Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 Volgende
|
Cubic X |
Geplaatst: 03 Jul 2010 15:48 Onderwerp:
| |
|
D: schreef: | elemeNt schreef: |
Begrijp me niet verkeerd, ik heb er op zich niks tegen als iemand van 14-15 Bad Company 2 speelt, maar de regels zijn nou eenmaal zo.
|
Ruggengraatloos...
De regels zijn er niet om er te zijn maar dienen een doel, granted dat niet alle regels die de politiek bedenkt een mutueel doel dien, meestal is het enkel een economisch of ideologisch doel maar in dit geval heeft het toch echt wel een goede reden, maar het word weer als stokpaardje gebruikt door verstandelijk gehandicapten zoals hirsch ballin.
In werkelijkheid zou er gewoon 18+ 'nageleefd' moeten worden dmv zware boetes boven de 500 euro elke keer als een kind een 18+ spel of film in handen krijgt en dit gesnapt wordt. Daarnaast moet de overheid zelf maar eens 18 jaar oud worden voordat ze weer een oorlog starten in timboektoe en 99% van de belasting en bezuiniging (eigenlijk hetzelfde) uitgeven aan gevechtsvliegtuigen, cyborg technologie en fosforgranaten.
Mischien weer eens lieflijke programmas op de tv? En mischien sites als 4chan uit de lucht halen? Dat helpt al een heel eind om de jeugd een beter voorbeeld te geven, al zal een bepaalde generatie altijd verpest blijven zonder de juiste begeleiding, ik zou zeggen organiseer een grote survival in de woestijn dat brengt de jeugd wel weer terug naar de realiteit. (maar eerst de oorzaken wegnemen, symptoom behandeling hebben we niks aan, en als dat teveel kost weten we ook wat de oorzaak is)
Mooi land he, waar incompetente randmaloten regeren. |
Ja, want censuur is een goede oplossing . Censuur is één van de slechtste dingen die je kan hebben, want het begint met 4Chan en vervolgens wordt alles geblokkeerd wat anti-overheid is (zie China).
De regels moeten gewoon strenger worden nageleefd. Dat de ouders een 18+ game kopen terwijl het kind jonger is dan 18, is natuurlijk niet slim. Echter is dit niet de taak van de overheid, ouders hebben toch zelf genoeg besef? Anders kan je de ouders alles wel uit handen gaan geven, kinderen mogen niet meer naar de McDonalds maar MOETEN elke dag gezond eten bijvoorbeeld. Van te veel vet worden kinderen dik (ook een maatschappelijk probleem). |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 03 Jul 2010 16:26 Onderwerp:
| |

|
Ah het is D: weer...
- je mag wel eens gaan uitleggen hoe belasting en bezuinigingen hetzelfde zijn XD
- wat heeft die 500e boete voor een zin? Dat kind kan het toch niet betalen zo benadeel je alleen de ouders
- Daarnaast is het onzin wat je zegt over overheids investeringen, de overheid besteed minder dan 2% van het BBP aan defensie. Sociale bescherming, openbaar bestuur, scholing en gezondheid dat zijn de punten waar het meeste belasting aan wordt besteed.
- Censuur lijkt me geen goede oplossing
- Zeur niet over de politiek als je zelf niet ben wezen stemmen, het is je eigen schuld |
|
Terug naar boven |
|
|
KingLikesCookies |
Geplaatst: 03 Jul 2010 16:56 Onderwerp:
| |

|
D: schreef: | elemeNt schreef: |
Begrijp me niet verkeerd, ik heb er op zich niks tegen als iemand van 14-15 Bad Company 2 speelt, maar de regels zijn nou eenmaal zo.
|
Ruggengraatloos...
De regels zijn er niet om er te zijn maar dienen een doel, granted dat niet alle regels die de politiek bedenkt een mutueel doel dien, meestal is het enkel een economisch of ideologisch doel maar in dit geval heeft het toch echt wel een goede reden, maar het word weer als stokpaardje gebruikt door verstandelijk gehandicapten zoals hirsch ballin.
In werkelijkheid zou er gewoon 18+ 'nageleefd' moeten worden dmv zware boetes boven de 500 euro elke keer als een kind een 18+ spel of film in handen krijgt en dit gesnapt wordt. Daarnaast moet de overheid zelf maar eens 18 jaar oud worden voordat ze weer een oorlog starten in timboektoe en 99% van de belasting en bezuiniging (eigenlijk hetzelfde) uitgeven aan gevechtsvliegtuigen, cyborg technologie en fosforgranaten.
Mischien weer eens lieflijke programmas op de tv? En mischien sites als 4chan uit de lucht halen? Dat helpt al een heel eind om de jeugd een beter voorbeeld te geven, al zal een bepaalde generatie altijd verpest blijven zonder de juiste begeleiding, ik zou zeggen organiseer een grote survival in de woestijn dat brengt de jeugd wel weer terug naar de realiteit. (maar eerst de oorzaken wegnemen, symptoom behandeling hebben we niks aan, en als dat teveel kost weten we ook wat de oorzaak is)
Mooi land he, waar incompetente randmaloten regeren. |
Jaah! Want als ik Sesamstraat ga kijken i.p.v. even BC2 te spelen gaat dat zoveel problemen oplossen!
Wat mensen niet begrijpen is dat niet elke minderjarige constant wordt beïnvloedt. Jajaja, ze doelen niet naar mijn leeftijdsgroep enzo..
Als ik GTA speel dan schiet ik uit verveling soms willekeurige mensen neer, zoals zowat iedereen.
Waarom? Omdat het in het echte leven geen consequenties heeft.
Het leukste aan games vind ik juist dat je gewoon kan doen wat je wilt, en dat beïnvloed me juist 0,0!
Games zijn grotendeels gemaakt om dingen te doen die je in het echte leven niet kunt en/of mag, je kan worden/doen wat je wil.
GTA is ook een game, en je kunt er dus ook dingen in doen die je normaal niet mag/doet, en ja, het is gericht naar volwassenen, maar dat betekent nog niet dat het mijn geest beschadigt.
Ik wordt er niet agressiever van, ik blijf vriendelijk en niemand heeft me ooit gezegd dat ik daardoor verandert ben.
Geeft toe, als ik een 18+ game speel schaadt ik niemand, dus wat is het grote probleem?
Gamen is voor mij gewoon een moment dat ik even niets van alles aantrek, en doe wat ik wil. Nadat ik juist heb gegamed ben ik een normale jongen, en hou ik me aan de regels.
Het is niet omdat ik nog veel moet leren, dat ik 24/7 niet mag worden blootgesteld aan 18+ games.
Ik zie nog altijd het verschil tussen games en de realiteit, hoe realistisch die games ook mogen zijn, en zoals ik al zei, ik speel ze juist omdat het niet in de realiteit kan. |
|
Terug naar boven |
|
|
musthavethisgame |
Geplaatst: 03 Jul 2010 17:26 Onderwerp:
| |

|
Politiek is sowiezo onzin. Iedereen is vrij in zijn eigen leven, zolang het niemand schaadt hebben die chagrijnige muggenzifters niks over andermans leven te zeggen.
Ook de leeftijdsgrenzen slaan nergens op. Het spreekt voor zich dat iemand op de basischool geen MW2 mag spelen. Maar het kan wel dat iemand van 15 volwassener en verstandiger is dan iemand 18, en wie speelt uiteindelijk het spel..?
Tussen 16 en 18 zit maar 2 jaar, alsof je op je 18e 100% volwassener bent tov je 16e. Terwijl het niveau van geweldadige games wel flink verschilt tussen beiden.
En ALS je een leeftijdgrens opstelt, doe het dan goed: Final Fantasy 12 en 13 voor 16+? NEE!
Wat betreft eht verbod op games, die komt er toch niet. Slecht voor de economie. Denk aan de kosten voor consoles + games, maar ook elektriciteits- en abonnementskosten. En vergeet niet de enorme protesterende groep als het ooit zover zou komen. En er zijn al genoeg games in veel huishoudens op het moment, ze kunnen moeilijk huizen invallen en games in beslag nemen |
|
Terug naar boven |
|
|
KingLikesCookies |
Geplaatst: 03 Jul 2010 17:31 Onderwerp:
| |

|
musthavethisgame schreef: | Iedereen is vrij in zijn eigen leven, zolang het niemand schaadt hebben die chagrijnige muggenzifters niks over andermans leven te zeggen. |
Eindelijk iemand die het snapt!  |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 03 Jul 2010 17:35 Onderwerp:
| |

|
KingLikesCookies schreef: | musthavethisgame schreef: | Iedereen is vrij in zijn eigen leven, zolang het niemand schaadt hebben die chagrijnige muggenzifters niks over andermans leven te zeggen. |
Totaal niet. Wie gaat er voor de dijken of straat verlichting zorgen als de overheid het niet doet? |
|
Terug naar boven |
|
|
KingLikesCookies |
Geplaatst: 03 Jul 2010 17:54 Onderwerp:
| |

|
Robert schreef: | KingLikesCookies schreef: | musthavethisgame schreef: | Iedereen is vrij in zijn eigen leven, zolang het niemand schaadt hebben die chagrijnige muggenzifters niks over andermans leven te zeggen. |
Totaal niet. Wie gaat er voor de dijken of straat verlichting zorgen als de overheid het niet doet? |
Ik snap niet goed wat je bedoelt. Als de overheid daar niet voor zorgt, schaden ze toch anderen? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 03 Jul 2010 17:59 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
KingLikesCookies schreef: | Robert schreef: | KingLikesCookies schreef: | musthavethisgame schreef: | Iedereen is vrij in zijn eigen leven, zolang het niemand schaadt hebben die chagrijnige muggenzifters niks over andermans leven te zeggen. |
Ik snap niet goed wat je bedoelt. Als de overheid daar niet voor zorgt, schaden ze toch anderen? | Waarom zou een arbeider die palen plaatsen? Hij schaadt toch niemand door ze niet te plaatsen? |
|
Terug naar boven |
|
|
KingLikesCookies |
Geplaatst: 03 Jul 2010 18:05 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Waarom zou een arbeider die palen plaatsen? Hij schaadt toch niemand door ze niet te plaatsen? |
Jawel, want die palen zullen ergens voor nodig zijn, en als hij die niet plaatst, zal hij iemand onrechtstreeks schaden.
Je moet dit ook niet te letterlijk nemen hoor, met schaden bedoel ik niet iets dat blijft duren. |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 03 Jul 2010 18:08 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Als je dat vind, Musthavethisgame, moet je gewoon een kluizenaar worden in het bos, helemaal op jezelf gaan leven met voedsel uit de natuur en geen contact zoeken met die rare mensen die zich laten beïnvloeden door een 'regering'. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 03 Jul 2010 18:11 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
KingLikesCookies schreef: | Joni Philips schreef: | Waarom zou een arbeider die palen plaatsen? Hij schaadt toch niemand door ze niet te plaatsen? |
Jawel, want die palen zullen ergens voor nodig zijn, en als hij die niet plaatst, zal hij iemand onrechtstreeks schaden.
Je moet dit ook niet te letterlijk nemen hoor, met schaden bedoel ik niet iets dat blijft duren. | En wat als je een 18+ game verkoopt aan een minderjarig labiel persoon die daarna mensen gaat uitmoorden? |
|
Terug naar boven |
|
|
Cubic X |
Geplaatst: 03 Jul 2010 18:18 Onderwerp:
| |
|
Joni Philips schreef: | KingLikesCookies schreef: | Joni Philips schreef: | Waarom zou een arbeider die palen plaatsen? Hij schaadt toch niemand door ze niet te plaatsen? |
Je moet dit ook niet te letterlijk nemen hoor, met schaden bedoel ik niet iets dat blijft duren. | En wat als je een 18+ game verkoopt aan een minderjarig labiel persoon die daarna mensen gaat uitmoorden? |
Dan komt dat dus niet door de game, maar omdat die persoon al labiel was. De game was slechts een trigger, netzoals drugs en alcohol dat kunnen zijn... |
|
Terug naar boven |
|
|
KingLikesCookies |
Geplaatst: 03 Jul 2010 18:19 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | KingLikesCookies schreef: | Joni Philips schreef: | Waarom zou een arbeider die palen plaatsen? Hij schaadt toch niemand door ze niet te plaatsen? |
Sinds wanneer zijn alle labiele mensen minderjarig?
Ik denk trouwens ook dat een labiele persoon alleen een game kan kopen en spelen zonder dat iemand hem tegenhoud, dus dan schaadt de persoon die over die persoon verantwoordelijk is andere mensen.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 03 Jul 2010 18:20 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
KingLikesCookies schreef: | Joni Philips schreef: | KingLikesCookies schreef: | Joni Philips schreef: | Waarom zou een arbeider die palen plaatsen? Hij schaadt toch niemand door ze niet te plaatsen? |
Ik denk trouwens ook dat een labiele persoon alleen een game kan kopen en spelen zonder dat iemand hem tegenhoud, dus dan schaadt de persoon die over die persoon verantwoordelijk is andere mensen.  | Dus onrechtstreeks ook Hirsch Ballin die de verkoop had kunnen stoppen. Want anders moet je ook geen lichtpalen plaatsen want die zijn ook maar onrechtstreeks oorzaak voor ongevallen. |
|
Terug naar boven |
|
|
KingLikesCookies |
Geplaatst: 03 Jul 2010 18:24 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | KingLikesCookies schreef: | Joni Philips schreef: | KingLikesCookies schreef: | Joni Philips schreef: | Waarom zou een arbeider die palen plaatsen? Hij schaadt toch niemand door ze niet te plaatsen? |
Ik denk trouwens ook dat een labiele persoon alleen een game kan kopen en spelen zonder dat iemand hem tegenhoud, dus dan schaadt de persoon die over die persoon verantwoordelijk is andere mensen.  | Dus onrechtstreeks ook Hirsch Ballin die de verkoop had kunnen stoppen. Want anders moet je ook geen lichtpalen plaatsen want die zijn ook maar onrechtstreeks oorzaak voor ongevallen. |
Nee, want Ballin is daar niet echt verantwoordelijk voor, ergens is ze wel een heel klein beetje verantwoordelijk, maar er zijn andere mensen die dat veel beter kunnen voorkomen, zoals de begeleider voor die labiele persoon.
Degene die die lichtpalen trouwens moet plaatsen, is daar veel verantwoordelijk voor. |
|
Terug naar boven |
|
|
PS3gamerXD |
Geplaatst: 03 Jul 2010 18:30 Onderwerp:
| |

|
KingLikesCookies schreef: | Joni Philips schreef: | Dus onrechtstreeks ook Hirsch Ballin die de verkoop had kunnen stoppen. Want anders moet je ook geen lichtpalen plaatsen want die zijn ook maar onrechtstreeks oorzaak voor ongevallen. |
Nee, want Ballin is daar niet echt verantwoordelijk voor, ergens is ze wel een heel klein beetje verantwoordelijk, maar er zijn andere mensen die dat veel beter kunnen voorkomen, zoals de begeleider voor die labiele persoon. |
Het probleem is dat die begeleider, bijv. een ouder, ook niet altijd helemaal goed kan oordelen wat goed of slecht voor die labiele persoon is. Daarom probeert Ballin zulk soort mensen ervoor te beschermen. |
|
Terug naar boven |
|
|
KingLikesCookies |
Geplaatst: 03 Jul 2010 18:36 Onderwerp:
| |

|
PS3gamerXD schreef: | KingLikesCookies schreef: | Joni Philips schreef: | Dus onrechtstreeks ook Hirsch Ballin die de verkoop had kunnen stoppen. Want anders moet je ook geen lichtpalen plaatsen want die zijn ook maar onrechtstreeks oorzaak voor ongevallen. |
Nee, want Ballin is daar niet echt verantwoordelijk voor, ergens is ze wel een heel klein beetje verantwoordelijk, maar er zijn andere mensen die dat veel beter kunnen voorkomen, zoals de begeleider voor die labiele persoon. |
Het probleem is dat die begeleider, bijv. een ouder, ook niet altijd helemaal goed kan oordelen wat goed of slecht voor die labiele persoon is. Daarom probeert Ballin zulk soort mensen ervoor te beschermen. |
Dan is dat de fout van die begeleider, en zeker niet van die game of van Ballin.
Die begeleider is zeer waarschijnlijk niet dom, en die weet wel dat een gewelddadige game slecht is voor die labiele persoon.
Nogmaals: er zijn ook meerderjarige labiel personen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Uchiha_Shadow |
Geplaatst: 03 Jul 2010 18:43 Onderwerp:
| |

|
musthavethisgame schreef: | Politiek is sowiezo onzin. Iedereen is vrij in zijn eigen leven, zolang het niemand schaadt hebben die chagrijnige muggenzifters niks over andermans leven te zeggen. |
Afgelopen 2 jaar schoenen gekocht?
Weet je hoe die schoenen in elkaar gezet worden?
En geldt dat dan niet als schade doen aan iemand?
Door te doen zoals we doen richten we al enorme schade aan, of je er nu bewust van bent (omdat het recht in je gezicht gebeurt) of niet. Een beetje een naief standpunt dus. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 03 Jul 2010 18:44 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
KingLikesCookies schreef: | PS3gamerXD schreef: | KingLikesCookies schreef: | Joni Philips schreef: | Dus onrechtstreeks ook Hirsch Ballin die de verkoop had kunnen stoppen. Want anders moet je ook geen lichtpalen plaatsen want die zijn ook maar onrechtstreeks oorzaak voor ongevallen. |
Dan is dat de fout van die begeleider, en zeker niet van die game of van Ballin.
Die begeleider is zeer waarschijnlijk niet dom, en die weet wel dat een gewelddadige game slecht is voor die labiele persoon.
Nogmaals: er zijn ook meerderjarige labiel personen. | Net zoals het de fout van een chauffeur is die iemand omverrijdt wanneer er geen verlichting staat? (Devil's Advocate aan het spelen ) |
|
Terug naar boven |
|
|
KingLikesCookies |
Geplaatst: 03 Jul 2010 18:50 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | KingLikesCookies schreef: | PS3gamerXD schreef: | KingLikesCookies schreef: | Joni Philips schreef: | Dus onrechtstreeks ook Hirsch Ballin die de verkoop had kunnen stoppen. Want anders moet je ook geen lichtpalen plaatsen want die zijn ook maar onrechtstreeks oorzaak voor ongevallen. |
Nogmaals: er zijn ook meerderjarige labiel personen. | Net zoals het de fout van een chauffeur is die iemand omverrijdt wanneer er geen verlichting staat? (Devil's Advocate aan het spelen ) |
Dan is het de fout van de persoon die de verlichting moest plaatsen, want dat was zijn plicht, misschien kon de chauffeur er ook iets aan doen, maar ik ben geen advocaat.
Nogmaals: neem dit niet te letterlijk. |
|
Terug naar boven |
|
|
PS3gamerXD |
Geplaatst: 03 Jul 2010 18:58 Onderwerp:
| |

|
KingLikesCookies schreef: | Dan is het de fout van de persoon die de verlichting moest plaatsen, want dat was zijn plicht, misschien kon de chauffeur er ook iets aan doen, maar ik ben geen advocaat.
Nogmaals: neem dit niet te letterlijk. |
En wie is de persoon die voor de verlichting zorgt? De regering! Net zoals met dit geval (het verbieden van games): de regering voelt het als haar plicht ons te beschermen tegen dingen waar de mensen zelf (of hun begeleiding) niet voor zorgt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Mitch |
Geplaatst: 03 Jul 2010 19:47 Onderwerp:
| |
|
Het afnemen van een hobby...wat is het nut daarvan? Games zijn juist en perfecte manier om frustratie te uiten zonder daarbij normen en waarden te overtreden! |
|
Terug naar boven |
|
|
musthavethisgame |
Geplaatst: 03 Jul 2010 20:44 Onderwerp:
| |

|
Uchiha_Shadow schreef: |
Afgelopen 2 jaar schoenen gekocht?
Weet je hoe die schoenen in elkaar gezet worden?
En geldt dat dan niet als schade doen aan iemand?
Door te doen zoals we doen richten we al enorme schade aan, of je er nu bewust van bent (omdat het recht in je gezicht gebeurt) of niet. Een beetje een naief standpunt dus. |
Op sommige gebieden moet worden ingegrepen. Maar onschuldige mensen hun hobby afnemen, dat slaat nergens op. |
|
Terug naar boven |
|
|
musthavethisgame |
Geplaatst: 03 Jul 2010 20:50 Onderwerp:
| |

|
GekooktEi schreef: | Als je dat vind, Musthavethisgame, moet je gewoon een kluizenaar worden in het bos, helemaal op jezelf gaan leven met voedsel uit de natuur en geen contact zoeken met die rare mensen die zich laten beïnvloeden door een 'regering'. |
Dat zou ik dan niet eens mogen zonder vergunning of iets dergelijks Dan krijg ik een boete, maar omdat ik geen bezit meer heb behalve mijn dierenvrienden, kan ik het niet betalen en word ik in de bak gegooid. Dus kom ik zonder iets gedaan te hebben en gewoon m´n leven te leiden in de gevangenis terecht  |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 03 Jul 2010 21:00 Onderwerp:
| |

|
KingLikesCookies schreef: |
Nogmaals: er zijn ook meerderjarige labiel personen. |
En juist daarom moeten de regels gewoon strenger gecontroleerd en met flinke boetes gestrooid worden zodat deze 'begeleiders' en ouders beter gaan nadenken over wat ze kopen. Zoals ik al eerder zei: Met een geheel verbod naai je alleen de mensen die we gewoon normaal 18+ games willen en mogen spelen.
Strenger aanpakken die handel en niet 'ons' (de 18+gamer) de dupe laten worden! |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 Volgende |