Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Tom_V BerichtGeplaatst: 22 Mei 2007 17:39    Onderwerp: Mainstream What?! Reageren met citaat

De jongste weken heb ik het in de comments al een paar keer zien opduiken. Het leek me eerst een grap, maar blijkbaar durven er steeds meer mensen het begrip in de mond/op het toetsenbord nemen...

de mainstream games

Say what?
Kan iemand me eens uitleggen op welke games men hier doelt? Welke zijn de criteria om al dan niet als mainstream gecatalogeerd te worden?

Ik vind het alvast klinkklare onzin. Alle consolegames zijn toch mainstream... of die nu het Disney, EA, Microsoft, Nintendo, of Sony label dragen.
Niemand gaat toch een game op de markt brengen met als doel zo weinig mogelijk mensen te bereiken? Toch niet opzettelijk...
Als je wil verkopen moet je de grote stroom gamers bereiken.

Of zie ik hier iets over het hoofd?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dnarbeis BerichtGeplaatst: 22 Mei 2007 17:46    Onderwerp: Reageren met citaat

mainstream zijn games die erg populair zijn en daardoor gewoon worden gekocht door mensen die eig. niks vn de game afweten.het is gewoon kopen wat op dat moment 'ownd' ,terwijl je betere games ,maar oudere ook even goed kunt kopen waar je wel iets van weet.
Terug naar boven
Joris BerichtGeplaatst: 22 Mei 2007 19:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Onder mainstream games versta ik games die zo zijn gemaakt dat ze de massa aanspreken en dus ook toegankelijk zijn. Natuurlijk wil iedereen zoveel mogelijk games verkopen, maar niet iedereen doet er zijn best voor om de game toegankelijk te maken. Een game als WoW is wel een verkoopsucces, maar zie ik niet als mainstream game. Er is gewoon teveel verdieping nodig om in die game te komen. Een spel als Need for Speed zie ik wel als mainstream.
Mainstream zie ik trouwens niet persé als een slecht iets en eigenlijk is het ook wel een vreemd begrip, net als het hele 'non games' gebeuren.
Terug naar boven
Devilly BerichtGeplaatst: 22 Mei 2007 19:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zal m'n mening van mainstream games even duidelijk proberen te maken via voorbeelden:

1) mainstream games: FIFA, NfS e.d.

2) non-mainstream games: SotC, GoW e.d.

Dus eigenlijk de games waar iedereen over praat en die iedereen kent vallen bij mij onder mainstream games. Man, zelfs de grootste n00b kent NfS. 't Leuke is dat sommige op school zich gamers noemen, terwijl ze bijna alleen games als NfS spelen. Als ik dan ook maar over een iets minder mainstream spelletje begin, is het afgelopen.
De enige "echte" gamer bij mij op school speelt TES en met hem kan ik ook iets dieper ingaan op een game, dus dat is wel leuk bij wiskunde.
(Oops, beetje off-topic.)
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: