Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6 Volgende
|
No'tje |
Geplaatst: 21 Aug 2011 01:43 Onderwerp:
| |

|
Dellion schreef: | Ja, zoals gezegd is hij een legende voor de rest van de wereld. Maar om eerlijk te zijn heb ik eerder een hekel aan hem sinds ik een hekel heb aan die muziekstijl, en hij die muziekstijl groot maakte. Voor mij is het echt geen legende , sorry. En dat is niet de persoon ontkennen. Dat is gewoon een verschil in mening. (dit moet je niet persoonlijk, of als muziekfan -verdediging opvatten.) |
Dat was ons al duidelijk, je houd zoveel van je eigen muziek dat je al vanaf vanmiddag bezig bent om iets te verdraaien wat je niet lukt. |
|
Terug naar boven |
|
|
musthavethisgame |
Geplaatst: 21 Aug 2011 01:44 Onderwerp:
| |

|
Iemand die uitblinkt in zijn sport is niet te vergelijken met wereldfiguren. Nogmaals.
Hardstyle was er niet zomaar gekomen. The Beatles inspirieerden de New Wave beweging in de jaren '80. In de jaren '90 werd uitgaande van die synthesize klanken steeds meer geexperimenteerd met elektronische muziek. uiteindelijk is dat geevolueerd in verschillende takken waaronder hardstyle.
Citaat: | Volgens mij miste jij de kern van wat ik ermee bedoelde. |
Onjuiste argumentatie, dat zei ik ja. En ik kan het odnerbouwen. Niet zomaar argumenten terugkaatsen.
Laatst aangepast door musthavethisgame op 21 Aug 2011 01:45; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Velqor |
Geplaatst: 21 Aug 2011 01:45 Onderwerp:
| |
![]()
|
ninodude schreef: | Dellion schreef: | Ja, zoals gezegd is hij een legende voor de rest van de wereld. Maar om eerlijk te zijn heb ik eerder een hekel aan hem sinds ik een hekel heb aan die muziekstijl, en hij die muziekstijl groot maakte. Voor mij is het echt geen legende , sorry. En dat is niet de persoon ontkennen. Dat is gewoon een verschil in mening. (dit moet je niet persoonlijk, of als muziekfan -verdediging opvatten.) |
Dat was ons al duidelijk, je houd zoveel van je eigen muziek dat je al vanaf vanmiddag bezig bent om iets te verdraaien wat je niet lukt. |
Als je niet mee doet in de discussie kan je je er best wel eens buiten houden, sinds dat dit fucking dom, en dan spreek ik nog met een understatement, is wat je zegt. We hebben hier een discussie over muziek. Het gaat niet eens over mijn muziekstijl, maar merendeel over trance. Dus houd je erbuiten wil je, tenzei je iets inhoudelijk in te brengen hebt bij de discussie.
@musthavethisgame
Elektronische muziek was er sowieso gekomen Maar ik zal eens kijken wat je precies bedoelt. Maar ik neem aan dat je zelf ook denkt dat elektronische muziek er sowieso was gekomen, maar misschien op een andere manier.
Laatst aangepast door Velqor op 21 Aug 2011 01:48; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
musthavethisgame |
Geplaatst: 21 Aug 2011 01:47 Onderwerp:
| |

|
Dit topic is voor alle gamed members, Ninodude mag meereageren. Grof taalgebruik is nou ook weer niet nodig.
@ Dellion,
Citaat: | Wat ik bedoel is zonder The Beatles (en andere bands), geen hardstyle. Iniedergeval niet zoals je het nu kent. |
Je kan alleen spreken van wat je nu weet. Nu is het zo. Mocht alles heel anders zijn verlopen, daar kun je geen uitspraken over doen. Wel kun je ervanuit gaan dat het niet zoals nu zou zijn. Als de oorsprong anders is, zal ook het eindproducht anders zijn. |
|
Terug naar boven |
|
|
Velqor |
Geplaatst: 21 Aug 2011 01:50 Onderwerp:
| |
![]()
|
musthavethisgame schreef: | Dit topic is voor alle gamed members, Ninodude mag meereageren. Grof taalgebruik is nou ook weer niet nodig. |
Er is hier ook een topic, right, dan is het logisch dat beste Ninodude ook ontopic moet reageren i.p.v mensen aan te vallen zonder reden, en enige aanleiding. Bedankt.
Ontopic.
Ik ben nu even wat stukken op internet aan het lezen over wat achtergrondinfo over john, en ook wat over het ontstaan van elektronische muziek.
@ musthavethisgame
Dat is waar, hoe heeft John eigelijk de basis van elektronische muziek veroorzaakt eigelijk? daar weet ik om eerlijk te zijn niet veel vanaf, ik weet alles vanaf '93-95 en daarna. niet daarvoor. |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 21 Aug 2011 01:52 Onderwerp:
| |

|
Ik viel niet aan, ik zeg alleen hoe ik het zie uit mijn standpunt. Maar ga gerust door met de discussie, ik vermaak me wel. =) |
|
Terug naar boven |
|
|
musthavethisgame |
Geplaatst: 21 Aug 2011 01:53 Onderwerp:
| |

|
Dellion schreef: | @ musthavethisgame
Dat is waar, hoe heeft John eigelijk de basis van elektronische muziek veroorzaakt eigelijk? daar weet ik om eerlijk te zijn niet veel vanaf, ik weet alles vanaf '93-95 en daarna. niet daarvoor. |
Via New Wave in de '80, gemaakt door de mensen die idealen van de flower power beweging deelden. New Wave experimenteert al een beetje met blitse geluidjes. Het is allemaal heel indirect maar een rups word ook niet meteen een vlinder. |
|
Terug naar boven |
|
|
Velqor |
Geplaatst: 21 Aug 2011 01:54 Onderwerp:
| |
![]()
|
ninodude schreef: | Ik viel niet aan, ik zeg alleen hoe ik het zie uit mijn standpunt. Maar ga gerust door met de discussie, ik vermaak me wel. =) |
Het leek nogal op een aanval, vooral omdat je er een aantal onwaarheden bij haalde.
Maar oké, als het dat niet was dan geloof ik je. Al vraag ik me af wat het wel was.
Epic mensen, weten jullie wel dat we hier sowieso het populairste topic van vandaag mee hebben gemaakt (en een stuk of 30 posts erbij, waardoor ik gelukkig bij ben gebleven bij een aantal mensen die me dregen in te halen;p)
@musthavethisgame
Oké, maar ik zie meer de persoon die de saw sound heeft uitgevonden in de synths als grondlegger van mijn muziekstijl (de lead wel teverstaan) Geen idee wie dat was.
En er waren toen toch ook al meer mensen mee bezig dat proberen te maken als ik me goed herriner? Zal morgen nog eens kijken want ik ben nu wel benieuwd;p
Maar dit gaat atm best ver van het onderwerp af. Ik denk dat ik zometeen ga pitten en morgen nog eens kijk wat ik hier kan posten Qua onderwerp is het nog niet duidelijk geworden, maar misschien is dat juist het antwoord. Dat het gewoon geen duidelijk begrip is en het voor iedereen wat anders betekend. |
|
Terug naar boven |
|
|
musthavethisgame |
Geplaatst: 21 Aug 2011 02:04 Onderwerp:
| |

|
Ik heb heel vaak een 90% correcte beschrijving van het woord ´legende´ geplaats, dus ik vind dat het topic zijn oorspronkelijke doel heeft bereikt.
Dit topic heeft niet als functie:
- Dellion aan The Beatles krijgen
- De geschiedenis van muziek
- John Lennon beschrijven
Btw de '80 gebruikte de synthesizer al. En het feit is dat de syntheziser erg belangrijk is voor de ontwikkeling van trance enz.
Dus ik eindelijk ook slapen. Twas me een genoegen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Velqor |
Geplaatst: 21 Aug 2011 02:09 Onderwerp:
| |
![]()
|
musthavethisgame schreef: | Ik heb heel vaak een 90% correcte beschrijving van het woord ´legende´ geplaats, dus ik vind dat het topic zijn oorspronkelijke doel heeft bereikt.
Dit topic heeft niet als functie:
- Dellion aan The Beatles krijgen
- De geschiedenis van muziek
- John Lennon beschrijven
Btw de '80 gebruikte de synthesizer al. En het feit is dat de syntheziser erg belangrijk is voor de ontwikkeling van trance enz.
Dus ik eindelijk ook slapen. Twas me een genoegen. |
Oh ehh, ik vind the beatles best tof, dat heb ik met alle muziek (behalve metal) ik luister er gewoon niet naar(maar ga wel naar concerten), dat is alles.
90% Correct ja, maar het blijft open of er nou wel meer legendes kunnen zijn. Binnen muziekstijlen(Dus ook bij hardstyle en trance, jij zegt van niet. ik van wel). tevens is die omschrijving van het woord verkeert, want het is geen gegeven. zoals gezegd is voor iedereen het woord 'veel' ( in de zin : iemand met veel fans ) anders.
Niks ergs aan.
Ik ga nu dan ook slapen, net was er nog family guy.. Nu the graham norton show. Ja dan weet je dat je echt moet gaan slapen, saaie zooi haha  |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 21 Aug 2011 02:14 Onderwerp:
| |

|
Je had ook moeten bieren in de kroeg, jonguh. |
|
Terug naar boven |
|
|
Velqor |
Geplaatst: 21 Aug 2011 02:16 Onderwerp:
| |
![]()
|
ninodude schreef: | Je had ook moeten bieren in de kroeg, jonguh. |
Jah i know, zonde dat me maat zijn auto stuk was (wa denkte ge dan, ik ga toch niet met de fiets )
Haha , hopelijk komende week
Omfg, waarom slaap ik nog niet? Oké, nu ga ik het echt proberen, oke? |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 21 Aug 2011 03:03 Onderwerp:
| |

|
Dellion schreef: | ninodude schreef: | Je had ook moeten bieren in de kroeg, jonguh. |
Jah i know, zonde dat me maat zijn auto stuk was (wa denkte ge dan, ik ga toch niet met de fiets )
Haha , hopelijk komende week
Omfg, waarom slaap ik nog niet? Oké, nu ga ik het echt proberen, oke? |
Ok schat, wil je nog een nachtzoen? |
|
Terug naar boven |
|
|
Paintskillz |
Geplaatst: 21 Aug 2011 13:16 Onderwerp:
| |

|
Waar was mijn nachtzoen  |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 21 Aug 2011 13:30 Onderwerp:
| |

|
Lees de kleine lettertjes man, er staat duidelijk voor 21:00 besteld dezelfde avond nog in huis. |
|
Terug naar boven |
|
|
Velqor |
Geplaatst: 21 Aug 2011 13:48 Onderwerp:
| |
![]()
|
Paintskillz schreef: | Waar was mijn nachtzoen  |
Há te laat. Mad?  |
|
Terug naar boven |
|
|
Cain |
Geplaatst: 21 Aug 2011 22:00 Onderwerp:
| |

|
musthavethisgame schreef: | Iemand die uitblinkt in zijn sport is niet te vergelijken met wereldfiguren. Nogmaals. |
Met de rest van je stelling ben ik het eens maar dit klopt niet helemaal.
Ayrton Senna beweegt nog steeds de gehele braziliaanse bevolking en betekent net zoveel voor de mensen daar als Michael Jackson betekende voor Afrikaanse Amerikanen. Voor de brazilianen is Senna een held en over de gehele wereld wordt Senna gezien als een legende. |
|
Terug naar boven |
|
|
Velqor |
Geplaatst: 21 Aug 2011 22:06 Onderwerp:
| |
![]()
|
Cain schreef: | musthavethisgame schreef: | Iemand die uitblinkt in zijn sport is niet te vergelijken met wereldfiguren. Nogmaals. |
Ayrton Senna beweegt nog steeds de gehele braziliaanse bevolking en betekent net zoveel voor de mensen daar als Michael Jackson betekende voor Afrikaanse Amerikanen. Voor de brazilianen is Senna een held en over de gehele wereld wordt Senna gezien als een legende. |
Dus ik zou haar ook als legende moeten zien, terwijl ik haar niet ken? Want dat is wat musthavethisgame ook zegt. Dat het geen mening is maar een gegeven. |
|
Terug naar boven |
|
|
musthavethisgame |
Geplaatst: 21 Aug 2011 22:11 Onderwerp:
| |

|
Cain schreef: | Met de rest van je stelling ben ik het eens maar dit klopt niet helemaal.
Goed punt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Cain |
Geplaatst: 22 Aug 2011 00:32 Onderwerp:
| |

|
Dellion schreef: | Dus ik zou haar ook als legende moeten zien, terwijl ik haar niet ken? Want dat is wat musthavethisgame ook zegt. Dat het geen mening is maar een gegeven. |
Ten eerste, google eerst de naam eens voordat je wat zegt en ten tweede, ja het is een gegeven. Ik ben zelf geen grote fan van de man maar ik weet waar hij voor staat en wat hij heeft betekent voor zijn sport, zijn volk en de wereld. Sterker nog, hij betekent nog steeds wat voor de sport, zijn volk en de wereld.
Dat maakt hem de legende die hij is. |
|
Terug naar boven |
|
|
Velqor |
Geplaatst: 22 Aug 2011 02:31 Onderwerp:
| |
![]()
|
Cain schreef: | Dellion schreef: | Dus ik zou haar ook als legende moeten zien, terwijl ik haar niet ken? Want dat is wat musthavethisgame ook zegt. Dat het geen mening is maar een gegeven. |
Ten eerste, google eerst de naam eens voordat je wat zegt en ten tweede, ja het is een gegeven. Ik ben zelf geen grote fan van de man maar ik weet waar hij voor staat en wat hij heeft betekent voor zijn sport, zijn volk en de wereld. Sterker nog, hij betekent nog steeds wat voor de sport, zijn volk en de wereld.
Dat maakt hem de legende die hij is. |
Dus als ik iemand ken moet ik diegene als legende benoemen? Doesn't make any sense. eigenlijk, maargoed. sinds dat nergens het tegenovergestelde staat blijf ik bij mijn mening dat legende een mening is.
(en niet zeiken, ik accepteer jullie legendes, ik heb alleen ook nog mijn eigen) |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 22 Aug 2011 06:16 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Cain schreef: | musthavethisgame schreef: | Iemand die uitblinkt in zijn sport is niet te vergelijken met wereldfiguren. Nogmaals. |
Ayrton Senna beweegt nog steeds de gehele braziliaanse bevolking en betekent net zoveel voor de mensen daar als Michael Jackson betekende voor Afrikaanse Amerikanen. Voor de brazilianen is Senna een held en over de gehele wereld wordt Senna gezien als een legende. | Pele, Ali, Mike Tyson dankzij het incident, Michael Schumacher, Gretzky, Senna, Tiger Woods, Merckx. Bestaan dus een tiental sportmannen die hun sport totaal overstijgen. Ik geef je dan ook volledig gelijk. Dit zijn dan echter ook geen mensen die alleen maar uitblinken. Ze hebben hun sport gedomineerd en staan praktisch synoniem met hun sport. |
|
Terug naar boven |
|
|
Cain |
Geplaatst: 22 Aug 2011 21:15 Onderwerp:
| |

|
Dellion schreef: | Dus als ik iemand ken moet ik diegene als legende benoemen? Doesn't make any sense. eigenlijk, maargoed. sinds dat nergens het tegenovergestelde staat blijf ik bij mijn mening dat legende een mening is.
(en niet zeiken, ik accepteer jullie legendes, ik heb alleen ook nog mijn eigen) |
Nee, zoals ik al aangaf ben ik bijvoorbeeld geen grote fan van Senna. Ik vind hem een uitstekend coureur en zeker 1 van de beste aller tijden maar Senna was ook iemand met het zuiderlijke temperament waar ik niet zo dol op ben.
Dat doet verder niks af aan zijn status als legende.
Of iemand een legende is heeft dus weinig te maken met of je hem kent, leuk vind of vind dat diegene de beste is in z'n vak. Een legende is iemand die, zodra z'n naam wordt genoemd, emoties opwekt bij gehele volksstammen. Iemand die bekent is over vrijwel de hele wereld en iemand die pak 'm beet 100 jaar na dato nog steeds gerefereerd en/of aanbeden wordt.
Een Tiësto heeft die status niet.
Of barst jij in huilen uit als iemand over Tiësto begint?
*Edit*
Zie het op deze manier.
Wat jij feitelijk zegt is dat als iemand de stelling van Pythagoras niet kent voor hem de stelling niet van toepassing is. |
|
Terug naar boven |
|
|
Velqor |
Geplaatst: 22 Aug 2011 21:40 Onderwerp:
| |
![]()
|
Cain schreef: | Dellion schreef: | Dus als ik iemand ken moet ik diegene als legende benoemen? Doesn't make any sense. eigenlijk, maargoed. sinds dat nergens het tegenovergestelde staat blijf ik bij mijn mening dat legende een mening is.
Wat jij feitelijk zegt is dat als iemand de stelling van Pythagoras niet kent voor hem de stelling niet van toepassing is. |
Voor die persoon niet (tot hij de stelling/legende kent), zoals gezegd voor de rest van de wereld wel
En watbetreft Tiësto, hij is bekend bij grote groepen. weliswaar muziek groepen mensen. Niet over de gehele wereld, maar aangezien er dus ook andere 'kleinere' legendes zijn. denk ik dat het prima mogelijk is dat individuele muziekstijlen ook legendes hebben snap je  |
|
Terug naar boven |
|
|
Cain |
Geplaatst: 22 Aug 2011 21:44 Onderwerp:
| |

|
Dellion schreef: | Voor die persoon niet (tot hij de stelling/legende kent), zoals gezegd voor de rest van de wereld wel  |
LOL. Natuurlijk geld de stelling wel voor die persoon. Dat iemand de stelling niet kent doet niks af aan het feit dat de stelling er is.
Dellion schreef: | En watbetreft Tiësto, hij is bekend bij grote groepen. weliswaar muziek groepen mensen. Niet over de gehele wereld, maar aangezien er dus ook andere 'kleinere' legendes zijn. denk ik dat het prima mogelijk is dat individuele muziekstijlen ook legendes hebben snap je. |
Ik snap wat je bedoelt. Zo werkt het echter niet. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6 Volgende |