|
Ga je ooit ook naar China |
Nee |
|
25% |
[ 4 ] |
Ja |
|
25% |
[ 4 ] |
Misschien |
|
50% |
[ 8 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 16 |
|
Auteur |
Bericht |
|
dantekloon |
Geplaatst: 03 Okt 2012 06:43 Onderwerp: Dantekloon, China Trip Report
| |

|
beste mensen, sorry dat jullie zolang moesten wachten,
ik heb hier de trip report, ik heb alleen geeld fotos toe gevoegd, omdat daar enorm veel tijd in gaat zitten.
Ik heb ook niet veel verstand om zo'n geweldig report samen te stellen, maar toch wil ik het met jullie delen,
als je vragen hebt en zo stel ze gerust |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 03 Okt 2012 06:43 Onderwerp:
| |

|
CHENGDU
DAG 1---18 JULI 2012
Bij aankomst in Chengdu na een ruim 9 uur vliegen heb ik uiteindelijk na 9 maand wachten mijn meisje ontmoet.
Samen gingen we in de taxi naar de dichts bij zijnde metro station om dan vervolgens een hotel te vinden en te boeken.
Na een een paar minuten te hebben gepraat, zijn we naar
Carrefour gegaan, een franse winkel keten dat van alles wel wat verkoopt, elektronica, eten, kleding.
nadat we flink wat voedsel hebben gehaald zijn we echter later gaan shoppen in
CHUNXI ROAD, één van de beste en populairste shopping district in heel Sichuan provincie.
zo kom je daar enorm veel bekende winkel keten tegen, maar ook dure merken, en goede restaurants.
Na ongeveer 3-4 uur shoppen zijn we dus terug gegaan naar onze kamer, want het was al rond 11 uur in China en gingen slapen voor ons volgende dag.
DAG 2---19 JULI 2012
Bij het wakker worden zijn we rond 10 uur in de ochtend richting mijn vriendin haar school geweest, zo'n bus ridje van een uur.
SICHUAN NORMAL UNIVERSITY
Normaal zou je denken ''wat moet je bij een school en is heel klein en zo''
bij deze school hebben we ons prima de hele dag vermaakt, het is gewoon bijna geen school meer te noemen, helaas zat het dicht en
kon mijn meisje haar studenten kamer niet in vanwege school vakanties.
Ze hadden compleet alles op die school, een enorme grote bibliotheek, eigen super markt, eigen bakker, voetbal veld, basketbal veld, park en zo veel meer.
Na heel wat uitleg over haar school en zo, gingen we naar de dichtsbijzijnde shopping district gelopen,
omdat we honger hadden gingen we dus naar een koreaans restaurant.
en ff weer langs de super markt, en de dag was al weer bijna voorbij.
Later die dag zijn we naar een Ancient Town geweest
KUAN ZHAI XIANG ZI
Ancient towns in china staan bekent om hun oude ancient china time huisjes en gebouwen, maar je kunt er alleen maar shoppen voor souvenirs of
als je zin hebt in wat eten, staan de ancient towns vol met makkelijk inloop restaurants.
echter zijn we daarna met zijn 2 naar een bar geweest en daar ook zo'n 3-4 uur gebleven.
rond 11 uur in de avond zijn we weer naar onze kamer gegaan voor onze volgende dag.
heb zelf de eerste paar dagen slaap tekort gehad ivm de irritante vlucht.
vandaar de eerste paar dagen op tijd naar bed.
DAG 3---20 JULI 2012
We hebben die dag besloten om naar de Great Wall te gaan.
maar voor we daar heen konden moesten we naar een bus station, de bussen op die station brengen mensen alleen naar andere steden zoals LeShan en
toeristische plekken.
Voor we dus naar binnen gingen, gingen we dus eerst naar de travel agency dat er vlak bij zat.
We hebben dus voor 2 personen geboekt van zo'n 400 euro naar de Jiuzhaigou Valley dat 3 dagen duurt en zat alles bij in
alle tickets, 2 hotels, ontbijt, avond eten, guide, bus, bus chauffeur en veel meer.
alleen het min punt was, na het boeken moesten we al 1 dag later om 4 uur midden nacht klaar staan voor onze hotel en werden we opgehaald.
We gingen dus terug naar de bus station om daar de tickets te halen voor de bus naar Great Wall.
zo'n 90 minuten rijden met bus kwamen we eerst aan bij de
LUODAI ANCIENT TOWN
Ook kon je hier veel souvenirs en restaurants vinden.
veel uitleg hoef ik hier niet over te geven, boven dien zijn alle ancient towns bijna het zelfde.
Nadat we aan de andere kant van de town zijn gelopen, hebben we de rishak gepakt(als ik de naam goed heb, de karretjes met 3 wielen)
en zijn dus verder richting de Great Wall gegaan.
GREAT WALL
Nadat we bij de ingang tickets hebben gekocht konden we verder lopen.
Gelijk bij de ingang zag ik al die trappen, en dacht van ''shiiiittt dat haal ik nooit tot het eind.
na 3-4 uur lang al die trappen hebben gelopen was ik totaal kapot, zo iets heb ik dus nog nooit gedaan en mijn conditie is al niet goed.
zweet liep me van de rug af in de 31 graden die dag.
Aan het einde was het haast niet te geloven, maar toch was het waar.
Een vrouw vroeg of we met haar mini bus met 5 anderen weer terug wilden gaan naar de bus station.
was net een droom dat uitkwam, ik was totaal kapot
het was al laat en zijn dus ergens gaan eten en weer gaan slapen.
DAG 4---21 JULI 2012
We zijn wakker geworden om 3 uur midden nacht, nadat we onze koffers in hebben gepakt zijn we naar buiten gegaan
en gewacht op de taxi die ons op zouden halen.
Toen we dus na 20 minuten nog maals te hebben gewacht kwam uit eindelijk de bus
die we moesten hebben.
Na ongeveer 8-10 uur in de bus te hebben gezeten kwamen we aan bij onze eerste bestemming
HUANLONG VALLEY
Na een 3-4 minuten ritje met de kabel baan over de bergen, zijn we in een heel mooi valley beland, echt geweldig.
Het bestaat alleen maar uit puur natuur en water. echter kon je wel heel goed duidelijk merken dat het daar 10 graden minder was dan in Chengdu zelf.
mooie plek om echter wat mooie foto's te maken, helaas begon het daar gigantisch te regenen en werden we zeik en zeik nat.
en hadden we naar 4 uur het al weer gezien en gingen terug naar de bus.
Terug in de bus moesten we nog wachten op een paar andere mensen, vervolgens zijn we om 7 uur onze weg weer vervolgd
naar onze eerste hotel.
Voor we naar binnen gingen, gingen we met zijn allen, zo'n 30 man eten.
Gezellig was het wel, echter verstond ik totaal niks van wat ze allemaal vertelden.
op naar onze kamer
DAG 5---22 JULI 2012
We zijn dus om 6 uur opgestaan en hebben met zijn allen ontbeten.
en kort daarna zijn we met zijn allen na 3 uur rijden eindelijk aangekomen in de plek van onze eind bestemming
eindelijk van een reis van dat 26 uur duurde.
JIUZHAIGOU VALLEY
Na we tickets hebben ontvangen van onze guide zijn we naar binnen geweest.
Het was er gigantisch druk bij de bus plaats, met zo'n bus wordt je naar het einde van da valley gebracht om dan vervolgens
weer terug te lopen door heel mooi natuur met enorm schoon en echt geweldig water en watervallen.
We kwamen aan bij de mirror lake, ik heb nog nooit in mijn leven zo mooi helder water gezien als in de mirror lake.
echt geweldig.
Deze plek is het nog maals de moeite waard om er weer heen te gaan.
Later zijn we dus weer terug gegaan in de bus, na 30 minuten rijden zijn we aangekomen bij ons 2de hotel.
We hebben met zijn allen gegeten en er werd vlak bij ons hotel een concert gegeven
TIBETAN CONCERT
Mensen uit Tibet komen wekelijks optreden in een hotel tegen over de hotel waar we verbleven.
Echt een heel indruk wekkende concert met dansen en zingen.
Later na het concert zijn we nog ff door de kleine winkel straat gelopen.
Wat souvenirs gekocht, thats it.
DAG 6---23 JULI 2012
Weer met zijn allen gegeten in de ochtend en met de bus weer ons weg terug vervolgd richting Chengdu,
maar eerst na ongeveer 2-3 uur kwamen we aan in een klein winkeltje waar je dus alleen maar tibet eten kan kopen zoals tibet tea, tibet peanuts en
beef wat tevens behoorlijk populair eten is in Sichuan.
Vervolgens onze weg vervold richting Chengdu.
Maar ook gingen we langs de epicenter waar de Sichuan aardbeving plaats vondt nog geen 2-3 uur verwijdert van Chengdu.
WINGXIU
We hadden bij aankomst op de parkeer plaats een golf achtige kar moesten nemen en kregen 30 minuten de tijd om door die plek
te lopen.
genoeg tijd, de gebouwen daar die zijn nog steeds verwoest en hebben daar een toeristische trek pleister van gemaakt.
Het is best zielig dat je nog steeds ziet dat mensen daar bloemen neer leggen en nog steeds mensen ziet die in tranen uit barste.
Helaas hadden we de tijd er niet voor om die aardbeving simulator die daar ook te vinden was te testen.
Terug naar onze bus, en na 2-3 uur eindelijk weer aangekomen in Chengdu.
We hebben dus die avond dat we aankwamen naar de hotel gelopen die mijn vriendin had geboekt via haar Iphone4.
en kort daarna zijn we ergens gaan eten.
We waren nog steeds niet moe en zijn we midden nacht.....
DAG 7---24 JULI 2012
rond 12:30 uur langs een rivier gelopen, de straat stond vol met bars en cafe's en zo zagen we ook nog de Heineken bar.
daarna zijn we rond 2 uur in de ochtend naar bed gegaan.
Toen we in de ochtend op stonden zijn we eerst naar het dak gegaan van onze hotel om zo een klein beetje over Chengdu te kunnen zien.
echter daarna zijn we gaan eten, en deze dag was meer gewoon om rustig aan te doen, niet zo veel lopen en zo.
We dachten dus, laten we naar een park gaan.
RENMIN PARK
Deze park is prachtig om ff als je rust wilt door heen te lopen.
Je ziet veel oudere mensen echt chinese familie spellen spelen zoals Mahjong, midden in het park.
je kon een klein bootje huren om door de water te varen, thats all, maar we gingen naar de park om lekker rustig aan te doen.
echter na het park was het al rond 6-7 uur in de avond, hebben we Hot Pot gegeten.
een hele populair eten in de Sichuan provincie, het was te pittig en heet voor mij, helaas ben ik na de hot pot aan de diaree gekomen, helaas.
Nooit meer zo pittig en heet voedsel meer voor mij.
Na het eten hebben we al vast tickets gekocht voor de film BUNSHINSABA, een chinese film
BIOSCOOP FILM-BUNSHINSABA
Helaas was het echter een volledig chinese film en kon ik het een klein beetje volgen dankzij mijn vriendin die het vertaalde voor mij.
Ging over een moeder en zoon dat bij een man introk, maar die jongen vondt een pop, die pop blijk echter een geest te zijn dat de jongen in de macht kon krijgen.
heel aparte film, we vonden hem niet zo leuk.
daarna zijn we maar gaan slapen.
DAG 8---25 JULI 2012
We zijn in de ochtend rond 11 uur met de taxi naar een attractie park gegaan.
HAPPY VALLEY
Bij aankomst hebben we uiteraard tickets gekocht, en zo zijn we dus eerst rond gelopen, en onze eerste attractie was dus de wild water baan, en zijn we dus
met zeik natte kleding naar de volgende attractie gegaan, and so on.
Op een gegeven moment zijn we naar een vlinder huis gegaan, echt met enorm mooie vlinders dat ook zo op je hand gaan zitten.
daarna zijn we naar de achtbaan gegaan, alleen mijn vriendin die had er 2 blauwe plekken van over gehouden.
Het weer was er zo warm, rond 32-34 graden die dag, en hebben we ons zelf maar nat gemaakt met die fontein die daar te vinden is.
Echter zijn we daarna naar de CS Laser Strike gegaan, wat een tijd verspilling was dat.
2 uur in de rij gaan staan, voor maar 1 minuut spelen, want de gun van mij zoals mijn vriendin deden het niet meer na 1 minuut spelen.
Hebben we plaats van schieten met de guns maar fotos gemaakt.
en de saaie 4D film van Speedracer.
Later zijn we naar de een spookhuis gegaan, goh wat lachen met mijn vriendin, die schreeuwt echt alles bij elkaar.
Nog meer later zijn we verder gaan lopen en hebben een t-shirt laten maken met onze gezichten erop, mooi aan denken.
Helaas was het al 6 uur en een aantal attracties gingen dicht om 6 uur, dat was wel jammer.
Zijn we gewoon rond gelopen en fotos gemaakt.
Op een gegeven moment kwam er een Chinese jongen aan lopen, die zei tegen mij ''ahhh i can talk to you'' maar hij verstond geen engels en kon totaal geen
engels spreken, ik en mijn vriendin hadden gelaggen.
Daarna zijn we richting de reuzenrad heen gelopen, ze had telkens te klagen dat ze in de Space Shot wilde gaan, maar de reuzenrad die daar naast stond was even hoog als die space
shot, maar mijn vriendin was al doods bang in de reuzenrad, en wilde dus nergens meer in.
toen was het rond 11 uur en hebben we de park verlaten.
Wel lachen om te zien dat bij de beschrijving bij de meeste attracties staat dat ze die attractie hebben geimporteerd vanuit Nederland.
en toen hebben we wat gegeten.
en we zijn weer met de taxi naar onze kamer gegaan en gaan slapen
DAG 9---26 JULI 2012
Na wat te hebben gegeten hebben we de bus genomen naar de
PANDA BREEDING BASE
Bij aankomst hebben we eerst airconditioner opgezocht, we hadden het te warm, haha.
we zijn dus verder gelopen in het park en omdat het 33 graden was die dag, waren de panda's helaas niet buiten te vinden.
Dat was echt jammer, panda's zijn echter ook enorm saai dieren, heb ze nog nooit eerder gezien, maar ze lagen alleen maar te slapen.
ongeveer 5-6 pandas gezien, waren we later rond 6 uur weer naar de ingang gelopen.
hadden we het weer gezien.
We zijn dus naar onze kamer gegaan, we hadden geen andere plannen voor die avond.
DAG 10---27 JULI 2012
We zijn met de taxi naar de trein station gegaan en hebben tickets gekocht voor de plaats Dujiangyan.
Na 3 uur wachten voor de trein eindelijk kwam gingen we eindelijk.
De trein station in China is net een vliegveld, je moet maar hopen dat je plaats hebt in de trein, anders kun je die dag niet met de trein en moet je wachten.
en gigantisch druk dat het daar was, nog drukker dan op de vliegveld van Chengdu en Amsterdam bij elkaar.
niet normaal.
Eindelijk na 25 minuten aangekomen in Dujiangyan hebben we de bus genomen naar
DUJIANGYAN DAM
We zijn bij binnenkomst gewoon ons weg vervolgd, langs de rivieren en hang bruggen, we hebben trappen beklommen en tempels bezocht
die op de bergen te vinden zijn, het was die dag rond de 27 graden, het begon op een gegeven moment dat we weer naar beneden liepen
echt enorm hard te stormen, regen, regen en nog eens regen en ook nog eens onweer.
Had dus enorm veel pech dat we toen naar beneden liepen en de slipper droeg van mijn vriendin ben ik van een trap uit gegleden, het was te glad
en mij arm heeft dus 3 littekens erbij gekregen.
We zijn dus weer naar de ingang gelopen, nadat ik 10 minuten kreunend op de grond lag.
in de plensende regen.
Ook daar vlak bij was er een straatje met restaurants en hebben daar ergens gegeten.
Met de bus terug naar de trein station, en weer tickets gekocht, we moesten dit keer 4 uur wachten voor de trein terug ging.
Eenmaal aangekomen bij de station, kreeg een vrouw een heftige ruzie met haar zoon als ik het goed heb begrepen van mijn vriendin,
ging er best heftig aan toe.
maar goed, in de trein terug naar Chengdu.
Bij aankomst op de station in Chengdu stonden er duizenden mensen te wachten op familie leden en zo, nog nooit heb ik het zooo druk gezien op de plein buiten de
station, echt niet normaal gewoon.
we zijn dus later gaan slapen.
LESHAN
DAG 11---28 JULI 2012
We zijn in de ochtend weer naar de bus station gegaan en naar een anders stad gegaan, haar geboorte plaats.
Genaamd LeShan.
Ik heb eindelijk haar moeder ontmoet, haar vader nog niet ivm zijn werk, hij kwam rond 11 avond pas thuis.
We hebben dus met zijn 3 ergens gegeten, en was best gezellig.
Haar moeder heeft voor mij ook de juiste medicijnen gehaald voor mijn diaree, heeft wel goed geholpen.
Nadat haar moeder weg is gegaan om met haar vriendinnen Mahjong te spelen zijn wij met de taxi naar de grote buddha gegaan.
LESHAN GIANT BUDDHA
aangkomen met de taxi en binnen zijn gekomen, hebben we veel trappen moeten belopen.
In het midden bevindt zich namelijk in de top 5 grootste buddha beeld ter wereld.
Lang in de rij gaan staan omdat de mensen behoorlijk langzaam zijn en alle tijd nemen om fotos te maken boven aan een trap, denk bij me zelf van,
loop eens door, beneden kun je ook fotos maken.
Maar uit eindelijk na 3 uur langzaam lopen zijn we beneden waar we een mooie zicht op de Buddha kregen.
We zijn dus verder naar boven gegaan voor een aantal tempels en zo.
En toen weer richting de uitgang en terug naar haar huis.
We hebben dus gewinkeld in LeShan en naar de super markt geweest en snacks gekocht voor de volgende dag.
We zijn naar haar huis gegaan weer, en later haar vader ontmoet, zijn vader vondt het een eer om
Mij te ontmoeten en wilde met mij samen wijn drinken en avond eten.
Ik heb dus overnacht in haar huis.
DAG 12---29 JULI 2012
we zijn vroeg op gestaan om naar Mount Emei te gaan waar wij 2 dagen over hebben gedaan.
We hebben dus de bus gepakt, en 2 uur later vlak bij de berg aan gekomen, eerst hebben we 2 sticks gekocht voor op de berg.
en vervolgens de volgende bus gepakt tot het midden van de berg, je kunt er ook 6 dagen over doen, maar zoveel tijd hebben we niet.
dat is van begin tot eind.
MOUNT EMEI((dag 1))
We zijn dus begonnen in het midden van de berg, de berg zelf bevat ook zelf enorm veel hotels.
we zijn dus na 30 minute lopen bij de wild monkey area belandt, wilde apen die doen er alles aan om voedsel te krijgen, en pakken zo ook je camera
en portomonee af als je die niet beschermd.
Best laggen.
Verder gelopen, naar boven, eindelijk bijna aan de top hebben we een hotel geboekt na 6 uur te hebben gelopen.
even geslapen van 2 uurtjes, en zijn dus naar de top gelopen dat 10 minuten verder was dan onze hotel.
en de hele mooie zicht over de wolken gezien, en de mooie Buddha.
terug naar beneden en ff een kijkje genomen bij de kabel baan dat al jaren niet meer in gebruik is, was nieuw schierig.
daar waren ik en mijn vriendin rond 9 helemaal alleen.
en toen gingen we slapen.
DAG 13---30 JULI 2012
MOUNT EMEI((dag 2))
Vroeg in de ochtend rond 5 uur wakker geworden om op de top van de berg de mooie
Zon opkomst te bekijken.
Na 2 uur op de berg te hebben gestaan en naar de zon opkomst gekeken zijn we weer naar ons hotel
Gegaan en hebben we uitgecheckt.
We hebben dus niet meer terug gelopen maar met de kabel baan terug gegaan naar beneden waar de bus op ons wacht terug naar beneden.
En met ons volgende bus weer terug naar LeShan, en met de taxi naar mijn vriendin haar huis gegaan.
En zijn we echter gaan naar de super markt heen gegaan.
Die avond hebben we op haar vader gewacht en nam ons mee uit eten naar een hot pot restaurant, alleen
Omdat ik het niet meer zo pittig en heet wilde als de vorige keer hebben haar ouders besloten de hot pot te bestellen dat niet pittig en heet was.
Na 2 uur in de restaurant te hebben gezeten nam haar vader ons mee naar een chinese tea house, waar we lekker gezellig zaten te kletsen en chinese tee te drinken met zijn 4
Om rond 11 uur in de avond zijn we naar een park geweest met zijn 4 en hebben daar gewoon ff rond gelopen.
Echter was het dan weer laat en zijn we gaan slapen.
DAG 14---31 JULI 2012
We werden wakker om 4 uur en haar vader bracht ons weg naar ChengDu om daar de rest van ons tijd
Te verblijven.
Bij aankomst na 3 uur en in hebben gecheckt in ons laatste hotel hebben we eerst ff wat geslapen.
En kort daarna zijn we gewoon rond gelopen, ff door ChunXi road.
DAG 15---1 AUGUSTUS 2012
We zijn rond het begin van de middag met een rijack(hoe dat ding met 3 wielen ook heet) naar
ChengDu Zoo
Voordat we daar aankwamen werd de man die ons weg bracht naar die dierentuin opgepakt door de politie omdat hij zich bevond met zijn rijack op een plaats waar hij niet mag zijn.
Btw,
Een gigantische park vol met verschillende dieren, waar we ons de hele dag hebben vermaakt, rond
6 uur zijn we weg gegaan en zijn we weer naar ons hotel gegaan en zoals bijna elke avond gewoon rond lopen en kijken waar en wat we gingen eten.
DAG 16---2 AUGUSTUS 2012
In de ochtend na het ontbij na een museum geweest, niet echt enorm indrukwekkend maar
We hadden niks te doen en kozen dus voor
JINSHA SITE MUSEUM
Bij de ingang kon je kiezen welke pad je wilt nemen, naar het museum zelf of na een stuk bos of weet ik
Veel wat het is, ben daar niet geweest.
En zijn we dus recht door gaan lopen tot de museum zelf, je ziet daar dus enorm veel items die ze vroeger
Onder de grond(in de jaren 1880 ongeveer)hebben opgegraven.
En een hele oude boom, dat daar te bewonderen is, aangezien alles in het chinees is aangegeven en niet aan mijn vriendin vroeg wat er allemaal stond kan ik over de items niet veel vertellen.
Op een gegeven moment kwamen we een èèn of andere iets tegen wat sinds 2008 de logo is van ChengDu die ze vroeger als item onder de grond vonden.
Later zijn we naar een europese restaurant gegaan, maar hier kun je dus zien dat enorm veel chinezen
Het niet onder de knie krijgen om met mes en vork te eten, bijna al het eten lag op de grond.
We zijn dus naar onze hotel gaan lopen, totaal 90 minuten.
En later die avond zijn we naar de bioscoop heen gegaan naar de film
THE MECHANIC met Jason Statham
Dag 17---3 augustus 2012
We zijn naar de bus station heen gegaan met de taxi en hebben de bus genomen naar een ancient town 1 uur verderop, weet helaas de chinese naam er niet meer van
ANCIENT TOWN
Deze ancient town bestaat volledig uit water, met enorm veel restaurants en winkels, eigenlijk niet veel over te vertellen, want ancient towns in china zijn ongeveer het zelfde met wat ze te bieden hebben.
Later die avond zijn we weer naar ChunXi Road gegaan, savonds is er best gezellig.
DAG 18---4 AUGUSTUS 2012
We zijn in de ochtend met de trein weg gegaan naar
MOUNT QINGCHENG
Bij aankomst konden we een bus nemen, er waren 2 bussen, de 1 bracht ons naar de achterkant van de berg en de andere naar de voorkant, volgens mijn vriendin verschillen beide routes van elkaar, terwijl
de achterkant meer voor de natuur is en de voorkant veel tempels heeft en zo.
We hebben zelf de achterkant gekozen, maar bleek ook dat de achterkant ook gevaarlijk is omdat als je met zijn 2-3 naast elkaar wilt lopen dat je elkaar naar beneden kan duwen.
Maar er werd me verteld dat je de top van die berg nooit kun bereiken sinds de aardbeving in 2008, de berg is namelijk in 2 gesplitst vandaar de voorkant en achterkant, en dat was heel erg goed te zien, want alle rotsen lagen er nog en hebben dus op een gegeven moment de kleine bootje genomen naar de overkant, en zijn we dus verder gaan lopen, op de terug weg namen we de kabel baan, en moesten we 2 uur wachten op de bus omdat er te veel mensen waren die terug wilden.
Sleeping time
DAG 19---5 AUGUSTUS 2012
We zijn deze dag mooi goed uitgerust en zijn we gewoon ff rustig aan het doen
En zijn we naar een park gegaan, niet speciaal maar met een vriendin om er ff door heen te lopen is leuk.
We hebben later ons best verveelt en zijn we veel in ons kamer geweest in dit weer met 35 graden lekker
Bij de airco gezeten.
DAG 20---6 AUGUSTUS 2012
Ook hier weinig te vertellen, gewoon rustig aan gedaan en wat gelopen
DAG 21---7 AUGUSTUS 2012
Ook helemaal niks, omdat we geen plannen meer hadden, gewoon richting Chunxi road en zo
DAG 22---8 AUGUSTUS 2012
Helaas was het onze laatste dag en is de emotionele dag aangebroken
Rond 10 uur in de ochtend zijn we met de taxi naar de vliegveld gegaan en afscheid genomen van elkaar
Heb er hele geweldige tijd gehad samen
Ga er weer heen van 25 januari 2013 tot 18 februari 2013 |
|
Terug naar boven |
|
|
Codewarrior |
Geplaatst: 03 Okt 2012 09:47 Onderwerp:
| |

|
Vind het tof dat je er veel tijd in hebt gestoken, zal het zeker straks eens doorlezen. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 03 Okt 2012 10:29 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Ik neem aan dat je erg genoten hebt van China? ^_^
Zelf ben ik ook best geintresseerd om eens naar het verre oosten af te zakken voor een vakantie. Echter weet ik niet of ik het eten daar wel lust. Ik haal wel eens chinees: babi pangang, koe loe kai (kippenblokjes), Nasi/bami etc maar het is het onbekende wat me een beetje afschrikt (en mijn vriendin eet sowieso al niet veel wat ze niet kent).
Verder: MOUNT QINGCHENG
Waarom de achterkant man!? Als de voorkant tempels heeft zou ik toch liever daar wat rondneuzen in plaats van in de natuur, die je toch constant al kan bewonderen >_< |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 03 Okt 2012 17:07 Onderwerp:
| |

|
MaartenL schreef: | Ik neem aan dat je erg genoten hebt van China? ^_^
Zelf ben ik ook best geintresseerd om eens naar het verre oosten af te zakken voor een vakantie. Echter weet ik niet of ik het eten daar wel lust. Ik haal wel eens chinees: babi pangang, koe loe kai (kippenblokjes), Nasi/bami etc maar het is het onbekende wat me een beetje afschrikt (en mijn vriendin eet sowieso al niet veel wat ze niet kent).
Verder: MOUNT QINGCHENG
Waarom de achterkant man!? Als de voorkant tempels heeft zou ik toch liever daar wat rondneuzen in plaats van in de natuur, die je toch constant al kan bewonderen >_< |
De achterkant van mount Qingcheng, omdat we enorm veel tempels hebben gezien, ook Mount emei, Giant Buddha, Dujiangyan Dam, Jiuzhaigou Valley, Huanglong valley, ancient towns bevatten ook enorm veel tempels, dus vandaar de achterkant, omdat je daar enorm veel van de aardbeving in 2008 terug ziet, best indruk wekkend. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 03 Okt 2012 17:12 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Daar heb je inderdaad wel een goed punt...
Het zal zeker een indrukwekkend (of weerzinwekkend?) zicht zijn geweest.
En inderdaad, aan tempels is er in China vast en zeker geen gebrek  |
|
Terug naar boven |
|
|
Velqor |
Geplaatst: 03 Okt 2012 17:13 Onderwerp:
| |
![]()
|
Ik heb in de poll gestemd voor nee, ik wil wel eens naar tibet. Of tenminste.. Dat zal er waarschijnlijk nooit van komen, maar dat vind ik nog wel interessant qua gebied. (als je je afvraagt waarom ik dan nee heb gestemd.. Tibet = niet china. Pech gehad ) |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 03 Okt 2012 17:20 Onderwerp:
| |

|
OVER HET ETEN IN CHINA
Sichuan(( provincie waar ik ben geweest)) staat beken om hun pittig eten, maar dan ook echt heel pittig, ben zelf al 10 weken aan de diaree omdat ik slecht tegen de pittige hot pot kon.
Hot Pot is heel speciaal in Sichuan, je hebt keuze uit enorm veel vlees en groente, je propt alles in een pot met gloeiend hete water en veel chilli en laat ze een paar minuten koken in het water.
Maar echt zo pittig, niet normaal.
Ook heb je er veel McDonalds, KFC, Starbucks en zo.
Zelf vindt ik het eten zoals Rijst in combinatie met groente en andere dingen, vlees ben er gek op.
LET OP
Let wel op dat de chinese keuken behoorlijk smerig zijn en dat ze niet echt netjes zijn zoals met enorme zweet handen in de deeg en zo.
Vis gerechten, je kan er best ziek van voelen, vooral sushi.
Maar vaak weet je niet wat je eet en voor geschotelt krijgt.
TIP, mense die van pittig houden, is Hot Pot een aanrader, ook is het een aanrader om gezzelig met een groep van 8 man rond om de tafel zitten en met zijn allen eten, best gezellig.
heb ik ook totaal van 4 keer gedaan. |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 03 Okt 2012 17:25 Onderwerp:
| |

|
Dellion schreef: | Ik heb in de poll gestemd voor nee, ik wil wel eens naar tibet. Of tenminste.. Dat zal er waarschijnlijk nooit van komen, maar dat vind ik nog wel interessant qua gebied. (als je je afvraagt waarom ik dan nee heb gestemd.. Tibet = niet china. Pech gehad ) |
als je veel van de Tibet cultuur wilt raad ik je aan naar Jiuzhaigou heen te gaan, vlak bij de grens van Tibet, en is 15 uur van Chengdu verwijdert.
Daar lopen enorm veel tibet mensen rond en ook tibet concerts, eten, hotels, restaurants kom je er tegen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 03 Okt 2012 17:54 Onderwerp:
| |

|
Die hot pot klinkt smakelijk in de oren. Het helpt dat mijn moeder het kan maken (waardoor ik het ook kan maken ) en ik weet wat ik ervan mag verwachten.
Ooit in mijn leven wil ik wel een wereldreis maken, waar ik natuurlijk ook China aan wil doen. De vraag is alleen wanneer mijn budget het toe gaat laten en of het uitkomt met mijn studie/toekomstige baan. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 03 Okt 2012 18:41 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Ik ben ook gek op pikant eten en inderdaad, van die hot pot lezen doet me haast het water in & uit de mond lopen
Nja, zo meteen pannekoeken met spek dus klagen zal ik zeker niet doen ^_^ |
|
Terug naar boven |
|
|
Codewarrior |
Geplaatst: 04 Okt 2012 12:12 Onderwerp:
| |

|
Ik heb mischien gestemd. Beter voor ja gekozen. Maar China is niet mijn prioriteit, als ik naar het verre oosten zou gaan zou ik eerst naar Japan willen reizen. Echt voor een maand of 2. Niet alleen Tokyo en andere steden maar ook het mooie landschap daar.
Ik wil ooit meerdere trips doen naar China, en het eerste zou zo gaan:
Eerst bezoekje aan Moskouw, dan de trans siberische treinlijn naar Vladivostok. Vandaar richting China, een road trip van het noorden naar Peking, en vandaar naar Shanghai, Chinese muur doen, wat traditionele dingen zien en terugkeren.
Het 2de zou gewoon een bezoek aan Hongkong zijn. |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 05 Okt 2012 07:00 Onderwerp:
| |

|
Japan is ook een best geweldig land, alleen Japan is stukken duurder als je het vergelijkt met China, niet qua eten of 2de handse producten, of open baar vervoer binnen de stad.
Maar zo gauw je bijv. van Tokio naar Osaka heen wilt betaal je wel zo'n 120 euro per persoon per trein ticket enkeltje.
Landschap is er echter niet echt binnen in Tokio te vinden, moet je dus meer naar kleinere dorpjes gaan net buiten Tokio.
als je een road trip wilt in China, raad ik je aan om ook ff naar Chengdu te gaan, je bent wel 2 dagen onderweg van Beijing of Shanghai maar het is de moeite waard.
Elke provincie in China hebben hun eigen taal en ook qua eten is het totaal anders bij elke provincie.
Hong-Kong en Macau behoort ook bij China sinds 1997, maar daar heb je geen visum nodig en qua cultuur is het gewoon meer europees dan chinees, HK wil ik ook best heen, maar omdat mijn vriendin die in Chengdu woont een visum nodig heeft om HK binnen te komen, gaat het iets moeilijker.
Maar dat komt nog wel |
|
Terug naar boven |
|
|
Paintskillz |
Geplaatst: 09 Nov 2012 03:18 Onderwerp:
| |

|
Rescept, ik heb het 10 dagen vol gehouden met mijn reisverslag. :') |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 09 Nov 2012 06:51 Onderwerp:
| |

|
Ik heb er best lang over gedaan eerlijk te zeggen, je moet er zin in hebben om zo'n verslag te maken, vooral als je 21 dagen bent geweest  |
|
Terug naar boven |
|
|
musthavethisgame |
Geplaatst: 09 Nov 2012 13:46 Onderwerp:
| |

|
dantekloon schreef: | Japan is ook een best geweldig land, alleen Japan is stukken duurder als je het vergelijkt met China, niet qua eten of 2de handse producten, of open baar vervoer binnen de stad.
wel |
Eten en drinken is daar ook verschrikkelijk duur. Een biertje bij de bar bestellen is ongeveer 10 euro :') En het is goedkoper om uit eten te gaan dan zelf voedsel te kopen.
Maareh- leuk verslag Dantekloon.
Ik zou zelf misschien stemmen. Ik heb geen plannen om ooit naar China te gaan. Maar het lijkt me wel erg tof. Toch zou ik zelf liever naar Zuid Korea gaan. (Japan ben ik sowieso van plan heen te gaan, het liefst zo snel mogelijk en via een beurs ofzo) |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 09 Nov 2012 17:52 Onderwerp:
| |

|
musthavethisgame schreef: | dantekloon schreef: | Japan is ook een best geweldig land, alleen Japan is stukken duurder als je het vergelijkt met China, niet qua eten of 2de handse producten, of open baar vervoer binnen de stad.
wel |
Eten en drinken is daar ook verschrikkelijk duur. Een biertje bij de bar bestellen is ongeveer 10 euro :') En het is goedkoper om uit eten te gaan dan zelf voedsel te kopen.
Maareh- leuk verslag Dantekloon.
Ik zou zelf misschien stemmen. Ik heb geen plannen om ooit naar China te gaan. Maar het lijkt me wel erg tof. Toch zou ik zelf liever naar Zuid Korea gaan. (Japan ben ik sowieso van plan heen te gaan, het liefst zo snel mogelijk en via een beurs ofzo) |
Japan is idd qua eten en zo goedkoper als je uit eten gaat, dat heb ik in China als in Japan gemerkt.
Zuid Korea wilde ik ook altijd heen gaan, maar nu mijn vriendin in China woont, ga ik gewoon naar China toe al die tijd. |
|
Terug naar boven |
|
|
Paintskillz |
Geplaatst: 09 Nov 2012 22:14 Onderwerp:
| |

|
dantekloon schreef: | Ik heb er best lang over gedaan eerlijk te zeggen, je moet er zin in hebben om zo'n verslag te maken, vooral als je 21 dagen bent geweest  | Jup, en dan scheelt het ook heel veel als je er op vakantie bent of om te werken, ik werk zo rond de 10 uur per dag en heb tijd om soms 2 uurtjes aan wal te gaan. Dan ga ik liever even bij Starbucks zitten internetten ofzo. Ik ben op veel plekken geweeest, veel gezien heb ik niet. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|