Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2  
LordyLord BerichtGeplaatst: 30 Jan 2010 23:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
LordyLord schreef:
Oke, dat is iets te veel beeldspraak voor mij.
Wat ik wil zeggen is; deus ex mag wel geinspireerd zijn door system shock. Het heeft niets meer gemeen met bioshock dan welke willekeurige game dan ook, en ik vind het dan ook belachelijk dat ik Bioshock goed moet vinden omdat ik Deus Ex geweldig vind.
Het is echt wel een leuke game. Maar het is niet episch. Verre van zelfs.
Ik wil je alleen maar waarschuwen dat je Deus Ex 3 niet leuk gaat vinden aangezien Eidos Montreal meer kijkt naar System/Bioshock ipv Deus Ex. En een leuke game is anders dan een matige game op zijn best.

Neen, leuk is matig. Het gaat hier om games, niet werk. Ik betaal er geld voor dus ik wil er echt wel wat voor terug. En wie weet vind ik inderdaad deus ex 3 niet erg leuk. Maar een zin uit een interview met Eidos Montreal zegt weinig. Vooral nog op dit moment.

In ieder geval, Genoeg over Deus Ex. Dit was dacht ik een bioshock 2 topic. :')
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Primitive BerichtGeplaatst: 11 Feb 2010 00:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben nu al even met Bioshock 2 bezig geweest en eerlijk gezegd, hij slaagt wat mij betreft ontzettend hard tegen. Ik denk dat ik nog niet in de helft van het spel zit en ik moet me nu al echt door ieder niveau sleuren, gewoon omdat ik er geen zin meer in heb als ik het een half uur gespeeld heb. Ik denk dat er fundamenteel al wel enkele dingen mislopen met Bioshock 2. Mensen zijn tegenwoordig nog al snel om met hun 1.5 comments te gooien en daar distantieer ik me ook zoveel mogelijk van, maar dit is het eerste spel dat ik in jaren gespeeld heb dat me echt dat 1.5 gevoel geeft.

Rapture in deel 1 had een eigen identiteit en ondanks dat het onderwaterstad is en blijft voelde iedere zone toch iets of wat uniek aan. Dit gevoel heb ik nog bij geen enkel niveau in Bioshock 2 gehad. Alles voelt prefab en teleurstellend aan. Een pretpark niveau is een mooi concept voor iets als Bioshock, maar dit is werkelijk het saaiste pretpark ter wereld. Er zit gewoon quasi niks identiteit of originaliteit in de niveaus die ik tot nu toe gespeeld heb en alles voelt mja te veel hetzelfde aan. Gaande gewoon van de rehash models van de splicers tot de algemene set-up van de niveaus. T'is Rapture, maar het is een kant van Rapture die ik 3 jaar geleden ook al gezien heb. Op gebied van design liggen veel van de audio tapes tot nu toe te kort op elkaar, de ene is nog niet gedaan of je hebt soms al een andere vast, soms zijn ze gewoon slecht geplaatst, je speelt er eentje af, je loopt 5 meter verder en Sofia Lamb begint opeens nog eens op de achtergrond door de luidsprekers van Rapture te praten, wat een ontzettend chaotisch gevoel geeft.

Tot nu toe voelt alles te bekend aan, dezelfde Plasmids, dezelfde Gene Tonics,... Ook de wapens ondanks dat ze groter van gestalte zijn om de Big Daddy te compenseren, geven ook dat al te bekende gevoel weer, dat het eigenlijk allemaal niks speciaal is. Dezelfde camera's die je moet hacken, dezelfde turrets,... De drill arm voelt maar een beetje flauwtjes aan en geeft niet echt het gevoel dat je met een zwaar werktuig op je arm loopt te zeulen. Ook de Big Sisters wat toch een van de parade paardjes en weinige echt nieuwigheden van de game zou moeten worden, voelen weinig speciaal aan. Ze springen wat rond als zot en spam nuken wat plasmids maar, er gaat niet echt die zware vorm van dreiging uit, ondanks dat ze wel wat damage doen. En het bescherm je little sister mini game terwijl ze adam aan het verzamelen is wordt snel afgezaagd.

En nu misschien wel mijn grootste punt van commentaar op Bioshock 2. Er zit wat mij betreft geen enkel inlevingsvermogen met het hoofdpersonage in het spel. Het concept is goed, de uitvoering is ronduit zwak. Je bent een Big Daddy met boor op de arm, de originele bad ass Big Daddy die plasmids kan gebruiken,... Desondanks schiet een splicer met pistool met 1 shot 25% van je levensbalk op normal... Ik krijg nergens het gevoel dat ik met een Big Daddy aan het spelen ben, het voelt gewoon aan als je net zoals in het eerste deel met een gewone persoon aan het spelen bent. Kijk gewoon naar de andere Big Daddies in het spel, nog altijd, zwaar geladen powerhouses, een wereld van verschil met het personage dat jij zou moeten voorstellen. En daar gaat het gewoon compleet de mist in. Het feit dat je een Big Daddy bent, geeft momenteel geen meerwaarde aan het spel buiten een paar grijze randen op je scherm die het zicht vanuit de helm moet voorstellen. Delta is momenteel echt een grijze muis, net zoals het merendeel van de cast momenteel. In het eerste deel, intrigeerde de wereld me, de personages, de antagonisten, het mysterie achter je eigen personage. Ik vind daar niks van terug in Bioshock 2.

Nu ja de MP is weer een maat voor niks, wat variaties op de populaire modi. Een level-up systeem voor wapens en plasmids en tonics, beetje zoals CoD natuurlijk maar minder fleshed out. Doorsnee, weinig creatieve MP maps, het is leuk voor even, maar het geeft geen grote toegevoegde waarde verre van zelfs. Moet de SP nog uitspelen, zal me er uiteindelijk wel doorsleuren, misschien dat het spel mijn mening nog kan doen veranderen. In ieder geval, Bayonetta en Mass Effect 2, hebben mij echt aan mijn scherm gekluisterd gehouden en zijn wat mij betreft echt fantastische goeie games en na beide games gespeeld te hebben, voelt Bioshock 2 maar een beetje flauwtjes aan.
Terug naar boven
the_dan BerichtGeplaatst: 11 Feb 2010 07:47    Onderwerp: Reageren met citaat

ik ben nooit gehypt door bioschock.

hebb het nog nooit gespeelt..... dussssss
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 11 Feb 2010 11:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Heh dat had ik al verwacht, bioshock 1 kon me al weinig boeien bedoel maar.
Het klinkt iig alsof de ontwikkelaar gewoon bioshock wilde nadoen met 'betere graphics' maar zo gaat dat tegenwoordig in film.. oh ik bedoel game land he.
Terug naar boven
Stammetje91 BerichtGeplaatst: 11 Feb 2010 12:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zie wel wat ik er van ga vinden. Ik heb hem in ieder geval toch maar besteld. Gaat waarschijnlijk tegenvallen, maar dat zien we dan wel weer.
Terug naar boven
The Big N BerichtGeplaatst: 11 Feb 2010 13:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Deel 1 is goddelijk, deel 2 voorlopig ook
Terug naar boven
Brastin BerichtGeplaatst: 11 Feb 2010 13:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Deel 2 uitgespeelt en dit zijn 1 van de games waar ik gewoon bijna niet meer van me stoel afkwam omdat het verhaal/gameplay etc me gewoon in de game sleurde:)
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 11 Feb 2010 14:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Verhaalsgewijs valt de game me tot nu toe wat tegen. Zoals Primitive zei is er niet echt die 'drive' om meer te ontdekken van Rapture of om achter de geschiedenis van je personage te komen.

Gameplaygewijs is het gewoon weer Bioshock met wapens die een ander uiterlijk hebben. Ik had verwacht dat het Big Daddy-zijn wat meer impact zou hebben. Afgezien van enkele estetische geluiden/grafische effecten is er niets dat er echt op duidt dat je een Big Daddy bent. Je neemt nog enorm veel schade op van gewone geweerschoten, zelfs met de alombekende (en dus terugkerende) tonics. Een iets ander health-systeem (minder first-aid spam en grotere levensbalken) hadden het toch al aardig wat kunnen verbeteren.

Het is wel een leuke game maar lang niet de vernieuwing of verfrissing die ik gehoopt had.
Terug naar boven
Jonezy BerichtGeplaatst: 11 Feb 2010 14:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Gezer schreef:
Dus wat ik voorspelt had, een goeie game maar slechter dan deel 1. Redenen:

-Werd gemaakt door een andere ontwikkelaar
-Ze kozen terug voor Rapture, ik dacht aan een nieuwe omgeving na de teaser trailer
-er zit multiplayer in... ze konden die energie beter steken in de singleplayer

Ik was ook niet gehyped voor Bioshock 2.

Was precies mijn verwachting en ik miste ook hype. Toch, ik keek de launch trailer en m'n vader keek mee, en hij heeft tot op zekere hoogte Bioshock 1 gespeeld, en dat was naast CoD4 en Assassins Creed 1 een van de weinige games die hij uberhaupt heeft aangeraakt afgelopen paar jaar. En hij vond het er weer heel erg sfeervol en origineel uitzien, en wou hem eigenlijk wel spelen Maar ik zelf werd er helemaal niet warm van, en nu nog niet, misschien dat ik hem ooit nog koop, maar tot nu toe mis ik hem niet.
Terug naar boven
No'tje BerichtGeplaatst: 11 Feb 2010 14:52    Onderwerp: Reageren met citaat

The Big N schreef:
Deel 1 is goddelijk, deel 2 voorlopig ook

True that, storytelling & diolog zijn echt briljant, gameplay ook trouwens, het hacksysteem is enorm verbeterd, als een bigdaddy spelen is echt supervet, soms heb ik wel een dejavu gevoel, maargoed de +punten zijn zo goed dat de -puntjes mij niet eens opvallen.

Ik heb de MP nog niet geprobeerd maar eerlijk gezegd boeit het me ook vrij weinig.
Terug naar boven
Bats BerichtGeplaatst: 11 Feb 2010 16:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Binnenkort maar eens checken. De eerste was geweldig.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 11 Feb 2010 16:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Binnenkort maar eens deel één halen. Da's toch een klassieker, en als die me bevalt haal ik deeltje twee wel.
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 11 Feb 2010 17:13    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Christian Vuye schreef:
Binnenkort maar eens deel één halen. Da's toch een klassieker, en als die me bevalt haal ik deeltje twee wel.

Via Steam is er een deal (of die nu nog geldt, weet ik eigenlijk niet) dat je deel 1 gratis bij de aankoop van deel 2 krijgt. Ik had 'm al op Xbox maar nu heb ik ze beide voor PC.

Deel 1 echter nog niet gespeeld omdat ik 'm net gekocht had net 1 dag voor de launch van deel 2.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 11 Feb 2010 17:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik twijfel eraan of mijn laptop hem kan draaien. Moet dringend dit jaar een nieuwe PC halen.
Terug naar boven
Primitive BerichtGeplaatst: 12 Feb 2010 16:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Toegegeven BioShock 2 begint eindelijk wat onder stoom te komen en het begint eindelijk toch al veel aangenamer te worden om te spelen. Ik blijft toch bij vele van de minpunten. BioShock 2 is een goed spel, maar het heeft absoluut niet meer die impact van een paar jaar geleden. Denk dat het daarvoor misschien net iets te safe is en net iets te weinig nieuwigheden voor brengt.
Terug naar boven
Mitch BerichtGeplaatst: 14 Feb 2010 23:01    Onderwerp: Bioshock 2 Reageren met citaat

Ik heb Bioshock 2 nu al ongeveer een week. Dat verhaal is echt fantastisch, heerlijk sfeervol uitgewerkt. Die Big Sister is echt de bom, wat ik zo stoer vind is dat je in het verhaal die Big Sisters ook 'buiten' ziet zwemmen. En hhet 'in het water zijn' is natuurlijk qua graphics echt fantastisch, schitterend om te zien. Verder raad ik iedereen aan de multiplayer een kans te geven en dat MW2 (ik ga er van uit dat de meeste mensen dat spelen) even aan de kant te schuiven en de BS2 Multiplayer uitvoerig te testen. Het is zeer compleet en verslavend, niet denken 'er zijn geen killstreaks rewards dus ga ik terug naar COD' maar gewoon even een paar uurtjes doorhalen, hoe beter je wordt, hoe leuker het wordt!
Terug naar boven
Stammetje91 BerichtGeplaatst: 15 Feb 2010 00:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Wou de multiplayer gisteren uitproberen, maar kon steeds maar een a twee mensen vinden. Moet ik van de week maar een keer naar kijken. Vind het pre-game gebeuren met je eigen appartementje wel leuk gedaan in ieder geval.
Terug naar boven
Mitch BerichtGeplaatst: 15 Feb 2010 16:01    Onderwerp: Bioshock 2 Reageren met citaat

Stammetje91 schreef:
Wou de multiplayer gisteren uitproberen, maar kon steeds maar een a twee mensen vinden. Moet ik van de week maar een keer naar kijken. Vind het pre-game gebeuren met je eigen appartementje wel leuk gedaan in ieder geval.

Ik ben nu level 17, kan ik je misschien toevoegen op PSN zodat we samen online kunnen?
Terug naar boven
Rene Groen BerichtGeplaatst: 15 Feb 2010 16:16    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Gezer schreef:
Dus wat ik voorspelt had, een goeie game maar slechter dan deel 1. Redenen:

-Werd gemaakt door een andere ontwikkelaar
-Ze kozen terug voor Rapture, ik dacht aan een nieuwe omgeving na de teaser trailer
-er zit multiplayer in... ze konden die energie beter steken in de singleplayer

Ik was ook niet gehyped voor Bioshock 2.

Punt 1: Enkel omdat het een andere ontwikkelaar is, is de game slechter? Dat is een reden van niets natuurlijk, enkel wanneer je dit met goede punten door zou trekken naar de inhoud is het een valide punt.
Punt 2: Na de teaser zijn er toch vele trailers en screenshots verschenen? Dan ben je toch ook niet verrast dat we wederom naar Rapture gaan? Daarnaast zijn er zoveel nieuwe omgevingen die Rapture verder uitdiepen, dat ik hier persoonlijk geen slecht punt in zie.
Punt 3: De multiplayer is door een ander team gedaan, staat dus totaal los van de singleplayer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
No'tje BerichtGeplaatst: 15 Feb 2010 17:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Stammetje91 schreef:

Ik doe mee!
Terug naar boven
Mitch BerichtGeplaatst: 15 Feb 2010 17:12    Onderwerp: Bioshock 2 Reageren met citaat

ninodude schreef:
Stammetje91 schreef:

Ik doe mee!

Speel jij Bioshock Multiplayer? Voeg me dan ff toe, dan speel ik mee;)
PSN: mitchkid
Terug naar boven
Stammetje91 BerichtGeplaatst: 19 Feb 2010 19:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Voor MP mogen mensen van gamed me altijd wel toevoegen.

Maar m'n Bioshock singleplayer is zojuist voor de tweede keer gecrasht deze week. Eerste keer 'maar' een half uur speeltijd verloren. Nu zo'n beetje 2,5 uur! Vooral omdat ik alle hoekjes afkijk, is de zin om dat overnieuw te doen ver te zoeken.

Edit:
Ik speel natuurlijk wel de PC versie. Dus ik kan niet meespelen op de PS3.
Terug naar boven
SBR BerichtGeplaatst: 22 Feb 2010 13:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Mensen wat is dit spel focking bruut.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 2 van 2

Ga naar: