Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 15, 16, 17  
MaartenL BerichtGeplaatst: 01 Apr 2011 00:24    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Stammetje91 schreef:
MaartenL schreef:
Stammetje91 schreef:
MaartenL schreef:
1920*1080/1200 zou inderdaad wel héél nice zijn, moet ik gelijk minder AA instellen

Alleen... Mijn scherm is wat outdated en kan maar max. 1680*1050 aan -_-

1680x1050 is naar mijn mening een prachtige resolutie om op te gamen. 1920x1080 vind geeft helemaal niet zoveel meerwaarde bij een monitor van zo'n 22". Veel groter zal een scherm voor je pc toch niet worden.

Eigenlijk zou 1680x1050 met ongeveer 4xAA (of 4xMSAA) beter zijn op een scherm van 1920*1080 omdat de AA dan meer de pixels van je scherm benut. Met een scherm van max. 1680x1050 zal je sowieso een minimum aan kartels overhouden omdat je maximum aan pixels gebruikt is, zelfs met hevige AA.

Zo heb ik het nog nooit bekeken. Volgens mij was het altijd mooier om in native resolutie te spelen.

Idem eigenlijk, ik had er toevallig over gepraat met mijn leerkracht Grafische vormgeving. Die freakt echt op zo'n shit met resoluties, correcte CMYK weergave en heeft me daar een half uur mee bezig gehouden (half uur minder les = win.).

Het was me al snel duidelijk maar ik dacht... Laat hem maar praten, de rest van de klas had plezier met facebook
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Stammetje91 BerichtGeplaatst: 01 Apr 2011 17:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Hmm, dat ga ik later dit jaar maar eens uitproberen. Was toch van plan m'n huidige HD-ready tv te gaan upgraden naar een grotere Full HD tv. Ben wel benieuwd in welke mate dat echt verschil maakt.
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 02 Apr 2011 01:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Stammetje91 schreef:
Hmm, dat ga ik later dit jaar maar eens uitproberen. Was toch van plan m'n huidige HD-ready tv te gaan upgraden naar een grotere Full HD tv. Ben wel benieuwd in welke mate dat echt verschil maakt.

Met goede AA zou het verschil toch wel zichtbaar moeten zijn.

Bij consoles en daarbij vooral het upscalen van 720p naar 1080p, zal het verschil kleiner zijn. Het beeld wordt een beetje artificiëel uitgerokken en verscherpt maar niet in de mate dat AA dat zou doen.
Terug naar boven
Zanar BerichtGeplaatst: 05 Apr 2011 16:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe game PC aan te schaffen. Momenteel heb ik mijn oog op de volgende onderdelen:

•Cooler Master HAF 922
•750 Watt extra stille voeding
•Asus Moederbord P8H67-M PRO (rev.3)
•1Gbit netwerkkaart
•Intel Core i7-2600K 3,4GHz
•Fluisterstille koeling
•8192MB DDR3 Werkgeheugen Kingston
•Nvdia GTX580 1536MB
•51-in-1 Cardreader
•1000 GB SataII Hardeschijf Hitachi 7200RPM
•DVD Brander LG 22x SATA
•24" ASUS VW246U

€1500,-

Samengesteld op: www.gamepc.nl

Het enige waar ik niet zo zeker over ben is het moederbord, maar een upgrade hiervan is weer 268,- erbovenop. Wat vinden jullie?

Laatst aangepast door Zanar op 05 Apr 2011 18:16; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 05 Apr 2011 16:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Klinkt niet verkeerd. Alleen het prijskaartje is wat hoog =/

Al hoewel er natuurlijk ook een scherm bij zit.
Terug naar boven
lorenzogilds BerichtGeplaatst: 05 Apr 2011 16:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Waarom laat je de stock cooling op de processor ?

Laatst aangepast door lorenzogilds op 05 Apr 2011 16:50; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Zanar BerichtGeplaatst: 05 Apr 2011 16:50    Onderwerp: Reageren met citaat

lorenzogilds schreef:
Waarom laat je de stock cooling er op de processor ?

Wat bedoel je?
Terug naar boven
lorenzogilds BerichtGeplaatst: 05 Apr 2011 16:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Zanar schreef:
lorenzogilds schreef:
Waarom laat je de stock cooling er op de processor ?

Wat bedoel je?

De standaard koeling die je bij de processor krijgt
Terug naar boven
Zanar BerichtGeplaatst: 05 Apr 2011 17:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Edit: Goed punt, ik heb bij mijn vorige PC vaak gezien dat deze erg heet werd. Dus bij nader inzien heb er toch een wat betere koeling en een andere i7 processor opgezet. De vorige had overclock en dat gebruik ik toch niet. Plus, de bedragen heffen elkaar op.

Maar wie kan mij iets over het moederbord vertellen?
Terug naar boven
Stammetje91 BerichtGeplaatst: 05 Apr 2011 19:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Zanar schreef:
Edit: Goed punt, ik heb bij mijn vorige PC vaak gezien dat deze erg heet werd. Dus bij nader inzien heb er toch een wat betere koeling en een andere i7 processor opgezet. De vorige had overclock en dat gebruik ik toch niet. Plus, de bedragen heffen elkaar op.

Maar wie kan mij iets over het moederbord vertellen?

de nieuwe i7 2600k is echt het de meerprijs niet waard over de i5 2500k als je de processor voor gaming gebruikt. De i7 presteert in games vrijwel gelijk aan de i7. Tenzij je de PC ook gaat gebruiken voor processen die veel baat hebben bij hyper-threading, ben je veel geld aan het weggooien imo.
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 16 Apr 2011 18:24    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Damnit, krijg regelmatig een BSOD sinds gisteren...

Het geluid begint te kraken en hakkelen, héél soms een FPS drop en dan een BSOD met "a clock interupt was not recieved on a secondary processor within the regular time interval"

Blijkbaar heeft het te maken met de onboard soundkaart (gelukkig dus niet de CPU, die stress tests volledig aankon) en moet ik die uitschakelen in de BIOS en vervolgens een externe soundkaart plaatsen...

Rotzooi
Terug naar boven
Joraaaan BerichtGeplaatst: 17 Apr 2011 15:42    Onderwerp: Reageren met citaat

http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=80001487&utm_source=onlinetouch&utm_medium=web&utm_campaign=hotspotweken&src=onlinetouch

Veil u oordeel aub
Terug naar boven
Stammetje91 BerichtGeplaatst: 17 Apr 2011 15:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Joraaaan schreef:
http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=80001487&utm_source=onlinetouch&utm_medium=web&utm_campaign=hotspotweken&src=onlinetouch

Veil u oordeel aub

Volgens mij is dat zeker geen slechte prijs voor een gebruiksklare PC. Ziet er naar uit dat je alleen nog maar Windows er op hoeft te zetten.
Terug naar boven
the_dan BerichtGeplaatst: 17 Apr 2011 15:55    Onderwerp: Reageren met citaat

en dat kan je overal vinden

Ik heb een vraagje

Hoe berekenen ze nu de kwaliteitsklasse bij nvidea?

eerst was het zo
9200gt tot 9500 (budgetkaarten)
9600 tot 9800 (kan games draaien)

hoe doen ze het nu bij de 3 cijferige series?
Terug naar boven
Joraaaan BerichtGeplaatst: 17 Apr 2011 15:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Stammetje91 schreef:
Joraaaan schreef:

Veil u oordeel aub

Volgens mij is dat zeker geen slechte prijs voor een gebruiksklare PC. Ziet er naar uit dat je alleen nog maar Windows er op hoeft te zetten.

Idd, en die kan ik gewoon van een maat krijgen ;p
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 17 Apr 2011 16:55    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

the_dan schreef:

Ik heb een vraagje

eerst was het zo

Ik denk dat ze nu meer de logica erin houden en niet echt meer onderscheiden qua budget/kwaliteit.

Het eerste nummer bijv. GTX580 is sowieso het belangrijkste, des te hoger, des te sneller de kaart.

Eerst dacht ik dat het tweede nummer de budgetversies aantoonden, maar met de komst van de GTX590 klopt dat niet geheel meer. Dus nu vermoed ik dat de x80 of x90 kaarten de besten zijn en de x70 kaarten de budgetversies zijn.
Terug naar boven
KingLikesCookies BerichtGeplaatst: 17 Apr 2011 17:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Joraaaan schreef:

Veil u oordeel aub
De i7 2600 is de meerprijs niet waard tegenover de 2500. En de videokaart zou ook een iets sterkere mogen worden als je veel nieuwere games gaat spelen.
Terug naar boven
Joraaaan BerichtGeplaatst: 17 Apr 2011 17:31    Onderwerp: Reageren met citaat

KingLikesCookies schreef:
Joraaaan schreef:

Veil u oordeel aub
De i7 2600 is de meerprijs niet waard tegenover de 2500. En de videokaart zou ook een iets sterkere mogen worden als je veel nieuwere games gaat spelen.

Mja, ga me nu niet vertellen dat deze pc games van de komende paar jaar niet aan kan

Moet ook een beetje betaalbaar zijn, ik heb ook gewoon nog een ps3, dus zoveel nieuws hoeft iig niet echt.
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 17 Apr 2011 19:34    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Joraaaan schreef:
KingLikesCookies schreef:
Joraaaan schreef:

Veil u oordeel aub

Mja, ga me nu niet vertellen dat deze pc games van de komende paar jaar niet aan kan

Moet ook een beetje betaalbaar zijn, ik heb ook gewoon nog een ps3, dus zoveel nieuws hoeft iig niet echt.

Allersinds niet de zwaarste, mooiste games in max detail.

Zelf heb ik geïnvesteerd in een GTX580 en om alle registers open te trekken in Metro 2033 en Shogun 2 bijv. heeft hij toch al momenten waar de framerate dropt (alhoewel het steeds boven de 30 FPS blijft).
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 17 Apr 2011 19:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Zijn er in recentere games trouwens al wat meer framelocks? Vond het vroeger altijd enorm lastig dat je op de PC altijd een framerate kreeg die schommelde tussen de 40 en 60 frames, zoals bij Mass Effect 2.
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 18 Apr 2011 01:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Christian Vuye schreef:
Zijn er in recentere games trouwens al wat meer framelocks? Vond het vroeger altijd enorm lastig dat je op de PC altijd een framerate kreeg die schommelde tussen de 40 en 60 frames, zoals bij Mass Effect 2.

Eh, wat?

Ik ken maar 2 soorten framelocking:

Eentje waarbij de game absoluut niet onder een minimum fps mag geraken en waardoor de game simpelweg vertraagt tijdens dips in fps. Dat is gewoon idioot.

En framelocking waarbij 2 schermen in sync blijven lopen en een bepaalde gezamenlijke verversing proberen te behouden.

Dus... Wat?

Overigens heb ik met ME2 nooit een FPS probleem gehad. Dan nog, 40 FPS is al bijna onmerkbaar als drop. Een console draait zelfs aan 30 FPS.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 18 Apr 2011 01:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Met framelock bedoel ik letterlijk: een lock waarmee de framerate constant blijft. Goed, van 60fps naar 40fps valt nog mee, maar als je een zware game speelt die onder de 30fps gaat is het enorm frustrerend.
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 18 Apr 2011 02:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Christian Vuye schreef:
Met framelock bedoel ik letterlijk: een lock waarmee de framerate constant blijft. Goed, van 60fps naar 40fps valt nog mee, maar als je een zware game speelt die onder de 30fps gaat is het enorm frustrerend.

Ahzo!

Dan nog, dat is de framelock waarover mijn eerste punt ging: de game houdt een stabiele minimum framerate aan maar als de game (of je PC) onder die framerate geraakt, dan vertraagt het spel gewoon en blijft je framerate op het ingestelde minimum steken.

Als dat het geval is er weinig keus: of je vermindert het detail of je koopt een systeem/grafische kaart die de game wél aan kan.

Framelocks zijn maar in weinig games present, de enige die ik me op het moment kan herinneren is Fallout 3/Fallout New Vegas of Oblivion en daar kan je al goed merken dat er vertraging optreedt met framelocks.

Het is niet iets dat games desnoods moeten ondersteunen want het betekent simpelweg dat je hardware onvoldoende is om de framerate tijdens bepaalde momenten stabiel te houden.

Ondersteuning ervan hangt trouwens af van de engine. Overigens was die optie alleen maar "beschikbaar" als je in de *.ini files van de game zat te knoeien.
Terug naar boven
the_dan BerichtGeplaatst: 09 Mei 2011 17:35    Onderwerp: Reageren met citaat

MaartenL schreef:
the_dan schreef:

Ik heb een vraagje

eerst was het zo

Ik denk dat ze nu meer de logica erin houden en niet echt meer onderscheiden qua budget/kwaliteit.

Het eerste nummer bijv. GTX580 is sowieso het belangrijkste, des te hoger, des te sneller de kaart.

Eerst dacht ik dat het tweede nummer de budgetversies aantoonden, maar met de komst van de GTX590 klopt dat niet geheel meer. Dus nu vermoed ik dat de x80 of x90 kaarten de besten zijn en de x70 kaarten de budgetversies zijn.

Hmm, vind de canon variant (camera's) logischer

4 en 3 nummers (beginners modellen) 1000 en 400D
2 nummers (zoals de 30D) semi pof)
1 cijfer (7D of de mk3) de oversized prof camera's)

@ de framelocking
Gta sanandreas heeft het trouwens ook
Terug naar boven
Cain BerichtGeplaatst: 12 Mei 2011 01:24    Onderwerp: Reageren met citaat

MaartenL schreef:

Het eerste getal geeft de generatie van de videokaart aan, het tweede getal geeft de kracht van de kaart aan (des te hoger des te krachtiger)
Dat is altijd zo geweest.
Ook bij AMD werkt het zo.

Voor mensen die nog meer duidelijkheid willen raad ik aan de comparison charts te bekijken van nVidia of AMD kaarten op Wikipedia;

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_Nvidia_graphics_processing_units

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_AMD_graphics_processing_units
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 15, 16, 17
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 17 van 17

Ga naar: