Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

De verkiezingen: Wie ga je stemmen?
PVDA
20%
 20%  [ 5 ]
CDA
0%
 0%  [ 0 ]
PVV
8%
 8%  [ 2 ]
SGP
0%
 0%  [ 0 ]
Christenunie
0%
 0%  [ 0 ]
VVD
12%
 12%  [ 3 ]
SP
28%
 28%  [ 7 ]
Groenlinks
0%
 0%  [ 0 ]
D66
4%
 4%  [ 1 ]
Partij van de Dieren
12%
 12%  [ 3 ]
Overige (DPK, Piratenpartij) Aka vul je keuze in
16%
 16%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 25

Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
Redneckerz BerichtGeplaatst: 12 Sep 2012 00:20    Onderwerp: De verkiezingen: Wie ga je stemmen? Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Een simpele vraag.

Aangezien de verkiezingen eraan komen, hierbij een draadje om te discussieren cq te praten over de verkiezingen en de uitslagen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 12 Sep 2012 00:31    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Niet, of op partijen die weinig kans maken zoals SOPN ofzo (die dan weer niet, maar je snapt het idee)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
dantekloon BerichtGeplaatst: 12 Sep 2012 06:40    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Ik ga niet stemmen, waardeloze onzin.
ze doen toch zelf waar ze zin in hebben en elke partij heeft zijn plus en min punten, je weet ook niet eens op wie je moet stemmen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Weslii BerichtGeplaatst: 12 Sep 2012 09:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

Ik heb vanmorgen om half 8 al gestemd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 12 Sep 2012 10:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Ik ga zo even met mijn moeder erover hebben welke partij voor mij het beste is om op te stemmen.

Ik betaal door hun 365 Euro voor mijn speciale schoenen en ik mag daarbij ook maar 1 paar per jaar aanvragen. Anders mag ik de volle prijs van 1300 Euro zelf betalen... Vroeger was het 2 paar per jaar en om het jaar een wisselpaar, dus om het jaar 3 paar. En betaalde ik maar slechts 145 Euro per paar.

Ik heb dus een nieuw looppaar gekregen dit jaar, ik gebruik mijn oude paar van vorig jaar voor op mijn werk, die inmiddels best wel versleten zijn. Als ik een nieuwe baan zou vinden in een restaurant zou ik waarschijnlijk niet aangenomen worden omdat ik geen nette schoenen heb, waardoor ik dus eerst 1300 Euro van mijn spaarrekening mag halen om werkschoenen te betalen.........

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Weslii BerichtGeplaatst: 12 Sep 2012 11:27    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

ninodude schreef:
Ik ga zo even met mijn moeder erover hebben welke partij voor mij het beste is om op te stemmen.

Ik betaal door hun 365 Euro voor mijn speciale schoenen en ik mag daarbij ook maar 1 paar per jaar aanvragen. Anders mag ik de volle prijs van 1300 Euro zelf betalen... Vroeger was het 2 paar per jaar en om het jaar een wisselpaar, dus om het jaar 3 paar. En betaalde ik maar slechts 145 Euro per paar.

Ik heb dus een nieuw looppaar gekregen dit jaar, ik gebruik mijn oude paar van vorig jaar voor op mijn werk, die inmiddels best wel versleten zijn. Als ik een nieuwe baan zou vinden in een restaurant zou ik waarschijnlijk niet aangenomen worden omdat ik geen nette schoenen heb, waardoor ik dus eerst 1300 Euro van mijn spaarrekening mag halen om werkschoenen te betalen.........



En wat zou jij dan graag willen en wat zou je redelijk vinden?

Iedereen gaat er op achteruit, dus jij ook. De vraag is alleen "wat is redelijk" Dat jij meer moet betalen vind ik dus ook redelijk. Of wat je nu moet betalen een goede prijs is weet ik niet, daarvoor ben ik onvoldoende ingevoerd in de materie.

Mag ik trouwens vragen waarom je speciale schoenen nodig hebt? Wat mankeert er aan je voeten?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
CowboySpike BerichtGeplaatst: 12 Sep 2012 12:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 11 Aug 2009
Berichten: 586

Ik heb zelf op de, volgens Wilders, "Partij van de Arabieren" gestemd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 12 Sep 2012 12:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

ik stem op mezelf, vertegenwoordig mezelf en de hele politiek kan van mij de tering krijgen.







Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 12 Sep 2012 12:33    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Ik heb een beenlengte verschil, als ik op normale schoenen loop, loop ik mank. Ik vind het nergens op slaan dat ik nu meer moet betalen voor minder, ik zal niet in het rood gaan staan dus het is niet zo ernstig maar ik vind niet dat we nu extra moeten bezuinigen op de zorg en dat we andere landen met dat geld moeten helpen om hun zaakjes weer recht te zetten.

Het is ook niet zozeer om de zorg van mezelf, maar meer van die van andere. Gezondheid is naar mijn mening het belangrijkste voor een mens en daar mogen ze nog flink in verbeteren, niet bezuinigen.

Ik vind niet dat als een land naar de klote gaat dat de hele unie dan achteruit moet gaan, beste naar mijn idee zou geweest zijn als elk land 'nood' geld had liggen voor het geval dat.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Weslii BerichtGeplaatst: 12 Sep 2012 12:44    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

ninodude schreef:
Ik heb een beenlengte verschil, als ik op normale schoenen loop, loop ik mank. Ik vind het nergens op slaan dat ik nu meer moet betalen voor minder, ik zal niet in het rood gaan staan dus het is niet zo ernstig maar ik vind niet dat we nu extra moeten bezuinigen op de zorg en dat we andere landen met dat geld moeten helpen om hun zaakjes weer recht te zetten.

Het is ook niet zozeer om de zorg van mezelf, maar meer van die van andere. Gezondheid is naar mijn mening het belangrijkste voor een mens en daar mogen ze nog flink in verbeteren, niet bezuinigen.

Ik vind niet dat als een land naar de klote gaat dat de hele unie dan achteruit moet gaan, beste naar mijn idee zou geweest zijn als elk land 'nood' geld had liggen voor het geval dat.
Dit is wel een beetje simpel gezegd.

je moet twee dingen onderscheiden. Je hebt het steunfonds en het noodfonds. Het steunfonds daar zit echt geld in, in het noodfonds alleen maar toezeggingen. Als Nederland dus 20 miljard garant staat voor het noodfonds dan kost het ons geen geld tot het moment dat er daadwerkelijk een beroep op gedaan, wat er dus misschien nooit van zal komen.

Wat betreft zorg. Dat is inderdaad het belangrijkste, maar niet het enige. Iedereen moet meer betalen voor minder, niet alleen op het gebied van zorg. Ik denk dat je vooral blij moet zijn dat je nog het grootste gedeelte vergoed krijgt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
vgo910 BerichtGeplaatst: 12 Sep 2012 14:22    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jun 2009
Berichten: 1241

Na een twijfel tussen PVDA en D66 toch maar voor de eerste gegaan. Kwam er op het laatste moment achter wat D66 wil doen met hypotheekrenteaftrek en die is alles behalve gunstig voor mijn ouders en daardoor voor mij, aangezien ik voor het grootste deel op hun geld leef.
Daarbij is het ook een tactische stem tegen de VVD dus uiteindelijk was de keuze niet moeilijk. Dan toch maar hopen op een linksmidden coalitie met iig PVDA en D66.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 12 Sep 2012 14:44    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 30 Jul 2006
Berichten: 6697

Ik ga stemmen op de piratenpartij. Ik vind de meeste partijen gewoon te kinderlijk. Ik doe dit, maar jij doet dat en dit en zus en zo. Echt, kijk eerst eens naar jezelf voordat je een ander beschuldigt, dus fuck hun.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Weslii BerichtGeplaatst: 12 Sep 2012 14:47    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

Nickdhnick schreef:
Ik ga stemmen op de piratenpartij. Ik vind de meeste partijen gewoon te kinderlijk. Ik doe dit, maar jij doet dat en dit en zus en zo. Echt, kijk eerst eens naar jezelf voordat je een ander beschuldigt, dus fuck hun.
Hoewel ik best sympathie heb voor hun standpunt is een stem op een one-issue partij als de PP toch een stem weggooien.

De kans dat ze een zetel veroveren is aanwezig maar ik denk dat ze nog geen deuk in een pakje boter slaan. Verder denk ik dat we op dit moment grotere problemen hebben dan beperkende copyrightwetten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
laraishond BerichtGeplaatst: 12 Sep 2012 14:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Nov 2009
Berichten: 494

Het liefst zou ik op de PvdD stemmen, want ik dat zij het beste programma hebben. Het probleem van de PvdD is dat ze naam erg tegen zich hebben (partij voor de dieren). Dan neemt het gros van de mensen je al niet meer serieus (en begrijpelijk). Mens en Spirit vind ik daarna de beste.

Probleem van beide partijen is, zoals weslii al zegt, dat ze nog geen deuk in een pakje boter slaan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joris BerichtGeplaatst: 12 Sep 2012 17:27    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Jul 2006
Berichten: 3094

Oké, ik ben de enige D66'er hier. Prima hoor, jongens, prima, dan neem ik wel die verantwoordelijkheid.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lennie1973 BerichtGeplaatst: 12 Sep 2012 17:30    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 30 Sep 2005
Berichten: 123

ik ben voor de sp gegaan maar dat is meer omdat ik moest kiezen tussen vvd en sp. vvd heeft goede punten over veiligheid en de sp over de zorg
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 12 Sep 2012 17:39    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Joris schreef:
Oké, ik ben de enige D66'er hier. Prima hoor, jongens, prima, dan neem ik wel die verantwoordelijkheid.


Had bijna voor de D66 gekozen, vind het een goede partij maar toch net niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 12 Sep 2012 18:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Alle partijen die willen bezuinigen op studenten, neem ik niet serieus. Ik heb dus op de partij gestemd die volgens de GamedVote nu het hoogste percentage heeft
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 12 Sep 2012 20:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Weslii schreef:
Nickdhnick schreef:
Ik ga stemmen op de piratenpartij. Ik vind de meeste partijen gewoon te kinderlijk. Ik doe dit, maar jij doet dat en dit en zus en zo. Echt, kijk eerst eens naar jezelf voordat je een ander beschuldigt, dus fuck hun.
Hoewel ik best sympathie heb voor hun standpunt is een stem op een one-issue partij als de PP toch een stem weggooien.

De kans dat ze een zetel veroveren is aanwezig maar ik denk dat ze nog geen deuk in een pakje boter slaan. Verder denk ik dat we op dit moment grotere problemen hebben dan beperkende copyrightwetten.


Ik heb zelf op de dieren gestemd. Weg met de wietpas.

En ik ben het met beide punten van je reactie op mij eens, ik ben ook blij dat ik nog wat vergoed krijg. Heb het trouwens sowieso goed, ik heb alles wat ik wil hebben en nog geld over.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 12 Sep 2012 20:52    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Niet gestemd. En ja, dat was met opzet.

Jammer dat er geen partijen zijn die de markerwaard weer op het programma zetten, in een crisis moet je investeren. Tevens zul je er economisch van groeien als land als het project klaar is. En aangezien dat wel even duurt zal de economie dan ook weer beter zijn, waardoor een dergelijk project net het goede aantal werkgelegenheid kan creëren op het juiste moment.
Tevens ligt er al een dijk volgens de orginele plannen van cornelis lely. Als je de belangrijkste dijk dus al hebt.. Waarom zou je dan niet ervoor kiezen het toch al enorm vervuilde markermeer op te geven en te kiezen voor economische groei. Om het verlies aan ''natuur'' op te lossen kun je dan een aantal natuurgebieden creëeren in de nieuwe polder. Het is alles beter dan een meer dat toch al vervuild is. En als er randmeren blijven zal ook de watersport er niet onder leiden.. En als laatste kan schiphol uitbereiden met dat vliegveld wat ze zo graag willen.
Of is dit zo onlogisch wat ik allemaal zeg?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Mafusto BerichtGeplaatst: 12 Sep 2012 21:45    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Er zitten genoeg haken en ogen aan jouw plan. Als je wilt kan ik er een paar voor jouw uitlichten
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 12 Sep 2012 21:54    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Mafusto schreef:
Er zitten genoeg haken en ogen aan jouw plan. Als je wilt kan ik er een paar voor jouw uitlichten


Tuurlijk die zaten er ook aan het oorspronkelijke plan van lely, maar er leven nu toch bijna 400.000 inwoners. En het is de provincie die bij de top 3 provincies hoort qua economische groei.

Naar mijn mening is het dommer een half afgemaakt project niet af te maken, zeker als er geen voordelen zitten aan hoe het gebied (water) er nu bij ligt.
Problemen zitten hem alleen dat het lastig is uit te voeren qua geld etc. Omdat men het niet meer ziet als een noodzaak, terwijl dit toen flevoland werd gemaakt wel het geval was i.v.m veiligheid van overstromingen rond de zuiderzeegebieden en toen de oorlog uitbrak voor voedselvoorziening.

maar dit vind ik dan wel weer een interessant discussieonderwerp. Dus als je verder nog wat wil zeggen, of wat punten wil opnoemen besides the obvious (geld/politiek).. zeggen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Mafusto BerichtGeplaatst: 12 Sep 2012 22:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

@Dellion

Het is niet zozeer dom om een project halve weger te stoppen. Zeker niet als je niet met enige zekerheid een betrouwbare voorspelling van het effect van het gebied kunt voorspellen. De plaatselijke economie krijgt weliswaar een tijdelijke boost in arbeidsplaatsen door de te verrichten werkzaamheden, maar op de langere termijn heb je hier al niks aan. De ondernemers die dan iets met het nieuwe stuk land willen doen, zullen door de gemeente/regering gestimuleerd moeten worden. Dit zal dan voornamelijk een belastingvoordeel van X jaar zijn. Daardoor is het aannemelijk dat dit project pas na die X jaar daadwerkelijk geld op gaat leveren. Tenminste als het project al geld oplevert. In de tussentijd is het dus mogelijk dat we al uit de crisis zijn.

Ik weet het fijne niet af van het project, maar jouw visie is wel erg optimistisch. Zeker in de crisis.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Onna76 BerichtGeplaatst: 12 Sep 2012 22:15    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 13 Mrt 2007
Berichten: 231

Partij voor de asio's... Ik stem er al m'n hele stemgerechtigde leeftijd op en nu met name. Samson for prime minister
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
the_dan BerichtGeplaatst: 12 Sep 2012 22:17    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Aug 2009
Berichten: 6073

Zo te zien is gamed lekker links ^^


(Heb zelf niet gestemd, geen idee wat de minst gevaarlijke partij is..)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group