Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Star-Wars goede filmreeks?
Ja
78%
 78%  [ 11 ]
Nee
21%
 21%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 14

Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende  
Nibor BerichtGeplaatst: 15 Aug 2008 14:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Een PC
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
The Source BerichtGeplaatst: 15 Aug 2008 17:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Dualboot misschien? (moet je wel meerdere partities hebben)

Ben het trouwens wel met Sasuke eens al doe ik het zelf ook wel eens zelf. Ik gebruik momenteel Gimp als Open Source alternatief van Photoshop.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Nibor BerichtGeplaatst: 15 Aug 2008 20:13    Onderwerp: Reageren met citaat

@ janieus

jammer dan maar helaas ik heb alleen een PC mischien binnenkort een Macbook voor school. toch heel erg bedankt voor je hulp!
Terug naar boven
Devilly BerichtGeplaatst: 15 Aug 2008 20:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Gezer schreef:
Devilly schreef:
Of dat nu iets is waar je blij mee moet zijn...

Of ik nu blij ben ofniet, feit is dat ik niks betaal. End of discussion.

Feit is ook dat ik ook niets betaal en toch legaal bezig ben. End of discussion.

----

@ Nibor: ik merk toch dat je enige voorkeur hebt voor de 'professionele software' over het open source gebeuren. Dat maakt mij niets uit, maar als je je bedenkt kun je altijd bij mij terecht om te vragen welke alternativen er allemaal zijn. Er is namelijk een enorm aanbod (ook snel op internet te vinden) aan allerlei open source software voor heel veel verschillende soorten softwarematige producten.
Terug naar boven
Nibor BerichtGeplaatst: 15 Aug 2008 20:45    Onderwerp: Reageren met citaat

bedankt, mischien is het ook wel een goed idee om met iets simpelers te beginnen. Mischien heb je hier enige sugesties voor aangezien ik SynFig toch al aardig ingewikkeld vond (ik weet het ik ben hierin een ongelofelijke n00b)
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 15 Aug 2008 21:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Gezer schreef:
Iedereen heeft wel eens iets illegaals gedownload, of het nu een programma is of een liedje
Dat kan, maar Gamed apprecieert het als daar niet over opgeschept wordt.
Terug naar boven
Devilly BerichtGeplaatst: 15 Aug 2008 21:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Nibor schreef:
bedankt, mischien is het ook wel een goed idee om met iets simpelers te beginnen. Mischien heb je hier enige sugesties voor aangezien ik SynFig toch al aardig ingewikkeld vond (ik weet het ik ben hierin een ongelofelijke n00b)

Synfig is inderdaad ook niet het makkelijkste programma. Ik ben nu ook gewoon rustig begonnen om de tutorials te volgen, zodat ik het uiteindelijk gewoon goed kan gebruiken. 't Gaat je enkel om het maken van een lightsaber of ook nog andere dingen?
Terug naar boven
Nibor BerichtGeplaatst: 15 Aug 2008 21:17    Onderwerp: Reageren met citaat

ja dat soort simpele dingetjes als lightsabers
Terug naar boven
Devilly BerichtGeplaatst: 15 Aug 2008 22:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Nibor schreef:
ja dat soort simpele dingetjes als lightsabers

Hmmm, ik zal eens kijken, maar verwacht er niet te veel van. Animatieprogramma's zijn tot nu toe de enige waar ik eigenlijk echt naar heb moeten zoeken (en toen vond ik Synfig). Waarschijnlijk zijn dat ook wel de moeilijkste programma's om te maken.

Sowieso kan het ook met het 3D-modelling programma genaamd Blender, maar hoe dat precies werkt weet ik ook niet (ik wilde eens beginnen met het leren van dat programma, maar die interface is in het begin echt dodelijk ).

Voorlopig zul je het denk ik dus 'op andere manieren' moeten doen.
Terug naar boven
Nibor BerichtGeplaatst: 15 Aug 2008 22:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Ok, ik heb al wel eens naar Blender gekeken en je krijgt er idd oogpijn van Ik zal zelf ook weleens gaan kijken en als je iets hebt hoor ik het graag
Terug naar boven
Devilly BerichtGeplaatst: 15 Aug 2008 22:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je een open source programma zoekt, is het altijd makkelijk eerst even op www.sourceforge.net te kijken. Daar staat een verzameling van een erg groot deel van de open source software. Verder zal ik binnenkort weleens gaan kijken of ik een programma kan vinden wat (precies) aan jouw wensen voldoet.
Terug naar boven
Nibor BerichtGeplaatst: 15 Aug 2008 22:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Ok ik waardeer je hulp ontzettend dat je me hiermee wilt helpen.
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 16 Aug 2008 00:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Gezer schreef:
Iedereen heeft wel eens iets illegaals gedownload, of het nu een programma is of een liedje

Een nummer downloaden is toch niet illigaal dacht ik altijd.
Terug naar boven
Nibor BerichtGeplaatst: 16 Aug 2008 16:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mij is het bij een programma als Limewire niet illegaal omdat je dan bestanden enkel uitsisselt, maar je mag het nummer dan geloof ik niet verspreiden. Ik weet het ook niet zeker maar ik koop gewoon altijd een CD of via Itunes
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 16 Aug 2008 16:46    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Nibor schreef:
Volgens mij is het bij een programma als Limewire niet illegaal omdat je dan bestanden enkel uitsisselt, maar je mag het nummer dan geloof ik niet verspreiden. Ik weet het ook niet zeker maar ik koop gewoon altijd een CD of via Itunes
Limewire het programma is niet illegaal, maar het downloaden van een nummer wel. Althans, in Belgie toch.
Terug naar boven
Nibor BerichtGeplaatst: 16 Aug 2008 16:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Dan zal dat hier in Nederland ook wel illegaal zijn vermoed ik
Terug naar boven
Limmepie BerichtGeplaatst: 16 Aug 2008 16:55    Onderwerp: Reageren met citaat

nope, uploaden is illigaal. downloaden niet.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 16 Aug 2008 16:58    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Limmepie schreef:
Daar denkt de rechtbank echter anders over: http://www.gamed.nl/forum/viewtopic.php?t=3019
Terug naar boven
Limmepie BerichtGeplaatst: 16 Aug 2008 17:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
Limmepie schreef:
Daar denkt de rechtbank echter anders over: http://www.gamed.nl/forum/viewtopic.php?t=3019

Raar want;

Naar Nederlands recht is downloaden van MP3 echter legaal, mits er sprake is van een thuiskopie.

Volgens artikel 16b Auteurswet 1912 is het toegestaan om een kopie te maken van een auteursrechtelijk beschermd werk, welke beperkt blijft tot enkele exemplaren en welke uitsluitend dient tot eigen oefening, studie of gebruik van de natuurlijke persoon die zonder direct of indirect commercieel oogmerk de verveelvoudiging vervaardigt of tot het verveelvoudigen uitsluitend ten behoeve van zichzelf opdracht geeft.

De wet zegt niet dat een thuiskopie alleen mag worden gemaakt door de rechtmatige verkrijger van het origineel. Dit lijkt ook nooit de bedoeling te zijn geweest van dit artikel. Het stamt uit de tijd waarin men met carbonpapier een artikel kon overtikken. De kwaliteit van mechanische reproducties in die tijd (stencilmachines, audio cassetterecorders) was dusdanig laag dat een kopie thuis geen probleem kon vormen. Die kopie kon immers nooit de markt voor het (hoge kwaliteit) origineel aantasten. Bovendien is het vrijwel onmogelijk om na te gaan wie er een kopie thuis maakt en of deze wel in het bezit was van het origineel toen de kopie werd gemaakt.

Artikel 45k, dat handelt over de reservekopie voor computerprogramma's, stelt wel expliciet dat alleen de rechtmatige verkrijger van een programma er een reservekopie van kan maken. Kennelijk wilde de wetgever hier dus restrictiever zijn dan bij de thuiskopie (die overigens niet is toegestaan voor computerprogramma's).

Het is dus toegestaan om een kopie voor eigen oefening, studie of gebruik te maken van een werk waarvoor niet is betaald door de kopieerder.
Je mag dus voor jezelf een gehuurde of geleende CD kopiëren, of voor jezelf muziek in MP3-formaat van Internet downloaden. Deze kopie mag echter niet aan derden ter beschikking worden gesteld.

Dit werd onlangs nog eens bevestigd door de rechter in de zaak TechnoDesign versus BREIN:
Anderzijds heeft de wetgever blijkens zowel de huidige Auteurswet en de Wet op de naburige rechten als de reeds genoemde Richtlijn en het daaruit voortvloeiende Wetsontwerp bepaald dat op zichzelf het kopiëren (in dit geval door middel van downloaden) van een inbreuk-makend/illegaal mp3-bestand voor eigen gebruik, geen strijd met de Auteurswet of de wet op de naburige rechten oplevert.

Een lastig punt vormen de websites waarop geen MP3's aangeboden worden, maar die alleen maar pagina's met links naar MP3's op andere servers bevatten. Er is op zich niets mis met het aanbieden van links naar bestanden op een webserver (waar dan ook) die eindigen op de extensie .mp3, of waar MPEG level 1 layer 3 gecodeerde informatie in staat. Wat niet mag, is het aanbieden van auteursrechtelijk beschermde werken van derden zonder hun toestemming. En dan maakt het niet uit of dat in het MP3-formaat is, of in welk ander formaat dan ook. Wie dat doet, kan op korte termijn boze brieven van auteursrechten-organisaties als de BUMA/Stemra of de RIAA verwachten, en een rechtszaak aan zijn broek krijgen als hij niet meewerkt.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 16 Aug 2008 18:21    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Tja, de rechtbank heeft een precedent geschept en nu kan elke advocaat naar die zaak verwijzen.
Terug naar boven
Limmepie BerichtGeplaatst: 17 Aug 2008 00:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
Tja, de rechtbank heeft een precedent geschept en nu kan elke advocaat naar die zaak verwijzen.

Pffff... right..... Dat zegt niet dat ze in hun gelijk staan. Anyway, on topic maar weer, Joni heeft nooit ongelijk in zijn ogen.
Terug naar boven
Dnarbeis BerichtGeplaatst: 17 Aug 2008 01:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Limmepie schreef:
Joni Philips schreef:

Pffff... right..... Dat zegt niet dat ze in hun gelijk staan. Anyway, on topic maar weer, Joni heeft nooit ongelijk in zijn ogen.

Joni is god, een god heeft nooit ongelijk.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 17 Aug 2008 08:18    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

[quote="Limmepie"]
Joni Philips schreef:
Pffff... right..... Dat zegt niet dat ze in hun gelijk staan.
De mensen die recht spreken, hebben meestal gelijk, of ze nu gelijk hebben of niet. En het maakt eigenlijk niet uit, op Gamed is het bespreken van het hoe & wat over illegaal downloaden toch verboden, illegaal of niet.
Terug naar boven
Devilly BerichtGeplaatst: 17 Aug 2008 09:39    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Nibor: ik heb nog niet gekeken naar andere programma's (ik moest namelijk werken), maar ik heb wel een filmpje gevonden wat laat zien wat er in Synfig mogelijk is m.b.t. het maken van een lightsaber. Zet er een handvat aan en je bent klaar.

Het filmpje zelf: klik!

De pagina waarop de link staat, samen met andere filmpjes die de mogelijkheden van Synfig showen: http://synfig.org/Gallery

Van de normale animaties vind ik vooral 'Big Eye' en 'Prologue' erg mooi. Daarbij moet wel gezegd worden dat Prologue ook het filmpje is dat werd gebruikt om de mogelijkheden van Synfig te showen toen het nog geen open source programma was.

Ik dacht, ik laat het maar even zien voor het geval je het niet erg vindt om er iets meer moeite in te steken.
Terug naar boven
Nibor BerichtGeplaatst: 17 Aug 2008 11:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Uiterraad maakt het mij niets uit er wat extra moeite in te steken, want hard werken dat loont! Ik zal nu even het filmpje gaan bekijken en inderdaad dat oog is werkelijk meesterlijk gedaan vooral door de manier waarop het beweegt en knippert.

EDIT: ik heb nu een filmpje gemaakt met een zelfgemaakt lichtzwaard maar als ik het filmpje wil invoeren dan staat er fout en dan is het ebstand niet goed, wat moet ik doen?
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 2 van 3

Ga naar: