen, om de week daarop de console die je niet koos te vergelijken met een stofzuiger...

Maar dat ligt dan weer in de lijn van je verschijning op gamed.

Het zou heel goed kunnen dat hij, na beide concoles op een aantal vlakken te hebben vergeleken in verband met een eventuele aanschaf, tot de conclusie is gekomen dat de 360 in zijn optiek meer geluid produceert dan de PS3. Ik zie niet in wat daar 'vreemd' aan is. Kan je mij uitleggen wat je precies vreemd vindt..?
Terug naar boven
Tom_V BerichtGeplaatst: 02 Mei 2007 19:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Mokroveli schreef:

Je hebt geen wetenschappelijk onderzoek nodig om te kunnen concluderen dat de 360 in vergelijking met de twee andere consoles het meeste geluid schept. Allerlei cijfertjes doen er niet toe, het gaat erom hoe je het geluid ervaart als gamer wanneer je speelt.

Wie heeft het hier over wetenschappelijk onderzoek? Ik heb het over steeds terugkerende dooddoeners als 360 maakt het geluid van een stofzuiger en de PS3 kun je als toaster gebruiken.
Met een degelijke test kun je uitmaken welke console objectief gezien het minst lawaai produceert of welke console het meest verbruikt, het meest energie afgeeft, etc...

Uiteraard zal de één dan nog altijd vinden dat console a minder lawaai maakt dan console b en de andere zal het omgekeerde beweren.
Net als de ene buurtbewoner van Schiphol/Zaventem meer last heeft van het geluid dan de andere. Het geluid blijft echter iets dat gemeten kan worden.
Terug naar boven
Tom_V BerichtGeplaatst: 02 Mei 2007 19:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Mokroveli schreef:
Het zou heel goed kunnen dat hij, na beide concoles op een aantal vlakken te hebben vergeleken in verband met een eventuele aanschaf, tot de conclusie is gekomen dat de 360 in zijn optiek meer geluid produceert dan de PS3. Ik zie niet in wat daar 'vreemd' aan is. Kan je mij uitleggen wat je precies vreemd vindt..?

Ach... ik laat me niet graag vangen aan discussies die nergens heen gaan.
Voor zover we hier kunnen zien (in andere posts) heeft dnarbeis zich laten leiden door de spelletjesbeschikbaarheid voor beide consoles.
Wat volgens mij overigens het enige criterium is dat je moet overwegen voor je tot een aankoop overgaat. Dus da's absoluut geen probleem.

De rest is... hoe zeggen ze dat daar boven de rivieren... larie en apekool?
Terug naar boven
Mokroveli BerichtGeplaatst: 02 Mei 2007 19:52    Onderwerp: Reageren met citaat

tarantino schreef:

Uiteraard zal de één dan nog altijd vinden dat console a minder lawaai maakt dan console b en de andere zal het omgekeerde beweren.
Net als de ene buurtbewoner van Schiphol/Zaventem meer last heeft van het geluid dan de andere. Het geluid blijft echter iets dat gemeten kan worden.

Dergelijke metingen doen niet terzake. Het gaat erom hoe jij als gamer het geluid als al dan niet storend ervaart. Althans, das mijn nederige mening .
Terug naar boven
Tom_V BerichtGeplaatst: 02 Mei 2007 19:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Mokroveli schreef:
tarantino schreef:

Dergelijke metingen doen niet terzake. Het gaat erom hoe jij als gamer het geluid als al dan niet storend ervaart. Althans, das mijn nederige mening .

Die ik overigens ten zeerste weet te waarderen

Ach. Voor iedere PS3 eigenaar die zegt dat het lawaai van zijn console het 'minst storend' is, kun je een 360 en Wii eigenaar vinden die hetzelfde zeggen over hun console.
Dus dat blijft een hopeloze discussie.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 02 Mei 2007 21:55    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Het is gewoon zo dat niet alleen de decibels, maar ook de toonhoogte/frequentie enzo zijn belangrijk om te bepalen of iets storend is of niet.
Terug naar boven
Tom_V BerichtGeplaatst: 03 Mei 2007 11:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat die metingen betreffen vond ik overigens een testje van afgelopen januari, uitgevoerd door Test Aankoop (consumentenvereniging in Vlaanderen).

Verbruik in stand-by
PS2: 0,6 W
PS3: 1,2 W
360: 3,8W
Wii: 1,7 W

Verbruik ingeschakeld (not gaming)
PS2: 15,4 W
PS3: 181 W
360: 148 W
Wii: 17 W

Verbruik in werking (gaming)
PS2: 18 W
PS3: 193 W
360: 183 W
Wii: 17,6 W

Geluid in werking (sones*)
PS2: 1,06
PS3: 0,79
360: 4,37
Wii: 1,19

* Lineaire schaal voor geluidshinder

Zo, dan weet ik meteen hoe het komt dat m'n elektriciteitsverbruik omhoog gaat.
Terug naar boven
Mokroveli BerichtGeplaatst: 03 Mei 2007 15:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Zo heeft iedere console zijn voor- en nadelen, let us all be happy
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

Ga naar: