Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
Tom_V |
Geplaatst: 26 Okt 2006 10:18 Onderwerp: Pro Evolution Soccer 6: eerste ervaringen (en BE-NL tourny)
| |

|
PES6 ligt in de winkelrekken; op de ene plaats al wat eerder dan de andere. Is het goed? Is het z'n geld waard?
Volgens mij wel.
Tijdens m'n eerste wedstrijdje - in de winkel waar ik 'm kocht - was ik verbaasd... misschien zelfs enigszins teleurgesteld. PES6 is namelijk op vele vlakken anders dan PES5.
De geschiedenis indachtig - PES5 was ook een revolutie tov PES4 - liet ik me niet uit m'n lood slaan en kocht de game. Ik heb het me nog geen seconde beklaagd. Hoe meer ik het speel, hoe meer ik vind dat het spel zoveel beter is dan PES5. Het accent ligt nog meer op realisme en je gaat niet even een hele flank afdribbelen om vervolgens door het centrum te snijden en te scoren... integendeel; je moet echt opbouwen, je moet voetballen!
Nog meer dan PES5 is dit volgens mij een spel geworden dat je kunt blijven en blijven en blijven spelen.
Over het toernooi waarover Mr. Black het had.
Het is de bedoeling om er een Belgisch/Nederlands wedstrijdje van te maken op 360. Eerst selecties in een groepsfase per land, om vervolgens vanaf de kwartfinales gekruist te gaan spelen.
Nu heb ik hierover 2 vragen:
1) Wie heeft interesse (reply in dit topic)
2) Willen jullie dat het toernooi op dit forum te volgen is (eventueel sticky?) of op een externe site. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 26 Okt 2006 12:31 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Even tussendoor grapje, zijn gisteren in Belgie 2000 exemplaren van de game gestolen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Arrie |
Geplaatst: 26 Okt 2006 12:33 Onderwerp:
| |

|
Citaat: | Het accent ligt nog meer op realisme en je gaat niet even een hele flank afdribbelen om vervolgens door het centrum te snijden en te scoren... |
Hè, jammer, dat doe ik bij Fifa 06 altijd.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Mr Black |
Geplaatst: 26 Okt 2006 15:30 Onderwerp: Re: Pro Evolution Soccer 6: eerste ervaringen (en BE-NL tour
| |

|
tarantino schreef: | [
Nu heb ik hierover 2 vragen:
1) Wie heeft interesse (reply in dit topic)
2) Willen jullie dat het toernooi op dit forum te volgen is (eventueel sticky?) of op een externe site. |
1. Interesse: Ja
2. Eender, denk voor iedereens gemak op het forum hier.
Inschrijving zeker:
Big Carp11 - Epic Mr Black - EpicJ Man Live - Epic Bono (Tarantino) - Big Nuns |
|
Terug naar boven |
|
|
tinyriconen |
Geplaatst: 27 Okt 2006 19:55 Onderwerp:
| |

|
Ik heb hem nu ook, maar ik ben wel diep teleurgesteld in de inhoud van het spel. Bundesliga? Coca Cola League? Liverpool? Chelsea? Die zouden er naar mijn idee gewoon in zitten.
En de Edit-mode dan.. na uuuuuuuren aan PES5 edit-mode te hebben gezeten hadden vrienden en ik de grootste verwachtingen voor PES6. Kom op zeg, je kan niet eens een speler z'n uiterlijk veranderen! Enigste optie in Edit-mode is Player Edit en, zoals ik al zei, uiterlijk niet inbegrepen.
Ook mis ik de PESShop. We hadden al fantasiën over Zidane bij Classic France en Bergkamp bij Classic Netherlands. Maar ik kan dit allemaal niet terugvinden.
Het spel zelf ziet er echt heel vet uit. Super gaaf vond ik het om, samen met 2 vrienden, de eerste wedstrijden te spelen. Alles wat nieuw was werd geloofd. Vooral de assistent-scheidsrechter vonden we echt prachtig. Grafisch is het er super op vooruit gegaan. Scoren is echt een stuk pittiger. Dat bevorderd ook de blijdschap bij het scoren in plaats van het gebruikelijke routine gevoel. Ik heb de toevoeging van het snel vrije trap nemen nog niet toe kunnen passen, maar het lijkt me wel praktisch.
Ik baal van het ontbreken van een noemenswaardige edit-mode, een PES-Shop en enkele competities/clubs, maar het spel zelf is een toppertje
EDIT:
ik lees nu op Wikipedia:
Citaat: | Features Missing in the Xbox 360 version
Ability to Edit Team Names
Ability to Edit Kits
Ability to Edit Player Appearances
Ability to Edit Boots
Ability to Create Players
Ability to Rename Leagues
No PES Shop
No Replay Save feature, despite being listed in the Game's manual as being assigned to X button
Ability to swap kit combinations in Master League
Player Stats aren't visible |
Vraagje: Waarom is de XBox 360 versie zo ontiegelijk gekortwiekt. De XBox 360 versie van FIFA07 is ook maar 20% van het echte... waarom? |
|
Terug naar boven |
|
|
Tom_V |
Geplaatst: 28 Okt 2006 00:30 Onderwerp:
| |

|
tinyriconen schreef: | Ook mis ik de PESShop. We hadden al fantasiën over Zidane bij Classic France en Bergkamp bij Classic Netherlands. Maar ik kan dit allemaal niet terugvinden.
|
Die classic teams zijn nu te unlocken door bekers te winnen. |
|
Terug naar boven |
|
|
tinyriconen |
Geplaatst: 28 Okt 2006 14:35 Onderwerp:
| |

|
tarantino schreef: | tinyriconen schreef: | Ook mis ik de PESShop. We hadden al fantasiën over Zidane bij Classic France en Bergkamp bij Classic Netherlands. Maar ik kan dit allemaal niet terugvinden.
|
Die classic teams zijn nu te unlocken door bekers te winnen. |
Oké Mooi zo  |
|
Terug naar boven |
|
|
Timo_ |
Geplaatst: 28 Okt 2006 16:13 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Even tussendoor grapje, zijn gisteren in Belgie 2000 exemplaren van de game gestolen. |
liggen ze bij jou thuis? |
|
Terug naar boven |
|
|
P-Bwoy |
Geplaatst: 28 Okt 2006 17:08 Onderwerp:
| |

|
Vreemd, ik heb de PS2 versie daar kun je alles editten. Lomp dat ze de 360 zo snijden...
Anyways, zo'n toernooi lijkt me heel erg vet, alleen heb ik geen 360, geen xbox live en speel ik het spel maar op 60% van mn kunnen met die rotcontroller, dus ik moet bailen totdat gamed een PES6 toernooi in levende lijve gaat organiseren.
Over de game: briljant, ik ben het helemaal eens met Tarantino, je moet zoveel meer nadenken, passen, kijken en gewoon inzicht hebben, I love it. Al zal dit op de duur verminderen. Ik had dit namelijk ook bij 5 maar na een paar maanden kwamen de lange rushes en dribbels vanzelf weer, zodra je de trucjes een beetje door hebt. Maar op dit moment is het tegen de cpu echt een uitdaging en tegen elkaar erg realistisch. Briljante game! |
|
Terug naar boven |
|
|
tinyriconen |
Geplaatst: 07 Nov 2006 21:07 Onderwerp:
| |

|
Ik merk wel dat alles met Adriano wel heeeeeeeeeeeeel makkelijk gaat.
Vind ik een beeeetje jammer. |
|
Terug naar boven |
|
|
Tom_V |
Geplaatst: 08 Nov 2006 00:54 Onderwerp:
| |

|
tinyriconen schreef: | Ik merk wel dat alles met Adriano wel heeeeeeeeeeeeel makkelijk gaat.
Vind ik een beeeetje jammer. |
Met de meeste Brazilianen trouwens |
|
Terug naar boven |
|
|
Santello |
Geplaatst: 08 Nov 2006 09:12 Onderwerp:
| |

|
GEEN BUNDESLIGA!!!!!
echt klote, slaat nergens op...
mahja im in for the tournament! |
|
Terug naar boven |
|
|
Green Bast3rd |
Geplaatst: 08 Nov 2006 13:55 Onderwerp:
| |
|
toernooi? HELL YEAH. Leg me ff uit hoe dit precies aangpakt wordt want k snap t amaal nie zo goed maar mocht er een online toernooi komen op xbox live; count me in!
Nog ff comentaar op adriano z'n kunstjes: idd, wat gaat alles makkelijk met die knuppel. Ik haat die dikke teringlijer, zo'n dikke nek hebben en dan nog een acceleratie van in de 90? Ammehoela. Maar goed hij staat ook op het voorkantje he wat kun je anders verwachten. Gwn man-marken die kerel en hij is wel af te stoppen.
Nog nooit van deze site gehoord trouwens maar kzal dit forum in de gaten houden en kijken hoe het zich ontwikkelt met het pes toernooitje. Ik hoop iig vurig dat het voor mekaar komt! |
|
Terug naar boven |
|
|
Joker |
Geplaatst: 08 Nov 2006 17:15 Onderwerp:
| |

|
Leuk idee om een tournooi te houden, al kan ik zelf niet meedoen. Rene heeft de game wel, maar hij heeft het ook erg druk. Zeg maar hoe jullie het willen organiseren en roep maar als je hulp nodig hebt.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Santello |
Geplaatst: 08 Nov 2006 22:33 Onderwerp:
| |

|
ik heb pas vandaag echt live uit geprobeert
dus ik weet niet hoe het echt in mekaar steekt
zal wel moeilijk zijn zonder een lobby dat je kunt maken |
|
Terug naar boven |
|
|
ApoC |
Geplaatst: 13 Nov 2006 22:03 Onderwerp:
| |

|
heb zeer veel interesse in het toernooi |
|
Terug naar boven |
|
|
Santello |
Geplaatst: 17 Nov 2006 13:57 Onderwerp:
| |

|
Hoe zit het met een option file of iets dergelijks
heeft iemand daar al info over  |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 25 Dec 2006 23:29 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Het online spelen vind ik nog steeds erg tof, er zijn enkel nog steeds factoren die me enorm irriteren:
- Spelers die altijd Brazilië kiezen
- Spelers die hun replay's dertig keer heen en weer gaan spoelen, zonder dat deze mooier was dan de gemiddelde goal bij de F'jes
- Het netwerk zelf, die matches regelmatig vast gaat lopen. Nu is dat op zich een punt wat qua irritatie geen hoogtepunt bereikt, ware het niet dat je nu een disconnect krijgt toegeschreven als jij eerder stopt dan je tegenstander en deze hun Xbox 360 gerust een paar dagen aan laten staan om dit maar te voorkomen
- Mensen die vroegtijdig stoppen zodra ze achter staan. |
|
Terug naar boven |
|
|
Green Bast3rd |
Geplaatst: 26 Dec 2006 00:29 Onderwerp:
| |
|
Rene Groen schreef: | Het online spelen vind ik nog steeds erg tof, er zijn enkel nog steeds factoren die me enorm irriteren:
- Spelers die altijd Brazilië kiezen
- Spelers die hun replay's dertig keer heen en weer gaan spoelen, zonder dat deze mooier was dan de gemiddelde goal bij de F'jes
- Het netwerk zelf, die matches regelmatig vast gaat lopen. Nu is dat op zich een punt wat qua irritatie geen hoogtepunt bereikt, ware het niet dat je nu een disconnect krijgt toegeschreven als jij eerder stopt dan je tegenstander en deze hun Xbox 360 gerust een paar dagen aan laten staan om dit maar te voorkomen
- Mensen die vroegtijdig stoppen zodra ze achter staan. |
Ik sluit me volledig aan bij deze reactie. Wat me verder mateloos irriteert is dat nagenoeg de hele top 100 vieze cheaters zijn. Ik sta zelf rond de 150e plek en speel regelmatig tegen mensen uit de top 100. Dan kom ik nog voor de rust lekkr met 3-0 ofzo voor te staan en dan stoppen die mongeaulen, dus ik denk lkkr ik krijg punte en zij flikkere uit de top 100. Maar neeee, alhoewel ik wel de punten kreeg krijgen zij er ook vrolijk punten bij. Vandaar dat mensen in de top 100 winning streaks van 500+ hebbe. Ik snap niet waarom ze niet allemaal van xbox live afgeflikkerd worde. Het spelletje wordt er niet beter op door die zielige tering heaumeaus. |
|
Terug naar boven |
|
|
Santello |
Geplaatst: 27 Dec 2006 22:02 Onderwerp:
| |

|
ik snap niet waarom ze punten krijgen is niet helemaal logisch
the lag , o zo irritant, het verpest meteen hoe je daadwerkelijk speelt
maar goed game is super  |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 27 Dec 2006 22:02 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Als je van een hooggeklasseerde speler wint krijg je veel punten, verlies je ervan verlies je weinig punten. Deze punten bepalen je ranking weer, enkel in ranked matches en dus niet in player matches  |
|
Terug naar boven |
|
|
Green Bast3rd |
Geplaatst: 28 Dec 2006 00:31 Onderwerp:
| |
|
Santello schreef: | ik snap niet waarom ze punten krijgen is niet helemaal logisch
the lag , o zo irritant, het verpest meteen hoe je daadwerkelijk speelt
maar goed game is super  |
Ja er bestaat dus een of ander trucje met je modem. Die ken je blijkbaar op een dusdanige manier instelle dat wnnr je weg gaat uit een game je er alsnog punten bij krijgt. Maar goed vraag me niet hoe, ik wil het geneens wete. Snap sowieso niet dat mensen voldoening kunnen krijgen uit het feit dat ze hooggeklasseerd zijn dankzij valsspelen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Santello |
Geplaatst: 28 Dec 2006 01:50 Onderwerp:
| |

|
800 played 1 loss ROFL
maar goed ik had echt gehoopt dat het eerlijk zou verlopen, zodat ik zelf ook kon kijken hoe goed ik echt ben |
|
Terug naar boven |
|
|
P-Bwoy |
Geplaatst: 21 Feb 2007 18:18 Onderwerp:
| |

|
Hey mensen, wilde ff mededelen dat ik sinds vandaag pro 6 op de 360 heb. Speelde de game al lang op de playstation maar sinds vandaag ben ik online uit te dagen!
6 gespeeld, 4 gewonnen, 2 verloren(1 doordat mn internet eruit vloog )
tag is P Bwoah voor de geinteresseerden  |
|
Terug naar boven |
|
|
Tom_V |
Geplaatst: 21 Feb 2007 18:30 Onderwerp:
| |

|
P-Bwoy schreef: | Hey mensen, wilde ff mededelen dat ik sinds vandaag pro 6 op de 360 heb. Speelde de game al lang op de playstation maar sinds vandaag ben ik online uit te dagen!
6 gespeeld, 4 gewonnen, 2 verloren(1 doordat mn internet eruit vloog )
tag is P Bwoah voor de geinteresseerden  |
Altijd bereid tot een wedstrijdje. Zal je één dezer dagen eens een invite sturen. Wees bang, wees heel bang.
Je zou wel eens heel makkelijk kunnen winnen
 |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |