Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
|
Limmepie |
Geplaatst: 13 Apr 2008 00:40 Onderwerp:
| |

|
Joris schreef: | Als je op de Partij voor de Dieren stemt laat je ook een geluid horen in de kamer, een ander geluid, dat wel. Het ligt er maar aan wat voor geluid je wil laten horen in de kamer, van mij hoeft dat van Wilders niet. Het hoort iig bij democratie, daar heb je gelijk in. Maar dat bij de ene verkiezing de LPF 26 zetels scoort en de volgende keer de SP die winst pakt, neigt een beetje naar ramptoerisme.
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind D'66 met meer oplossingen komen dan Wilders. Wilders stelt problemen aan de kaak die bij veel mensen blijken te leven, maar komt niet met heldere oplossingen. 'Weg met de Islam' is namelijk niet reëel. Naast het aanpakken van de islam is hij behoorlijk conservatief, terwijl er in Nederland nog veel kan verbeteren.
Edit: @ Dark Lars, ben toch wel benieuwd waarom jij overweegt op Rita te stemmen, wat vind jij nou goede punten van haar partijprogramma? |
Partij van de dieren is niet echt vergelijkbaar. De punten die zij dragen waarbij ik het mee eens ben heeft de PVV ook. Daarbij is die [partij eigenlijk doelloos. Dat ramptoerisme gedeelte... Sja, dat klopt niet echt.
Het ligt aan jou over de oplossingen tenziji je voorbeelden geeft.
Rita daarbij is iemand met woord bij daad en niet gewoon gelul/ En daar haat t om. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joris |
Geplaatst: 01 Jul 2008 19:02 Onderwerp:
| |

|
DEN HAAG - Minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) is niet van plan de ambassadeur van Jordanië in Nederland te ontbieden om protest aan te tekenen tegen de mogelijke rechtszaak tegen PVV-leider Geert Wilders.
Dat zei de bewindsman dinsdag in de Tweede Kamer tijdens een overleg over het Midden-Oosten.
Wilders had eerder op de dag in de wandelgangen van de Tweede Kamer gezegd dat hij wil dat Verhagen de ambassadeur op het matje roept om diplomatieke druk op Jordanië te zetten en te eisen dat het land "met deze onzin" stopt.
De PVV-leider doelde op berichten dat Jordanië een rechtszaak tegen hem voorbereidt, waarin hij terecht moet staan voor godslastering en belediging van de islam. |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 01 Jul 2008 19:08 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Joris schreef: | DEN HAAG - Minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) is niet van plan de ambassadeur van Jordanië in Nederland te ontbieden om protest aan te tekenen tegen de mogelijke rechtszaak tegen PVV-leider Geert Wilders.
Dat zei de bewindsman dinsdag in de Tweede Kamer tijdens een overleg over het Midden-Oosten.
Wilders had eerder op de dag in de wandelgangen van de Tweede Kamer gezegd dat hij wil dat Verhagen de ambassadeur op het matje roept om diplomatieke druk op Jordanië te zetten en te eisen dat het land "met deze onzin" stopt.
De PVV-leider doelde op berichten dat Jordanië een rechtszaak tegen hem voorbereidt, waarin hij terecht moet staan voor godslastering en belediging van de islam. |
ik spring hier net pas even weer in, hoor, maar ...
wat heeft dit precies te maken met De film van Ome Wilders?  |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 01 Jul 2008 19:09 Onderwerp:
| |

|
Ik zou zeggen, beroep je op je vrijheid van meningsuiting als inwoner van het koninkrijk der Nederlanden, en je zit gebakken. Het is geen godslastering naar mijn mening, het is gewoon een compositie van stukjes die betrekking hebben tot de Islam. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 01 Jul 2008 19:22 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Divine Rage schreef: | Ik zou zeggen, beroep je op je vrijheid van meningsuiting als inwoner van het koninkrijk der Nederlanden, en je zit gebakken. | Tenzij je ooit in Jordanië belandt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 01 Jul 2008 19:24 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Tenzij je ooit in Jordanië belandt. |
Een vakantiebestemming minder zou ik zeggen.
Hoewel ik denk dat ie in geen enkel islamitisch land veilig is... |
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 01 Jul 2008 19:38 Onderwerp:
| |

|
Veilig is hem volgens mij nergens meer. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joris |
Geplaatst: 01 Jul 2008 21:17 Onderwerp:
| |

|
GekooktEi schreef: | ik spring hier net pas even weer in, hoor, maar ...
wat heeft dit precies te maken met De film van Ome Wilders?  |
Door die film wil Jordanië hem graag arresteren. Belachelijk trouwens, die film is gewoon suggestief plakwerk van bestaande beelden, als je daar als land zoveel problemen mee hebt is er echt iets mis. Scheiding van kerk en staat hebben ze daar wsl nog nooit van gehoord. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 01 Jul 2008 21:22 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Jordanië is een constitionele monarchie met een weinig religieuze koning. Staat en Kerk zijn dus redelijk gescheiden, Islam en Christendom leveren er zelfs vreedzaam in tegenstelling tot andere niet-seculiere landen. Islamitische partijen zijn verboden bij wet, dus echt seculier is het land niet in vergelijking met zijn buren. Je mag echter God niet beledigen in het land. In Nederland mag ik ook de koningin niet beledigen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 01 Jul 2008 21:39 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Wilders heeft in zijn boek (geen idee welk boek, ik hoorde het op het nieuws) trouwens aangegeven aan Fitna 2 te willen werken, oftewel meer knullig knipwerk waar de hele wereld over gaat vallen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joris |
Geplaatst: 01 Jul 2008 21:46 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Jordanië is een constitionele monarchie met een weinig religieuze koning. Staat en Kerk zijn dus redelijk gescheiden, Islam en Christendom leveren er zelfs vreedzaam in tegenstelling tot andere niet-seculiere landen. Islamitische partijen zijn verboden bij wet, dus echt seculier is het land niet in vergelijking met zijn buren. Je mag echter God niet beledigen in het land. In Nederland mag ik ook de koningin niet beledigen. |
Moslims en Christenen leven in Nederland ook wel aardig vreedzaam, laatste tijd lijken ze zelfs steeds meer naar elkaar toe te groeien. Koningin mag je in Nederland niet beledigen, een filmpje maken waarin je fragmenten van Beatrix op een rij zet, met teksten uit haar troonredes mag wel. En Nederland zou nooit een arrestatiebevel uitgeven als iemand uit het buitenland zoiets zou doen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 01 Jul 2008 22:30 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Joris schreef: | Koningin mag je in Nederland niet beledigen, een filmpje maken waarin je fragmenten van Beatrix op een rij zet, met teksten uit haar troonredes mag wel. |
Maar in Fitna worden geen uitspraken van God achter elkaar gezet, maar uitspraken uit een boek over God. Daarnaat zou je film ook geen strip mogen bevatten die beledigend is en de koninging voorstelt als terrorist.
Joris schreef: | En Nederland zou nooit een arrestatiebevel uitgeven als iemand uit het buitenland zoiets zou doen. | Dat is natuurlijk gewoon een verschil in de wet. In België kun je ook gewoon klacht indienen tegen Bush voor schending van de mensenrechten. In een ander land kan dat niet. Dat is gewoon de manier waarop je wet in elkaar steekt. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |