Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 05 Feb 2009 03:18    Onderwerp: Reisje Amerika Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Ik ga van de zomer een soort van "roadtrip" door het Noord-Oosten en het Zuid-Westen van Amerika maken met m'n broers en we gaan de komende weken enkele besluiten nemen. Daarvoor is het wel handig om te weten wat er allemaal is te doen, en ik ben nog nooit in Amerika geweest... aanraders anyone? Ik wil graag suggesties horen die niet zo overbekend zijn (Statue Of Liberty, Grand Canyon) maar die je gewoon erg tof vond, misschien zelfs het hoogtepunt - wat zijn je favoriete steden? Of aanraders om iets bijzonders te doen (bijv. een keer een american footie match kijken)

We gaan echt wel wat rond reizen maar slaan sommige staten echt over omdat er geen tijd voor is. De volgende staten gaan we eigenlijk zowiezo bezoeken:

Noord-Oosten: van New York (misschien nog iets Noordelijker) naar het Zuiden, tot Virginia ongeveer - daarna vliegen we naar:

Zuid-Westen: vooral Californie, beetje Nevada en misschien Utah/Arizona

Dus, wie is er allemaal eens in Amerika geweest?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 05 Feb 2009 07:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Ik ben alleen in NY geweest en dat was echt geweldig. Zo veel te doen, zo weinig tijd. Shoppen is erg leuk, eten is geweldig(als je wat geld op zak hebt) en de mensen die daar rond lopen zijn hilarisch. HOe lang blijf je in NY? Als je ongeveer een week blijft dan moet je zo'n ticket kopen voor een tour bus voor 5 dagen ofzo. Je ziet de mooiste plekken van NY en mag uitstappen waar je wilt. En je mag onbeperkt de bus gebruiken.

China Town en Little Italy is ook een aanrader als je lekker wilt eten. Anyway, hier mijn lijstje waar ik ben geweest

-Midtown Comics: Dit is nou een comic store. Ze hebben daar echt van alles, ook manga. Een geweldige collectie van strips.
-Broadway: Veel te doen en misschien ook leuk als je naar een musical wilt gaan. Ik raad je wel aan om naar Ripley's Believe It Or Not! museum te gaan.
-Time Square: Veel winkels, veel te doen. Hardrock cafe daarzo is een aanrader.
-Statue Of Liberty: Ga niet daar naar toe ga gewoon met de boot omheen. Goedkoper en dan hoef je ook niet drie uur lang in een rij te staan. Of ga met de helikopter voor een geweldige ervaring
-Empire State Building: Ga maar in de avond daar naar toe op de top. Geweldig!
-China Town & Litle Italy: Vooral lekker eten en een paar leuke winkeltjes
-Neem de tour bus. Leuk, goede gidsen en je mag overal uitstappen.
-Gamestop en Nintendo world. Toch leuk om te zien en misschien om een game te kopen
-Central Park: Leuk om daar een amateur baseball game te zien met een hotdog in je handen.


Dat was wel een beetje wat ik heb gedaan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
L!nk BerichtGeplaatst: 05 Feb 2009 07:42    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

san fransisco! toffe stad bezoek de bekende plekken zoals fisherman's wharf,neem de tram door de stad en ga naar alcatraz!

verder zijn wij naar wat nationale parken geweest, zoals grand canyon, yosemite, bryce, antilope canyon, zion enzo. las vegas is ook vet voor een paar dagen, je kijkt echt je ogen uit daar.

hoe lang ga je? wij zijn zelf 4 weken geweest en zijn van new york naar san fransisco gevlogen en vandaar via nationale parken naar las vegas gereden. was echt een vol programma, houd er rekening mee dat je behoorlijke afstanden moet afleggen tussen steden/bezienswaardigheden
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Zanar BerichtGeplaatst: 05 Feb 2009 10:50    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Sep 2007
Berichten: 452

Afgelopen zomer ben ik met een vriend en zijn ouders ook door Amerika getript en ben naar New York Manhattan, Orlando en Miami Beach gegaan en heb daar de nodige dingetjes wel gedaan en gezien. Ik had nog wel veel meer willen doen maar daar was niet echt tijd voor. Ik ben in totaal 2,5 week geweest en heb de volgende dingen gezien/gedaan:

New York:

Empire State - Zoals al is gezegd - hier moet je ECHT in de avond naartoe!
Times Square - Ook hier moet je in de avond zijn. Geweldige sfeer met al die lichten en overal vette plaatsen om te eten en te shoppen.
Statue of Liberty - Hier moet gewoon iedereen een keer zijn geweest die naar New York gaat.
Central Park - Gigantisch!
Fifth Avenue - DE beste, maar ook wel een van de duurdere, plaats om te shoppen. Hier moet je echt geweest zijn.
Rockefeller Center - Als je daar ben moet je zeker ff langs de NBC Studios en Nintendo World gaan.
Century 21 - Als er een plaats is waar je ECHT moet shoppen is het hier wel. Deze winkel is te vinden tegenover de WTC Site (Ground Zero). Het is een outlet waar de beste merkkleding wordt verkocht voor vrijwel helemaal niets.
American Museum of Natural History - Ook al hou je niet van musea is dit nog steeds erg vet om te zien. Het is alleen wel TE groot om in een dag te zien, dus ik raad je aan op de kaart alle interessante locaties eerst te bezoeken.

Orlando:

Ik ben hier voornamelijk in 5 dagen naar 5 pretparken gegaan:

Disney World Magic Kingdom - Was vet, maar om eerlijk te zijn is Euro Disney wel een stuk beter.
Sea World - Mijn favourite park waar ik ben geweest. Geweldige shows en attracties. Ben er alleen wel geowned door een dolfijn die mij zeiknat maakte door te springen toen ik hem wou aaien. :<
Busch Gardens - Een combinatie van een dierentuin en een attractiepark met een van de vetste achtbanen op de wereld. Er was er daar een met een 90 graden val. Vetste achtbaan ooit!
Gatorland - Niet echt een pretpark vergeleken met de rest. Je kunt hier meerdere shows met reptielen zien en ben ook nog (tegen extra betaling) met zo'n 24 alligators op de foto geweest op zo'n 2 meter afstand. :O
Universal Studios - ERG vette attracties van allerlei films zoals Terminator, Jaws en Men in Black. Dit park bestaat eigelijk uit twee parken namelijk Universal Studios en Adventure Park. Beide parken hebben wij in een dag bezocht maar zo eind van de dag waren we wel allemaal kapot van de vorige dagen, dus hebben we uiteindelijk niet veel van de rest gezien.

Miami Beach

Gezien de activiteiten hiervoor hebben we hier niet al te veel gedaan behalve door de stad wezen shoppen en chillen op het strand. Ons hotel lag gewoon aan het strand en we gingen zo iedere ochtend ff daar chillen. Het heeft er wel af en toe even geregent maar kwa temperatuur was het zo warm dat we nog gewoon in de zee konden zwemmen terwijl het goot. Dat was echt cool.
Ook zijn we nog naar de Everglades geweest waar je allerlei dieren (aligators, spinnen, slangen ect.) in het wild kan tegenkomen. Opzich vond ik dit helemaal niks, maar hier wou de rest graag naartoe dus ben ik ook maar meegegaan. Als je hier heen gaat moet je echt zwaar chemische anti muggen zooi meenemen anders wordt je helemaal lek geprikt. Die muggen daar zijn zo groot als glazenwassers.

Als je van plan bent om naar Amerika te gaan, kan ik je deze locaties zeker aanraden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Roderick BerichtGeplaatst: 05 Feb 2009 11:38    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Jul 2004
Berichten: 3815

Leuke trip! Volgend jaar lijkt het me leuk om ook zoiets te doen, alleen dan meer in het zuiden: Florida, Alabama, Tenessee, South Carolina enzo.

Dit jaar wordt het California, Arizona en Nevada. Lekker met een dikke SUV ga ik met een maat rondtouren en vanalles doen en bekijken

Volgend jaar voorjaarsvakantie beetje rondtouren in Canada: Calgary en Vancouver als meest belangrijke steden.

@Uchicha: Hoe lang ga je?

Edit: Zorg trouwens dat je je tickets SNEL hebt. Prijzen gaan als een idioot omhoog omdat blijkbaar iedereen doorheeft dat de toerist in Amerika hangen geen drol kost. Een maand geleden heb ik mijn ticket naar Los Angeles voor 450 euro (incl alles) geboekt. Tegenwoordig kosten ze al het dubbele.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 05 Feb 2009 14:25    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

@ Lawliet: Thanks! We blijven denk ik ongeveer een week in NY aan 't eind van de reis, gewoon een beetje rond reizen en veel dingen in NY zelf checken natuurlijk. Omdat NY al zeker is en we daar niks (behalve hotel) gaan reserveren laat ik 't nog een beetje open, maar neem al die ideeen zowiezo over =] Heb je nog John Lennon's "Imagine" Strawberry Fields memorial gezien in Central Park?

@ L!nk: San Francisco wil ik zelf ook graag zien... Alcatraz had ik nog niet aan gedacht.
We gaan zowiezo Nationale parken doen, maar er zijn zo veel... welke vond je 't meest indrukwekkend? Las Vegas gaan we denk ik maar 1 dag doen.

@ Zanar: Thanks voor de NY tips - Flordia gaat 't echter niet worden, zou veel te druk zijn en hoewel Miami heel tof lijkt, lig ik denk ik liever in Californie op 't strand Hoe warm was 't ongeveer in de zomer in Flordia?

@ Roderick: Canada wou ik graag zelf nog heen, we probeerden via Montreal (toch wel de meest interessante stad voor mij, cultureel gezien) naar Amerika te gaan maar dat zou te veel tijd kosten en we willen niet te veel gedoe met douanes.

We hebben nog geen exacte tijdlijn afgesproken (vandaar dit thread) maar het wordt zo'n 5 weken - waarschijnlijk 2 weken rond Californie (strand, natuurparken, LA/Las Vegas/San Francisco - misschien San Diego/San Jose) daarna naar het Noord-Oosten. M'n broer wil zowiezo naar Philly, naast NY moeten we nog even bekijken wat we willen Gaat wel echt druk worden, maar denk dat ik er spijt van ga krijgen als we niet (bijna) elke dag iets gaan doen.


Laatst aangepast door Uchiha_Shadow op 05 Feb 2009 18:10; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Roderick BerichtGeplaatst: 05 Feb 2009 15:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Jul 2004
Berichten: 3815

Als je begint in New York is het volgende wel leuk:

- Landen in New York, daar een weekje vermaken.
- Met de trein richting Philadelphia, daar blijven.
- Met het vliegtuig van Philly richting Los Angeles
- In LA een auto huren, naar San Francisco en Las Vegas rijden via de natuurparken.
- Vanuit LA terugvliegen naar Nederland.

Kwa vliegen is het wel duur omdat je ergens anders landt dan je vertrekt. Of heb je al tickets?

Florida zou ik dan skippen inderdaad, wordt anders wel heel veel en voor een dosis zon, strand en zee ben je in Californie wel zoet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Zanar BerichtGeplaatst: 05 Feb 2009 15:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Sep 2007
Berichten: 452

Uchiha_Shadow schreef:

@ Zanar: Thanks voor de NY tips - Flordia gaat 't echter niet worden, zou veel te druk zijn en hoewel Miami heel tof lijkt, lig ik denk ik liever in Californie op 't strand Hoe warm was 't ongeveer in de zomer in Flordia?


Zo'n 35-39 graden. GELUKKIG was er vollop airco in het hotel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 05 Feb 2009 16:43    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Uchiha_Shadow schreef:
Heb je nog John Lennon's "Imagine" Strawberry Fields memorial gezien in Central Park?


Ja, me moeder had zelfs nog een bloemetje gezet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
L!nk BerichtGeplaatst: 05 Feb 2009 18:08    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

grand canyon natuurlijk ;P en voor de rest heeft elk nationaal wel zn eigen ding.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 05 Feb 2009 19:01    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Eigg is de VS zo groot dat je het niet in 1 reisje kan bezoeken
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group