Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
dantekloon BerichtGeplaatst: 16 Mei 2012 15:23    Onderwerp: Visum voor China aan vragen, hoe gaat dat? Reageren met citaat

zoals de meeste mensen weten ga ik over 2 maanden voor 3 weken naar China.
maar daar voor moet ik eerst een visum aan vragen.

maar wordt er knetter gek van als de ene site zegt zo en de andere site zegt weer zus.

maar het probleem ligt echter het meest bij mijn hotel.

ik moet namelijk een hotel bewijs hebben in welke hotel ik verblijf.
maar heb dus geen hotel geboekt, ik en mijn vriendin(een vriendin, ga haar dit jaar ontmoeten) zijn van plan daar een hotel te gaan zoeken...
en heb meerdere hotels die we gaan boeken en blijft dus niet bij 1-2-3 hotels.

en ik las ergens dus, als je door China reist, dat je een brief moet samen stellen hoe je de reis hebt ingeplant, met daarop welke plaatsen je bezoekt bijvoorbeeld.

maar de andere probleem waar ik mee zit is ook, de ene site zegt dus
je kunt het 2 maanden voor je vertrek aan vragen((ANWB.nl))
en de andere zegt, je kunt het 3 maanden voor vertrek aan vragen, en is 30 dagen geldig van binnenkomst..

is de binnenkomst, bij aankomst van mijn paspoort, of is dat bij aankomst van China???

ik zou me echt fucking kut voelen als ik dus 1500 euro kwijt ben aan mijn reis, en dat ik die meid teleur moet stellen dat ik niet meer kom op die dag.
dat zou kut zijn..

die hotel gedoe is sinds december 2011 verplicht...
achterlijk, waarom maken ze het nou zo verdomt moeilijk om een land te gaan bezoeken als toerist...
Japan had ik geen visum nodig en kon zo naar binnen.

wat een kut regels.

maar er is ook een andere mogelijk heid.
dat is als ik aan die meid vraag een kopie van haar ID of paspoort, uitnodiging dat ik bij haar intrek, en haar adres en alle gegevens nodig heb.
en dat prut op sturen naar de chinese ambassade.

zou iemand mij kunnen helpen aub.
thanks
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
konnichiwa BerichtGeplaatst: 16 Mei 2012 15:54    Onderwerp: Reageren met citaat

In Japan vroeg men niet je vingerafdrukken?

Naar China gaan en alles omtrent papieren/documenten heeft te maken met waar je naar toegaat/wat je gaat doen/ hoelang je blijft..

Als je een jaar in china wilt blijven moet je heel vroeg je visum aanvragen.

Als je een hotel neemt denk ik dat je gewoon een maand op voorhand een visum aanvraagt.

Bij haar blijven zal wrs niet gaan of ze moet een klein fortuin hebben dat ze bij problemen voor je kan zorgen...en dat proces kan trouwens ook wel enkele maanden duren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 16 Mei 2012 17:05    Onderwerp: Reageren met citaat

zat ff te denken, maar idd, ik moest een vingerafdruk achter laten, beter een vinger afdruk dan een visum.

Heb net ff iemand aan de lijn gehad over de visums.
ze zei dat ik verplicht was een bewijs van hotel bevestiging mee te sturen.
ik ging dus net ff op D-reizen.nl rond neuzen, kwam een aantal hele goedkop schijt hotels tegen, de goedkoopste is 1 euro...

is een slaap zaal met 6 bedden, maar ik ga dan gewoon niet naar dat hotel toe hoor, gewoon puur omdat ik dan china binnen kom.

heb namelijk alles al wat ik moet hebben voor mijn visum
paspoort
pasfoto
vlucht schema(kopie)
Visum aanvraag formulier

moet alleen dus de hotel hebben
Terug naar boven
Codewarrior BerichtGeplaatst: 16 Mei 2012 17:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Is het eindelijk serieus geworden tussen jouw en mrs chinpong? Ik weet niets af van visums of dergelijke maar wss doen ze zo moeilijk omdat China communistisch is.
Terug naar boven
Redneckerz BerichtGeplaatst: 16 Mei 2012 17:57    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Vergelijkbare situatie, maar Wikitravel is altijd handig:

http://wikitravel.org/en/China

Over het hoe en wat... dan weet je in ieder geval globaal waar je aan toe bent.
Terug naar boven
dantekloon BerichtGeplaatst: 16 Mei 2012 17:58    Onderwerp: Reageren met citaat

het is zo belachelijk gewoon.
vorig jaar was het nog niet zo dat je verplicht was hotel te boeken, dat is sinds dit jaar.
China probeert er bijna alles aan om chinesen geen contact te laten zoeken met buitenlanders blijkbaar.
Terug naar boven
L!nk BerichtGeplaatst: 25 Jun 2012 09:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mij was dit tijdens de Olympische Spelen ook al, toen vrienden van me in NL een visum gingen regelen moesten ze ook hostels boeken enzo (ik kwam uit Japan, waar dat weer niet nodig was...)

Als je het echt 100% goed wilt regelen moet je een reisschema maken en in de steden die je gaat bezoeken hotels/hostel boeken. Dit kan via internet en meestal betaal je zo'n 10% reserveringskosten. De bevestigingen hiervan kan je uitprinten en meenemen naar de ambassade.

Wat je ook kan doen is een globaal reisschema maken en wat hotels/hostelnamen opzoeken waar je kan overnachten. Meestal is dit ook goed genoeg voor het aanvragen van een visum, maar ik weet niet hoe streng ze tegenwoordig zijn.

Daarnaast heeft dit niks te maken met de Chinese overheid die er bijna alles aan doet om Chinezen geen contact te laten zoeken met buitenlanders xD in redelijk wat landen is dit normaal
Terug naar boven
dantekloon BerichtGeplaatst: 25 Jun 2012 20:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb mijn visum al aangevraagd en heb hem zonder moeite gekregen.
ik ga daar heen voor mijn vriendin, ik had dus het volgende spul nodig.
---Reis schema(heb ingevuld vlucht datum heen+terug reis, en de plaats waar ik verblijf en steden wat ik bezoek dag tot dag)
---Kopie ID kaart van vriendin
---Uitnodiging brief van vriendin(handgeschreven met daarop haar ID nummer en haar hand tekening en adres en datum)
---Ingevulde formulier online ingevuld
---Paspoort(minstens 6 maanden na terug komst in NL en 2 lege visa paginas naast elkaar)
---Pasfoto
---Vlucht schema van heen+terug reis

heb sinds 7 juni mijn visum in het bezit

Met Japan had ik geen visum nodig om daar heen te gaan, kreeg je daar na aankomst in Japan.
veel makkelijker, ik zie het nut soms er niet van in om het voor ons zo moeilijk te maken om een land binnen te komen.

en over hotels/hostels gesproken!
als je naar china gaat MOET je kunnen bevestigen dat je daar in dat hotel verblijft voor minimaal 1 dag.
Terug naar boven
Redneckerz BerichtGeplaatst: 26 Jun 2012 00:14    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

dantekloon schreef:
---Reis schema(heb ingevuld vlucht datum heen+terug reis, en de plaats waar ik verblijf en steden wat ik bezoek dag tot dag)
---Uitnodiging brief van vriendin(handgeschreven met daarop haar ID nummer en haar hand tekening en adres en datum)
---Paspoort(minstens 6 maanden na terug komst in NL en 2 lege visa paginas naast elkaar)
---Pasfoto

Met Japan had ik geen visum nodig om daar heen te gaan, kreeg je daar na aankomst in Japan.
veel makkelijker, ik zie het nut soms er niet van in om het voor ons zo moeilijk te maken om een land binnen te komen.

als je naar china gaat MOET je kunnen bevestigen dat je daar in dat hotel verblijft voor minimaal 1 dag.

Bovenstaand relaas is vrijwel hetzelfde voor mij muv een vlucht schema. Ook is het plan dat ik een prive visum neem zodat het hotelverhaal niet gaat gelden..

Deze week maar eens actie ondernemen.. Als die uitnodiging te lang gaat duren, is al dat plannen nog voor niks geweest ook..
Terug naar boven
dantekloon BerichtGeplaatst: 26 Jun 2012 04:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Redneckerz schreef:
dantekloon schreef:
---Pasfoto

Bovenstaand relaas is vrijwel hetzelfde voor mij muv een vlucht schema. Ook is het plan dat ik een prive visum neem zodat het hotelverhaal niet gaat gelden..

Deze week maar eens actie ondernemen.. Als die uitnodiging te lang gaat duren, is al dat plannen nog voor niks geweest ook..

Uitnodiging kan lang duren voor je het binnen krijg, mijn vriendin heeft haar uitnodiging vorige maand opgestuurd, moet ik nu nog krijgen.
this dat ik een chinese dame ken in Hoofddorp die het voor mij over heeft geschreven.

Ik hoop voor je dat je de uitnodiging mooi op tijd krijgt.
je weet maar nooit
Terug naar boven
Redneckerz BerichtGeplaatst: 26 Jun 2012 08:47    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

dantekloon schreef:

Uitnodiging kan lang duren voor je het binnen krijg, mijn vriendin heeft haar uitnodiging vorige maand opgestuurd, moet ik nu nog krijgen.
this dat ik een chinese dame ken in Hoofddorp die het voor mij over heeft geschreven.

je weet maar nooit

Dank je
Ik vraag mij wel af: Zodra zij dat binnenheeft, kan ze het dan niet ingescand als PDF opsturen ipv per post? Want anders vrees ik wel het ergste..
En is het niet handig om alvast paspoort e.d aan te vragen terwijl je op die uitnodiging wacht?
Terug naar boven
dantekloon BerichtGeplaatst: 26 Jun 2012 17:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Redneckerz schreef:
dantekloon schreef:

je weet maar nooit

Dank je
Ik vraag mij wel af: Zodra zij dat binnenheeft, kan ze het dan niet ingescand als PDF opsturen ipv per post? Want anders vrees ik wel het ergste..
En is het niet handig om alvast paspoort e.d aan te vragen terwijl je op die uitnodiging wacht?

Ik zou je helaas moeten teleurstellen, heb toen de chinese ambassade gebeld of ik het ook via scan naar mijn email gemailed kon worden, dat wordt helaas niet geaccepteerd bij de ambassade.
echt hand geschreven en opgestuurd via de post.

Paspoort aanvragen, heb je die nog niet?
kun je zo doen bij de gemeente.
maar ondertussen kun je de rest van je items die je nodig hebt wel alvast kunnen bemachtigen, dat is geen probleem, zolang je niet al het items zonder uitnodiging naar de ambassade stuurt.
dat is zonder voor je geld.

Het uitnodiging brief was ook pas mijn laatste item dat ik moest hebben.
Terug naar boven
Redneckerz BerichtGeplaatst: 26 Jun 2012 18:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

dantekloon schreef:

Ik zou je helaas moeten teleurstellen, heb toen de chinese ambassade gebeld of ik het ook via scan naar mijn email gemailed kon worden, dat wordt helaas niet geaccepteerd bij de ambassade.
echt hand geschreven en opgestuurd via de post.

Dat is nogal kut dus. Nog een domme vraag, ik las ergens dat ik pas een prive visum kon aanvragen als die uitnodiging binnen was. Maar jij stelt nu dat ik gewoon een visum aan kan vragen?

Citaat:
Paspoort aanvragen, heb je die nog niet?
kun je zo doen bij de gemeente.
maar ondertussen kun je de rest van je items die je nodig hebt wel alvast kunnen bemachtigen, dat is geen probleem, zolang je niet al het items zonder uitnodiging naar de ambassade stuurt.
dat is zonder voor je geld.

Klopt, al het andere zoals paspoorten e.d. kunnen binnen 2 weken wel geregeld zijn.. Alleen dus die uitnodiging..
Terug naar boven
dantekloon BerichtGeplaatst: 26 Jun 2012 22:05    Onderwerp: Reageren met citaat

een prive visum is eigenlijk niet nodig.
Als je gewoon de items die je nodig hebt gewoon kunt krijgen, is het makkelijk.
1-Paspoort(minstens 6 maand geldig bij terugkeer NL en 2 lege visum paginas)
2-bewijs ziekte kosten verzekering(meestal vraag je dit ook aan als je de vakantie boekt via een reis buro)
3-invul fomrulier(online ingevuld)
4-supportletter van hotel of visum buro
5-pasfoto

TIP
doe het via anwb, en visum buro
https://www.visumonline.nl/visum/?wicket:interface=:1:1:::
vul in je naam, paspoort nummer en zo.
kies dan het land van bestemming.
en kies daar in weer dat je als toerist-enkel gaat.

dan zie je de items die je nodig hebt.
de online invul formulier is dus via deze site uit te printen na het afronden.
ook wordt je support brief via visum online geregeld.

LET WEL OP, dat je wel alles moet invullen met ! achter het vraag, dus ook je werk gegevens van je werkgever.

Ik moet wel zeggen dat je best een moeilijk land hebt uitgezocht om binnen te komen
Terug naar boven
Redneckerz BerichtGeplaatst: 27 Jun 2012 01:14    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

dantekloon schreef:
een prive visum is eigenlijk niet nodig.
Als je gewoon de items die je nodig hebt gewoon kunt krijgen, is het makkelijk.
1-Paspoort(minstens 6 maand geldig bij terugkeer NL en 2 lege visum paginas)
2-bewijs ziekte kosten verzekering(meestal vraag je dit ook aan als je de vakantie boekt via een reis buro)
3-invul fomrulier(online ingevuld)
4-supportletter van hotel of visum buro
5-pasfoto

TIP
doe het via anwb, en visum buro
https://www.visumonline.nl/visum/?wicket:interface=:1:1:::
vul in je naam, paspoort nummer en zo.
kies dan het land van bestemming.
en kies daar in weer dat je als toerist-enkel gaat.

dan zie je de items die je nodig hebt.
de online invul formulier is dus via deze site uit te printen na het afronden.
ook wordt je support brief via visum online geregeld.

LET WEL OP, dat je wel alles moet invullen met ! achter het vraag, dus ook je werk gegevens van je werkgever.

Ik moet wel zeggen dat je best een moeilijk land hebt uitgezocht om binnen te komen

Dank voor je antwoord. Ja, het is inderdaad een lastig land om binnen te komen. Jouw stappen zijn vrijwel dezelfde als ik die heb muv stap 4. met een Prive Visum krijgt de persoon waar ik ga logeren de verantwoording over mijn verblijf, effectief dus de hotelpapieren voorkomend.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: