Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Positief voor Sony of MS?
Positief voor Microsoft
20%
 20%  [ 1 ]
Positief voor Sony
0%
 0%  [ 0 ]
Negatief voor Microsoft
0%
 0%  [ 0 ]
Negatief voor Sony
80%
 80%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 5

Auteur Bericht   
wackyprofessor BerichtGeplaatst: 03 Aug 2007 20:31    Onderwerp: GTA IV uitstel : Positief of Negatief? Reageren met citaat

Zoals helaas vandaag bekend had Take Two in zijn fiscale plannen meegedeeld dat GTA IV uitgesteld wordt. Voor onze portomonnee mischien positief. Maar toch wel jammer aangezien veel mensen naar 16 Oktober toeleefde. Aangezien nu allemaal analisten die opeens weer uit hun donkere kelders verschijnen met 'logische' onderbouwde voorspellingen ben ik benieuwd wat jullie ervan vinden.

Nouja als zelfverklaarde analist zal ik even beginnen van mijn kant mijn opinie geven. Dit is juist heel positief voor Sony en zijn PS3 en negatief voor Microsoft.

Laat ik maar eerst met het laatste beginnen we horen MS de laatste jaren steeds over dat exclusieve content blaten, met dit uitstel wordt dat ook een half jaar uitgesteld. De volledige GTA IV experience is immers te beleven op de X360, dat is nog steeds zo. De planning van Microsoft leek mij zo om de PS3 een bijna nekslag toe te dienen met Halo3 en GTA IV eind dit jaar (en in mindere mate Mass Effect) aangezien 2 van één van de grootste franchises kort achter elkaar verschijnen voor Kerst leek het me logisch dat de X360 een super verkoopboost zou krijgen.
Nou dit gebeurt dus niet. Aangezien GTA IV uitgesteld is en Halo 3 dus nu de enigste (aller)grote game voor MS is eind dit jaar.

Dit geeft dus zo adem ruimte voor de PS3, ondanks dat de PS3 een redelijk sterke line-up heeft voor dit jaar. Was die van Microsoft sterker meer gevarieerde games voor zowel hardcore en mainstream zoals we allemaal al weten. Ik kan me een uitspraak herinneren van iemand van Sony, Jack Tretton dacht ik. Dat 2008 de jaar voor de PS3 is, aangezien GTA IV uitgesteld is naar begin 2008 (waarschijnlijk April). Kan dit mischien kloppen. MGS4 verschijnt echter ook begin 2008, dus nu zijn de rollen omgedraaid. i.p.v. twee grote games voor MS achter elkaar, geldt dat voor de PS3. Killzone 2 ook een ongelooflijk gehyped game verschijnt echter ook in 2008. Aangezien er nog een paar aansprekende titels verschijnen voor mainstream en hardcore verwacht ik dat de PS3 in 2008 gaat losbranden ookal is er niet veel bekend van MS zijn line-up in dat jaar.

Wat vinden jullie nogmaals ervan?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cubic X BerichtGeplaatst: 03 Aug 2007 20:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Positief voor beiden. Als GTA IV nu beter afgewerkt wordt dan zonder uitstel is het voor beide partijen beter. Als beide versies even goed zijn gaat het echt tussen de consoles, dan zie je welke console het meeste aantrekkingskracht heeft op de consument.
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 04 Aug 2007 11:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Op lange termijn een storm in een glas water. Op korte termijn (zeg: tot en met eind 2007) pakt dit positiever uit voor Microsoft dan voor Sony omdat MS Halo 3 nog heeft. Verder is het voor beide negatief: de game verkoopt in de periode waar ie naartoe gezet is iets minder en komt daardoor later...minder afzet+later geld=minder waarde.

Edit: je kunt hier trouwens oneindige draaien aan geven. De mening van de topicstarter is ook geloofwaardig en zo zijn er nog tig standpunten die goed mogelijk zijn. Anyhoo, het is maar een game
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
gtagtagta BerichtGeplaatst: 04 Aug 2007 18:19    Onderwerp: Reageren met citaat

hoho dit is niet alleen positief voor ps3 hoor...ik heb net gelezen dat de ps3 ook werdt gekocht voor gta IV dus zullen nu de koopcijfers niet zo snel meer omhoog gaan
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: