Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende  
streetfighter BerichtGeplaatst: 19 Aug 2012 20:15    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Dec 2008
Berichten: 3413

JasperCLA schreef:

Ben ik hier nu de enige die met deze normen/waarden ben opgevoed ivm drugs?

Nee, ik zal die rommel ook nooit in men leven aanraken
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Robert BerichtGeplaatst: 19 Aug 2012 20:31    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Dit topic:
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 19 Aug 2012 20:35    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

JasperCLA schreef:
Ik probeer jou niet te marginaliseren of belachelijk te maken Dellion, ik maak me gewoon zorgen over het feit dat je zo laks denkt over drugs.


Ik citeer: Alle drugsgebruikers denken na een paar maanden makkelijker over drugs, dan word er ook gewoon over gesproken of het de normaalste zaak van de wereld is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 19 Aug 2012 20:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Ik heb maar een paar keer in me leven drugs gebruikt (op 1 hand te tellen), dus watdatbetreft slaat het uiteraard nergens op. Het is alleen grappig dat ik dan gelijk als drugsgebruiker word gezien terwijl het enige wat ik probeer te doen het 'alcohol is goed' idee dat men tegenwoordig heeft af te zwakken.

'Wat je wel lijkt te vergeten, is dat lsd, xtc (verdovend/oppeppend, ik ben geen kenner nee) rommelt met je bewustzijn, ze hebben direct invloed op het verstand. Wat als lsd niet meer genoeg is? Waar trek je de grens van het experimenteren? ''

Want dat gebeurd bij drank inderdaad niet :') Wat je uitlegt is nogsteeds het meest voorkomend bij drank. En dat heeft niet ermee te maken dat drank meer beschikbaar is, maar dat drank je verdoofd. en je geen controle meer hebt over het :'is het volgende dat ik ga doen wel slim?'
die grens is er of die is er niet. Kortom, die grens is aanwezig bij een enorm deel van de mensen die expirimenteren (hoe hoger op de lijst, hoe verslavender. alcohol/heroine/cocaine aan top) is het geen probleem. en blijft het prima bij die ene keer.

Ik snap het probleem hier niet echt, ben ik de enige die daadwerkelijk iedereen accepteerd hoe hij/zij is? En vind dat iedereen moet doen wat hij/zij wil? Je merkt immers zelf wat het beste voor je is. En nee, dat is niet altijd drank.

Tevens denk ik niet laks erover, waarom denk je dat? Ik baseer enkel mijn mening op feitelijke informatie. en als dat voor jou laks is, misschien is de beeldvorming van drugs dan verkeerd.
Dat drugs slecht is is duidelijk. Maar waarom doet men alsof drank goed is? Drank is harddrugs.

@streetfighter
En je drinkt wel bier? Nogal hypocriet dan. bier is, volgens de meeste mensen, harddrugs. En dat klopt. Het is schadelijk en verslavend en overal te koop.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Redneckerz BerichtGeplaatst: 19 Aug 2012 22:16    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

JasperCLA schreef:

Ben ik hier nu de enige die met deze normen/waarden ben opgevoed ivm drugs?

Waar het hem in zit is dat jij en ik bij dingen zoals LSD en XTC de gedachte hebben hier ons verre te van houden. Logisch ook, want het is nergens goed voor (Cannabis wil ik nog wel zien als iets wat kan helpen, maar spul zoals GHB e.d. uiteraard niet) In ons hoofd gaat een alarm af dat zegt ''Dit is onnatuurlijk spul, ver van wegblijven'' terwijl alcohol drinken een algemeen geaccepteerde bezigheid is, net als roken.

Bij Dellion krijg ik het idee dat bij hem geen alarm af gaat, maar eerder een aanleiding om verder te kijken wat drank/drugs met je doen. Daarbij zoekt hij informatie op. Slim, maar hij gaat de mist in door het geheel te presenteren als feit. Wat MaartenL al zegt is dat je ook de persoonlijke ervaring hebt, en die verschilt natuurlijk radicaal. Dellions persoonlijke ervaring is dat hij er niet zoveel kwaad er in ziet. Dat mag. Je kan alleen afvragen wat nu schadelijker is op het eind: Om de zoveel tijd een biertje, of om de zoveel tijd een snuifje. Iets zegt me dat het snuifje op de lange termijn je meer gaat opbreken.

Dellion schreef:

Tevens denk ik niet laks erover, waarom denk je dat? Ik baseer enkel mijn mening op feitelijke informatie.

Nee, je baseert je mening op persoonlijke interpretatie. Net zoals mensen met de bijbel of de koran doen. Mensen lezen wat ze graag willen lezen (dat hoeft niet voor jou te gelden, overigens.)

Citaat:
Maar waarom doet men alsof drank goed is? Drank is harddrugs.

Tja, op deze stroman redenatie zat ik al te wachten. Op een gegeven moment moest er wel als argument worden aangegeven dat ''iedereen maar drank goed praat terwijl het ook troep is.'' Met zulke redenaties kan de ander onmogelijk een discussie winnen. Maar om antwoord te geven: Ja, Drank is ook fout. Maar je krijgt er tenminste niet de rare shit van die je met drugs wel hebt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 19 Aug 2012 22:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Citaat:
Nee, je baseert je mening op persoonlijke interpretatie. Net zoals mensen met de bijbel of de koran doen. Mensen lezen wat ze graag willen lezen (dat hoeft niet voor jou te gelden, overigens.)


Nee dat doe ik niet, waar doe ik dat, laat me dat zien aub? Ik mag er vanuit gaan dat informatie uit de overheid correct is (ik weet dat het niet altijd zo is, maar laten we er vanuit gaan dat het klopt. anders bestaat er geen enkel feit meer)
En de rivm is vanuit de overheid.

Citaat:
maar hij gaat de mist in door het geheel te presenteren als feit.


Net andersom, ik presenteer het feit met mijn mening erbij. Het feit: dat drank hoog staat op de officiële lijst. Daarbij mijn mening: ik zou liever hebben dat mijn kinderen eens in de zoveel maanden een pilletje namen, dan geregeld bier.

Citaat:
Iets zegt me dat het snuifje op de lange termijn je meer gaat opbreken.


Dat is jouw mening, en daar ben jij vrij in dat te geloven. Wie ben ik om daar iets tegen te doen?

Nogmaals deze kwestie is net als geloven/niet geloven. Er zijn feiten, er zijn meningen maar uiteindelijk gaat het erom dat je alle partijen in hun waarde moet laten. Anders kom je nergens.

Citaat:
Maar je krijgt er tenminste niet de rare shit van die je met drugs wel hebt.


Zoals? Het ligt eraan, je moet ook geen research chemicals (RC's, niet gecontroleerde/geteste/bekende drugs) nemen. Dan heb je altijd nog de mensen zonder hersenen die niet goed met drugs omgaan, (diezelfde mensen die drank ook een slechte naam geven)
Maar als je met drank om kan gaan, kan je met andere drugs ook omgaan. ik snap niet welke 'rare shit' je bedoeld.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Ellentjeeah BerichtGeplaatst: 20 Aug 2012 00:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Okt 2009
Berichten: 3196

Even voor de duidelijkheid.
We gaan allemaal dood, en alcohol en drugs kunnen both verslavend zijn en nare gevolgen hebben.
Tegenwoordig is tandpasta zelfs kan ker verwekkend en ga je dood aan wat je ook maar kunt verzinnen.

Laat die jongen lekker drugs gebruiken als hij daar zin in heeft, het is zijn eigen leven.
Aan alcohol kun je ook dood gaan dus die gevolgen zijn net zo erg.
Alcohol kan ook leuk zijn als je er met mate gebruik van maakt, dit is net als met het roken van een joint.

Dus stelletje heiligen die wel alcohol drinken maar zeggen dat je van een joint dood gaat, informeer je eerst beter over een bron tot je er over spreekt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 20 Aug 2012 00:23    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Ellentjeeah schreef:
Even voor de duidelijkheid.
We gaan allemaal dood, en alcohol en drugs kunnen both verslavend zijn en nare gevolgen hebben.
Tegenwoordig is tandpasta zelfs kan ker verwekkend en ga je dood aan wat je ook maar kunt verzinnen.

Laat die jongen lekker drugs gebruiken als hij daar zin in heeft, het is zijn eigen leven.
Aan alcohol kun je ook dood gaan dus die gevolgen zijn net zo erg.
Alcohol kan ook leuk zijn als je er met mate gebruik van maakt, dit is net als met het roken van een joint.

Dus stelletje heiligen die wel alcohol drinken maar zeggen dat je van een joint dood gaat, informeer je eerst beter over een bron tot je er over spreekt.

Dit is correct. Ben daarom ook blij dat ik geen alcohol drink, en ook geen gebruik maak van eender welke vorm van drugsgebruik. Echter nee, ik ben ook niet heilig. Niemand is heilig, en iedereen draagt zonden met zich mee. Sommige mensen willen dit echter niet onder ogen zien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 20 Aug 2012 00:24    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Asianator schreef:
Ellentjeeah schreef:
Even voor de duidelijkheid.
We gaan allemaal dood, en alcohol en drugs kunnen both verslavend zijn en nare gevolgen hebben.
Tegenwoordig is tandpasta zelfs kan ker verwekkend en ga je dood aan wat je ook maar kunt verzinnen.

Laat die jongen lekker drugs gebruiken als hij daar zin in heeft, het is zijn eigen leven.
Aan alcohol kun je ook dood gaan dus die gevolgen zijn net zo erg.
Alcohol kan ook leuk zijn als je er met mate gebruik van maakt, dit is net als met het roken van een joint.

Dus stelletje heiligen die wel alcohol drinken maar zeggen dat je van een joint dood gaat, informeer je eerst beter over een bron tot je er over spreekt.

Dit is correct. Ben daarom ook blij dat ik geen alcohol drink, en ook geen gebruik maak van eender welke vorm van drugsgebruik. Echter nee, ik ben ook niet heilig. Niemand is heilig, en iedereen draagt zonden met zich mee. Sommige mensen willen dit echter niet onder ogen zien.


Great point.


Laatst aangepast door No'tje op 20 Aug 2012 00:41; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ellentjeeah BerichtGeplaatst: 20 Aug 2012 00:27    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Okt 2009
Berichten: 3196

Sorry hoor, maar dan opent Redneckerz een nieuw topic met een leuk idee en dan krijg je zo'n nutteloze discussie.

Ik open wel weer een libelle topic en dan kan ik met alle plezier met mezelf praten.
Of met crono over mooie mannen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paintskillz BerichtGeplaatst: 20 Aug 2012 00:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 8669

Frist, na gister....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
streetfighter BerichtGeplaatst: 20 Aug 2012 00:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Dec 2008
Berichten: 3413

Dellion schreef:


@streetfighter
En je drinkt wel bier? Nogal hypocriet dan. bier is, volgens de meeste mensen, harddrugs. En dat klopt. Het is schadelijk en verslavend en overal te koop.

Ik drink ook geen bier
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Redneckerz BerichtGeplaatst: 20 Aug 2012 01:07    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Dellion schreef:

Nee dat doe ik niet, waar doe ik dat, laat me dat zien aub? Ik mag er vanuit gaan dat informatie uit de overheid correct is (ik weet dat het niet altijd zo is, maar laten we er vanuit gaan dat het klopt. anders bestaat er geen enkel feit meer)En de rivm is vanuit de overheid.

Je mag er uiteraard vanuit gaan dat de overheid zijn info op orde heeft. Als jij je argument al begint met een assumptie dat de overheid het wel goed heeft, dan begin je al verkeerd. Bovendien is het laatste wat je moet doen de overheid gaan vertrouwen.

Citaat:
Net andersom, ik presenteer het feit met mijn mening erbij. Het feit: dat drank hoog staat op de officiële lijst.

Als je zoveel moeite doet om dit er doorheen te krijgen terwijl iedereen wel weet dat dit gewoon common knowledge is, oftewel denk je dat wij dit niet snappen, oftewel zie je het zelf gewoon niet.

Citaat:
Nogmaals deze kwestie is net als geloven/niet geloven. Er zijn feiten, er zijn meningen maar uiteindelijk gaat het erom dat je alle partijen in hun waarde moet laten. Anders kom je nergens.

Doe je dat dan? Je blijft maar beroepen op ''feiten'' terwijl de origine van die ''feiten'' al op zijn minst valt te betwijfelen.

Citaat:
Maar als je met drank om kan gaan, kan je met andere drugs ook omgaan. ik snap niet welke 'rare shit' je bedoeld.

Rare shit zoals hallucinaties, trippen e.d.

Ellentjeeah schreef:

Laat die jongen lekker drugs gebruiken als hij daar zin in heeft, het is zijn eigen leven.

Dat is echt het perfecte advies om te geven. ''Wat maakt het uit, blow gewoon lekker!''

Citaat:
Dus stelletje heiligen die wel alcohol drinken maar zeggen dat je van een joint dood gaat, informeer je eerst beter over een bron tot je er over spreekt.

Niemand tot dusverre heeft gezegd dat je van een joint dood zou gaan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joris BerichtGeplaatst: 20 Aug 2012 01:09    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Jul 2006
Berichten: 3094

Ik moet ook zeggen dat de reden is dat ik wel bier drink, maar geen LSD gebruik is omdat ik gewoon uiteindelijk minder bang ben voor een kapotte lever dan voor flashbacks en geestesziektes. Mijn hoofd is echt het laatste onderdeel van mijn lichaam dat kapot mag.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 20 Aug 2012 05:21    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Joris schreef:
Ik moet ook zeggen dat de reden is dat ik wel bier drink, maar geen LSD gebruik is omdat ik gewoon uiteindelijk minder bang ben voor een kapotte lever dan voor flashbacks en geestesziektes. Mijn hoofd is echt het laatste onderdeel van mijn lichaam dat kapot mag.


Ja ik heb dat inderdaad ook. Vandaar dat ik geen lsd doe. Maar dat is dus allemaal het punt niet. Het is kennelijk weer op een wat is een feit en wat niet discussie uitgelopen. Als je de overheid niet meer vertrouwt. Waarom doe je nog überhaupt iets voor de overheid dan, wat os er dan nog veilig en te vertrouwen.

Bovendien lijkt het erop dat hoe veel bewijzen er zijn (de onderzoeken vanuit de overheid zijn niet alles. Er zijn ook een enorm aantal onafhankelijke onderzoeken) je het toch niet wil geloven. Dat is prima. Jouw mening, maar zoals ook word gezegd door andere in dit topic.. Laat iedereen lekker geloven wat hij / zij wil.
Laat mij lekker eens per maand genieten van een joint. (dan laat ik bij deze eruit of het gezonder is of niet) discussie afgelopen :p
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Redneckerz BerichtGeplaatst: 20 Aug 2012 10:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Om dan maar terug te vallen op het originele topic,

Lekkerste frisdrank van de afgelopen tijd vind ik toch wel Plein Sud Frisse Fruitdrank Aardbei Appel. Erg prettig, kan ik je zeggen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
scorpio23-b BerichtGeplaatst: 20 Aug 2012 10:37    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 26 Jan 2010
Berichten: 1197

Als ik uit ga naar een kroeg ofzo drink altijd baco en anders Johnny Walker cola.

Op een hardcore/hardstyle feest drink ik eigenlijks alleen bier.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JasperCLA BerichtGeplaatst: 20 Aug 2012 11:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Dec 2007
Berichten: 5626

Zolang je alcohol maar niet misbruikt zie ik het probleem niet. Ikzelf drink ook wel bier, misschien 1x per maand een pint (nu al 6 maand geleden zelfs denkk). Je gaat me nu niet vertellen dat ik harddrugs neem :')

Op een terrasje kan dat wel eens smaken imo, blijft meestal ook wel bij 1.

Ben atm bezig aan een blikje Ice cappuccino van Douwe Egberts.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 20 Aug 2012 12:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

JasperCLA schreef:
Zolang je alcohol maar niet misbruikt zie ik het probleem niet. Ikzelf drink ook wel bier, misschien 1x per maand een pint (nu al 6 maand geleden zelfs denkk). Je gaat me nu niet vertellen dat ik harddrugs neem :')

Op een terrasje kan dat wel eens smaken imo, blijft meestal ook wel bij 1.

Ben atm bezig aan een blikje Ice cappuccino van Douwe Egberts.


Jawel. dan dat doe je wel dan, maar niet veel dus het is niet tot amper schadelijk. Net als dat ik eens in de maand een jointje zou roken, tuurlijk het is schadelijk. elke keer, hoe weinig ook. Maar het gaat om het totaal en hoe frequent je het doet. En als dat meevalt. dan is dat prima toch?

ontopic: Water /sinasappelsap atm, heerlijk me dit weer
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
JasperCLA BerichtGeplaatst: 20 Aug 2012 12:39    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Dec 2007
Berichten: 5626

Ik geef het op. Ik vertrouw erop dat het sociaal darwinisme z'n werk wel zal doen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 20 Aug 2012 12:54    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

JasperCLA schreef:
Ik geef het op. Ik vertrouw erop dat het sociaal darwinisme z'n werk wel zal doen.


:')
Dit bedoel ik nou. Wat ben ik blij dat ik wel mensen in hun waarde kan laten en zelfs als ik het niet met iemand eens ben niet op die manier reageer. en dan heb ik het niet persee over deze reactie alleen, maar bijna elke reactie van jou tegen mij.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Weslii BerichtGeplaatst: 21 Aug 2012 11:37    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

Ik drink niet zo vaak meer dan 1 wijntje maar als ik eens los ga ben ik absoluut niet vies van drank en of drugs. Of het nou coke, ghb, paddo's of pillen zijn. Zo lang het maar geen speed is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thibby95 BerichtGeplaatst: 21 Aug 2012 11:48    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 13 Apr 2011
Berichten: 469

Gisteren 2 halveliters Stella, een groene Duvel(speciale smaak, maar niet echt mijn ding) een gewone Duvel, een Vedett en een Karmeliet gedronken en ook een stuk of 4/5 sigs.

Ik was wel dronken maar zoals gewoonlijk geen kater vanmorgen, mijn lichaam verdraagt de alcohol precies wel goed
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Weslii BerichtGeplaatst: 21 Aug 2012 12:04    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

JasperCLA schreef:
Zolang je alcohol maar niet misbruikt zie ik het probleem niet. Ikzelf drink ook wel bier, misschien 1x per maand een pint (nu al 6 maand geleden zelfs denkk). Je gaat me nu niet vertellen dat ik harddrugs neem :')




Ja, dat ga ik wel. Zelfs één van de meest verslavende en meest schadelijke harddrugsen die er bestaan.

Kijk dit diagram eens:


http://reason.com/assets/mc/jsullum/2010_11/drug-harms.jpg

Alcohol is schadelijker dan crack of heroine.

Dus ja, alcohol is een zeer, zeer schadelijke en zware harddrug. Er overlijden jaarlijks meer mensen aan dan aan welke andere drugs dan ook.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Weslii BerichtGeplaatst: 21 Aug 2012 12:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

Thibby95 schreef:
Gisteren 2 halveliters Stella, een groene Duvel(speciale smaak, maar niet echt mijn ding) een gewone Duvel, een Vedett en een Karmeliet gedronken en ook een stuk of 4/5 sigs.

Ik was wel dronken maar zoals gewoonlijk geen kater vanmorgen, mijn lichaam verdraagt de alcohol precies wel goed


is 95 je geboortejaar? Dan ben je nu ongeveer 17 jaar?

Toen kon ik ook zuipen en de volgende dag zonder kater opstaan. Vanaf je 27e ongeveer gaat dat veranderen. Ik ben nu 31. Als ik 6 bier drink ben ik de volgende dag helemaal gebroken. Wacht maar tot je ouder bent.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 3 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group