Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2, 3 Volgende
|
Boogieboyz |
Geplaatst: 07 Jun 2011 21:01 Onderwerp: BluRay gedachten
| |

|
Ik kom ze weer veelvuldig tegen bij de comments vandaag, mensen die als een stelletje hooligans joelen dat BR zuigt ("Lekker met z'n allen tegen Sony jongens, kom op!") en dat men blij is dat de Wii U hier niet gebruik van zal maken. Maar wie heeft ooit gezegd dat daar sprake van was?
En, ik vind het sneu voor jullie om te zeggen, maar Blu-Ray is here to stay. Het zal niet verdwijnen, waarom was er dan überhaupt een format war met Microsoft/Toshiba's HD-DVD? Voor de lol? Lekker centjes verspillen, gwoon om dat het kan? Dacht het niet. Ik ben benieuwd wat mensen hadden gezegd als HD-DVD de winnaar was. Ik denk dat er nog veel mensen met wrok gevoelens rondlopen hier, het niet kunnen verkroppen dat hun HD-DVD heeft verloren. Niet huilen jongens, stof je HD-DVD speler maar weer eens af (Of die van de 360) en kijk er maar weer een filmpje op, als die nog ergens te krijgen zijn. Bakkie troost erbij...
Sorry, ik dwaal af. Stel dat er een Ps4 komt, en die gebruikt ook nog een opslag medium, dan denkik dat ze gwoon weer voor BR zullen gaan. En voor films zal het ook nog steeds gebruikt worden. Maar weggaan, neehoor... dat doet Blu-ray niet.
Tegenstanders, bespaar me jullie comments, ik geloof het toch niet. De toekomst zal het uitwijzen. |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 07 Jun 2011 21:06 Onderwerp:
| |

|
Alles gaat uiteindelijk weg.. de cassette, floppy, cartridge, cd, dvd, hd dvd, blu-ray uiteindelijk ook voor iets nieuws. |
|
Terug naar boven |
|
|
Boogieboyz |
Geplaatst: 07 Jun 2011 21:08 Onderwerp:
| |

|
Maybe, maar voordat BR aan vervanging toe is zijn we wel een x aantal jaren verder. |
|
Terug naar boven |
|
|
the_dan |
Geplaatst: 07 Jun 2011 21:28 Onderwerp:
| |

|
Ik heb eigenlijk nooit wat aan schijfjes gevonden
Te langzaam, en te gelimiteerd aan opslagruimte.
en natuurlijk de krassen, en herrie (xbox)
er zijn bijvoorbeeld al 64 gb sdkaartjes
Ze zijn misschien nu nog duur maar binnenkort zijn we al zo ver dat 1TB nieuw is
en de 64gb's voor een prikkie over de markt gaan
flash is de toekomst!! |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 07 Jun 2011 21:35 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Dan zie ik niet in waarom downloadable niet de toekomst kan zijn, met vouchers in doosjes voor retail verkopen. Harde schijven zijn relatief nog veel goedkoper, zet gewoon in de PS4 een terrabyte opslagruimte en ik denk dat je nog behoorlijk goedkoop uit bent en je kan er flink wat games op kwijt, zelfs in die generatie.
Goed, dan zit je nog met internetsnelheden, maar dat is gemiddeld ook wel te doen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Boogieboyz |
Geplaatst: 07 Jun 2011 21:48 Onderwerp:
| |

|
Als ze alles echt alleen maar via download willen doen, dan moet men eerst heel de wereld aan glasvezel helpen. Eerder dan dat gaat het gwoon niet gebeuren. Geen verschillende snelheden meer, maar alleen het allersnelste. Ik denk dat ze dingen uit futuristische films een beetje te snel in het echt proberen uit te voeren (Alles via het net enz). Werkt niet, zo ver zijn we echt nog niet. Hell, we leven nog amper 11 jaar in de 21ste eeuw. Zelfs bij Sony zagen ze dat in (en vanwege die fail PsPGo), vandaar dat de Vita dus ook "gwoon" games op een NVG card krijgt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 07 Jun 2011 21:56 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Och ja, je moet een onderscheid maken tussen HD-DVD aanhangers en PS3 haters. |
|
Terug naar boven |
|
|
Boogieboyz |
Geplaatst: 07 Jun 2011 22:01 Onderwerp:
| |

|
Nou ik heb het vooral over de BR haters En natuurlijk de algemene Sony haat die hier nog altijd heerst. Blijft jammer. Maar idd, praat je over Blu-Ray, dan praat je al snel over de Ps3 en Sony in het algemeen. En dan wil iedreen opeens het hoogste woord hebben.
Laatst aangepast door Boogieboyz op 07 Jun 2011 22:01; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Draster |
Geplaatst: 07 Jun 2011 22:01 Onderwerp:
| |

|
Ik ben wel tevreden van Blu-Ray, veel opslagcapaciteit en krast bijzonder weinig. Ik zie naast de prijs van Blu-Ray dvd's alleen maar voordelen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Boogieboyz |
Geplaatst: 07 Jun 2011 22:46 Onderwerp:
| |

|
Kijk, dat zie je niet veel. Iemand die positief praat over Blu-Ray. Opslagruimte en een anti-kras laag, idd de grootste speerpunten van het medium. En vergeet natuurlijk de 3D rage niet, er zijn ook 3D Blu-Ray discs die met een update ook op de Ps3 ondersteund worden voor 3D playback. Klein nadeeltje, het geluid word er wel minder van. Ipv Dolby TrueHD or DTS-HD word het naar standaard Dolby Digital or DTS omgezet. Maarja, enkel de fanaat maalt erom.
Tevens zie ik hier staan dat er inmiddels ook BDXL schijven zijn (tot 128GB), maar die zijn weer niet compatibel met bestaande BD drives. Oeps, toch een tegenvallertje. Maar 'k betwijfel of dit om discs voor de retail gaat. Of wie weet dat ze dat voor de Ps4 gaan gebruiken. Kan toch? 
Laatst aangepast door Boogieboyz op 07 Jun 2011 22:57; in totaal 2 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 07 Jun 2011 22:55 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Ik vind Blu-Ray top hoor. Kom op, ze zijn doorzichtig als je ze tegen het licht houdt. Hoe awesome is dat?
Nee, maar serieus, die anti-kraslaag is geweldig (hoewel ik die echt niet nodig ben, ben superzuinig met dat soort dingen) en prima opslagcapaciteit... Tja, het is gewoon een logische opvolger van de dvd, verder is er niet veel over te zeggen.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Sutefuu |
Geplaatst: 08 Jun 2011 00:53 Onderwerp:
| |

|
Jep, alleen jammer dat de schijfjes uit de tijd zijn (sloom + herrie) op een groot deel van de systemen is de dvd/blu-ray drive/hdd de bottleneck. SSD is next gen
Ik denk dat The_Dan wel eens gelijk kan krijgen, gewoon een locked Flashkaartje wat je in je console stopt, evt te downloaden |
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 08 Jun 2011 02:23 Onderwerp:
| |

|
De BR haat komt door sony's arrogantie.
Nog voor de X360 op de markt was moest iedereen horen hoe het niet hebben van blu Ray de X360 ongeloofelijk zou hinderen. één game als Oblivion op X360 bewees al snel dat één game groots kon zijn en prachtige graphics kon hebben en toch op één dvd kan. Maar dat hield Sony en zijn fanboys niet tegen om achterlijk te blijven doen over de BR zelf niet toen de PS3 er kwam en menig PS3 user ontdekte dat men vaak één game moet installeren. (dat ik eerder beschrijf als hinderlijk).
en die arrogantie bleef maar doorgaan, 'HD-DVD is dood! Wedden dat MS nu op E3 een blu ray add-on aankondigd' 'Ocharme die X360 users door die kut dvd zal men nooit genieten van geweldige games zoals MGS en FFXIII.'
Ik heb me doodgelachen toen FFXIII werd aangekondigd voor X360, maar de Br bullshit bleef doorgaan. 'Lol FFXIII op X360 sucked want die staat op meerdere disks hoe belachelijk'... Ik heb het dan omgedraait en zei net hetzelfde 'Yups FFXIII sucked want die staat op meerdere disks net zoals FFVII-FFVIII- en FFIX suckte omdat ze op meerdere cd's stonden' Dat heet me trouwens nog een perma ban op Vgchartz opgeleverd.
En nu na al die jaren blijft die BR bullshit nog doorgaan 'met L.A. Noire als laatste voorbeeld'
Serieus dit gaat nu 5-6 jaar al door. Hoeveel X360 games hebben er hinder ondervonden? Minder dan 1% van de games staat op meerdere discs (reken nu hoeveel dat er wel niet zijn op PS one), Blu Ray heeft de markt niet veroverd, mensen kochten niet massaal een PS3 voor Blu Ray. In USA zijn ze op de Blu ray forums al blij als Blu Ray films 20% verkoopt van wat de dvd films verkopen per week.
En nu met de opgang van digitale downloads is de kans zeer klein dat Blu ray ooit marktleider word.
Zo raar dat er BR haat is dan? |
|
Terug naar boven |
|
|
Draster |
Geplaatst: 10 Jun 2011 20:36 Onderwerp:
| |

|
konnichiwa schreef: | Zo raar dat er BR haat is dan? |
Mja, de Blu-Ray haat heeft blijkbaar niks met Blu-Ray zelf te maken :p |
|
Terug naar boven |
|
|
the_dan |
Geplaatst: 10 Jun 2011 20:52 Onderwerp:
| |

|
Sutefuu schreef: | Jep, alleen jammer dat de schijfjes uit de tijd zijn (sloom + herrie) op een groot deel van de systemen is de dvd/blu-ray drive/hdd de bottleneck. SSD is next gen
Ik denk dat The_Dan wel eens gelijk kan krijgen, gewoon een locked Flashkaartje wat je in je console stopt, evt te downloaden |
En natuurlijk het grote pluspunt van flashkaartjes is de ruimte in de console zelf
De DVDspeler neemt namenlijk veel meer ruimte in de case van een console dan een flashlaartje van (zegwat) 3x4 CM, waardoor de systemen veel kleiner kunnen worden, of met meer nieuwe opties of aanpassingen |
|
Terug naar boven |
|
|
Boogieboyz |
Geplaatst: 14 Jun 2011 00:32 Onderwerp:
| |

|
konnichiwa schreef: | De BR haat komt door sony's arrogantie |
Wat had je gezegd, als HD-DVD had gewonnen dan? Arrogante Microsoft? Wedden dat hun net zo'n vette bek zouden hebben als ze hadden gewonnen? Microsoft is anders ook niet weg van een beetje "arrogantie". Wie kwam er ookalweer tijdens de Ps3 launch in Parijs met een boot langsvaren met een Xbox360 spandoek? Owja...
Hier is een filmpje: http://www.dailymotion.com/search/ps3/video/x1inxu_bateau-xbox-au-lancement-ps3
Wat die externe drive voor de 360 betreft, dat was vanaf het begin al gedoemd te mislukken, de 360 had dan in mijn ogen standaard HD-DVD moeten ondersteunen. Zo'n extra kastje erbij is iets uit de jaren '80/'90.
Over het lawaai van de cd's, ik weet weinig van techniek af maar ligt dat niet gwoon aan de makers van de consoles? Of is er niks aan te doen?
Maar ssd cards ben ik ook zeker voorstander van, zoals het nieuwe NVG Card systeem voor de Vita. Geen enkel probleem mee als dat in toekomstige console zou komen. Al lijkt me dat nog ver weg. De Wii U gaat ook nog steeds cd's gebruiken. Het is afwachten wat MS en Sony gaan doen. |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 14 Jun 2011 10:01 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Hebben we het nou puur over game-media of ook gewoon over films etc.? Men kan het echt niet maken om voor films over te stappen op SSD-kaartjes namelijk na Blu-Rays, moet je je voorstellen hoeveel dvd- of BluRay-verzamelaars daar dan mee zitten omdat die apparaten niet backwards compatible zijn...
Anyway, lawaai bij Blu-Rays in PS3's? Ik merk er nauwelijks iets van, als ik het geluid van het spel / de film fatsoenlijk aan heb staan hoor ik niets. Op handheld moeten ze oprotten met die UMD's vanwege lawaai, batterijduur, grootte in het apparaat en laadtijd, wat ze gelukkig ook gaan doen met de Vita, maar op console zie ik het nadeel van discs nog niet in. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 14 Jun 2011 11:12 Onderwerp:
| |

|
ikzoekruzie schreef: | konnichiwa schreef: | De BR haat komt door sony's arrogantie |
Wat had je gezegd, als HD-DVD had gewonnen dan? Arrogante Microsoft? Wedden dat hun (zij! >.<) net zo'n vette bek zouden hebben als ze hadden gewonnen? Microsoft is anders ook niet weg van een beetje "arrogantie". Wie kwam er ookalweer tijdens de Ps3 launch in Parijs met een boot langsvaren met een Xbox360 spandoek? Owja...
|
Nee dat is gewoon humor. Overigens is Sony niet meer zo arrogant als dat ze vroeger waren. Maar nog steeds verspreiden ze onzin met "This is only possible on the PS3". De nummer drie hoort gewoon bescheiden te zijn. |
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 14 Jun 2011 14:44 Onderwerp:
| |

|
Robert schreef: | ikzoekruzie schreef: | konnichiwa schreef: | De BR haat komt door sony's arrogantie |
Wat had je gezegd, als HD-DVD had gewonnen dan? Arrogante Microsoft? Wedden dat hun (zij! >.<) net zo'n vette bek zouden hebben als ze hadden gewonnen? Microsoft is anders ook niet weg van een beetje "arrogantie". Wie kwam er ookalweer tijdens de Ps3 launch in Parijs met een boot langsvaren met een Xbox360 spandoek? Owja...
|
Nee dat is gewoon humor. Overigens is Sony niet meer zo arrogant als dat ze vroeger waren. Maar nog steeds verspreiden ze onzin met "This is only possible on the PS3". De nummer drie hoort gewoon bescheiden te zijn. |
Nee hoor ze zijn het zeker niet verleert:
Sony doesn't see any clear competitor for its PlayStation Portable successor, codenamed the Next Generation Portable.
Why? Because it's so unique.
"There's no one clear competitor in terms of what NGP offers," Shuhei Yoshida, president of Sony Computer Entertainment worldwide studios, told Eurogamer in an interview.
"NGP's going to establish itself as the unique thing that people want to have. NGP cannot be placed against smartphones. You can't make phone calls on it and it's too big to fit into your pocket."
NGP, rumoured to be officially called the PS Vita, features dual analog sticks and a five inch OLED touchscreen.
Some commentators have suggested it's set to go head-to-head with Nintendo's 3DS when it launches later this year, but Sony doesn't see it that way.
"Compared to 3DS, it was very interesting – when we were designing the NGP we had no idea what Nintendo was going to do," Yoshida revealed.
"Aside from the 3D stereoscopic display, they seem to be keeping the same theme that they had with the DS – it feels like an update of the DS to me.
"Lots of choices we made were so different from their choices. It's kind of hard to compare the two, aside from the fact that both of them are dedicated gaming platforms."
But Yoshida said Sony and Nintendo had a common enemy: the cheap mobile game.
"We are dealing with the same issue that Nintendo is. It's up to content publishers, including ourselves, to show people that this is worth £25 or £30 as opposed to 59p.
"You cannot release the same content that you put on the iPhone for a dollar on to NGP or some other consoles and expect people to pay 20 times that."
http://www.eurogamer.net/articles/2011-06-02-sony-no-clear-competitor-to-ngp
http://www.gamespot.com/news/6108039.html
Posted Sep 21, 2004
When asked whether the PSP will be priced higher than the Nintendo DS--which Nintendo today announced would sell for 15,000 yen ($149)--Kutaragi declined to comment, but stressed that SCE's handheld will still sell well if it's more expensive than the DS, since the systems are positioned differently and won't be competing directly in price. Kutaragi said that he sees the DS as a new GBA model, while on the other hand he sees the PSP as a totally new handheld with next-generation specs. |
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 14 Jun 2011 15:11 Onderwerp:
| |

|
ikzoekruzie schreef: | konnichiwa schreef: | De BR haat komt door sony's arrogantie |
Wat had je gezegd, als HD-DVD had gewonnen dan? Arrogante Microsoft? Wedden dat hun net zo'n vette bek zouden hebben als ze hadden gewonnen? Microsoft is anders ook niet weg van een beetje "arrogantie". Wie kwam er ookalweer tijdens de Ps3 launch in Parijs met een boot langsvaren met een Xbox360 spandoek? Owja...
Hier is een filmpje: http://www.dailymotion.com/search/ps3/video/x1inxu_bateau-xbox-au-lancement-ps3
|
Dit heeft dan ook helemaal niets te maken met winnen of verliezen. De boot was dan ook eerder grappig dan arrogant.
Oh en ze zijn ook arrogant maar hun woorden komen vaker uit en er zijn natuurlijk verschillde soorten arrogantie. |
|
Terug naar boven |
|
|
the_dan |
Geplaatst: 14 Jun 2011 17:55 Onderwerp:
| |

|
the_dan schreef: | Sutefuu schreef: | Jep, alleen jammer dat de schijfjes uit de tijd zijn (sloom + herrie) op een groot deel van de systemen is de dvd/blu-ray drive/hdd de bottleneck. SSD is next gen
En natuurlijk het grote pluspunt van flashkaartjes is de ruimte in de console zelf
De DVDspeler neemt namenlijk veel meer ruimte in de case van een console dan een flashlaartje van (zegwat) 3x4 CM, waardoor de systemen veel kleiner kunnen worden, of met meer nieuwe opties of aanpassingen |
Ik quoot mijzelf even omdat ik ooh zo wijs ben
Offtopic
Amsterdammers zijn ook arrogant en daarom houd ik zo van mn stad  |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 14 Jun 2011 19:01 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Jullie dwalen een beetje af. Volgens mij ging het topic over Blu-Ray, niet over arrogante bedrijven. |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 15 Jun 2011 17:49 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
spitfiresoul |
Geplaatst: 21 Jun 2011 22:53 Onderwerp:
| |
![]()
|
denk dat schijfjes zeker nog gaan deel uitmaken van de volgende consoles omdat ssd er nog niet echt klaar voor is.
de blu-ray zal volgens mij dus zeker weer gebruikt worden voor ps4 en dat mag ook van mij. heb niets te klagen over dit medium maar om alles nu direct in blu-ray aan te kopen vind ik nog wat vroeg. ik koop enkel bv films die ik heel goed vond en waar het bonusmateriaal mij interesant lijkt enkel op blu-ray.
en dat ze nog duur zijn. ja duh. ik ben nu 22 jaar. en ik herinner mij nog de tijd dat een videocassette met film 1200BEF(30€ is het equivalent nu) koste net als ik mij de tijd nog herinner dat de dvd toen veel meer koste. die technologie heeft tijd nodig om te dalen
het is nu eenmaal zo dat als opvolger van de schijf de blu-ray gewonnen heeft tot nu toe van de hd-dvd en dus op termijn dit de dvd zal wegduwen. of het schijfmedium dan nog de standaard is dat weet ik niet( de cassette en spoel wordt nu ook nog gebruikt in bedrijven om backups van servers te maken terwijl je als je hiernaar zou vragen om in een pc te stoppen men je eens raar zou bekijken.
kortom tis niet omdat er mss voor consoles betere alternatieven zijn dat de blu-ray daarom direct dood is.
en zoals konichiwa aangetoond heeft met zijn argumentatie heeft de haat voor blu-ray door velen( vooral op gameforums/sites weinig te maken met het opslagmedium dat blu-ray is maar eerder met ontevredenheid tegenover sony. |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 22 Jun 2011 00:11 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Jaja, ik zeg dus ook niet dat er iets mis is met SSD - in de Vita vind ik het bijvoorbeeld prima - maar bijvoorbeeld films moeten ze gewoon zo lang mogelijk op discs laten komen. Films zijn nog niet op SSD, en zullen dus ook niet meteen op diens opvolger verschijnen. Films horen op discs, zodat je op elke speler backwards compatibility hebt. Als bijv. spellen op SSD verschijnen is dat toch voor een specifiek platform, dus dan maakt het niet uit dat je Vita-games bijv. niet op de PSP af kan spelen want dat zou sowieso al niet kunnen. Bij films werkt dat natuurlijk niet zo. Ik juich discs alleen maar toe voor films, voor games moeten ze inderdaad gewoon zo efficiënt mogelijke media gebruiken. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2, 3 Volgende |