Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2
|
Joni Philips |
Geplaatst: 30 Jan 2011 21:30 Onderwerp:
| |
Eindredacteur
Geregistreerd op: 20 Okt 2003 Berichten: 24893
|
|
Terug naar boven |
|
|
Simon |
Geplaatst: 31 Jan 2011 17:05 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 16 Jul 2008 Berichten: 2619
|
Right thanks, door dat heb ik in ieder geval de TextFields toe kunnen voegen . De code die ik geschreven heb tot nu toe is alsvolgt;
Code: | import java.awt.*;
import java.applet.*;
import java.awt.event.*;
public class schildpad extends Applet
implements ActionListener {
TextField invoervak1, invoervak2;
Button knop;
JTurtle turtle;
public void init() {
knop = new Button( "Klik hier" );
knop.addActionListener( this );
invoervak1 = new TextField( 20 );
invoervak2 = new TextField( 20 );
add( invoervak1 );
add( invoervak2 );
add( knop );
turtle = new JTurtle( this );
}
public void paint( Graphics g ) {
turtle.init();
turtle.delayOn(100);
}
public void actionPerformed( ActionEvent e ) {
if( e.getSource() == knop ) {
String invoerstring;
int getal1, getal2;
invoerstring = invoervak1.getText();
getal1 = Integer.parseInt( invoerstring );
invoerstring = invoervak2.getText();
getal2 = Integer.parseInt( invoerstring );
tekenVierkant(getal1, getal2);
}
}
public void tekenVierkant( int aantalHoeken, int zijde) {
for( int i = 1; i <= 4; i++ ) {
turtle.forward( 50 );
turtle.right( 90 );
}
}
} |
Dit is voor het eerste onderdeel. Het werkt enigszins, maar niet zoals het moet. Zo is het nu wel de bedoeling dat ik iets invoer in de TextFields en op "Klik hier" druk voordat er iets getekend wordt, maar de variabelen die ik daar invoer hebben geen invloed op de hoeveelheid/grootte van de vierkanten. Enige wat ik dus nog moet hebben is dat de output ook echt verschilt wanneer ik andere waarden in de TextFields zet. Enig idee hoe ik dat precies doe? |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 31 Jan 2011 17:13 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 31 Mei 2009 Berichten: 7006
|
Code: | public void tekenVierkant( int aantalHoeken, int zijde) {
for( int i = 1; i <= 4; i++ ) {
turtle.forward( 50 );
turtle.right( 90 ); |
Deze moet variabel zijn. Nu krijg je steeds een vierkant met lengtes van 50 |
|
Terug naar boven |
|
|
Simon |
Geplaatst: 02 Feb 2011 17:50 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 16 Jul 2008 Berichten: 2619
|
Mafusto schreef: | Code: | public void tekenVierkant( int aantalHoeken, int zijde) {
for( int i = 1; i <= 4; i++ ) {
turtle.forward( 50 );
turtle.right( 90 ); |
Deze moet variabel zijn. Nu krijg je steeds een vierkant met lengtes van 50 |
Right, en hoe doe ik dat precies?
EDIT; heb het bijna volgens mij, heb nu namelijk het volgende;
Code: | public void tekenVierkant( int getal1, int getal2) {
for( int i = 1; i <= 4; i++ ) {
turtle.forward( getal1 );
turtle.right( getal2 );
}
}
} |
Enig probleem is dat het nu geen vierkant wordt, daarvoor moet turtle.right namelijk 90 zijn. Hoe kan ik dat fixen? |
|
Terug naar boven |
|
|
RadiusK |
Geplaatst: 02 Feb 2011 18:14 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 26 Jul 2008 Berichten: 811
|
Simon Venneman schreef: | Mafusto schreef: | Code: | public void tekenVierkant( int aantalHoeken, int zijde) {
for( int i = 1; i <= 4; i++ ) {
turtle.forward( 50 );
turtle.right( 90 ); |
Deze moet variabel zijn. Nu krijg je steeds een vierkant met lengtes van 50 |
Right, en hoe doe ik dat precies? |
Door de waardes die je teken-methode meekrijgt te gebruiken binnen de methode. Dus dat wordt dan zoiets :
Code: | public void tekenVierkant( int aantalHoeken, int zijde) {
for( int i = 1; i <= aantalHoeken; i++ ) {
turtle.forward( zijde );
turtle.right( 360 / aantalHoeken ); // als je wil dat het enkel en alleen vierkanten tekent kun je hier ook 90 invullen. De 'aantalHoeken' parameter is dan niet per se nodig.
}
}
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
Simon |
Geplaatst: 03 Feb 2011 18:39 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 16 Jul 2008 Berichten: 2619
|
Ik heb het al, ik moest blijkbaar die hele functie niet gebruiken
Code: | for(int j = 1; j <=getal1; j++)
{
turtle.penup();
turtle.forward( getal2 );
turtle.pendown();
for( int i = 1; i <= 4; i++ ) {
turtle.forward( getal2 );
turtle.right( 90 );
} |
|
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |