speel jij nog oude games? |
ja |
|
59% |
[ 16 ] |
niet zo vaak meer |
|
29% |
[ 8 ] |
nee |
|
11% |
[ 3 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 27 |
|
Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
darth veger |
Geplaatst: 09 Jan 2010 14:18 Onderwerp: Goeden oude tijd van games
| |
|
hallo gamers!
tegenwoordig is alles over graphics en multiplayer. en je ziet reacties zoals: "Graphics zien er niet uit " en "haha xbox/PS3 is toch beter!!"
vroeger. toen had je dit niet, je had maar een beperkte mogenlijkheid met Graphics. vele games werden met de Unreal Engine gedaan, (Half Life en Deus Ex hebben er gebruik van gemaakt, maar hevig aangepast)
je moest het doen met de Gameplay. and dankzij dat zijn er een paar hele mooie titels vrijgekomen
ik zeg: leg Halo 3 en Uncharted 2 eens aan de kant, en pak eens een goeie ouden game op.
bijvoorbeeld:
Half Life
Deus Ex
Populous 3
Unreal Tournament
Battlefield 1942
Hitman 1/2
alle games zijn totaal anders. ook al zijn de meeste van dezelfde engine gemaakt.
Ik speel momenteel Deus Ex
het is een RPG/Stealth/FPS. hij staat op nummer 4 van beste games ooit gemaakt. er zit een hele mooie story in. je word er echt in gezogen, de sfeer is een beetje zoals die van The Matrix. jij speelt JC Denton, die bij de UNACTO werkt. je eerste missie is het vermoorde van alle terroriste op Liberty Island waar de mogenlijk een lading van het anti-gif ligt. want de hele wereld is in de greep van een mens gemaakte virus tegen over-populatie, The Gray Death. het anti-virus word alleen maar geleverd aan alle belangrijke mensen in de wereld. the NSF is de terroriste groep die de ladingen stelen en weg geven aan andere mensen inplaats van alleen maar de belangrijke personen.
mja. ik stop hier want als je meer wilt weten. dan moet je toch echt de game zelf spelen
wat plaatjes van Deus Ex
ouden games worden gewoon vergeten, ik vind Half Life 1 veel beter dan Metal Gear Solid. en zelfs Halo. zelfde met Deus Ex.
ouden games worden vergeten, ik vind dat niet kunne. dat is ook de redenen waarom ik liever Indie games speel dan commercial games
Laatst aangepast door darth veger op 09 Jan 2010 14:22; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 09 Jan 2010 14:21 Onderwerp:
| |

|
Nee, het lukt me gewoon niet om dat te kunnen spelen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Taw0n |
Geplaatst: 09 Jan 2010 14:22 Onderwerp:
| |

|
Deus Ex, Half-Life en Hitman ftw! |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 09 Jan 2010 14:42 Onderwerp:
| |

|
Dus? De classics op de nintendo 64 zijn 7x leuker dan dit soort spellen. |
|
Terug naar boven |
|
|
darth veger |
Geplaatst: 09 Jan 2010 14:51 Onderwerp:
| |
|
ik heb dus echt 4x zo veel meer uren en plezier gehad met Deus Ex, Half Life en hitman, dan Uncharted 2 en 1 bij elkaar... |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 09 Jan 2010 15:13 Onderwerp: Re: Goeden oude tijd van games
| |

|
darth veger schreef: |
ouden games worden gewoon vergeten, ik vind Half Life 1 veel beter dan Metal Gear Solid. en zelfs Halo. zelfde met Deus Ex.
ouden games worden vergeten, ik vind dat niet kunne. dat is ook de redenen waarom ik liever Indie games speel dan commercial games |
Haha sorry hoor, ik moest hier best wel om lachen... MGS en Half Life zijn ongeveer even oud en 2 totaal verschillende games. Dat kun je niet vergelijken. Oude games worden vergeten? Dat is echt bullshit. Er zijn genoeg mensen die op zijn tijd een retro game erbij pakken. Iedereen blijft klassiekers als Deus Ex, Half Life en Unreal Tournament een warm hart toe dragen. Maar wat is er mis met na jaren deze games spelen een nieuwe game als Uncharted 2 spelen? Daarnaast vergis je je denk ik in de term 'Indie games' en hoeven nieuwe games niet meteen commerciele titels te zijn.
Een beetje gamer heeft deze games toch al jaren gespeeld? Daarnaast hadden deze games ook hele mooie graphics in die tijd. Deze games werden ook juist opgepakt omdat ze toen mooie graphics hadden. Over een jaar of 5 zijn er mensen zoals jij die precies hetzelfde roepen, maar dan over games als Uncharted 2 en Assassins Creed.
Ik dacht bij de titel van dit topic eerder aan games als; Streets of Rage, Sonic, Lion King, Street Fighter 2 en Shinobi.
Laatst aangepast door elemeNt op 09 Jan 2010 15:17; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 09 Jan 2010 15:17 Onderwerp:
| |

|
Ik speel games die ik wil spelen, ben vorig jaar pas begonnen met serieus gamen dus heb een hoop games gemist, zo heb ik bijv een PS2 backlog van 21 games en heb ik laatst Final Fantasy VII, MGS & Vagrant Story gekocht op PSN. |
|
Terug naar boven |
|
|
darth veger |
Geplaatst: 09 Jan 2010 17:37 Onderwerp: Re: Goeden oude tijd van games
| |
|
elemeNt schreef: | darth veger schreef: |
ouden games worden vergeten, ik vind dat niet kunne. dat is ook de redenen waarom ik liever Indie games speel dan commercial games |
Haha sorry hoor, ik moest hier best wel om lachen... MGS en Half Life zijn ongeveer even oud en 2 totaal verschillende games. Dat kun je niet vergelijken. Oude games worden vergeten? Dat is echt bullshit. Er zijn genoeg mensen die op zijn tijd een retro game erbij pakken. Iedereen blijft klassiekers als Deus Ex, Half Life en Unreal Tournament een warm hart toe dragen. Maar wat is er mis met na jaren deze games spelen een nieuwe game als Uncharted 2 spelen? Daarnaast vergis je je denk ik in de term 'Indie games' en hoeven nieuwe games niet meteen commerciele titels te zijn.
Een beetje gamer heeft deze games toch al jaren gespeeld? Daarnaast hadden deze games ook hele mooie graphics in die tijd. Deze games werden ook juist opgepakt omdat ze toen mooie graphics hadden. Over een jaar of 5 zijn er mensen zoals jij die precies hetzelfde roepen, maar dan over games als Uncharted 2 en Assassins Creed.
Ik dacht bij de titel van dit topic eerder aan games als; Streets of Rage, Sonic, Lion King, Street Fighter 2 en Shinobi. |
geloof het of niet. maar de meeste gamers die pakken toch liever de nieuwe generatie. |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 09 Jan 2010 17:57 Onderwerp:
| |

|
Beweer ik ergens iets anders dan? Wat is hier mis mee dan als je de oudere al jarenlang gespeeld hebt? Daarnaast snap je mijn post volgens mij niet...
in je eigen profiel staat zelfs:
Favoriete console: Xbox 360 en PS3
Favoriete spel: Black And White 2, HL2 |
|
Terug naar boven |
|
|
darth veger |
Geplaatst: 09 Jan 2010 21:59 Onderwerp:
| |
|
favoriete console
tja.. een PC is geen console he..
en dat zijn idd mijn favoriete games... dus..
en volgens mij de-rail je de thread nu een beetje |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 09 Jan 2010 22:15 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Ik speel af en toe nog wel eens wat Homeworld 2, Total Annihilation of Kohan II. Ook de goeie ouwe Baldur's Gate had ik eens re-installed maar helaas werkt niet zomaar elke game degelijk op de huidige OS's. Beetje jammer maar ook tussen de hedendaagse games zitten enkele goeie toppers  |
|
Terug naar boven |
|
|
Uchiha_Shadow |
Geplaatst: 09 Jan 2010 22:19 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 09 Jan 2010 22:34 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Ik heb toch de meeste uren gameplay uit de nieuwste Hitman gehad hoor Maar goed, Lucasarts Point 'n Click games ownen. Monkey Island, Day o/t Tentacle, Sam & Max...  |
|
Terug naar boven |
|
|
Draster |
Geplaatst: 10 Jan 2010 00:07 Onderwerp:
| |

|
Speel nog zelden oude games vanwege de slechte beeldkwaliteit op mijn hdtv van non-hd games :< |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 10 Jan 2010 00:08 Onderwerp:
| |

|
darth veger schreef: | favoriete console
en volgens mij de-rail je de thread nu een beetje |
In welk opzicht? Ik stel vragen die over dit onderwerp gaan en krijg geen antwoorden. Deze vragen stel ik omdat ik je argumenten uit je eerste post nergens op vind slaan.
1. Het is niet iets van nu dat we het over graphics hebben. Dit was 10 jaar geleden ook zo.
2. Unreal Engine was vroeger ook de shit op graphics niveau
3. "Graphics zien er niet uit" discussie gaat 90% van de tijd over een vergelijking van 2 nieuwe games die net uitkomen. Als er nu een game uitkomt die minder mooi is dan AC2, Uncharted 2, COD MW2 dan mag dit gezegd worden. Tuurlijk gameplay beats graphics, maar waarom mogen we het er niet over hebben als we games vergelijken.
4. Oude games worden niet vergeten. Iedereen heeft ze jaren gespeeld. Half Life en Deus Ex staan in menig 'favorieten games ever' lijstje. Maar na jaren deze games spelen wil je iets nieuws. Dus waarom dan geen Uncharted 2 spelen?
5. Door een hele boel bullshit heen lees ik dat jij nog nooit Deus Ex hebt gespeeld. Deze titel ergens van een top decennia lijstje gehoord hebt en hem bent gaan spelen. En je dacht 'geweldig!' Daar is verder niks mis mee... maar draai er niet omheen en ga a.u.b. geen onzin lopen verkondigen.
vroeger. toen had je dit niet, je had maar een beperkte mogenlijkheid met Graphics. vele games werden met de Unreal Engine gedaan, (Half Life en Deus Ex hebben er gebruik van gemaakt, maar hevig aangepast)
|
Half Life op Unreal engine?? Het heeft voor zover ik weet nog altijd zijn eigen GoldSrc engine (gebaseerd op Quake engine) |
|
Terug naar boven |
|
|
Shadowx |
Geplaatst: 10 Jan 2010 00:33 Onderwerp:
| |

|
Ik speel regelmatig
FREELANCER (zo fucking gaaf)
Space Quest 1 tot 6
Wing Commander 3 en 4 en 5
Donkey Kong Country 1, 2 en 3 op de Nintendo DS
Laatst aangepast door Shadowx op 10 Jan 2010 00:41; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Shadowx |
Geplaatst: 10 Jan 2010 00:38 Onderwerp:
| |

|
ik heb dus echt 4x zo veel meer uren en plezier gehad met Deus Ex, Half Life en hitman, dan Uncharted 2 en 1 bij elkaar... |
Dat komt omdat de gemiddelde poster hier erg jong is en dus eigenlijk geen oude games kent ( dus die kent alleen maar mooie GFX) daarnaast is er natuurlijk wel de jonge gamer die bij zijn pa of ma ooit wel eens een oud spel heeft gezien en die is dat spel gaan waarderen omdat tie nieuwschierig was.
Maar de gemiddelde poster hier is erg jong en heeft de goeie oude jaren 80/90 niet meegemaakt omdat ze toen nog als eitje aan het rondzwemmen waren.
Tevens kijkt de jonge gamer vandaag de dag eerst naar GFX en dan naar gameplay, de oude gamer kijkt eerst naar gameplay en dan pas naar GFX.
Vandaar ook de vele fanboy reacties die je ziet als ze games gaan vergelijken op de consoles, de oude gamer boeit het niet welk spel mooier is die geniet van het spel, terwijl de jonge gamer er alles aan doet om faboy te blijven omdat tie het te druk heeft met het vergelijken van GFX van games.
Laatst aangepast door Shadowx op 10 Jan 2010 05:02; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Nelus |
Geplaatst: 10 Jan 2010 00:55 Onderwerp:
| |

|
Laatst Hitman collection gekocht
Ook speel ik nog wel eens BF1942 Das een te vette game
Deus Ex en deel 2 nog nooit gespeeld  |
|
Terug naar boven |
|
|
Donux |
Geplaatst: 10 Jan 2010 11:30 Onderwerp:
| |

|
Ik speel 'm niet, want ik heb de game niet meer
En emulators op de PC zuigen..
Maar anders,, zou ik deze regelmatig kapot spelen;
Bomberman voor de Gameboy Color.
En af en toe nog een potje Unreal Tournament 2004. |
|
Terug naar boven |
|
|
patatzak |
Geplaatst: 10 Jan 2010 11:40 Onderwerp:
| |

|
Ik speel nog regelmatig Halo: Combat Evolved en ook nog vaak ouwe Nintendo games. |
|
Terug naar boven |
|
|
LordyLord |
Geplaatst: 10 Jan 2010 12:50 Onderwerp:
| |

|
toevallig, ik heb deus ex een tijdje geleden opnieuw (als in, voor de 7de keer) geinstalleerd.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 10 Jan 2010 13:09 Onderwerp:
| |

|
Ben de laatste tijd weer een actieve battlefield 2 speler, broer en mijn pa (XD) doen ook af en toe mee.
Far cry ben ik ook mee bezig, man wat is die game vet. Veel beter dan crysis als je het mij vraagt maar die heeft natuurlijk ook wel wat. |
|
Terug naar boven |
|
|
Nelus |
Geplaatst: 10 Jan 2010 13:37 Onderwerp:
| |

|
Far Cry speelde ik altijd in 3D, fucking vet!
LordyLord, ben je nou echt die vent van je foto en heb je gelogen over je geboortedatum, of is hij je held ofzo? |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 10 Jan 2010 13:39 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
@ Nelus: Dat is de congiërge van zijn school iirc. |
|
Terug naar boven |
|
|
Stammetje91 |
Geplaatst: 10 Jan 2010 14:25 Onderwerp:
| |

|
Shadowx schreef: | darth veger schreef: |
Dat komt omdat de gemiddelde poster hier erg jong is en dus eigenlijk geen oude games kent ( dus die kent alleen maar mooie GFX) daarnaast is er natuurlijk wel de jonge gamer die bij zijn pa of ma ooit wel eens een oud spel heeft gezien en die is dat spel gaan waarderen omdat tie nieuwschierig was.
Maar de gemiddelde poster hier is erg jong en heeft de goeie oude jaren 80/90 niet meegemaakt omdat ze toen nog als eitje aan het rondzwemmen waren.
Tevens kijkt de jonge gamer vandaag de dag eerst naar GFX en dan naar gameplay, de oude gamer kijkt eerst naar gameplay en dan pas naar GFX.
Vandaar ook de vele fanboy reacties die je ziet als ze games gaan vergelijken op de consoles, de oude gamer boeit het niet welk spel mooier is die geniet van het spel, terwijl de jonge gamer er alles aan doet om faboy te blijven omdat tie het te druk heeft met het vergelijken van GFX van games. |
Ik ben dan nog maar 18, maar kan me precies in jou vinden. De jonge gamers vinden graphics (en dan vooral op hun eigen platform) veel belangrijker dan de daadwerkelijke fun die je er uithaalt.
Een trieste vooruitgang, al zeg ik het zelf. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |