Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2  
Joni Philips BerichtGeplaatst: 30 Jan 2011 21:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24893

Je zou http://download.oracle.com/javase/tutorial/uiswing/components/textfield.html kunnen proberen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Simon BerichtGeplaatst: 31 Jan 2011 17:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Jul 2008
Berichten: 2619

Right thanks, door dat heb ik in ieder geval de TextFields toe kunnen voegen . De code die ik geschreven heb tot nu toe is alsvolgt;

Code:
import java.awt.*;
import java.applet.*;
import java.awt.event.*;             

public class schildpad extends Applet
implements ActionListener {   
  TextField invoervak1, invoervak2;         
  Button knop;
  JTurtle turtle;

  public void init() {
    knop = new Button( "Klik hier" );
    knop.addActionListener( this ); 
    invoervak1 = new TextField( 20 );
    invoervak2 = new TextField( 20 );
 add( invoervak1 );
    add( invoervak2 );
    add( knop );
    turtle = new JTurtle( this );
  }
 
  public void paint( Graphics g ) {
    turtle.init();
    turtle.delayOn(100);
  }

                                       
  public void actionPerformed( ActionEvent e ) {
     if( e.getSource() == knop ) {
      String invoerstring;
      int getal1, getal2;
     
      invoerstring = invoervak1.getText();
      getal1 = Integer.parseInt( invoerstring );

      invoerstring = invoervak2.getText();
      getal2 = Integer.parseInt( invoerstring );
     
      tekenVierkant(getal1, getal2);

    }
 }
public void tekenVierkant( int aantalHoeken, int zijde) {
  for( int i = 1; i <= 4; i++ ) {
    turtle.forward( 50 );
    turtle.right( 90 );
  }
}
}


Dit is voor het eerste onderdeel. Het werkt enigszins, maar niet zoals het moet. Zo is het nu wel de bedoeling dat ik iets invoer in de TextFields en op "Klik hier" druk voordat er iets getekend wordt, maar de variabelen die ik daar invoer hebben geen invloed op de hoeveelheid/grootte van de vierkanten. Enige wat ik dus nog moet hebben is dat de output ook echt verschilt wanneer ik andere waarden in de TextFields zet. Enig idee hoe ik dat precies doe?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Mafusto BerichtGeplaatst: 31 Jan 2011 17:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Code:
public void tekenVierkant( int aantalHoeken, int zijde) {
  for( int i = 1; i <= 4; i++ ) {
    turtle.forward( 50 );
    turtle.right( 90 );


Deze moet variabel zijn. Nu krijg je steeds een vierkant met lengtes van 50
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Simon BerichtGeplaatst: 02 Feb 2011 17:50    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Jul 2008
Berichten: 2619

Mafusto schreef:
Code:
public void tekenVierkant( int aantalHoeken, int zijde) {
  for( int i = 1; i <= 4; i++ ) {
    turtle.forward( 50 );
    turtle.right( 90 );


Deze moet variabel zijn. Nu krijg je steeds een vierkant met lengtes van 50


Right, en hoe doe ik dat precies?

EDIT; heb het bijna volgens mij, heb nu namelijk het volgende;
Code:
public void tekenVierkant( int getal1, int getal2) {
  for( int i = 1; i <= 4; i++ ) {
    turtle.forward( getal1 );
    turtle.right( getal2 );
  }
}
}


Enig probleem is dat het nu geen vierkant wordt, daarvoor moet turtle.right namelijk 90 zijn. Hoe kan ik dat fixen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
RadiusK BerichtGeplaatst: 02 Feb 2011 18:14    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 26 Jul 2008
Berichten: 811

Simon Venneman schreef:
Mafusto schreef:
Code:
public void tekenVierkant( int aantalHoeken, int zijde) {
  for( int i = 1; i <= 4; i++ ) {
    turtle.forward( 50 );
    turtle.right( 90 );


Deze moet variabel zijn. Nu krijg je steeds een vierkant met lengtes van 50


Right, en hoe doe ik dat precies?


Door de waardes die je teken-methode meekrijgt te gebruiken binnen de methode. Dus dat wordt dan zoiets :

Code:
public void tekenVierkant( int aantalHoeken, int zijde) {
  for( int i = 1; i <= aantalHoeken; i++ ) {
    turtle.forward( zijde );
    turtle.right( 360 / aantalHoeken ); // als je wil dat het enkel en alleen vierkanten tekent kun je hier ook 90 invullen. De 'aantalHoeken' parameter is dan niet per se nodig.
}
}
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Simon BerichtGeplaatst: 03 Feb 2011 18:39    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Jul 2008
Berichten: 2619

Ik heb het al, ik moest blijkbaar die hele functie niet gebruiken

Code:
  for(int j = 1; j <=getal1; j++)
    {
   
    turtle.penup();
    turtle.forward( getal2 );
    turtle.pendown(); 
    for( int i = 1; i <= 4; i++ ) {
    turtle.forward( getal2  );
    turtle.right( 90 );
     
}
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group