Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2  
rolf BerichtGeplaatst: 29 Jan 2007 13:57    Onderwerp: Reageren met citaat

ik denk dat we zeker wel naar fotorealisme gaan,maar we zijn er zeker nog niet alle special effects die niet in het egt kunnen gebeuren moeten er ook net echt uit zien en dat is een stuk moeilijker.

ook de bewegingen moeten net echt lijken want, we kunnen iemand nog niet eens iets uit zijn broekzak later halen,ja maar dan ziet het er heel nep uit.

verder denk ik dat alle controllers tilt functie krijgen en misschien ook wel een speaker.

tja dat was et:P
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
marino BerichtGeplaatst: 29 Jan 2007 16:30    Onderwerp: Reageren met citaat

nou kurta ik lees liever de stukken goede tekst van nelus inplaats van jouw krabbels

@rolf
de speaker zit al geintengreerd in de wii-mote
Terug naar boven
kuRta!_eRt BerichtGeplaatst: 29 Jan 2007 19:57    Onderwerp: Reageren met citaat

zoals ik al zei, niks ten nadele van Nelus en het is niet gemeen bedoeld. Ik gaf gewoon antwoord op zijn vraag.

Maar wel leuk dat je het voor m opneemt, lieverd
Terug naar boven
Nelus BerichtGeplaatst: 29 Jan 2007 20:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Kijk zo mag ik het zien...we stand up for eachother. Gamers for life!

Maarreuh, ja misschien is het te lang. Toch zonde, ik heb er zo veel energie in gestoken, al die ideeën verwerkt:P
Terug naar boven
Fiercy Dragon BerichtGeplaatst: 30 Jan 2007 15:28    Onderwerp: Reageren met citaat

hmmm.... goeie vraag wat ik denk dat de 8ste generatie gaat brengen.. ik heb wel een paar ideeen, meningen over andere posts

tarantino, ik ben het helemaal met je eens, de AI is het grootste probleem... die moet zeker verbeteren. (dit houd eigenlijk een hele hoop in, zal ff een voorbeeld geven bij een shooter:
- hoe reageren vijanden
- hoe reageren vrienden
- hoe reageren items op kogelinslagen
- wat gebeurt er als je op welke plaats geraakt wordt
- hoe moet de zon staan in vergelijking met de tijd die je met de missie bezig bent (lijkt me nog best belangrijk te kunnen worden ivm schaduwen in games enzo)
- schaduw berekeningen
- enz enz (eigenlijk alles waar een berekening achter zit)

verder denk ik dat vooral animaties een flinke stap vooruit zullen gaan de volgende generatie, Nu heb je nog altijd dat je een beperkt aantal animaties hebt bij bepaald moves, dit moet in de toekomst echt verholpen worden door een of ander random animation iets... en natuurlijk zien sommige animaties in games er zo belachelijk uit dat het gewoon niet normaal meer is (dit vind ik het enige/grote minpunt van bijvoorbeeld gears of war).

verder denk ik dat al die dingen die jij beschrijft nog cker heel lang gaan duren voor ze komen, als ze gaan komen.
Want de dingen die jij noemt noem ik geen gamen meer, gamen is voor mij in de essentie met een controller/muis/toetsenbord dingen mogelijk maken die helemaal niet mogelijk zijn (Als je begrijpt wat ik bedoel ).
cker dingen als virtual reality enzo lijkt me niet heel leuk als dat de toekomst word omdat ik gewoon gamen wil houden zoals het is.
Als je dan bijvoorbeeld een baseball game hebt met een bepaalde baseball controller.... dan kan je naar mijn mening net zo goed echt gaan baseballen...

Maar vooral in bepaald genres kunnen nog grote vooruitgangen worden geboekt wat mogelijkheden betreft:
- shooters (en dan bedoel ik dus vooral op het gebied van AI en verhaal, en minder op het gebied van laser contorllers die je op het scherm richt enz enz)
- racers (wat betreft besturing en de AI)
- platformers (dit is voor mij de enige game soort waar juist dingen als wii controller enzo me wel cool lijkt)
en action adventures.
- MMORPG

Oftewel, bepaald genres die naar mijn verwachting waarschijnlijk weinig vooruitgang zullen boeken zijn:
rpg's, denk dat we over 10 jaarn og steeds final fantasy achtige spellen zullen spelen waarvan eigenlijk alleen maar de animaties en grafisch de boel is opgepoetst...

conclusie: de vooruitgang zal vooral zitten in AI en animaties, en minder in alternatieve besturingen en graphics (mijn mening iig )

EDIT: verder denk ik trouwens ook dat geluid een grote verbetering door gaat maken, ipv de graphics hangt er straks een heleboel op geluid en krijg je misschien ook wel geluids gerichte games...
Terug naar boven
link0007 BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2007 22:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik neem aan dat het ongeveer hetzelfde zal gaan als deze generatie: Betere graphics, betere AI, meer rekenkracht in 't algemeen, meer cut-scenes, omgevings interactie, realistisch geluid, emotion-engines (denk maar aan Fable 2)..
Ik hóóp niet dat ze met VR en/of body armor gaan werken.. ik game om te ontspannen, niet om in een sim te zitten.

Ik neem aan dat we het aantal cores in de CPU zien vermenigvuldigen (misschien 32-cores op 45nm?!) en grote verandering van het beschikbare werkgeheugen (16GB FTW!).
kwa GPU gaan we natuurlijk sterkere cores zien, misschien ook wel meerdere. Ik zal iig niet gek opkijken als de PS4 een SLI opstelling gebruikt. De reso blijft gewoon 1080p, 16x AA en AF. view distance gaat dramatisch omhoog, misschien wel naar de 30km.

Voor de AI verwacht ik dat ze meer met neural-nets gaan werken, om een super-realistische AI te krijgen.

Geluid gaat hopelijk real-time gerendert worden, iig meer dan we nu hebben. Dit is dan mede mogelijk door de sterke rekenkracht die hopelijk ook op de geluidskaart omhoog gaat.

Belichting gaat door de betere GPU's drastisch verbeteren, net zoals textures. Hopelijk hebben we dan goede bumpmaps, HDRI-maps, betere bi-linear filtering (ben ik sowieso nooit een voorstander van geweest), en meer procedural textures (vooral voor de grond en andere grote oppervlakten).

Kwa physics hoop ik ook op een grote vooruitgang. Waar we nu al een beetje kennis maken met physics, neem ik aan dat deze de volgende generatie sterk verbeterd zijn. Vooral voor body-dynamics wil ik vooruitgang zien. De huid moet echt bewegen, na een sprong van 10 meter moet je enkel uit de kom schieten, als je op een scherpe punt valt met tony hawk moet je ook echt een wond hebben..

Ik wil eigenlijk zien dat de next-gen consoles nog iets groter worden, zodat ze zuiniger en koeler kunnen zijn. ze moeten ook steviger worden, minder lawaai maken, en meer functionaliteit als media-center krijgen.
De drives worden waarschijnlijk Blu-ray (al ben ik een voorstander van HD-DVD).

De controller moet gewoon hetzelfde zijn als die van de 360, want dat hele fitness-gedoe van de Wii en PS3 vind ik maar onzin.

Online blijft hopelijk hetzelfde, want ik kan nu niet veel verbeteringen bedenken (hooguit meer spelers en een grotere bandbreedte).
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 2 van 2

Ga naar: