|
Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3
|
Lawliet |
Geplaatst: 03 Jul 2010 21:12 Onderwerp:
| |

|
Laten we niet alleen de winkels de schuld geven. Ook de ouders spelen hierbij een belangrijke rol. Ze moeten toch wel weten wat voor games hun kinderen spelen. |
|
Terug naar boven |
|
|
chimnino |
Geplaatst: 03 Jul 2010 21:20 Onderwerp:
| |

|
Gewoon beboeten, net als de verkoop van sigaretten aan minderjarigen. Waarom kan dat niet hetzelfde voor films en games? Probleem opgelost lijkt me toch? |
|
Terug naar boven |
|
|
KingLikesCookies |
Geplaatst: 04 Jul 2010 01:24 Onderwerp:
| |

|
PS3gamerXD schreef: | KingLikesCookies schreef: | Dan is het de fout van de persoon die de verlichting moest plaatsen, want dat was zijn plicht, misschien kon de chauffeur er ook iets aan doen, maar ik ben geen advocaat.
Nogmaals: neem dit niet te letterlijk. |
En wie is de persoon die voor de verlichting zorgt? De regering! Net zoals met dit geval (het verbieden van games): de regering voelt het als haar plicht ons te beschermen tegen dingen waar de mensen zelf (of hun begeleiding) niet voor zorgt. |
De regering is veel meer verantwoordelijk voor iets zoals verlichting dan games, niet alles is hun plicht.
elemeNt schreef: | En juist daarom moeten de regels gewoon strenger gecontroleerd en met flinke boetes gestrooid worden zodat deze 'begeleiders' en ouders beter gaan nadenken over wat ze kopen. Zoals ik al eerder zei: Met een geheel verbod naai je alleen de mensen die we gewoon normaal 18+ games willen en mogen spelen.
Strenger aanpakken die handel en niet 'ons' (de 18+gamer) de dupe laten worden! |
Sinds wanneer ben ik labiel?
Ik heb erg waarschijnlijk evenveel mensen kwaad gedaan nadat ik GTA heb gespeeld als jij, dus geen vooroordelen a.u.b.
Ik vindt het erg spijtig dat zelfs jongere mensen zoals jullie er zo over denken.
Dat zelfs 18+ gamen onder de 18 als misdaad wordt gezien, is gewoon belachelijk. Zijn jullie zelf nooit minderjarig geweest?
En nee, dit heeft nu is niets met ouder worden te maken, dit is gewoon de evolutie van de nieuwe media.
Ik denk dat veel mensen nog denken 'waar er rook is, is er vuur', ze geloven dat games er toch voor ergens tussen zitten. Dat is gewoon onzin, zelfs al maak je ze realistisch, gaat de gemiddelde 15-jarige zich niet laten beïnvloeden. En als je ze vraagt of er strenger op moeten toezien, gaan ze akkoord, want ze geloven in de media, en niet in de meeste gamers van rond zo'n leeftijd.
Ik zou bijna zin hebben om sommige mensen hier bij mij thuis uit te nodigen en dan de vraag te stellen of mijn gedrag totaal anders was als wanneer jij GTA speelt.
Gamen is mijn hobby en mijn 'uitlaatklep' en ik zou niet welbepaald blij vinden als ze voor zo'n belachelijke redenen wordt afgepakt.
Laatst aangepast door KingLikesCookies op 04 Jul 2010 02:04; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 04 Jul 2010 01:56 Onderwerp:
| |

|
Zeg ik dat ergens dan? Je bekijkt alles echt veel te zwart-wit.. typisch iets van de jongere generatie. Daarnaast hoeft de 'invloed' van een game als GTA ook niet meteen iets gewelddadigs te zijn. Er zijn veel meer vlakken waarop mensen beïnvloed worden door games, films, muziek, ouders, culturen en andere dingen die we tegen komen in de maatschappij. Na je 21e ben je 'volwassen' en heb je zelf verantwoordelijkheid. Tot die tijd zijn je ouders verantwoordelijk voor je opvoeding. Zij en de verkooppunten die zich niet aan de regels houden zullen dus aangepakt moeten worden als blijkt dat er teveel kids op een verkeerde manier beïnvloed worden door agressieve games (iets dat aangetoond en onderzocht kan worden) die niet voor hun bedoeld zijn.
Maar dit is het laatste dat ik er over kwijt wil aangezien ik in discussie ben met iemand die toch alleen maar zijn eigen gelijk probeert te halen en het over een jaar of 5-10 hopelijk vanzelf wel gaat inzien.
ps. Met je laatste alinea geef je niet bepaald een voorbeeld van iemand die stabiel is... En dit heeft echt geen hol te maken met de evolutie van nieuwe media. Games zijn al zó oud dat je haast niet meer kan spreken over nieuwe media. Het heeft eerder te maken met de jeugdige onbezonnenheid en dat ze steeds eerder denken volwassen te zijn, misschien wel juist door bepaalde media zoals het spelen van 18+ games? |
|
Terug naar boven |
|
|
KingLikesCookies |
Geplaatst: 04 Jul 2010 02:54 Onderwerp:
| |

|
Citaat: | Je bekijkt alles echt veel te zwart-wit.. typisch iets van de jongere generatie. |
Hou je vooroordelen voor jezelf a.u.b.
Citaat: | Daarnaast hoeft de 'invloed' van een game als GTA ook niet meteen iets gewelddadigs te zijn. Er zijn veel meer vlakken waarop mensen beïnvloed worden door games, films, muziek, ouders, culturen en andere dingen die we tegen komen in de maatschappij. |
Wel, ik neem aan dat je weet wat ik bedoelde?
Citaat: | Na je 21e ben je 'volwassen' en heb je zelf verantwoordelijkheid. Tot die tijd zijn je ouders verantwoordelijk voor je opvoeding. Zij en de verkooppunten die zich niet aan de regels houden zullen dus aangepakt moeten worden als blijkt dat er teveel kids op een verkeerde manier beïnvloed worden door agressieve games (iets dat aangetoond en onderzocht kan worden) die niet voor hun bedoeld zijn. |
Soms ben ik toch erg blij dat ik niet in Nederland woon, hier zijn ze gelukkig niet zo streng op, en hier zijn ook geen problemen daarmee, dus ik denk dat België daar een voorbeeld op is.
En ik neem aan dat je met kids kinderen onder de 14 ofzo bedoelt?
Citaat: | Maar dit is het laatste dat ik er over kwijt wil aangezien ik in discussie ben met iemand die toch alleen maar zijn eigen gelijk probeert te halen en het over een jaar of 5-10 hopelijk vanzelf wel gaat inzien |
In een discussie is het toch de bedoeling om je gelijk te krijgen?
Dat van dat inzien is trouwens niet waar, want het gewoon neerleggen bij alles is tegen mijn natuur in, en dat gaat nooit veranderen.
Dat bedoelde ik eigenlijk met de evolutie van de nieuwe media, mensen gaan steeds beter begrijpen dat bij de meeste mensen boven de 14 geweldadige games bij bijna alle gevallen geen kwaad kan.
Citaat: | ps. Met je laatste alinea geef je niet bepaald een voorbeeld van iemand die stabiel is... |
Grappig, ik had dit voorspelt: als ik ging zeggen dat ik me volwassen wil gedragen, ging je zeggen dat ik onvolwassen was, en als ik zei dat ik stabiel ben, ging je zeggen dat ik niet stabiel ben. Hier probeer je gewoon mijn eigen woorden tegen mij te gebruiken en ik ga hier gewoon niet op ingaan aangezien je me niet kent.
Citaat: | En dit heeft echt geen hol te maken met de evolutie van nieuwe media. Games zijn al zó oud dat je haast niet meer kan spreken over nieuwe media. Het heeft eerder te maken met de jeugdige onbezonnenheid en dat ze steeds eerder denken volwassen te zijn, misschien wel juist door bepaalde media zoals het spelen van 18+ games? |
Ik heb het dan wel meer over games als GTA, en GTA III, de eerste 'echte' GTA bestaat nog geen 10 jaar.
Ik weet gewoon zeker dat GTA spelen over twintig jaar volledig normaal gaat zijn, zelfs voor sommige minderjarigen. En zoals ik al zei, GTA heeft 0,0 invloed op mij.
Ik heb niet gezegd dat ik volwassen ben, maar dat ik zo wil voorkomen, ik weet zelf dat ik nog veel moet leren, maar mensen zoals jij zien mij precies liever in de speeltuin.
P.S. Probeer trouwens geen patroon in mij te vinden, ik bekijk dingen niet zwart-wit, en jij kent mij niet. |
|
Terug naar boven |
|
|
D: |
Geplaatst: 04 Jul 2010 03:56 Onderwerp:
| |

|
Hoi beste kinglikescookies, ik ben ook jong geweest ja en toen werd ik aan mijn oren meegesleurd door oude van dagen als ik iets uitvrat zoals lomp de regels breken omdat ik vond dat 'de regels stom waren' wist ik veel dat die regels er om goede redenen waren om de boel niet uit het honderd te laten lopen (zon beetje zoals je nu om je heen ziet, en nee dat komt niet door de jeugd maar door de incompetentie van ouders om de jeugd op te voeden, en dat zouden ouders dus met regels moeten doen, de regels die wij toen en jij nu 'keistom' vonden/vinden)
Komt bij dat ik ook geen 18+ spelletjes mocht spelen en dit ook niet deed op mortal kombat na en dat heb ik geweten, zo was ik in mijn kindertijd erg sadistisch en geweldadig (ja serieus ja, er zijn nogal wat dingen die ik heb geflikt (en mee weggekomen ben) en ik nogsteeds liever niet van mn hart doe), gelukkig heb ik dat afgeleerd maar dat videospelletjes effect hebben op wat we wel en niet normaal vinden of iig gaan 'verdragen' ipv ervan afschrikken is nogal groot.
Nu is het ook zo dat veel volwassenen te achterlijk voor woorden zijn en eigenlijk de kratten bier en televisie maar achternalopen dus ik ga je niet vertellen dat je altijd het 'goede voorbeeld' moet volgen van volwassenen, maar er zijn genoeg oprechte mensen met levenservaring en die komen niet zomaar met zulke regels aanzetten (nee politici vallen daar niet onder, maar gebruiken dit soort dingen juist als stokpaardjes zoals ik al eerder zei).
Waarom speel je niet gewoon leuke games waarin je met mate cartoonesk geweld in moet gebruiken je doelen te bereiken zoals de mario games op de wii of iets in die richting, waarom moet je als minderjarige mensen kapot schieten of met messen bewerken?
Of ga liever de natuur in, dat doe ik 'als volwassene' ook geregeld ipv gamen.
Ik ben iig van plan om het voorbeeld van de oude van dagen te volgen en kinderen ook aan hun oren mee te sleuren als ik iets zie wat niet door de beugel kan, mischien een fikse klap in het gezicht en daarna overdragen aan de ouders die waarschijnlijk dan boos gaan zijn op mij maar ik lach dat soort mensen dan in hun gezicht uit en ga daarna koffie drinken in de albert hein. |
|
Terug naar boven |
|
|
streetfighter |
Geplaatst: 04 Jul 2010 09:35 Onderwerp:
| |

|
Ik vind het zogezegde effect op kinderen wel wat overdreven. Ik speel als sinds mijn 5de/6de games als Mortal Kombat,Doom,Wolfenstein en ik heb nooit iets echt erg uitgestoken. Mijn ouders hebben mij altijd gezegd dat een game niet echt is en dat je die dingen dan ook nooit na moet gaan doen |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 04 Jul 2010 11:49 Onderwerp:
| |

|
KingLikesCookies schreef: |
In een discussie is het toch de bedoeling om je gelijk te krijgen?
|
Aangezien je toch zo graag wil leren:
Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. Met behulp van argumenten proberen de partijen elkaar te overtuigen om uiteindelijk tot een conclusie te komen waar alle partijen het mee eens zijn. Een partij kan dus zijn mening veranderen tijdens een discussie, en tevreden zijn met een alternatieve (tussen)oplossing, mits hier argumenten voor zijn gegeven.
KingLikesCookies schreef: |
Ik heb het dan wel meer over games als GTA, en GTA III, de eerste 'echte' GTA bestaat nog geen 10 jaar.
Ik weet gewoon zeker dat GTA spelen over twintig jaar volledig normaal gaat zijn, zelfs voor sommige minderjarigen. En zoals ik al zei, GTA heeft 0,0 invloed op mij.
Ik heb niet gezegd dat ik volwassen ben, maar dat ik zo wil voorkomen, ik weet zelf dat ik nog veel moet leren, maar mensen zoals jij zien mij precies liever in de speeltuin.
|
Als je met argumenten komt check ze dan ook. GTA is uit 1997 en dus al een stuk ouder dan 10 jaar. Denk je overigens serieus dat er voor GTA geen gewelddadige games waren? Splatterhouse, Doom, Duke Nukem en Carmageddon vergeten? Gewelddadige games zijn absoluut niet iets nieuws.
Het beweren dat GTA 0,0 invloed heeft op jou is ook onzin. Alles wat je ziet heeft namelijk invloed op je. Of het nou bewust of onbewust is.
Dat laatste wat je zegt is precies mijn punt. Je wil volwassen voorkomen en dus moet je GTA spelen want zulke games hebben toch helemaal geen invloed op jou. 8 van de 10 keer gaat het goed en zijn er geen directe gevolgen, maar die 2 personen die de dag erna een uzi legen in een klaslokaal moeten we maar voor lief nemen? Het is te moeilijk van buitenaf om te zien wie deze personen zijn omdat er helemaal geen aanleiding hoeft te zijn en de knop ineens in een uurtje om kan gaan. De jeugd moet tegen zichzelf beschermd worden of ze het nou leuk vinden of niet. Dan heb ik inderdaad liever dat je gewoon kind gaat zijn en gaat spelen in de speeltuin waardoor je dus spelenderwijs de normen en waarden leert i.p.v. uit 'gewelddadige videogames'. Ouders zijn hiervoor verantwoordelijk omdat zei moeten zorgen voor een goede opvoeding. Zij en de verkooppunten moeten dan ook aangepakt worden en niet de games zelf. |
|
Terug naar boven |
|
|
KingLikesCookies |
Geplaatst: 04 Jul 2010 13:14 Onderwerp:
| |

|
Ikzelf maak ik een grote scheiding tussen mijn tijd dat ik game, en de tijd wanneer ik moet leren. En ik ben niet de enige, anderen van mijn leeftijd doen dat ook.
Zie je, dat is het lastige aan de puberteit, sommige van je leeftijd zijn kinderachtiger dan je, anderen volwassener.
18+ games zijn zo'n voorbeeld, de ene gaat er een slechte invloed van over houden, dan andere niet, maar ik denk dat doe laatste toch wel in de grote minderheid is.
Ik denk niet dat 8 op de tien pubers er een slechte invloed van gaan overhouden, dat is wat overdreven zoals streetfighter al zei.
Ik heb geen slechte invloed van gewelddadige games, ook vind ik geweld niet sneller normaal, integendeel! Ik ben juist erg tegen geweld, en als ik het vandaag op straat zou zien zou ik nog geshokeerd zijn.
Nee, ik ben evenveel voor geweld al Ghandi.
Daarom ben ik voor de regeling hier in België, hier is er een leeftijdsrating, en geen verbod.
Ouders kunnen dan zelf beslissen of ze vinden dat hun kind daar klaar voor is.
Waar jullie voor zijn is een nultolerantie daarvoor, geen uitzonderingen, iedereen onder dezelfde kam.
Dat vind ik niet echt goed, want dan zijn de mensen die er wel klaar voor zijn, ook slachtoffer. Jullie hebben al zelf gezegd dat niet omdat de minderheid er niet mee kan omgaan, iedereen er slachtoffer van moet worden.
Volgens mij verwarren jullie pubers te veel met kinderen, kinderen moeten zo weinig mogelijk in aanraking komen met dingen als geweld.
Pubers daarentegen, zijn de tussenperiode tussen kind en volwassene.
Wij verschillen erg van persoon tot persoon qua volwassenheid.
Het probleem is dat mensen geen verschil willen zien tussen die pubers, ze denken dat het beter is om te wachten tot ze 18 zijn, want dan zullen ze er wel klaar voor zijn.
Ik vind dat mensen,vooral ouders wat meer moeite daarin zouden moeten steken, en kijken op welke vlakken hun kind volwassen genoeg is, dus geen nultolerantie tot je 18.
Mensen nemen die leeftijdsaanduiding ook soms te letterlijk, 18 betekent niet dat alle minderjarigen hun ogen gaan smelten wanneer ze die game spelen, maar dat het voor mensen zijn die volwassen genoeg op dat vlak zijn.
Iemand van 15 of 16 kan heel goed op dat vlak volwassen genoeg zijn, dus waarom zouden ze wachten tot hun achttiende? Omdat er een paar leeftijdsgenoten dat nog niet kunnen.
Dus onthoudt: pubers moeten nog veel leren, maar op veel vlakken kunnen ze al volwassen zijn, en ze moeten dan niet 24/7 'beschermt' worden van dingen zoals pixelgeweld. |
|
Terug naar boven |
|
|
PS3gamerXD |
Geplaatst: 04 Jul 2010 13:49 Onderwerp:
| |

|
KingLikesCookies schreef: | Dus onthoudt: pubers moeten nog veel leren, maar op veel vlakken kunnen ze al volwassen zijn, en ze moeten dan niet 24/7 'beschermt' worden van dingen zoals pixelgeweld. |
Deels waar. Dat is indien de ouders echt goed kunnen inschatten wat hun zoon/dochter nou wel of niet aan kan. Helaas, zoals D: al zei, is er een hoop onkunde bij veel ouders. Die letten gewoon niet goed op, geven hun 'onvolwassen' zoon/dochter gewoon een spel als GTA en laten hun vervolgens hun gang gaan. Gelukkig gaat dit nog vaak goed, maar soms ook niet.
Volgens mij is hier gewoon geen goede oplossing voor, maar ik denk sowieso dat de regels zo blijven zoals ze nu zijn, of het nou goed is of niet, hier is toch geen meerderheid voor in de Tweede Kamer. Strenger controleren zou dan de oplossing zijn, maar ja, een broer/zus of een ouder kan ook gewoon een 18+ spel kopen voor iemand die daar nog niet 'volwassen' genoeg voor is.
Citaat: | Ouders zijn hiervoor verantwoordelijk omdat zei moeten zorgen voor een goede opvoeding. Zij en de verkooppunten moeten dan ook aangepakt worden en niet de games zelf. |
Hier ben ik het dus mee eens, alleen in de praktijk kan dat helaas gewoon niet goed aangepakt worden. |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 04 Jul 2010 14:01 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
NickPeters |
Geplaatst: 04 Jul 2010 17:21 Onderwerp:
| |

|
Als ik er rationeel over nadenk kan mijn generatie hier niet met een jongere generatie over in discussie gaan. Toen ik 14 was zagen games er lang niet zo realistisch uit als nu. Laat staan iemand die nog een generatie boven me zit en de SNES als echte hoofdconsole had op zijn 14e. Tegenwoordig kan een game als God of War zo bruut zijn dat het misschien inderdaad niet het beste is voor een 14 of zelfs 16-jarige.
Maarja, zodra je 16 bent weet je zelf toch alles het beste. Mensen die het niet legaal mogen kopen zullen dan eveneens de illegale manier opzoeken. |
|
Terug naar boven |
|
|
D: |
Geplaatst: 04 Jul 2010 20:44 Onderwerp:
| |

|
mortal kombat was ook wel een slecht voorbeeld voor een kind omdat het juist zo echt was, het waren geen pixelblokjes die elkaar grappig voor het hoofd sloegen zoals in street fighter 2 maar echte menselijke figuren die elkaar de ingewanden eruit trokken.
de jeugd van nu denkt dat 'het vroeger ook zo was als nu' blijkbaar maar vechtspelletjes en actiespelletjes waren inderdaad zo onrealistisch dat het echt vermaak was, en niks anders kon zijn.
Je zou echt niet na een potje donkey kong met tonnen naar mensen gaan gooien, het waren immers rare apen die dat deden, daar asocieer je jezelf in geen enkel opzicht mee.
Maar als je je wel kunt identificeren, wel kunt asocieren met de personages in een spel word het snel een linke boel met hoe de (nogsteeds groeiende) hersenkes van kinderen dat verwerken.
Er moeten regels zijn, en in regels zijn geen maatwerk, waarom niet? Gelden verkeersregels niet voor mensen die 'toch goed opletten in het verkeer?
Word iemand die een brood steelt niet gepakt omdat hij het stal omdat hij honger had ipv om er een slaatje uit te slaan? (woordgarpje)
'Sommige regels zijn er om de samenleving leuk te houden, en vaak zitten de redenen dieper in de materie dan een kind kan of wil inzien. |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 04 Jul 2010 21:09 Onderwerp:
| |

|
Ik ben het met D: eens. Goede tip; koop een Wii!  |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 04 Jul 2010 21:18 Onderwerp:
| |

|
Mr. Awesome schreef: | Ik ben het met D: eens. Goede tip; koop een Wii!  |
Want de Wii heeft geen geweldadige spellen zoals Madworld?
De leeftijdsbepaling is iets voor de ouders, vinden zij dat hun kind van 14 een spel van 16+ kan spelen dan is het hun besluit. Je moet het zien als richtlijnen, niet als regels. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|