Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende  
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 17:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Gezer schreef:
Toen de Ottomaanse Rijk daar regeerde was er geen conflict tussen de joden en Arabieren/Palestijnen. Ook in de Balkan waren er geen problemen...

De joden zijn toch pas na de 2e wereld oorlog daar geplaatst omdat er een bellofte gedaan was ofzoiets? Op dat moment was Palastina een kolonie van Engeland.

Maar dat kwam omdat in de balken vele volkeren woonden. En het Ottomaanse rijk regeerde daar dus niemand doet wat om dat het onbegonnen werk was. is precies hetzelfde als in Israel/Palastina.

Ja het kan zijn dat ik fout zit hoor ik weet namelijk ook niet alles over het incident.

Laatst aangepast door Kurosaki01 op 08 Jan 2009 17:08; in totaal 4 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Niels BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 17:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Persoonlijk leg ik de schuld bij Hamas: zij zijn begonnen (en zijn nu nog altijd bezig, zij het in veel mindere mate) Israël heeft enkel gereageerd op hun aanval, en zijn bereid te onderhandelen (zodra Hamas stopt met terugvechten)

En hoewel ik burgerslachtoffers niet goedkeur vraag ik mij af of ze echt "onschuldig" zijn? hamas is ten slotte democratisch verkozen, dus meer dan de helft van Palestina is het (indirect) eens met Hamas' beslissingen. In zo'n geval moet je niet teveel medelijden hebben.

Als een onafhankelijke organisatie zoiets doet, dan kan je daar als volk weinig aan doen. Maar als je weet wie ze zijn en ze zelfs steunt... Dan ben je net zo schuldig vind ik.

Maar dat er hier ook acties tegen joden komen is er compleet over! De joden en de moslims in Europa hebben toch niks te maken met het conflict in de gaza-strook? Wie hier acties tegen Joden onderneemt moet opgepakt worden zoals elke andere crimineel (en omgekeerd natuurlijk ook).
Terug naar boven
Cervantes BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 17:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Allemaal leuk en aardig wat jullie hier typen over de doorsnee Marokkaan/Turk AKA Moslim, het is altijd hun die het doen hé?

Ga maar lekker calculeren hoeveel Joden en Moslims zijn doodgemaakt deze paar weken. ER ZIJN 700 Palestijnen vermoord en 8 Joden waarvan 4 onder friendly fire.

Daarvan waren veel vrouwen en kinderen de dupe. Paar dagen geleden was de formule elke Israëliër dood is 40 Palestijnen dood.

Kinderen die denken dat ze iets weten over wat er tussen de Palestijnen en de Israëliërs is moet niet van de media afgaan.

Waarom? De Joden zijn in bezit van de Media en van de handel, 4000 raketten? Denk goed na er zijn 4~ Israëliërs dood maar er zijn wel 4000 raketten gevuurd? Wie heeft er voor gezorgd dat de Palestijnen moesten stemmen?

Citaat:
The Bush administration demanded - against the advice of nearly every expert in the field and the Israeli government - that the Palestinians hold elections. They did. Hamas won.

Met geen stem ervaring kan je moeilijk uitgaan van wie de beste keus is.

En over de Moslims in Nederland.

Ik heb me perfect aangepast aan jullie cultuur en levenswijze, en toch wordt mijn familie en Marokkaanse kameraden die zich ook heeft aangepast steeds gekleineerd om wat een ezel een paar jaar geleden heeft gezegd over homo's. Die dingen moet je van je af laten glijden.

De media doet jullie brainwashen, ga één dag kijken naar een buitenlandse zender die niet afhankelijk is van Amerikaanse "giften"
Het zou je verbazen.

Het is ook diep triest dat als ik bijvoorbeeld de weg wil vragen aan iemand op straat ergens in Eindhoven dat die persoon plotseling schreeuwt (van schrik)en weg loopt. Ik ben tenslotte ook een terrorist.

Als je niks weet waarom praat je dan over Israël, hetzelfde met politiek en de vele andere dingen waar de onder gemiddelde Nederlander (met of zonder Marokkaanse/Turkse afkomst) zich bemoeid. Hou je stil. Ga naar werk/school en hou je er buiten. Stoor je je aan iemand? Stuur een boze brief, maak er werk van maar ga niet achter iemands rug zitten de roddelen over wat goed of kwaad is.

Weet je wie terroristen zijn? Israëliërs, hun maken burgers dood. Kennelijk hebben ze niks geleerd over de holocaust.

Laatst aangepast door Cervantes op 08 Jan 2009 17:11; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
pizzarulez BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 17:10    Onderwerp: Reageren met citaat

hehe heel toevallig moet ik een werkstuk maken over dit onderwerp Zal het ff in de gaten houden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 17:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Cervantes

Je bedoelt toch niet mij he? Want ik heb niks over Turken en Marokkanen gezegd.

Laatst aangepast door Kurosaki01 op 08 Jan 2009 17:20; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 17:15    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Cervantes

Israel staat geen pers toe, dus het nieuws komt van Palestijnse bronnen, en ik heb er toch een beetje moeite mee dat het volk dat nu om hulp/medeleven vraagt, zat te juichen ton 9/11 zich afspeelde.

hiermee wil ik niet de acties van Israel goedpraten, integendeel. maar volgens mij is het wederom duidelijk wie dit conflict heeft veroorzaakt.
Terug naar boven
Cervantes BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 17:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb het over de mensen die dat denken.

BTW het is Marokkaan/Marokkanen
Terug naar boven
Cervantes BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 17:18    Onderwerp: Reageren met citaat

N!CE schreef:
@ Cervantes

Israel staat geen pers toe, dus het nieuws komt van Palestijnse bronnen, en ik heb er toch een beetje moeite mee dat het volk dat nu om hulp/medeleven vraagt, zat te juichen ton 9/11 zich afspeelde.

hiermee wil ik niet de acties van Israel goedpraten, integendeel. maar volgens mij is het wederom duidelijk wie dit conflict heeft veroorzaakt.

Jammer genoeg heb je geen filosofen zien discussiëren over de feit dat het een trieste dag was. Waarom? Nou jij weet donders goed waarom.
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 17:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Cervantes schreef:
Ik heb het over de mensen die dat denken.

BTW het is Marokkaan/Marokkanen

Mijn diepste verontschuldigen.
Terug naar boven
Joris BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 17:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Cervantes schreef:
N!CE schreef:
@ Cervantes

Jammer genoeg heb je geen filosofen zien discussiëren over de feit dat het een trieste dag was. Waarom? Nou jij weet donders goed waarom.

Volgens mij is Nederland helemaal niet zo duidelijk pro-Israël, ook de tv niet. En een trieste dag, tja de hele oorlog is gewoon een trieste zaak.
Terug naar boven
Cervantes BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 17:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Joris schreef:
Cervantes schreef:
N!CE schreef:
@ Cervantes

Volgens mij is Nederland helemaal niet zo duidelijk pro-Israël, ook de tv niet. En een trieste dag, tja de hele oorlog is gewoon een trieste zaak.

Het is wel triest dat NL neutraal is, gelukkig wordt er wel hevig gediscussieerd over wat de Israëliërs doen in de kranten.

Het zijn 2 trieste weken, Israël heeft binnenkort verkiezingen ik denk dat dit een beetje te maken heeft.

Kurosaki01 boeie lol

Laatst aangepast door Cervantes op 08 Jan 2009 17:38; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 17:37    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

N!CE schreef:
Maakt het uit wie de oorzaak is? Ik denk dat het eerder belangrijk is om te kijken wie de conventies van Geneve breekt want de oorzaak is al meer dan 50 jaar oud.
Terug naar boven
Niels BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 17:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Cervantes schreef:

Het is wel triest dat NL neutraal is, gelukkig wordt er wel hevig gediscussieerd over wat de Israëliërs doen in de kranten.

En waarom is dat triest? De gaza-strook (net zoals Zimbabwe, Congo, Tibet, ... ) is een ver-van-mijn-bed-show. Dus de Israëlieten (niet DE JODEN in het algemeen) vallen de Palestijnen (niet DE ISLAM in het algemeen) aan? Wat kan dat nu een gemiddelde Nederlander/Belg schelen? Dat ligt hier duizenden kilometers vandaan en heeft geen invloed op ons leven!

Trouwens laten we eens praten over hypocrisie:

-700 Palestijnen vermoord en iedereen roept moord en brand:
-5,4 miljoen congolezen gedood en niemand praat erover?
http://www.mo.be/index.php?id=61&tx_uwnews_pi2[art_id]=20147
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 18:09    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Joni

laten we niet beginnen over overtredingen van de afspraken die ooit gemaakt zijn in geneve, want die overtreed israel al sinds zijn oorsprong. maarja als we toch over regeltjes hebben, dan is meerdere landen tegen 1 land ook niet eerlijk.

@ Cervantes

Nederland heeft het recht om neutraal te blijven en dat lijkt me gezien de omstandigheden ook het beste zo.

- ik ben trouwens benieuwd of alle moslims ook zo fel zouden reageren als de Palestijnse bevolking NIET moslim (overgrote deel) zou zijn -
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 18:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Israel is de enige jodenstaat van de wereld. Als de moslims hen dat niet gunnen en hen zelf laf aanvalt kan je dit verwachten. Europa zou Israel moeten helpen!
Terug naar boven
L!nk BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 18:52    Onderwerp: Reageren met citaat

cervantes, ik voel me enigszins gediscrimineerd door jouw generalisaties.

daarnaast is het beeld dat je in de media momenteel ziet heel erg pro-Palestina imo. beelden van Palestijnen zijn ook gekleurd, er wordt behoorlijk wat gesjoemeld geloof ik.

naja, ik ben van mening dat Hamas dit op zichzelf heeft afgeroepen. zij zijn het geouwehoer begonnen en hebben het Palestijnse volk (dat zij vertegenwoordigen!!) zelf in gevaar gebracht. dit praat natuurlijk de burgerslachtoffers niet goed.
Terug naar boven
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 19:18    Onderwerp: Reageren met citaat

JasperCLA schreef:
Israel is de enige jodenstaat van de wereld. Als de moslims hen dat niet gunnen en hen zelf laf aanvalt kan je dit verwachten. Europa zou Israel moeten helpen!

Je weet dat de Palestijnen de oorspronkelijke bewoners zijn?
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 19:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Pantoffelman schreef:
JasperCLA schreef:

Je weet dat de Palestijnen de oorspronkelijke bewoners zijn?

Je weet dat er nog tientallen andere 'oorspronkelijke' bewoners voor de Palestijnen zijn geweest?
Terug naar boven
Joris BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 19:32    Onderwerp: Reageren met citaat

JasperCLA schreef:

Of Israël trekt zich gewoon terug uit Palestijns gebied.
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 20:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Maar die palestijnen willen gewoon heel Israel terug! Alsof er nog niet genoeg moslimstaten zijn, mogen de joden ten minste 1 klein (zielig) landje hebben of niet? Jaren heeft Israel zich laten doen, met die kleine mini-aanslagen. Goed dat ze iets doen nu, hopelijk zetten ze nog even door.
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 21:01    Onderwerp: Reageren met citaat

XD @ JasperCLA

ik hoop dat je zelf ook weet dat op zn minst je eerste zin ronduit belachelijk is.
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 21:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Ow ja? Waarover gaat dat denk je? De palestijnen werden eerst verjaagd uit hun land, waarna ze uiteindelijk een klein (momenteel afgezonderd) stukje land kregen aan de grens met Egypte. Maar dat vonden ze niet genoeg en ze willen gewoon heel hun land terug. En met de laffe Hit&Run acties van Hamas... Ik vind dat Israel gelijk heeft. Correct me if I'm rong.
Terug naar boven
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 21:10    Onderwerp: Reageren met citaat

JasperCLA schreef:
De palestijnen werden eerst verjaagd uit hun land, waarna ze uiteindelijk een klein (momenteel afgezonderd) stukje land kregen aan de grens met Egypte. Maar dat vonden ze niet genoeg en ze willen gewoon heel hun land terug.

Kun je ze dat kwalijk nemen, dan? Overigens wil 'k benadrukken dat ik geen van beiden steun.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 21:14    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

JasperCLA schreef:
Ow ja? Waarover gaat dat denk je? De palestijnen werden eerst verjaagd uit hun land, waarna ze uiteindelijk een klein (momenteel afgezonderd) stukje land kregen aan de grens met Egypte. Maar dat vonden ze niet genoeg en ze willen gewoon heel hun land terug. En met de laffe Hit&Run acties van Hamas... Ik vind dat Israel gelijk heeft. Correct me if I'm rong.
De Palestijnen hadden eerst volledig Palestina en nu worden ze afgezonderd in een klein stukje zonder water, zonder medische hulp en met 1 miljoen inwoners. En dan verbaasd zijn dat ze meer ruimte willen.
Terug naar boven
Cervantes BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 21:20    Onderwerp: Reageren met citaat

L!nk als dat zo is zeg mij wat voor stuk je dat kwets en ik zal hem verwijderen.

LOL @ Jasper. Ik wou serieus reageren maar toen je zei dat de Palestijnen heel Israël wou delete ik mijn hele comment.

Wake up... De Palestijnen gaven de Joden een stuk grond om op te leven heel lang geleden, maar omdat ze steeds oorlog voerden ("en Israël won") namen ze steeds meer land, kijk wat over is voor de Palestijnen.

Je bent wat? 14-16? Ga deze discussie aan met je Docent Geschiedenis dan ben je in 5 minuten stil
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 3 van 5

Ga naar: