Auteur |
Bericht |
|
Roderick |
Geplaatst: 26 Mei 2007 14:17 Onderwerp: Nintendo wat doe je nu?
| |

|
Uit een interview met Game Informer:
Citaat: | GI: Speaking of hardware, there’s a lot of companies that are making light-gun shooters that we’ve been seeing. At E3 last year, you had that gun peripheral. Is that ever going to be released?
Kaplan: Could be.
GI: Could be. There’s a lot of games coming that would take advantage of it. Resident Evil, Sega’s got an arcade title coming over.
Kaplan: I couldn’t agree with you more.
GI: Reggie said last year that there would be regular releases through out the calendar year…
Kaplan: Do you feel like there haven’t been?
GI: No, I don’t.
Kaplan: There have been 52 games!
GI: From first party, I’m talking.
Kaplan: I think we’ve had quite a few. You don’t think so? Are they ones that you just don’t like?
GI: No. Paper was great. WarioWare’s good..but…
Kaplan: So you’re already done with Paper and you’re ready for something next. The average consumer spends a little bit of time with it. You have to remember as a core gamer you have an insatiable appetite. You, at all costs, probably don’t shower or eat until a game is done. You’re a freak. And then you want the next one. I think we’ve launched a lot.
GI: To put everything into perspective, for the first party releases, you’ve released two games that have had some meat to them – Zelda and Paper. The rest are shorter experiences…
Kaplan: Have you not enjoyed any third-party experiences.
GI: Rayman, SSX was fun.
Kaplan: Have you tried many?
GI: A lot!
Kaplan: You’ve already said the big guns are this year. You’re going to be busy. Don’t you think so?
GI: Starting in August.
Kaplan: You don’t like Big Brain?
GI: Big Brain is cool, but it’s following the same mini-game formula. The party game.
Kaplan: Those products are for me. Those products are for you to enjoy, but for me to really spend time on. Me, meaning an alpha mom. That’s all part of what we’re offering.
GI: It seems like the core gamer is being left in the dust for this new gamer.
Kaplan: Reggie would tell you that we’re fully committed to the core gamer. You know it’s interesting. We have these arguments internally. Do we have too much expanded audience and not enough core? Do we have too much core and not enough expanded? Everybody on any given day has one opinion, and they can change their minds the next day. We’re figuring out what that balance is. By December I’d love to know if you still feel this way.
GI: By December I’d expect to have Smash Bros. Mario and Metroid out the door.
Kaplan: Tell me by November then.
|
En nu spreek ik, in het geheel niet als redacteur van Gamed, maar gewoon als gamesverslaafde.
Ik kan er nog bij dat je een console bouwt met crappy hardware om zo de console goedkoop te maken en een zo groot mogelijk publiek aan te spreken, strategisch gezien een gedurfde, maar geen gekke stap. Dan kan ik me ook nog indenken dat je een motion sensing controller bouwt om de hele wereld gek van je console te maken. Die motion controller werkt best aardig zeg! Worden games er makkelijker en toegankelijker van: NEE! Dat hebben de meeste releases ons wel geleerd. Wordt een andere ervaring neergezet: ja.
Een ervaring die mevrouw Kaplan en haar Nintendo crew alleen voor de beginners maakt en daarmee in dit interview een enorme "fuck you" naar de hardcore Nintendo fan brengt, want die kregen en krijgen dit jaar (helemaal gelijk Game Informer) écht te weinig bulky titels omdat Nintendo het mooi vindt om de wereld te overspoelen met veel te snel saai wordende minigames. Waar zijn ze in godsnaam mee bezig. Nintendo heeft op de N64 de meest prachtige, gigantische, toffe adventures uitgebracht en nu kunnen we er allemaal in stikken.
Hoe zien jullie dit? Hardcore Nintendo fans staan in de kou? Of heb ik te weinig geduld? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 26 Mei 2007 14:22 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Ik vind dat ze persoonlijk een zeer brutale toon aanslaat in dit interview. Altijd leuk om te weten hoe men bij Nintendo denkt over hardcore gamers.
Citaat: | You have to remember as a core gamer you have an insatiable appetite. You’re a freak |
|
|
Terug naar boven |
|
|
Cubic X |
Geplaatst: 26 Mei 2007 15:15 Onderwerp:
| |
|
Dus hardcore gamers zijn freaks?
die spenderen meestal wel het meeste geld aan games.
Als Ninty echt zo door blijft gaan met die domme party games (sommigen zijn leuk) dan was de Wii echt me laatste Nintendo console.
Volgens mij was Kaplan een beetje geirriteerd? het kwam nogal bot over  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 26 Mei 2007 15:25 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
robert.wittenaar schreef: | Volgens mij was Kaplan een beetje geirriteerd? het kwam nogal bot over  | Tijd van de maand eh Als ze geïrriteerd raakt door de vragen van de journalist dan had ze maar geen PR moeten gaan doen.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 26 Mei 2007 15:59 Onderwerp:
| |
![]()
|
Citaat: | You, at all costs, probably don’t shower or eat until a game is done. You’re a freak. |
Dat is duidelijk iets wat je niet moet zeggen. Misschien moeten ze wat meer aan media-training gaan doen.
Objectief gezien is het inderdaad geen sterk jaar, maar aangezien MP3 en SSBB eind dit jaar uitkomen is het onmogelijk te zeggen dat het een slecht jaar is. Ik bedoel, ik verwacht dat iedere Wii-gamer, hardcore of niet, ik weet niet hoeveel tijd gaat besteden aan die games. En dan met name SSBB, wat waarschijnlijk de leukste partygame (/fighting game) sinds een héle lange tijd is. |
|
Terug naar boven |
|
|
Kurosaki01 |
Geplaatst: 26 Mei 2007 16:30 Onderwerp:
| |

|
Citaat: | Volgens mij was Kaplan een beetje geirriteerd? het kwam nogal bot over |
mischien is ze ongesteld  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joris |
Geplaatst: 26 Mei 2007 17:13 Onderwerp:
| |

|
Belachelijke uitspraak idd.
Maar met de weinige hoeveelheid games ben ik het toch niet helemaal eens. Bij de GameCube had je het eerste halfjaar eigenlijk ook maar 1 grote firstparty titel, Super Smash, en wat kleine titels als Luigi's Mansion en Wave Race.
Nu was er Zelda, en kleinere games als Excite Truck en Mario football.
Hadden de 360 en PS3 er dan zoveel meer? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 26 Mei 2007 17:24 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Joris schreef: | Belachelijke uitspraak idd.
Maar met de weinige hoeveelheid games ben ik het toch niet helemaal eens. Bij de GameCube had je het eerste halfjaar eigenlijk ook maar 1 grote firstparty titel, Super Smash, en wat kleine titels als Luigi's Mansion en Wave Race.
Nu was er Zelda, en kleinere games als Excite Truck en Mario football.
Hadden de 360 en PS3 er dan zoveel meer? | 360 had op dag 1 drie grote titels, PS3 had er 2 grote. |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 26 Mei 2007 17:27 Onderwerp:
| |

|
Ja, de 360 droogte is ook bestwel erg, maar daar komen alsnog wel meer grote games vooruit en zijn er ook meer van uitgekomen zodat je je speeltijd altijd kan spreiden over de grote games. PS3 hetzelfde, al kent die nu ook een vreeselijk saaie tijd (helemaal voor amerikanen).
T verschil is dat Sony en Microsoft wél de indruk geven dat men graag voor grote games gaat en Nintendo met dit interview een heel ander seintje afgeeft. |
|
Terug naar boven |
|
|
P-Bwoy |
Geplaatst: 26 Mei 2007 18:29 Onderwerp:
| |

|
Er is een reden waarom ik sinds de launch een Wii heb, maar er in totaal maar een paar uur op gespeeld heb. Ik ben een redelijke hardcore gamer, en behalve Zelda is er niks dat mij echt kan bekoren. Sports en Party zijn na 3 keer spelen al saai, en zijn alleen leuk om nieuwe gamers je Wii te showen. Daarnaast alleen maar party crap dat in mijn ogen niet bij de standaard van games als Singstar of Guitar Hero in de buurt komt. Ik ben zeer ontevreden met mn Wii, maar ik heb m met de huisgenootjes gekocht en we houden m ook wel, maar kom, breng aub iets boeiend uit!! |
|
Terug naar boven |
|
|
lil_mik3 |
Geplaatst: 01 Jun 2007 16:10 Onderwerp:
| |

|
ik denk dat we te ongeduldig zijn
zolang ze maar OPSCHIETEN met super mario Galaxy
vind ik het goed ik heb pas mario strikers charged en daar ben ik nog wel een tijdje mee zoet |
|
Terug naar boven |
|
|
Paul_jambers |
Geplaatst: 05 Jun 2007 04:21 Onderwerp:
| |

|
persoonlijk vindt ik wel dat nintendo de hardcore gamers een beetje teleurstelt ik heb een wii vanaf dag-1 maar heb alleen zelda erop gespeeld en de rest boeit me niet of de controls werken niet lekker
zelda was veelste makkelijk en ook niet de "hardcore nintendo" stapel waardig
ik hoop dat paper mario hier ooit nog uitkomt en iets leuks en verfrissends breng
verder wacht ik op galaxy en prime maar als die games ook onder de maat "hardcore nintendo" stapel vallen is de wii voor mij dood verklaart |
|
Terug naar boven |
|
|
DarthTedious |
Geplaatst: 05 Jun 2007 15:29 Onderwerp:
| |
![]()
|
"Hoe zien jullie dit? Hardcore Nintendo fans staan in de kou? Of heb ik te weinig geduld?"
Je hebt weinig geduld. Games verslaafden verwachten teveel te snel...
Ik wacht liever voor die goede ninty spellen, straks besteden ze te weinig tijd eraan en is de besturing te slecht uitgewerkt. Of komen ze met erg glitchy spellen. Zolang het goed is kan ik wel wachten. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|