Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende  
NL|MegaMika BerichtGeplaatst: 24 Sep 2006 19:56    Onderwerp: Member reviews Reageren met citaat

Gamed voorziet jullie dagelijks van reviews, previews en allerhande features. Ze staan garant voor vele reacties, al dat niet positief. Mensen die het beter denken te weten dagen we uit: schrijf jij de review dan eens zoals die volgens jóu hoort te zijn.

Je mag je review in dit topic posten (dan blijft hij bovenaan de pagina staan), of in een zelfgemaakt topic, waarvan de titel luidt:
[PREVIEW / REVIEW / FEATURE] Naam spel.

Bijvoorbeeld:
[PREVIEW]: Unreal Tournament 2007.

Sluit je review af met dezelfde deelcijfers als onze eigen artikelen, dus een cijfer voor:

Gameplay
Sound
Graphics
Replay
TOTAAL

En een one-liner, één korte zin die jouw mening over de game samenvat.

Succes en laat ons zien wat je in huis hebt!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Fiercy Dragon BerichtGeplaatst: 01 Jan 2007 16:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Review: World of Warcraft

Ik loop over een grote sneeuwvlakte, plotseling zie ik een wolf verschijnen. Ik pak mijn boog en schiet een pijl op de wolf af. De wolf stormt op me af en ik ben genoodzaakt mijn bijl tevoorschijn te halen om met een paar krachtige slagen het werk af te maken. Ik ‘skin’ (huid van de wolf afsnijden) de wolf en van het leer dat ik van de wolf haal maak ik een nieuw stuk kleding voor mezelf.

Dit is een van de vele onderdelen van World of Warcraft (WoW). Het is een MMORPG, dit betekent dat je met een hele hoop mensen tegelijk online (duizenden) deze RPG speelt. Het doel van een RPG is een karakter aanmaken en uitbouwen.
Als je het spel opstart moet je eerst een account aanmaken. Dit werkt allemaal heel goed en is erg simpel. Vervolgens maak je een karakter aan. Je kiest aan welke kant je wilt staan (Horde of Alliance) en vervolgens kies je een ras. Als ras kun je bij de Alliance kiezen uit: Night elf, Gnome, Dwarf en Human. En bij de horde kun je kiezen uit: Troll, Orc, Undead en Tauren. Daarna kies je een ‘classe’. Dit is het soort karakter dat je wordt. Zo is er bijvoorbeeld de warrior, wat betekent dat je een karakter hebt dat veel met melee wapens vecht, sterk is en die zwaar pantser kan dragen. De classes die je kan kiezen zijn: Rogue, Priest, Mage, Warlock, Hunter, Warrior, Druid, Shaman (alleen voor de Horde) en Paladin (alleen voor de Alliance). Nadat je dit allemaal gekozen hebt kan je je karakter zijn uiterlijk aanpassen. Ten slotte nog een leuke naam verzinnen en je kan gaan spelen.

Als je eenmaal begonnen bent kom je in het ‘starters’ gebied van je ras. In dit gebied blijf je normaal gesproken tot je level 5/6 bent (het hoogste level in de game is level 60). De eerste quests (opdrachten) die je hier krijgt zijn allemaal nog vrij gemakkelijk. Je krijgt opdrachten als: vermoord 10 wolven, verzamel 10 huiden. Als je verder in het spel komt krijg je ingewikkeldere quests die uit verschillende stappen bestaan. Zo heb je een quest waarbij je eerst de opdracht krijgt te raporteren. Na het raporteren ga je terug naar de man die je de opdracht geeft, die je een brief meegeeft. Je brengt de brief weg. Vervolgens krijg je de opdracht een bepaald persoon te vermoorden. Dit is een al wat moeilijkere quest.

Een ander onderdeel van de game zijn 'instances'. Dit zijn kleine dungeons waar je naar binnen gaat als groep. Vervolgens moet je alle vijanden uitschakelen en proberen de eindbaas te verslaan of een felbegeerd item te krijgen. De hoeveelheid mensen in een groep varieert van dungeon tot dungeon. Zo heb je aan het begin alleen dungeons waarin je met 5 personen gaat naar binnen gaat. Later in het spel krijg je dungeons waar je met 40 man naar binnen gaat.

Nog een onderdeel is pvp (player versus player), dit betekent dat je als je bij de Alliance speelt dat je mensen die met Horde spelen gaat doden. Dit kan gewoon in het open land op een pvp-server. In een pve-server (player versus enviroment) daarentegen kan je niet met elkaar vechten in gewone gebieden. Maar hiervoor moet je dan naar de zogeheten battlegrounds gaan (ook mogelijk op een pvp-server). Een battleground is gewoon een klein veld waarin de Horde tegen de Alliance vecht. Een van die battlegrounds heet Warsong Gulch. Dit is een veld waarin de Horde een basis aan de ene kant van de map heeft en de Alliance een aan de andere kant. In de basis van de Horde en Alliance staat een vlag die door het andere team gestolen moet worden en terug gebracht naar hun eigen basis.

Zoals er allerlei dingen als instances, pvp en quests in zitten, zitten er nog veel meer onderdelen in deze game zoals: proffesions (beroepen), handel, feestdagen en guilds.

Het spel ziet er erg goed uit voor een MMO-game en je krijgt er echt het gevoel van in een fantasie wereld te leven. De soundtrack van de game is ook goed alhoewel de meeste liedjes wel te vaak herhaald worden. Zo heb je altijd het zelfde muziekje (of een variatie) als je een kerk binnenloopt of dezelfde muziek als je er weer uitkomt. Het is wel een goede mmorpg om mee te beginnen omdat alles vrij simpel wordt uitgelegd. Het grootste probleem is dat door de classe van de horde (Shaman) en die van de Alliance (Paladin) de balans een beetje wordt verstoord en dat WoW een te 'gemakkelijke' mmorpg. De rest van de classes zijn na diverse updates nu wel redelijk goed uitgebalanceerd.

Kortom, het is gewoon erg leuk om in de wereld van World of Warcraft rond te lopen.

gameplay: 95%
sound: 90%
graphics: 89%
replay: 100%
totaal: 93%

Laatst aangepast door Fiercy Dragon op 01 Jan 2007 16:13; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Fiercy Dragon BerichtGeplaatst: 01 Jan 2007 16:10    Onderwerp: Reageren met citaat

die van WoW: TBC komt wel als ik die een maandje ofso heb gespeeld (zit in de pijplijn om gemaakt te worden... heb m sinds de release binnen)

enne, is het een goede eerste poging? (ook al is het van een oude game)
Terug naar boven
Ikkyu BerichtGeplaatst: 04 Aug 2007 21:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind het raar dat deze review hier nu al een eindje staat te blinken en dat niemand (van de redactie van Gamed of wat dan ook) nog gereageerd heeft.

ik vind het een leuk stukje tekst! Ik had wel heel graag nog een beetje meer uitleg gezien bij het volgende stukje tekst : "Zoals er allerlei dingen als instances, pvp en quests in zitten, zitten er nog veel meer onderdelen in deze game zoals: proffesions (beroepen), handel, feestdagen en guilds. "

je rept wel ook geen woord over het maandelijks bedrag dat moet gedokt worden. Wat is eigenlijk jouw persoonlijke drijfveer om blijven verder rond te lopen in WoW ? Bij mij , in Diablo II, was de drijfveer het verzamelen van unieke items. Hoe zit dit bij WoW ?

Ik ben, uit voorzorgsmaatregel om niet verslaafd te worden, GEEN WoW-speler. Maar in Diablo II onderscheidt de paladin zich ook van al de rest. Blijkbaar hebben ze het bij Blizzard nog steeds niet geleerd :p
Terug naar boven
Fiercy Dragon BerichtGeplaatst: 04 Aug 2007 22:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Ikkyu schreef:
Ik vind het raar dat deze review hier nu al een eindje staat te blinken en dat niemand (van de redactie van Gamed of wat dan ook) nog gereageerd heeft.

ik vind het een leuk stukje tekst! Ik had wel heel graag nog een beetje meer uitleg gezien bij het volgende stukje tekst : "Zoals er allerlei dingen als instances, pvp en quests in zitten, zitten er nog veel meer onderdelen in deze game zoals: proffesions (beroepen), handel, feestdagen en guilds. "

je rept wel ook geen woord over het maandelijks bedrag dat moet gedokt worden. Wat is eigenlijk jouw persoonlijke drijfveer om blijven verder rond te lopen in WoW ? Bij mij , in Diablo II, was de drijfveer het verzamelen van unieke items. Hoe zit dit bij WoW ?

Ik ben, uit voorzorgsmaatregel om niet verslaafd te worden, GEEN WoW-speler. Maar in Diablo II onderscheidt de paladin zich ook van al de rest. Blijkbaar hebben ze het bij Blizzard nog steeds niet geleerd :p

ach, ik heb al gemerkt dat het elke keer vrij lang duurt voor er iemand reageert, maar ik heb geduld
en nee, de betaling heb ik niet genoemt aangezien ik het niets vond toevoegen of afdoen aan de speelervaring...

over het verzamelen van unieke items: bij een hele hoop spelers is dat het geval maar ik ben een zogenaamde 'casual' player , dus ik doe niet aan end game raids...

maar ik zal de tips meenemen voor als ik ooit weer een reviewtje schrijf (misschien wel company of heroes: opposing fronts...)
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 04 Aug 2007 22:35    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Ow, dit topic had ik over het hoofd gezien. De review is mooi geschreven, maar moet meer uitwijden over de verschillende punten zoals de besturing en een conclusie merk ik ook niet snel op.
Terug naar boven
Fiercy Dragon BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009 17:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Door het wegblijven van mijn vriendin uit het buitenland, niet de mogelijkheid hebben om 5 dagen per week te werken, en natuurlijk, geen college, begint de verveling aardig toe te slaan. Dus ik dacht, laat ik maar weer eens een member review schrijven, want het is alweer veels te lang geleden. Dus bij deze, mijn review van Anno 1404:

Anno 1404

Er zit een modus in om de game online te spelen, maar deze heb ik persoonlijk niet kunnen checken. Dus ik focus me in de review even volledig op de single-player.

Ik kom mijn bed uit, het belooft weer een lange dag te worden. De houthakkers moeten aangestuurd worden, er moet een manier verzonnen worden om iedereen van eten te voorzien. Ik breng een bezoekje aan het plaatselijk daklozen centrum. Als lunch eet ik vis, met een lekker glas cider erbij. Nog even inspecteren of de touwfabrieken hun werk wel goed doen, of we nog genoeg stenen hebben om de cathedraal te bouwen, en natuurlijk even een brief sturen aan één van mijn bondgenoten, met daarin de vraag naar gereedschap. Na een lange dag kom ik eindelijk weer in mijn bed te liggen. Ik schrijf nog even in mijn dagboek: ‘wat is het toch fijn, om kolonist te zijn.’, dan blaas ik de kaars uit.

Zo zou iemand zich moeten voelen die de taken op zich neemt, die jij tijdens het spelen van Anno 1404 toebedeeld krijgt. In Anno 1404 is het jou taak als kolonist om zo snel mogelijk een eiland te bevolken, ervoor zorgen dat je inwoners tevreden zijn, de economie op peil houden en, zo nu en dan, een bondgenoot uit de brand helpen. Als je de game opstart zullen de meeste mensen als eerste de campagne gaan spelen. Deze zit redelijk goed in elkaar, met leuke missies. Na een tijdje worden deze missies wel een beetje herhalend, maar dat ligt meer aan het feit dat je telkens een halve stad hebt gebouwd, waarna je de missie voltooid hebt en door gaat naar het volgende gebied, om daar weer van vooraf aan je stadje op te bouwen, waardoor je in de campagne wel erg vaak het gevoel hebt dat je ‘hetzelfde’ aan het doen bent. Wat wel leuk is aan de campagne zijn de karakters die je tegenkomt, en het feit dat de game zichzelf niet te serieus neemt.
Zo worden alle cliché’s meteen in missie één er al bijgehaald. De corrupte kardinaal, met zijn gluiperige bediende, de eerlijke, dappere en altijd behulpzame bondgenoot, de zorgzame monnik, en een vrouwelijk ridder, die verdacht veel aan jean’d’arc doet denken. Ook het verhaal is niks speciaals, maar om het niet meteen te verklappen zal ik het begin niet noemen, want dan weet je ook gelijk hoe het af gaat lopen. Maar dit maakt allemaal niet uit voor het spel, want het gaat bij deze game echt om op de gameplay, en dat zie je. De campagne moet je dan ook meer zien als een veredelde ‘tutorial’ (waar je al snel een dag mee bezig bent.).

Waar Anno pas echt aantrekkelijk wordt zijn de zogenaamde ‘scenario’s’. Dit zijn een soort van vrije modussen waarbij je alleen een einddoel hebt, zoals: zorg voor 150 000 goud stukken in kas, terwijl je 5000 inwoners in je gebied moet hebben wonen. Dit soort opdrachten kosten erg veel tijd om te bereiken, omdat je niet zomaar eventjes een goed bevolkt eiland uit de grond stampt.
Zo begin je altijd met een eiland, waarop je een warenhuis neerzet. Vervolgens ga je een markt plaatsen en wat huizen. Daarna hebben deze huizen eten nodig dus zorg je ervoor dat er gevist wordt. Na een tijdje gaat je hout op en moet je houthakkers neerzetten. Zo moet je steeds weer een probleem aanpakken (stenen, glas, boeken en kleren zijn maar een kleine greep uit de beschikbare spullen.) en naarmate je kolonie groeit kunnen ook oude problemen weer terug komen. Bijvoorbeeld doordat een grotere stad meer eten nodig heeft, en je vergeten bent om meer vissers te plaatsen.
Als je begint met de campagne zal alles je uitgelegd worden, en dit zorgt ervoor dat de instapdrempel erg laag is. Zo heb je in no-time een beginnende stad uit de grond gestampt, zonder al teveel moeite. Na verloop van tijd wordt het alleen lastiger omdat je kas leeg begint te geraken. Deze dien je aan te vullen met behulp van belasting, het voltooien van missies, en natuurlijk handel drijven.

Handel drijven is één van de belangrijkste onderdelen van een bloeiende natie. Er zijn namelijk twee soorten grond tot je beschikking: groen én bosrijk, of woestijnlandschap. Op de eerst genoemde groeien natuurlijk geheel andere producten dan op laatst genoemde grond. Ook heb je twee volkeren tot je beschikking, waarbij de ene gewoon het normale kolonisten volk is, en de andere zijn de nomaden die thuishoren in die woestijngronden. Op het ene eiland creeër je dan bijvoorbeeld specerijen, en deze zul je met een boot moeten verschepen naar je stad op een ander eiland. Ook handel met andere facties is van belang, want hieruit is een hoop geld te halen als je mooie spullen kunt maken. Oorlog is van ondergeschikt belang, en dat merk je ook aan de manier waarop je legertjes aanstuurt. Zo bestaat een enkel legertje uit een kamp, en dat hele kamp kan zich verplaatsten. Is het kamp eenmaal aangekomen op zijn bestemming, dan gaan ze eerst een seconde of dertig aan de slag om het kamp weer op te bouwen. Als ze hier eindelijk mee klaar zijn kan je ze opdracht geven om een kamp van de tegenstanders aan te vallen, mits deze binnen bereikt ligt. Zo niet dan kun je weer vrolijk het kamp in gaan pakken, en weer uitpakken op een andere lokatie. Ook gevechten met schepen zijn erg recht toe, recht aan. Het komt erop neer dat je tegen je schip zegt: ‘val die boot aan.’. En het schip zal erop afgaan en de kannonen zullen omstebeurt afgevuurd worden. En het statistisch sterkste bootje zal als winnaar uit de strijd komen.
Maar anno kan het hebben, want de game draait duidelijk niet om oorlog voeren, maar om met behulp van diplomatie de wereld te veroveren. Zo verzamel je ‘roem’ punten, en hiermee kan je verscheidene dingen doen. Zo kan je het inwisselen voor geld als je echt een groot tekort hebt, maar veel leuker is om uit een flinke keuze aan ‘permanente’-upgrade een leuke bonus te zoeken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een item dat aanvalskracht van een van je schepen verhoogt, of een item dat ervoor zorgt dat elke keer dat iemand met jou handelt, dat je vijf kledinstukken er gratis bij krijgt.

Het aansturen van de game gaat erg gemakkelijk, het enige wat je nodig hebt is je muis, en nog een andere vinger om de +-knop op je toetsenbord in te drukken, zodat de speelsnelheid toeneemt als je een bootje naar een ander eiland hebt gestuurd, en geen zin hebt om te wachten tot hij daar op het normale tempo aangekomen is.
Ook is de game lekker overzichtelijk, met alleen informatie die je nodig hebt voor je huizen, in de huizen zelf. Als ze geen voedsel, wijn of kleren hebben, kun je daar met een klik van je muis achterkomen. Ook is het heel gemakkelijk om te zien welke spullen je handelspartners allemaal hebben, en wat je nodig hebt om een nieuw gebouw te bouwen.
Het enige wat een beetje handigheid vereist is de optionele mini-game waarbij je spionnen in je stad moet vinden (of ander tuig.), en deze dan met je linkermuis knop aan moet klikken. De eerste paar keer is dit nog wel leuk, maar daarna gaat de lol er snel af. Als je een scenario speelt zal de computer gestuurde tegenstander(/medestander) je geregeld om een gunst vragen, en ook hier geld, het is dat je er goud en roem voor krijgt, want anders zou je het niet meer doen. Hierbij komt dan ook het grootste minpunt van Anno 1404, dat is namelijk dat het regelmatig erg in herhaling kan vallen. Vooral met de zijmissies. Het stichten van een grote stad komt natuurlijk ook altijd op hetzelfde neer, maar, in tegenstelling tot die zijmissies is dit na tien steden nog steeds leuk om te doen. En daarmee stip je dus gelijk het grote pluspunt aan van de game, de kern van de game zit goed in elkaar.

Ook ziet de game er erg goed uit, en weet het zeer mooie plaatjes op je scherm te toveren, en met het geluid zit het ook wel goed, verwacht geen hoogstandje op het gebied van de muziek. Gewoon ondersteunende muziek bij hetgeen je aan het doen bent is al voldoende.
Al met al is Anno 1404 een erg goede game, die vooral dat wat het goed moet doen, goed doet. Zo steekt het oprichten en uitbreiden van een stad zeer goed in elkaar. De kleine minpuntjes, zoals de herhalende optionele missies en de niet erg spetterende campagne worden de game hierdoor vergeven. Met deze game ben je in ieder geval wel een tijdje zoet, want als het concept van de game je weet te pakken, dan laat het je ook een tijd niet meer los.

Gameplay: 90%
sound: 75%
graphics: 85%
replay: 85%

Totaal: 87%

Laatst aangepast door Fiercy Dragon op 31 Jul 2009 15:49; in totaal 4 keer bewerkt
Terug naar boven
Fiercy Dragon BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009 17:54    Onderwerp: Reageren met citaat

gaat even kleinere plaatjes fixen ><
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009 18:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Sound 75%? Die is toch geweldig? of niet dan?
Terug naar boven
Fiercy Dragon BerichtGeplaatst: 29 Jul 2009 18:29    Onderwerp: Reageren met citaat

JasperCLA schreef:
Sound 75%? Die is toch geweldig? of niet dan?

vond het persoonlijk niet heel briljant, het paste er prima bij ter ondersteuning, maar het liet niet echt een blijvende indruk achter
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 31 Jul 2009 12:08    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Alleen nog wat alinea's afsplitsen en dan is ie gelijk wat beter leesbaar

Verder wel een aardige review
Terug naar boven
Jelle Havermans BerichtGeplaatst: 31 Jul 2009 12:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Goede review, leest lekker soepel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Fiercy Dragon BerichtGeplaatst: 31 Jul 2009 14:40    Onderwerp: Reageren met citaat

MaartenL schreef:
Alleen nog wat alinea's afsplitsen en dan is ie gelijk wat beter leesbaar

Verder wel een aardige review

En bedoel je dan met meer plaatjes ertussen? of gewoon, een extra enter?

Enveel meer review zullen er btw niet komen, dit is namelijk 1 v/d 2 games die ik dit jaar gekocht heb (en dan bedoel ik dit studiejaar...) (op arcade games na )
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 31 Jul 2009 14:46    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Fiercy Dragon schreef:

En bedoel je dan met meer plaatjes ertussen? of gewoon, een extra enter?

Enters zijn al goed (maar goed, ik ben een layout hoer, I know )

Enneuh, waar blijven de reviews van die arcade games dan?
Terug naar boven
Sjoerd van der Meer BerichtGeplaatst: 31 Jul 2009 14:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben ook helemaal verslaafd aan anno 1404. En persoonlijk vind ik het geluid echt geweldig.

Is dat plaatje van die stad van jou stad?
Terug naar boven
Fiercy Dragon BerichtGeplaatst: 31 Jul 2009 15:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Sjoerd van der Meer schreef:
Ik ben ook helemaal verslaafd aan anno 1404. En persoonlijk vind ik het geluid echt geweldig.

Is dat plaatje van die stad van jou stad?

nee, want ik heb niet zon heel geweldige computer, dus ik zocht de beste plaatjes (in een lage resolutie.) online, zodat het de layout niet verstoord, maar er wel stijlvol uitziet (mijn steden zijn over het algemeen ook chaos En ik ben altijd vrij kieskeurig op gebied van geluid, er is maar een handjevol games waar ik het geluid ook daadwerkelijk aan laat staan na 12 uur de game spelen (en dan doel ik op music in dit geval ff, want shooters zonder ambient sounds en sounds effects is vrij dodelijk )

Waar die reviews van de arcade games blijven? kan ze wel schrijven, maaaaar: lees ff het rrod topic Mn xbox is een week geleden overleden (en sommige v an die arcade games zijn redelijk oud, kingdom of keflings bijvoorbeeld...)

EDIT: kan natuurlijk wel een retro review schrijven van mn favo game allertijden
Terug naar boven
Fiercy Dragon BerichtGeplaatst: 31 Jul 2009 18:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Jagged Alliance 2 [Retro-Review]

Lang, lang geleden, in een huis hier ver, ver vandaan won mijn broer een prijsvraag. Hij won welgeteld 5 games, waaronder Gorky 17, Knights and Merchants én Jagged Alliance 2 (JA2). Diezelfde dag heb ik Knights and Merchants nog geïnstalleerd omdat die mij interessant leek. Een leuke game was het zeker. Mijn broer begon met Gorky 17, maar voor mij was deze game toendertijd nog te eng. Na uitgekeken te zijn op Knights and Merchants ging dan toch het schijfje van Jagged Alliance 2 erin. Na een sfeervol installatie scherm (een helikopter en een tropisch eiland.) start ik de game, en begon te spelen. Vanaf dat moment dacht ik: mán, wat is dit een vette game!

Allereerst moet ik even melden dat ik hierbij niet de originele versie bespreek, maar de patch 1.13 versie. (want de nederlandse versie was jammer genoeg enorm buggy, wat komt doordat er op het nederlandse schijfje files miste, die de rest van de wereld wel had.). Ook een groot pluspunt van deze patch is dat deze patch een gigantische hoeveelheid extra content bood. Denk hierbij aan nieuwe moeilijkheidsgraden, betere AI, meer wapens, een nieuwe inventory systeem en sommige gebieden zijn opnieuw opgebouwd.

Laat ik het allereerst maar over het verhaal van de game gaan hebben. Als je het spel begint krijg je een mailtje van een ‘Enrico Chivaldori’, een ex-staatshoofd van het land Arulco. Hij is afgezet door een vrouw die Deidranna heet, en deze vrouw probeert met geweld, afpersing en afschrikking het land te heersen. Het volk wordt onderdrukt en nu heb jij dus een bericht gekregen dat Enrico wilt dat jij een leger huurlingen inhuurt om zijn land van de onderdrukking te bevrijden. Dit klinkt allemaal niet heel speciaal, maar nu komt wat het verhaal vertellen van de game zo leuk maakt. Het enige contact dat je met de buitenwereld hebt, heb je via je laptop. Dit houd in dat je Enrico je status updates zal geven, je zal melden als hij wil dat je sneller te werk gaat en als je goed werk levert krijg je dat ook te horen.

Via deze laptop regel je nog veel meer zaken. Allereerst huur je hiermee je huurlingen in én kan je één eigen huurling maken. Dit is een interessant aspect, aangezien je voor het aanmaken van deze eigen huurling een aantal hilarische vragen moet beantwoorden (niet zozeer de vragen zijn hilarisch, maar het serieuze gehalte van de totaal niet serieuze antwoorden zijn ronduit grappig te noemen.), die bepalen wat je persoonlijkheid gaat zijn, wat je speciale vaardigheden zijn en hoe het rapport over jou karakter eruit gaat zien. Ook kan je dit karakter een stem en gezicht van je keuze meegeven. Vervolgens ga je via je laptop nog meer huurlingen inhuren. Huurlingen die luisteren naar interessante namen als: Lynx, Shadow, Reaper, Biff, Magic, Bull en Steroid. Hierbij moet je al meteen keuzes gaan maken, aangezien je op 3 dingen moet letten bij het samenstellen van het team. Allereerst, hoeveel geld heb ik tot mijn beschikking, en wie kan ik voor die prijs halen. Als tweede: welke kwaliteiten heeft deze huurling, want je gaat een dokter, een mechanicus, een schutter en een explosieven expert nodig hebben. En het laatste, en zeker niet onbelangrijkste punt waar je op moet letten is dat sommige huurlingen een hekel hebben aan anderen, en dat als je de één haalt, je dan ander dus niet kan halen.

Heb je eenmaal je team samengesteld dan ga je door naar de wereldkaart. Hier is nog niet zoveel te doen aan het begin, omdat alles veldjes nog onbekend is wat zich daar bevind, en je huurlingen nog niet gearriveerd zijn. Dus uit noodzaak druk je dan maar op de ‘play’-knop. En hier gaat de game van start. Het eerste speelveld laad. Je hoort een helikopter komen, vervolgens komen uit deze helikopter je huurlingen gesprongen (natuurlijk mét touw.). En zo begint gelijk het eerste gevecht, want er zijn namelijk vijanden in het gebied. Je wordt dus direct in de actie gegooid.

Aangezien de game een Turn Based Shooter betreft (de verschillende partijen in een speelveld mogen omstebeurt een actie uitvoeren.), lijkt de game misschien een beetje statisch op het eerste gezicht, maar hoe verder je komt, des te meer je van tactieken gebruik moet gaan maken. De game bestuurd een beetje onwennig in het begin, want het speelveld is verdeeld in vierkante vakjes, en elke huurling neemt zo’n vakje in beslag. Nu krijg je actie punten waarmee je verschillende acties uit kan halen (vandaar de naam!). zo kun je ergens heen lopen, kruipen, rennen of tijgeren. Dit kost allemaal verschillende hoeveelheden actie punten. Denk hierbij aan rennen is 1 punt per vakje, lopen is 2 punten per vakje, kruipen 3, etc. Ook moet je deze punten gebruiken om op vijanden te schieten. Ben je dus zo slim om al je actie punten te stoppen in het rennen naar een bepaalde positie, om in de schietlijn van een tegenstander terecht te komen zonder de kans te hebben om op hem te schieten, dan ben je letterlijk de sigaar. Het schieten zelf werkt op een vergelijkbare manier, je kan namelijk verschillende gradaties van ‘richten’ gebruiken. Zo kan je ervoor kiezen om niet zo precies te mikken, dit kost minder punten, maar je schiet ook eerder mis. (Dit is ook afhankelijk van hoe goed je karakter is in mikken in het algemeen.). Meestal komt het erop neer dat je het maximale nauwkeurigheids niveau kiest als de vijand wat verder weg is, en des te dichter deze bij je in de buurt komt, des te minder precisie je gaat gebruiken, om zoveel mogelijk kogels in een beurt in je tegenstander te kunnen pompen.

Ook maakt het uit welke wapens je gebruikt, want met een klein handpistool heb je natuurlijk veel minder kans om raak te schieten dan met een scherpschutters geweer. Daarentegen kost het ook weer veel minder punten om een handgeweer af te vuren dan een scherpschutters geweer. Dit zijn allemaal afwegingen die je moet maken bij het selecteren van de bepakking die je jou soldaten meegeeft. Zo heb je later in de game waarschijnlijk tactieken nodig waarbij je goede schutters zijn uitgerust met scherpschutters geweren, terwijl je een paar mensen met een hoge behendigheid vooruit stuurt met camouflage pakken, om zo de tegenstanders te vinden voor de scherpschutters, zodat deze ze van een relatief lange afstand kunnen neerschieten. Als je schutters goed genoeg zijn kun je zelfs vijanden neer schieten zonder dat deze jou kunnen zien. Ook kan je overdag of in de nacht speelvelden doorwerken, en deze moeten natuurlijk op verschillende manieren aangepakt worden. Zo zie je ’s nachts veel minder ver, en ben je dus veel meer aangewezen op wat je karakters in de buurt horen, en moet je ook oppassen voor straat verlichting. Dit kan je natuurlijk ook als voordeel gebruiken door op plekken waar je verwacht dat de vijand zich verschuilt een fluorescerende staaf te gooien, waardoor hij ineens vol in het licht staat en je hem van een afstandje gemakkelijk stof kan doen happen.

Maar het onderhouden van je huurlingen kost natuurlijk geld, hiervoor zul je steden over moeten gaan nemen, en met name: de plaatselijke mijn. In deze mijn zal zilver voor je gedolven worden, en hiermee krijg je dus een constante hoeveelheid geld binnen. Let alleen wel op, als je een mijn te lang gebruikt zal deze leeg geraken, en als je dan geen andere mijn overgenomen hebt moet je er snel voor zorgen dat je er snel weer één te pakken krijgt, omdat huurlingen niks voor niets doen. Ook zitten er op sommige plekken speciale locaties, zoals een ziekenhuis in een van de steden, zijn er vier plekken waar zich luchtafweergeschut bevind, is er een museum, een stad waar een soort van mafia de baas is en een stad met een vliegveld. Zo snel als je de stad met het vliegveld over genomen hebt komt er namelijk een nieuwe optie vrij, je kunt nu namelijk wapens kopen op je laptop, waarna deze op het vliegveld afgeleverd worden.
Gaandeweg in het spel zullen er verschillende plot wendingen plaats vinden, welke stijlvol worden verteld met behulp van tekstballonetjes in de in-game engine (met voice-over.), maar welke vooral vanuit het perspectief van de tegenstander afgespeeld krijgen. Je zult dus meer dan eens gesprekken tussen de koningin en haar hulpje te zien krijgen, welke zeker ten goede komen aan de sfeer. (voor de kenners: Elliot! You idiot! Aaaaargh!). Ook blijkt er nog een rebellen groep aanwezig te zijn in Arulco die jou zullen helpen en heb je ook nog even de opdracht meegekregen om een stel gezochte criminelen die zich daar onder een valse naam verschuilen te vinden, te vermoorden en vervolgens hun hoofd naar de plaatselijke premiejager te brengen. Ja, de game kan bij vlagen behoorlijk gruwelijk zijn. Dit zul je ook tegenkomen als je een van de andere tegenstanders tegenkomt, zoals een mijnenveld, een tank, ‘blood cats’ (groot uitgevallen tijgers, die bijzonder agressief zijn.) en (mits je de sciencefiction mode hebt aangezet.) een soort van alien die in de mijnen van Arulco leeft. Persoonlijk speel ik liever niet de sf-mode omdat deze vijanden eigenlijk vrij weinig toevoegen aan de game, en eigenlijk alleen maar een grote bron van irritatie gaan zijn door het spel heen.

‘de game kan bij vlagen ook behoorlijk gruwelijk zijn’

Er zijn helaas ook wat minpunten aan de game: zo heeft de AI van de tegenstander de rare neiging om jou locatie door te gaan geven via de radio, wat blijkbaar 0 actie punten kost, omdat ze dit 100 keer op rij kunnen doen, en dat, duurt erg lang, omdat de tegenstander hier ook niet mee lijkt op te houden. Het andere minpunten zijn wat kleinere bugs, zo kan je zo nu en dan niet over een muurtje heen schieten, terwijl een tegenstander aan de andere kant van het muurtje jou wel kan raken. Maar door dit soort foutjes moet je een beetje heen kijken. Ook is het eigenlijk nooit nuttig om een gevecht waar jou huurlingen aan meedoen automatisch te laten verlopen, omdat het resultaat over het algemeen bijzonder slecht is.

Ook de graphics waren toen de game uitkwam al achterhaald, dus tegenwoordig helemaal, maar hier moet je gewoon doorheen prikken en dan merk je dat je een heel erg toffe game speelt. Wat wel weer helemaal goed zit zijn de one-liners, de conversaties en de muziek. Hier valt absoluut niks op aan te merken, en zorgt voor sfeer tussen en na de gevechten. Met zo nu en dan een briljant gesprek tussendoor. Of tegenstanders die aan het begin van het gevecht zo zelfverzekerd zijn dat ze je de kans geven om je over te geven. Om vervolgens een kwartier morsdood te zijn. Met de sfeer in deze game zit het helemaal goed. Ook de speeltijd van de game is helemaal goed, aangezien een enkele keer het spel uitspelen (lees: de koningin vermoorden.) je al snel 24 uur of meer kost. Het kán ook in minder dan 7 minuten, maar, dan speel je de game eigenlijk niet.

De game is tegenwoordig op steam te downloaden, en dat is eigenlijk de enige plek die ik ken waar hij nog legaal te krijgen is, misschien nog wat retro game zaken. Maar veel meer keuze zal je niet hebben.

Voor iedereen die deze game nog nooit gespeeld heeft, van strategie houd en zich niet kapot staart op slechte graphics is deze zeker een keer het proberen waard. Voor mensen die graag een avontuur spelen waarbij ze elke 5 seconden een vijand door het hoofd schieten, kunnen deze game beter links laten liggen. Maar heb je van games als Advance Wars, Fire Emblem, fallout 1 & 2 en Age of Wonders genoten, dan ben ik bang dat je deze game misschien ook wel leuk gaat vinden, je bent dus gewaarschuwd!

Ik heb geen score toekenning gedaan omdat het hier om een vrij oude game gaat, en de game voor mij toch een 100 krijgt
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 31 Jul 2009 23:55    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

Yes, ik heb dit topic eindelijk gevonden Member reviews dus, niet user reviews. Deze wil ik even posten, staat ook hier op Tweakers http://tweakers.net/productreview/13109

Battlefield: 1943 Review

Als je denkt aan een spel met zowel vliegtuigen als tanks, en jeeps en boten, denk je al snel aan de Battlefield-serie. De serie staat bekend om de altijd origineel gebleven gameplay waarbij je meerdere vlaggen in een bepaald gebied in moet nemen. Battlefield: 1943 spel is niets anders, en neemt ons mee naar The Pacific, ofwel de Stille Oceaan.

Battlefield 1943 is toch wel een tikkeltje anders dan 1942, Vietnam en 2. Battlefield: 1943 (BF1943) kost namelijk maar 13 euro en ligt in plaats van bij je lokale gameshop in de digitale schappen van de Playstation Store, Xbox Live Arcade (dat sinds kort Xbox Games on Demand heet als ik het goed heb) en later ook nog op de website van Electronic Arts, de uitgever van het spel, op de PC. Natuurlijk heeft de lagere prijs consequenties; BF'43 heeft maar 4 maps, 2 facties, 3 klassen en een handjevol wapens en voertuigen. Ik was er, helemaal na de 30 minuten die de gratis trial iedereen biedt, echter toch zeker van dat dit spel het geld helemaal waard was. Ik behandel alle aspecten van het spel één voor één.

Graphics
Het eerste waar je bij een spel natuurlijk wat van verneemt, zijn de graphics. BF1943 loopt op een vernieuwde engine van Battlefield: Bad Company, namelijk de Frostbite-engine. De graphics van BF1943 zijn goed, niet exeptioneel maar goed. Wat bij BF: Bad Company heel nieuw was, was dat gebouwen gedeeltelijk opgeblazen konden worden. De hoeken van de muren zullen altijd blijven staan maar de muren zelf kunnen naar lieve lust in stukken geblazen worden. Dit heeft natuurlijk ook invloed op de gameplay, het maakt dekking zoeken makkelijker, en een tank besturen stukken leuker.

Geluid
Het geluid is ook best goed. De schoten klinken realistisch, net als de andere geluidseffecten, van de klassieke *pling* waarmee het magazijn van de M1 Garand eruit schiet bij het herladen tot het luide geronk van de rupsbanden van een tank die eraan komt rijden. Het quick-menu met de ingeprogrammeerde uitroepen zoals "Enemy spotted", "Hop in", "I need repairs" en "I need a medic" is achterwege gelaten, waardoor je de stemmen minder hoort. Maar de soldaten roepen wel dingen als ze iemand vermoorden of als ze vermoord worden. Dat laatste gaat soms gepaard met een luide "Aaaaargh", wat ietwat overdreven over komt, maar ik ergerde me er niet echt aan.
Muziek is in BF1943 niet gevarieerd, er is eigenlijk alleen een hele langdurige versie van het Battlefield main theme die je hoort in het hoofdmenu en tijdens het laden. Die muziek had van mij iets opzwepender gemogen, zoals je hem hoort in de trailers, want ik werd er al snel zat van, vooral als je bedenkt dat de "leuke" stukken niet als eerste komen en je niet vaak minuten lang in het hoofdmenu zit. Echter blijft het Battlefield-thema een klassieker dus het is aardig om naar te luisteren.

Gameplay
Voor de meeste mensen gaat het uiteindelijk natuurlijk niet om het geluid of de graphics, maar om de gameplay. Om te beginnen, BF1943 stuurt als de meeste shooters. Richten en schieten met de schouderknoppen, springen met X, herladen met Vierkantje enzovoort.
De standaard gameplay van BF wordt in eer gehouden en is weinig veranderd. Er zijn op elk eiland 5 basissen die overgenomen kunnen worden door de vlag van je team naar boven te hijsen. Als één team meer vlaggen heeft dan het andere loopt het "levensbalkje" van het team met de minste vlaggen langzaam leeg. De snelheid waarin het balkje leegloopt hangt af van het aantal vlaggen dat het andere team heeft ; als de vijand 5 vlaggen heeft is je team sneller verslagen dan als jouw team er ook 2 in bezit heeft.
Er zijn 3 klassen in BF1943:
De Rifleman is uitgerust met een standaard semi-automatisch geweer, granaten, een raketwerper-toevoeging aan het geweer en een bajonet voor handgemeen.
De Soldier is eigenlijk hetzelfde als de Engineer uit vorige Battlefields, maar vervult deze keer ook de rol van Anti-Tank. Hij is uitgerust met een automatisch submachinegeweer, granaten, een bazooka en een moersleutel die zowel dient om voertuigen mee te repareren als om mensen de kop mee in te slaan.
De Scout als laatste is de Sniper uit vorige Battlefield-games, en heeft een scherpschuttersgeweer, een pistool, remote charges om vallen mee te zetten voor aankomende tanks of jeeps (of je kan ze ook op het doelwit plakken) en een mes of een mini-katana, afhangende van welk team je speelt.
Zowel de explosieven als de ammunitie van de geweren is oneindig. Je kan de geweren zo vaak herladen als je wil, maar de explosieven hebben een 'herlaadtijd' wanneer ze alle 2 of 3 op zijn. Deze is echter niet lang, wat ik jammer vind voor de balans want dit resulteert vaak in explosievenspammers, omdat in de tijd dat je al je granaten weg kan gooien, je bazooka al weer gevuld is.
Vijanden worden soms ook gemarkeerd met rode puntjes boven het hoofd. Dit is best handig bij grotere gevechten, als je snel wilt kunnen zien waar vijanden zijn, maar soms zie je ook gewoon iemand op een paar honderd meter in de bosjes zitten. Het kan dus voorkomen dat je rustig zit te snipen maar je opeens van alle kanten aangevallen wordt omdat ze een rood puntje boven je hoofd zien. Aan de andere kant is dit voor de vijand net zo, dus beide partijen hebben dezelfde handicap en snipen wordt er gewoon wat moeilijker door.
Er zit ook een ranking system in Battlefield: 1943, maar die heeft verder geen nut. Verder zijn er naast de Trophies/Achievements (die enorm makkelijk zijn gemaakt omdat er een limiet is voor downloadable games) zogenaamde Stamps en Postcards. De Stamps zijn gelijk aan de Trophies maar zijn gewoon moeilijker (Trophy = Kill one enemy with a melee attack en Stamp = Kill 10 enemies with a melee attack, bijvoorbeeld) en Postcards zijn dingen als "Get 4 kills with a .... in one match", en die kan je herhaaldelijk halen. Stamps en Postcards hebben verder ook geen nut.

Conclusie
Battlefield: 1943 is die schamele 13 euro dubbel en dwars waard. Het is zeker een volwaardige Battlefield-deel te noemen. Dat er maar een paar maps zijn en het dus niet heel afwisselend is, dat is gewoon het offer dat het spel heeft moeten geven om zo goedkoop te zijn. Je moet je dus niet af laten schrikken door de cijfers, want het is gewoon een heel verslavend spel.

+ Het typische Battlefield-gevoel
+ Enorm goedkoop
+ Vliegtuigsturen is heel leuk

- Voor sommigen kan de lol er snel af zijn
- Snipen wordt belemmerd door rode puntjes boven hoofd
- Explosievenspam

Ik heb 'm op Tweakers 4/5 gegevene, een Goed uit Zeer Goed. Ik geef er liever geen /100 score aan, vind ik te moeilijk. Ik hou het gewoon op 8/10 dus.
Terug naar boven
Fiercy Dragon BerichtGeplaatst: 01 Aug 2009 00:57    Onderwerp: Reageren met citaat

EDIT: je reviewt btw een ps3-game, in het pc topic!

Citaat:
Battlefield: 1943 spel is niets anders,

fix die zin

Citaat:
Ik behandel alle aspecten van het spel één voor één.

altijd zon dood doen zin, ook als je een presentatie geeft moet je niet zeggen: en dan neemt nu .... het over en vertelt over blabla, gewoon overnemen, het is obvious genoeg. (tenminste, das mijn ervaring.)

Citaat:
exeptioneel

exceptioneel

Citaat:
Richten en schieten met de schouderknoppen

daar heb ik nog nooit mee gericht en geschoten
richter met het pookje, schieten met de triggers (al weet ik niet of de ps3 geen triggers heeft )

Citaat:
is uitgerust met een standaard semi-automatisch geweer

bedoel je niet: is standaard uitgerust met een semi-automatisch geweer?

Citaat:
+ Vliegtuigsturen is heel leuk

vliegtuigsturen zijn heel leuk, óf, vliegtuig besturen is heel leuk zo klopt ie niet iig.

Citaat:
voor de balans want dit

voor de balans, want dit

oke, dat waren de schoonheidsfoutjes, vind de review zelf wel goed geschreven, iig leest het lekker weg (op een paar foutjes na dus), en de structuur is ook prima. Alleen mis ik waarom het ranking systeem in BF 1943 verder geen nut heeft. Ook snap ik niet helemaal waarom je zegt, stamps & postcards hebben verder ook geen nut, want dit zijn toch net trophies, maar dan specifiek voor bf1943? het nut is dus toch dat je er 'roem' mee opbouwt in de communitie, of zie ik dat verkeerd?

Najah, hij las prima weg, was niet te lang (welke neiging ik regelmatig heb )
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 04 Aug 2009 23:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Mag ik ook DLC reviewen zoals: Maplestory Episode 2 (Augustis), Runes of Magic: Chapter 2 (September) of Left 4 Dead: Crash Course (September) ?
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 12 Aug 2009 23:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Star Wars: The Old Republic - Preview

Sinds de launch in 2004 is World of Warcraft blijven groeien en vandaag de dag telt de game 11 miljoen abonnees. Vele andere MMO – ontwikkelaars hebben geprobeerd dit succes te evenaren, maar tevergeefs. Bioware wil daar met Star Wars: The Old Republic verandering in brengen.

Als Blizzard, een RTS en Hack & Slash ontwikkelaar , een verslavende MMORPG kan maken, wat voor top-MMORPG zal de geprezen RPG-ontwikkelaar Bioware dan niet afleveren ?
Dat is de vraag die vele (MMO)RPG – fans zich stellen.
En terecht, want Bioware heeft al heel wat RPG – klassiekers op zijn palmares staan.
Beste lezers, geef me de eer om u Star Wars: The Old Republic [TOR] voor te stellen, de eerste MMORPG van Bioware.

TOR is een MMO gebaseerd op de Knights of The Old Republic [KOTOR] – games, die respectievelijk door Bioware en Obsidian werden ontwikkeld.
De MMO speelt zich 300 jaar na KOTOR af en dus 3600 jaar voor de films.
Sinds het einde van The Sith Lords [TSL] , het 2de deel in de KOTOR – serie , is er veel veranderd.
The True Sith zijn terug in de vorm van The Sith Empire en hebben de planeet Coruscant met de grond gelijk gemaakt, zoals je al kon zien in de cinematic trailer die door Bioware op de voorbije E3 werd getoond.
Gevolg ? The Galactic Republic tekent een erg vernederend vredescontract en de Jedi worden verbannen naar de planeet waar het voor hen allemaal begon: Tython.

Terwijl Bioware nog niet bekend heeft gemaakt welke rol Revan en The Exile (de hoofdpersonages van KOTOR en TSL) spelen in dit nieuwe deel, belooft de geprezen RPG – ontwikkelaar dat enkele herkenbare personages terugkeren.
Toch rijst de vraag bij diverse KOTOR – fans op: ‘’ Waarom geen KOTOR 3 ? ‘’
Om Bioware maar simpel te citeren: ‘’ Alle ideeën van zowel Bioware als Lucasarts (De uitgever van alle Star Wars games) zouden gewoon niet passen in één singleplayer game, laat staan 2 of 3.
TOR is eigenlijk KOTOR 3 tot en met 12. Alle content die in TOR zit, zal meer verhalen bevatten dan álle games van Bioware bij elkaar geteld.’’
Verhalen ? Typfout ? We hebben het hier wel over een MMO ?! Ik ben dus duidelijk vergeten te vermelden wat de meest vernieuwende feature van TOR moet worden. Ray Muzyka, oprichter van Bioware: ‘’Traditioneel steunen MMO – games op drie pijlers : combat, exploratie en karakterontwikkeling. Wij willen daar een vierde pijler aan toevoegen: verhaal. De focus zal liggen op interessante personages, digitaal acteerwerk, morele flexibiteit en een levendige wereld die op je acties reageert. ‘’

Dat het Bioware menens is wat het vertellen van een verhaal betreft, mag uit vele factoren blijken.
Zo is er speciaal voor TOR een nieuwe studio opgericht in Austin, Texas , die niet enkel bestaat uit KOTOR veteranen maar waar ook mensen werkzaam zijn die aan verschilllende MMO’s hebben gesleuteld. Een andere erg vernieuwende feature van TOR is dat de game de eerste fully voiced MMO zal worden en daardoor een erg cinematische ervaring zou moeten opleveren.
Niet enkel het geluid zit goed in elkaar, ook de graphics zien er puik uit. Een MMO moet door iedereen gespeeld kunnen worden en daarom moet je geen Crysis verwachten. Bioware heeft gekozen voor een cartoony stijl die ook het nodige realisme met zich meebrengt.

Geen Star Wars zonder planeten en geen MMO zonder classes. Bioware heeft al tal van planeten, met bijhorende classes, aangekondigd die in de game zullen zitten.We hebben Tython, startplaneet van de Jedi. Voor mening natuurliefhebber zou Tython een paradijs zijn. Donkere bossen, steile bergketens en prachtige watervallen zullen op je netvlies gebrand worden terwijl je de planeet zal gaan verkennen.
Maar ook de Sith hebben een eigen planeet, Korriban. KOTOR – fans zullen deze planeet kennen. The Sith Academy is natuurlijk weer van de partij en ook de oeroude Sith Tombes zullen bezocht moeten worden.
Sith en Jedi zijn natuurlijk niet de enigen in het Star Wars universum. Zo is er ook nog The Trooper, The Smuggler en de Bounty Hunter die allemaal nog een planeet zullen ‘’krijgen’’.
Op het moment van schrijven is nog onduidelijk welke planeten aan deze classes gebonden zullen zijn, al heeft Bioware nog 2 andere planeten getoond. Hutta, thuisplaneet van de Hutt’s, en de vulkanische planeet Ord Mantell.

Bioware wil ook de traditionele pijlers van een MMO niet vergeten. Veel hebben ze er nog niet over bekend gemaakt, maar het zou in ieder geval logisch zijn dat PvP(Player versus Player) een grote rol zal spelen op plaatsen waar een strijdt woedt tussen The Sith Empire en The Galactic Republic.
Voor PvP zal Bioware hulp krijgen van Mythic . De twee ontwikkelaars werden door EA samen ondergebracht in één RPG-groep en daar mogen we blij mee zijn. Mythic heeft jarenlang aan Warhammer Online gewerkt, een MMO waar PvP centraal staat.
Terug naar Bioware Austin, waar nog geen duidelijkheid is in verband met Endgame content.
James Ohlen, lead designer van TOR; “ Ik kan nog niet in detail treden over de endgame content, maar de titel van onze licentie is ‘Star Wars’, en dat biedt veel ruimte voor conflict, conflict waar geen einde aan komt. Persoonlijk ben ik geen voorstander van endgame content en wacht ik liever op de volgende uitbreiding, maar er werken heel wat mensen bij Bioware Austin die daar anders over denken. Damien Shubert, onze lead system designer , is bevoorbeeld meester van raids en lid van een raiding guild, en onze associale game designer is een hevige fan van endgame content.”

Terwijl Bioware al heel wat heeft laten zien, zijn er nog een hoop vragen die onbeantwoord blijven.
Welke classes en planeten zal het spel nog bieden ? Zal je kunnen deelnemen aan ruimtegevechten ?
Welke gevolgen zullen jouw keuzes hebben op andere spelers ?
Allemaal vragen die ik graag beantwoord zou zien en daarom is een release in 2009 of zélfs 2010 niet realistisch.
Maar na jaren van onduidelijkheid en speculatie is het eindelijk zover: Bioware heeft een MMORPG in ontwikkeling. Tel daarbij de Star Wars licentie op en je vraagt je af of er nog iets zou kunnen mislopen. Ik kan in ieder geval niet wachten om met mijn lightsaber de online slagvelden op te gaan !

Laatst aangepast door Christian Vuye op 13 Aug 2009 11:04; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 12 Aug 2009 23:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je redacteur gaat, zou ik er toch nog enkele plaatjes bijplaatsen voor daat ie op de frontpage komt Verder is het een zeer mooie preview!
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 13 Aug 2009 11:04    Onderwerp: Reageren met citaat

JasperCLA schreef:
Als je redacteur gaat, zou ik er toch nog enkele plaatjes bijplaatsen voor daat ie op de frontpage komt Verder is het een zeer mooie preview!

Done.
Terug naar boven
dannyveno BerichtGeplaatst: 13 Aug 2009 11:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Nice job Cecil!
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 13 Aug 2009 11:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Whutz diz Biowear u spiek off?
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 3

Ga naar: