Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Weslii BerichtGeplaatst: 31 Jan 2013 11:51    Onderwerp: Topsteden om te bezoeken Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

Geef in dit topic aan welke steden iemand moet bezoeken en waarom.

Mijn favoriete stad op dit moment is Rome. Lekker eten, prachtige gebouwen en beelden. Het lijkt net een groot open lucht museum. Op iedere straathoek vind je een prachtig kunststuk of mooie fontein. Metro is goed te doen en betaalbaar. Vaticaanstad is ook een prachtig stukje in de stad. En wat ook heel prettig is, heel veel is gratis. Een ander groot pluspunt is dat er overal in de stad fonteintjes met ijskoud drinkbaar water zijn.

Mijn tweede favoriete stad is San Francisco. Leuke typische huisjes, aardige mensen en vele topatracties zoals Alcatraz. De china Town is erg groot. De stad oogt niet echt amerikaans vind ik. Er zijn wel twee minpunten: om met de auto te rijden is het echt dramatisch. En er zijn echt ontiegelijk veel zwervers. Ik heb daar op een stukje weg van 100m meer zwervers gezien dan in mijn hele leven bij elkaar.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Codewarrior BerichtGeplaatst: 31 Jan 2013 12:14    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Okt 2011
Berichten: 3190

Londen en Istanbul, veel te zien in beide steden, ik zal post straks verder aanvullen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 31 Jan 2013 14:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Londen, Parijs, Amsterdam, Barcelona, Madrid, Gdansk, Krakau, Wenen, Rome, Milaan, Venetië...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Weslii BerichtGeplaatst: 31 Jan 2013 15:47    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

Christian Vuye schreef:
Londen, Parijs, Amsterdam, Barcelona, Madrid, Gdansk, Krakau, Wenen, Rome, Milaan, Venetië...
En waarom?

Wat heb ik te zoeken in Gdansk? Overtuig me.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paintskillz BerichtGeplaatst: 31 Jan 2013 16:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 8669

Vancouver, Victoria en Honolulu(Vooral omgeving niet meteen de stad zelf)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ellentjeeah BerichtGeplaatst: 31 Jan 2013 17:33    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Okt 2009
Berichten: 3196

Florence, hele mooie Italiaanse stad. Er is veel te zien qua musea en kerken/kathedralen. Verder is het ook gewoon een leuke stad om te kunnen winkelen, zeker waard om een keer heen te gaan!

Istanbul, je kunt er daadwerkelijk héérlijk eten. Het is bijzonder om een andere cultuur te zien en er zijn prachtige gebouwen zoals de Blauwe Moskee en Aya Sophia. Ook even langs de Grote Bazaar, zeker leuk om een keer te doen.

Een reis langs deze drie steden in één keer:

Kopenhagen, een hele mooie stad. Het leuke is dat alles relatief oud is en in een aparte stijl is gebouwd. Je kunt er heerlijk eten en het is toch weer iets anders dan altijd maar Italië.

Stockholm, dit is de onwijs hippe stad van Scandinavië. Heel veel studenten en veel leuke dingen om te doen. Ook leuk om te winkelen, heel veel toeristische dingen zijn er niet te doen. Maar het is en blijft een hele leuke stad.

Oslo, dit is de stad met een nieuw en met een oud gedeelte. Je kunt ook met een boot langs de Oslofjord varen. Er is veel te zien aan mooie oude gebouwen. Het oude centrum is zeker leuk om langs te gaan, er zijn mooie restaurants en er is veel te zien. In het nieuwe centrum zitten alle hippe clubs en de grote winkelstraten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Weslii BerichtGeplaatst: 01 Feb 2013 08:40    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

Ellentjeeah schreef:
Florence, hele mooie Italiaanse stad. Er is veel te zien qua musea en kerken/kathedralen. Verder is het ook gewoon een leuke stad om te kunnen winkelen, zeker waard om een keer heen te gaan!

Istanbul, je kunt er daadwerkelijk héérlijk eten. Het is bijzonder om een andere cultuur te zien en er zijn prachtige gebouwen zoals de Blauwe Moskee en Aya Sophia. Ook even langs de Grote Bazaar, zeker leuk om een keer te doen.

Een reis langs deze drie steden in één keer:

Kopenhagen, een hele mooie stad. Het leuke is dat alles relatief oud is en in een aparte stijl is gebouwd. Je kunt er heerlijk eten en het is toch weer iets anders dan altijd maar Italië.

Stockholm, dit is de onwijs hippe stad van Scandinavië. Heel veel studenten en veel leuke dingen om te doen. Ook leuk om te winkelen, heel veel toeristische dingen zijn er niet te doen. Maar het is en blijft een hele leuke stad.

Oslo, dit is de stad met een nieuw en met een oud gedeelte. Je kunt ook met een boot langs de Oslofjord varen. Er is veel te zien aan mooie oude gebouwen. Het oude centrum is zeker leuk om langs te gaan, er zijn mooie restaurants en er is veel te zien. In het nieuwe centrum zitten alle hippe clubs en de grote winkelstraten.


Istanbul staat zeer hoog op mijn lijstje om eens te bezoeken. Dat lijkt me een fantastische stad.

Mijn vriendin wil mij altijd meeslepen naar Kopenhagen dus daar zal ik nog wel eens komen. Het is ook niet zo ver, dat is ook wel eens prettig.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
L!nk BerichtGeplaatst: 01 Feb 2013 09:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

Oeh, zoveel keus! Ik zou niet eens kunnen zeggen wat mijn favoriete stad is, dus hier een onvolledige lijst.

Wenen, hele mooie stad waar veel te zien is qua oude gebouwen en musea. Wel een beetje prijzig. Als je daar bent is het ook aan te raden naar Bratislava te gaan, ligt best dichtbij en is een klein, schattig stadje.

Stockholm, tijdje terug in de winter geweest, wat ook echt een aanrader is. Steenkoud, maar wel een gezellige sfeer met cafeetjes en restaurants waar iedereen de warmte op zoekt. Wil graag terug in de lente/zomer.

Praag, hele gave stad, veel te zien en lekker eten. Ook niet heel prijzig, handig als je op budget een weekendje weg wil.

Krakau, volgens mij de enige stad waar ik ben geweest in Polen, maar ik was wel verkocht. Heerlijk eten, gezellige pleintjes met cafeetjes en veel te zien.

Hangzhou, stad in de buurt van Shanghai. Ligt aan een groot meer waar je vanalles kunt doen en zien, liggen bijvoorbeeld pagoda's enzo aan. Was er toen de Olympische Spelen in Beijing openden en heb een super avond gehad met Chinezen die daar studeerden.

Later meer!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joris BerichtGeplaatst: 03 Feb 2013 20:48    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Jul 2006
Berichten: 3094

Weslii schreef:
Christian Vuye schreef:
Londen, Parijs, Amsterdam, Barcelona, Madrid, Gdansk, Krakau, Wenen, Rome, Milaan, Venetië...
En waarom?

Wat heb ik te zoeken in Gdansk? Overtuig me.


Dat idd. Ik ga over een paar weken toevallig ook een weekendje naar Gdansk, maar zou wel wat tips ofzo willen hebben.

Verder is in Polen idd Krakau een erg fijne stad: mooie bouw met een enorm groot plein, leuke terrasjes en gezellige cafés (vaak vol toffe communistische items, of kelderbars met goedkope wodka), veel jonge mensen en qua cultuur ook behoorlijk wat te doen (Schindler's fabriek, groot kasteel, enz.).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 19 Feb 2013 09:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

TOKIO-JAPAN
Enorme gebouwen, overal makkelijk naartoe met de trein(Japanse kennis niet vereist), elke wijk in Tokio beschikt over enorme winkel gebieden waar je als Anime+game fan je de hele dag kan vermaken, schitterende uitzicht over Tokio met mount Fuji op de achtergrond via de Tokyo Tower-Sunshine 60 building+Tokyo Sky Tree

en vergeet niet als je ooit in Tokyo bent, dat je minstens naar Shibuya en Shinjuku moet gaan.

CHENGDU-CHINA
Een geweldig en een groot stad in de Sichuan provincie.
Niet zo groot als een stad zoals Hong Kong, Shanghai of Beijing maar om daar echt toch eens heen te gaan is geweldig.

Het eten in deze stad is heerlijk, hoe smerig een restaurant in china kan zijn, maar dat maakt niks uit als je het eten proeft.

CHONGQING-CHINA
Een geweldige stad, als je door de shopping area loopt in Jiefangbei zou het volgens wikipedia meer op Shibuya(Tokyo) en New York moeten lijken.
Maar ik vindt het niet veel op Shibuya lijken, maar wel erg mooi en vooral in de avond
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group