|
Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 Volgende
|
FloriX |
Geplaatst: 19 Jan 2009 17:59 Onderwerp:
| |

|
en de RROD is allang geen groot probleem meer, nieuwe chipsets hebben het percentage tot 1-5% gebracht  |
|
Terug naar boven |
|
|
dark lars |
Geplaatst: 19 Jan 2009 18:09 Onderwerp:
| |

|
MaartenL schreef: | Niels schreef: | Waarom kopen jullie die rommel in godsnaam als hij toch binnen een jaar of twee kapot gaat? |
Halo 3, Mass Effect, Fable II, Dead or Alive 4, Ninja Gaiden 2, Gears of War, Lost Odyssey, Star Ocean 4, TES: Oblivion, Too Human, Tenchu Z, PGR, Crackdown, ...
Dus m.a.w. omdat 2-3 jaar gamen niets is ten opzichte van je console een 4-tal weken te missen.
Een beetje te vergelijken met 'een mens wordt niet herinnerd vanwege zijn laatste moment maar vanwege alle momenten gedurende zijn leven.'  |
zó waar! plus de service is goed |
|
Terug naar boven |
|
|
Niels |
Geplaatst: 19 Jan 2009 18:53 Onderwerp:
| |

|
Dus jullie kopen een 360 enkel en alleen voor de exclusives? (trouwens: series als fable, gears of War, halo, mass efect, oblivion ... komen ook op PC uit, dus zijn het GEEN exclusives)
Nogmaals waarom?
- De meeste spellen zijn multiplatform en evenwaardig op beide consoles.
- De weinige exclusives die er zijn (spel op pc = GEEN exclusive) hebben allemaal een evenwaardige tegen-exclusive op de PS3, voor elk genre heb je dus keuze genoeg aan goede spellen (op beide consoles)
Dan lijkt het enige verschil me in de hardware te liggen en hier is de PS3 duidelijk beter en betrouwbaarder. 4 weken is niet erg? 0 weken is beter
Goed de prijs kan afschrikken, maar dat is volgens jullie geen probleem...
Begrijp me niet verkeerd, ik wil niemand overtuigen of de 360 kleineren. Ik vroeg me echt af waarom, want ik zie er de voordelen niet van in. Ik wil een betrouwbare console die geen krassen maakt en ik nam aan dat iedereen dat wil.
Bij de Wii kan ik het nog een beetje begrijpen: het is "nieuw" en voor kinderen/oma's maakt het niet uit of er hardcore titels zijn. Dus Nintendo heeft een duidelijk publiek die niks anders nodig hebben. Maar de PS3 en de 360 liggen in hetzelfde vaarwater, dus snap ik niet wat jullie in een 360 zien dat een PS3 niet heeft. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joris |
Geplaatst: 19 Jan 2009 19:33 Onderwerp:
| |

|
Je zegt: Games verschijnen ook op de PC dus zijn niet exclusief. Beetje vreemd statement aangezien ik bijvoorbeeld niet op de PC game, maar op de console. Heb ook geen high-res PC dus die games zou ik niet kunnen spelen zonder Xbox. Daarnaast verschijnen die games toch geruime tijd exclusief op de 360, Fable 2 is nog niet eens bevestigd dat ie naar de PC komt. De PS3 is zeker meer betrouwbaar, maar het aantal toffe exclusives is gewoon nu nog erg laag. |
|
Terug naar boven |
|
|
CengizMan |
Geplaatst: 19 Jan 2009 19:41 Onderwerp:
| |

|
dark lars schreef: | MaartenL schreef: | Niels schreef: | Waarom kopen jullie die rommel in godsnaam als hij toch binnen een jaar of twee kapot gaat? |
Halo 3, Mass Effect, Fable II, Dead or Alive 4, Ninja Gaiden 2, Gears of War, Lost Odyssey, Star Ocean 4, TES: Oblivion, Too Human, Tenchu Z, PGR, Crackdown, ...
Dus m.a.w. omdat 2-3 jaar gamen niets is ten opzichte van je console een 4-tal weken te missen.
Een beetje te vergelijken met 'een mens wordt niet herinnerd vanwege zijn laatste moment maar vanwege alle momenten gedurende zijn leven.'  |
zó waar! plus de service is goed |
Het zou beter zijn als je de service helemaal niet nodig had.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Niels |
Geplaatst: 19 Jan 2009 19:56 Onderwerp:
| |

|
Joris schreef: | Je zegt: Games verschijnen ook op de PC dus zijn niet exclusief. Beetje vreemd statement aangezien ik bijvoorbeeld niet op de PC game, maar op de console. Heb ook geen high-res PC dus die games zou ik niet kunnen spelen zonder Xbox. |
Gewoon omdat jij geen hi-def PC hebt wil dat niet zeggen dat het niet bestaat.... Ik heb Fable: The lost chapters op de PC gespeeld en er bestaat ook een PC-versie van Gears, dus de games zijn niet Xbox360 - exclusive. Feit is dat ik dus zowel games als MGS/LBP en Gears/fable kan spelen. met de combinatie PS3/PC.
Joris schreef: |
Daarnaast verschijnen die games toch geruime tijd exclusief op de 360, Fable 2 is nog niet eens bevestigd dat ie naar de PC komt.
|
dat is helaas waar, maar voor een paar maanden tot 1 jaar (maximum) wachten krijg je dan wel een gepatchte versie (en eventueel met extra content zoals in the lost chapters) Dus je moet afwegen of je wil wachten of niet. Maar voor mij is dat alvast geen probleem.
Joris schreef: | het aantal toffe exclusives is gewoon nu nog erg laag. |
de gustibus et coloribus non est disputandum... Persoonlijk ben ik zot van LBP en zou ik het voor geen geld willen inruilen. |
|
Terug naar boven |
|
|
FloriX |
Geplaatst: 19 Jan 2009 20:11 Onderwerp:
| |

|
omdat je zo vreselijk doordramt, even een mega fanboy post (ik prefereer mijn 360 momenteel nu eenmaal boven mijn Blu-Ray speler ehh....ps3)
Laatst aangepast door FloriX op 19 Jan 2009 20:28; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
FloriX |
Geplaatst: 19 Jan 2009 20:27 Onderwerp:
| |

|
Niels schreef: | Dus jullie kopen een 360 enkel en alleen voor de exclusives? (trouwens: series als fable, gears of War, halo, mass efect, oblivion ... komen ook op PC uit, dus zijn het GEEN exclusives)
Als je de keuze maakt tussen de PS3 en de 360 kijk je naar de CONSOLE exclusives, maar een RELATIEF klein percentage van de gamers hebben een PC die betere prestaties levert dan de 360
Nogmaals waarom?
- De meeste spellen zijn multiplatform en evenwaardig op beide consoles.
- De weinige exclusives die er zijn (spel op pc = GEEN exclusive) hebben allemaal een evenwaardige tegen-exclusive op de PS3, voor elk genre heb je dus keuze genoeg aan goede spellen (op beide consoles)
De meeste multiplatformgames zijn BETER op de 360 omdat dat als hoofdplatform word gebruikt, omdat het makkelijker te programmeren is en PS3 ports nog steeds moeilijk te maken zijn,
De 360 heeft de meeste exclusives van beide consoles, het hele PC=/=exclusive is een goedkoop kutargument simpelweg omdat je kiest tussen een ps3 of 360, dat jij nou net een dikke pc er bij hebt betekend alleen maar dat jij heel veel geluk hebt. Vaak zijn 360 titels veel succesvoller dan de pc variant omdat ze eerder uitkomen waardoor de online functies van bijvoorbeeld Gears of War VEEL meer nut hebben dan op de PC. Whaha, volwaardige tegen-exclusives? Onzin, elke game is anders, en voor iedere gamer is een game weer anders. Als dit argument ergens op sloeg was de 360 nu verleden tijd en verkocht de ps3 miljoenen per maand wereldwijd, gamers kopen nu eenmaal een console voor de GAMES dier er op uitkomen, waarom zou een merk als Playstation dan slechter verkopen?> Iets zegt me dat de 360 het betere spelaanbod heeft, tevens is het aanbod aan games VEEL groter dan de ps3 atm en is er veel meer variatie op de 360 (mijn mening)
Dan lijkt het enige verschil me in de hardware te liggen en hier is de PS3 duidelijk beter en betrouwbaarder. 4 weken is niet erg? 0 weken is beter
Had dit een jaar eerder gezegd, dan klopte het, door de nieuwe chips die ze in de 360 zetten word ie minder warm en zijn RROD klachten MASSAAL gedaald.
Artikeltje over KASSA en het PS# laserprobleem gezien, oot van de YLOD gehoord? (yellow light of death)
Goed de prijs kan afschrikken, maar dat is volgens jullie geen probleem...
Waarom verkoopt dat ding dan zo matig?
Begrijp me niet verkeerd, ik wil niemand overtuigen of de 360 kleineren. Ik vroeg me echt af waarom, want ik zie er de voordelen niet van in. Ik wil een betrouwbare console die geen krassen maakt en ik nam aan dat iedereen dat wil.
Je moet niet zo snel paniekeren jij, het krasprobleem was alleen zo bij de launchconsoles door het ontbreken van stootkussentjes, en aangezien je vreselijk doordramt probeer je wel degelijk de 360 te kleineren.
Bij de Wii kan ik het nog een beetje begrijpen: het is "nieuw" en voor kinderen/oma's maakt het niet uit of er hardcore titels zijn. Dus Nintendo heeft een duidelijk publiek die niks anders nodig hebben. Maar de PS3 en de 360 liggen in hetzelfde vaarwater, dus snap ik niet wat jullie in een 360 zien dat een PS3 niet heeft.
Meer console exclusives
een goedkope fantastische online service
een grotere fanbase
veel meer games
veel meer GOEDKOPE games (winkels en 2ehands)
goedkoper
op GAMERS gericht ipv multimediagebruikers
de mogelijkheid KEUZES te maken wat je allemaal wilt hebben, ipv allerlei nutteloze features door te drammen (Wifi, Blu-Ray, card readers, etc...) waardoor de console duurder word....
|
need more? |
|
Terug naar boven |
|
|
Niels |
Geplaatst: 19 Jan 2009 21:11 Onderwerp:
| |

|
1) Waarom zou een game op de PC niet meetellen? het is trouwens een algemeen feit dat de "meest hardcore" gamers (niet dat ik mezelf daar toe reken) een PC boven een console verkiezen.
Volgens die logica is een game die op de PC uitkomt dus ook beschikbaar op een ander platform (als je het geen console wilt noemen)
2) Dat de XBox360 variant beter zou zijn? Misschien in het begin maar nu niet meer: meer en meer ontwikkelaars hebben de PS3 onder de knie en beide versies zijn evenwaardig. Trouwens speel jij altijd een game op beide consoles misschien?
3) een groter aanbod? Wel als je de eerste 2 levensjaren meetelt, niet als je enkel naar 2008 kijkt. Dan zijn er ongeveer evenveel games voor beide platformen uitgekomen (downloadable games niet meegeteld)
4) En hoeveel mensen hebben reeds zo'n "nieuwe" console? De meeste zitten nog met hun onbetrouwbaar model opgescheept. En dan nog: ik zou een fabrikant niet meer vertrouwen met zo'n verleden.
5) Nee, nog nooit van een YLOD gehoord... Waarschijnlijk omdat het zo zeldzaam is.
6) tja de prijs... Je moet wat voor je hobby over hebben en kwaliteit is nu eenmaal duur....
7)
Meer console exclusives -> niet waar zie hierboven
een goedkope fantastische online service -> grappig aangezien PSN GRATIS is en je ook dezelfde features hebt.
een grotere fanbase -> en de wii heeft een nog grotere en de DS een NOG grotere... Je punt is?
veel meer games -> niet als je enkel naar moderne games kijkt
veel meer GOEDKOPE games (winkels en 2ehands) -> er zijn ook 2e hands PS3-games hoor. Maar denk trouwens eens na over wat je net zegt: "er zijn meer 360-bezitters die hun game verkopen dan hem houden in vergelijking met de PS3"...MMMMMM Waarom toch ?
goedkoper -> enkel als je geen LIVE abonnement neemt en geen WiFi nodig hebt ... enzovoort enzoverder.
op GAMERS gericht ipv multimediagebruikers -> Dus de PS3 kan meer dan gamen alleen? Hoe is dit een nadeel? Ik vind het geweldig dat je al je video's/muziek op je TV kan afspelen en doe dit wekelijks.
de mogelijkheid KEUZES te maken wat je allemaal wilt hebben, ipv allerlei nutteloze features door te drammen (Wifi, Blu-Ray, card readers, etc...) -> jaja: WiFi is een nutteloze feature... Gelukkig kan MS dit voor 90€ oplossen Nee serieus: dit soort dingen zijn toch niet meer weg te denken? WiFi gebruik je toch voor bijna ieder spel en ook films kunnen afspelen is een enorm voordeel.
PS: nogmaals ik heb alle respect voor jullie keuze... ik vroeg mij gewoon af wat jullie nu in een 360 zien en leg uit waarom ik vind dat de PS3 een betere keuze is.
En FloriX: ik leg gewoon uit waarom jouw "tegenvoorbeeld" mij niet weet te overtuigen. Als je mij met FEITEN kan aantonen waarom een 360 beter zou zijn dan neem ik alles terug en koop ik ook zo'n witte doos. |
|
Terug naar boven |
|
|
FloriX |
Geplaatst: 19 Jan 2009 21:53 Onderwerp:
| |

|
Niels schreef: | 1) Waarom zou een game op de PC niet meetellen? het is trouwens een algemeen feit dat de "meest hardcore" gamers (niet dat ik mezelf daar toe reken) een PC boven een console verkiezen.
Volgens die logica is een game die op de PC uitkomt dus ook beschikbaar op een ander platform (als je het geen console wilt noemen)
PC games verkopen jaar na jaar slechter en gameconsoles verkopen alleen maar beter. Hardcore gaming zegt iets over de games die je speelt, niet de platforms waarop. Accepteer gewoon het feit dat een console exclusive dus gewoon een exclusive is, anders moet je meteen stoppen en lekker bij PC gaming blijven.
2) Dat de XBox360 variant beter zou zijn? Misschien in het begin maar nu niet meer: meer en meer ontwikkelaars hebben de PS3 onder de knie en beide versies zijn evenwaardig. Trouwens speel jij altijd een game op beide consoles misschien?
Nee ik koop mijn multiplatformgames meestal op de 360 of speel ze op pc. Waarom een PS3 kopen als multiplatformgames gelijk zijn? Dan koop je toch de GOEDKOOPSTE console? Of ligt het aan mij?
3) een groter aanbod? Wel als je de eerste 2 levensjaren meetelt, niet als je enkel naar 2008 kijkt. Dan zijn er ongeveer evenveel games voor beide platformen uitgekomen (downloadable games niet meegeteld)
En wat maakt dat uit? Je baseert jouw consolekeuze op alle games die er op dat platform verschenen zijn, niet alleen van het jaar waarin jij jouw console koopt.
4) En hoeveel mensen hebben reeds zo'n "nieuwe" console? De meeste zitten nog met hun onbetrouwbaar model opgescheept. En dan nog: ik zou een fabrikant niet meer vertrouwen met zo'n verleden.
Deze fabrikant heeft ook het verleden van een fantastische klantenservice en het vrijmaken van een mijlard aan reparatiekosten, dus blijkbaar zijn ze wel betrouwbaar. En wat boeit het sinds wanneer een probleem is opgelost? Punt is dat je nu veilig een 360 kan kopen.
5) Nee, nog nooit van een YLOD gehoord... Waarschijnlijk omdat het zo zeldzaam is.
Moet je is op een aantal fora's kijken, talloze topics over falende PS3's en falende lasers.
6) tja de prijs... Je moet wat voor je hobby over hebben en kwaliteit is nu eenmaal duur....
Tja, je kan ook minder voor je hobby over hebben en toch net zo veel plezier beleven. De 360 is al ruime tijd een goed werkende console met net zoveel kwaliteit als de ps3, op alle nutteloze features na (waardoor die zo lekker goedkoop is)
7)
Meer console exclusives -> niet waar zie hierboven
Wel waar, een PC is geen console, en zoek anders het woord CONSOLE op op google
een goedkope fantastische online service -> grappig aangezien PSN GRATIS is en je ook dezelfde features hebt.
Waarom zijn PS3 eigenaren het er bijna unaniem over eens dat Xbox Live de betere service is dan? Voor zover ik het weet heeft microsoft een tikkeltje meer ervaring qua software en als ik zie wat ik allemaal kan op mijn 360, dus met twee of drie knopjes vrienden zien, chats starten, berichten versturen, zien wat anderen doen, party's starten, game invites versturen etc... dan gaat dat op de 360 een stuk beter hoor. Polls op gamefaqs.com bewijzen mijn punt.
een grotere fanbase -> en de wii heeft een nog grotere en de DS een NOG grotere... Je punt is?
Dat er veel meer mensen online zijn en dat er veel meer toekomst in de console zit
veel meer games -> niet als je enkel naar moderne games kijkt
Dit is een heel zielig argument, dus moderne games zijn automatisch beter? Dit is wel heel laag...
veel meer GOEDKOPE games (winkels en 2ehands) -> er zijn ook 2e hands PS3-games hoor. Maar denk trouwens eens na over wat je net zegt: "er zijn meer 360-bezitters die hun game verkopen dan hem houden in vergelijking met de PS3"...MMMMMM Waarom toch ?
Omdat de 360 langer uit is en games ondertussen goedkoper zijn geworden. Ik WEET dat ps3 games duurder zijn omdat ik veel games van ebay afhaal, rara waarom ik pas 1 goedkope ps3 game heb kunnen vinden en al 10 goedkope 360 games 360 bezitters verkopen meer omdat er een groter spelaanbod is
goedkoper -> enkel als je geen LIVE abonnement neemt en geen WiFi nodig hebt ... enzovoort enzoverder.
Idd en 90% van de gamers hebben geen Wifi nodig. En Live kost als je het op internet koopt nog geen 3 euro per maand, dus dat is echt bijna niets.
op GAMERS gericht ipv multimediagebruikers -> Dus de PS3 kan meer dan gamen alleen? Hoe is dit een nadeel? Ik vind het geweldig dat je al je video's/muziek op je TV kan afspelen en doe dit wekelijks.
Gefeliciteerd, daar heb je dus 400+ euro voor betaald Leuk die feature zeg
de mogelijkheid KEUZES te maken wat je allemaal wilt hebben, ipv allerlei nutteloze features door te drammen (Wifi, Blu-Ray, card readers, etc...) -> jaja: WiFi is een nutteloze feature... Gelukkig kan MS dit voor 90€ oplossen Nee serieus: dit soort dingen zijn toch niet meer weg te denken? WiFi gebruik je toch voor bijna ieder spel en ook films kunnen afspelen is een enorm voordeel.
Wifi is DRAADLOOS internet, een extreem ruime meerderheid van alle console eigenaren gebruikt een kabel, NUTTELOOS, Blu-Ray is nuttig als je een Full HD tv hebt, dat heeft een extreem klein percentage van de gamers, NUTTELOOS, een 360 speelt ook films af, alleen geen nieuw dvd formaat dat bijna niemand wil hebben
PS: nogmaals ik heb alle respect voor jullie keuze... ik vroeg mij gewoon af wat jullie nu in een 360 zien en leg uit waarom ik vind dat de PS3 een betere keuze is.
En FloriX: ik leg gewoon uit waarom jouw "tegenvoorbeeld" mij niet weet te overtuigen. Als je mij met FEITEN kan aantonen waarom een 360 beter zou zijn dan neem ik alles terug en koop ik ook zo'n witte doos. |
Er zijn geen feiten om aan te tonen wat beter is. Dat hangt af van smaak. Van mij part koop je een Wii het boeit me niets. Ik ben gewoon van mening dat mensen niet zo slap moeten lullen met praatjes over het nut van Blu-Ray, Wifi, Cardreaders, PC ports etc...
De ps3 is niets voor niets in een slechte positie, als Sony dat ding zonder Wifi en Blu-Ray speler had uitgebracht, had Sony nu de leiding, had Sony nu de meeste exclusives, en HOORDE JE NIEMAND KLAGEN.
Momenteel is het een feit dat als je moet kiezen tussen een 360 en ps3, de 360 de meeste (exclusieve) games heeft (LET OP PS3 <--> 360, laat de pc in godsnaam hier buiten) de 360 (in tijden van economische crisis) het goedkoopst is, en de 360 de betere online service heeft.
Heb ik spijt van de aankoop van mijn PS3? Nee, maar ik schaam me wel voor dat ding, omdat ik het alleen nog maar voor Blu-Ray films gebruik, omdat ik toevallig een fullHD heb gekocht. Ik had veel liever gezien dat dat ding lekker goedkoop zonder BR was gereleased en nu in een toppositie stond. |
|
Terug naar boven |
|
|
Niels |
Geplaatst: 19 Jan 2009 22:47 Onderwerp:
| |

|
@ FloriX: mijn post stond net boven die van jou en ik had alles nog wel mooi genummerd... Dus hoefde je niet alles te kopiëren om dan nog eens dubbel zoveel te schrijven. Hou het aub kort en simpel, das ook voor andere mensen gemakkelijk.
1) ja goed als een PC in jouw wereldje niet meetelt dan heb je gelijk wat bepaalde exclusives betreft... Maar een feit is dat PC's nu eenmaal bestaan en ik er Gears en Fable op kan spelen. Dus ja: dat zijn geweldige spelen, maar nee: je hebt er geen 360 voor nodig.
2) Nu geef je toe dat de PS3-variant even goed is terwijl je 2 post geleden nog volop beweerde van niet????? Als ze gelijk zijn dan mag je het ook niet als een excuus aanhalen om een 360 te kiezen.
3) Ik ga nu echt geen games meer kopen van 2 jaar geleden... Je moet kijken naar welke recente games er te vinden zijn en wat er in de directe toekomst uit gaat komen. Killzone2 bijvoorbeeld of Infamous.
4) MMMMMM Misschien.... maar sinds wanneer is: "de console crasht niet meer" een pluspunt ipv een basisbehoefte? De PS3 heeft nooit (massaal) gecrasht.
5) wederom nog nooit van een YLOD gehoord... heeft iemand op gamed dit ooit zelf meegemaakt??
6) 400€ is echt "goedkoop" voor wat je ervoor terugkrijgt. En tegenwoordig krijg je er zelfs al een spel van 60€ bij, dus is het eigenlijk maar 340€.
7) wederom een PC kan net zo goed spellen afspelen als een console, dus ik zie het verband niet.
8 ) Vroeger had je gelijk... Maar sinds de laatste update? Op PSN vind je alles wat je wilt en het is gratis.
9) "dus moderne games zijn automatisch beter?" Als jij nu een game koopt wat wordt het dan een oude of een nieuwe? Oudere games zijn nu eenmaal verouderd en kan je niet meer als argument aanbrengen waarom een console NU beter zou zijn.
10) tja, als je per se kickt op "oude" games...
11) "90% van de gamers hebben geen Wifi nodig" Ik zei FEITEN, niet willekeurige cijfers die je uit je duim zuigt. Trouwens dat 90% niet op internet zou zitten lijkt mij belachelijk.
12) "400+ euro voor betaald Leuk die feature zeg " 340€ (zie hierboven) voor een console + BLU-Ray speler + internet? HEEL LEUK zelf
13) goed de 360 heeft meer keuze... Maar als je dan toch het hele pakket wilt (incl. Blu-Ray) dan kom je serieus duurder uit. Dus in feite geven ze je een derde maar vragen de helft... goedkoper?
14) "als Sony dat ding zonder Wifi en Blu-Ray speler had uitgebracht, had Sony nu de leiding"
...
Als een PS3 geen Blu-Ray heeft dan kan het ook geen spellen spelen!! Blu-Ray is een formaat om media beter op te slaan!! Films zijn daar maar een klein onderdeel van. Het is dankzij Blu-Ray dat games als MGS4 mogelijk waren. Het HD-DVD formaat dat de 360 gebruikt kan veel minder aan en zal mettertijd echt gaan tekort schieten. |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 19 Jan 2009 23:31 Onderwerp:
| |

|
Gezer schreef: | Zolang mensen als Florix blijven bitchen dat de PS3 slecht is, zal het ook zo blijven. Voor wie schaam je je dat je een PS3 hebt? Ouders? Vrienden? Als je je zo slecht voelt verkoop dat ding, zijn we van je gezaag af. De PS3 is zelfs eigenlijk goedkoop voor 400 euro, wat je er allemaal voor terugkrijgt sjongejonge... Online? Its free so why complain! Games? 2008 was een ijzersterk jaar, als je zaagt dat er nog steeds geen game voor jou tussen zit ben je een blinde fanboy.
"het krasprobleem was alleen zo bij de launchconsoles door het ontbreken van stootkussentjes, en aangezien je vreselijk doordramt probeer je wel degelijk de 360 te kleineren. "
Vertel mij dan waarom mijn 360 van MEI 2008 krasjes maakte op mijn assassins creed disc? Meer exclusieve games? => 1 jaar langer op de markt, pc ports.
"een goedkope fantastische online service
een grotere fanbase
veel meer games
goedkoper
op GAMERS gericht ipv multimediagebruikers "
de mogelijkheid KEUZES te maken wat je allemaal wilt hebben, ipv allerlei nutteloze features door te drammen (Wifi, Blu-Ray, card readers, etc...)
LMAO |
Leuke indeling van je woorden en de lijntjes waarmee je die opvult. Ik heb dit topic niet echt gevolgd omdat ik ergens gelezen heb dat het toch niet werkt op de lange termijn, maar als ik die laatste reactie zie... Niet alleen jij hoor, maar ga aub ergens anders de fanboy uithangen
Dit topic is bedoelt voor wanhopige Xbox 360 eigenaars die nog net 2 dagen extra gameplay uit hun net-uit-garantie console te persen. Een beetje respect graag. |
|
Terug naar boven |
|
|
FloriX |
Geplaatst: 20 Jan 2009 07:49 Onderwerp:
| |

|
1.
Waarom blijven we in een PS3/360 discussie zeiken over het pc wereldje? Wel op 360, niet op PS3 = CONSOLE EXCLUSIVE, en als je dan moet kiezen tussen een 360 en een PS3 dan kiest MEN voor een 360, omdat (en hier lees je blijkbaar steeds overheen) een HEEL laag percentage gamers een high end PC heeft, dus niks MIJN pc wereldje, dit GELD VOOR DE GEMIDDELDE GAMER dus negeer het niet steeds, en waarom zou je gears of war voor de PC kopen als daar niemand online speelt?
2.
Nee ik geef toe dat tegenwoordig de PS3 meer als hoofdplatform gebruikt wordt, dat neemt niet weg dat heel veel 360 versies beter zijn dan de ps3 versie van diezelfde game, en mijn argument staat nog steeds, met al die multiplatformgames, waarom niet de goedkoopste console kopen?
3.
Als de 360 een lijst toppers heeft uit 2005-2008, en wil een console kopen en kijkt alleen naar eind 2008, dan ben je dom ja......
4.
Wederom, waarom negeer je het KASSA bericht?
5.
Wederom, genoeg mensen hebben het wel meegemaakt, anders kijk je is op google...
6.
Jah en voor 150 euro koop jij een 360 met net zulke leuke spellen, je hebt blu-ray gewoon niet nodig.....geef dat in godsnaam gewoon toe....
En wat een domme redenering, ik kocht een auto van 12.000 euro maar kreeg gratis banden airco leren bekleding en automatische ramen, dus het was eigenlijk maar 8000 euro
7. Dit gaat om PS3 vs 360, als je dat niet kan accepteren, STOP DE DISCUSSIE DAN, of blijk lekker bij pc, lees niet steeds over stukjes die ik typ heen, EEN ZEER HOOG PERCENTAGE GAMERS HEEFT GEEN TOPPC, DIE KOPEN DUS ALLEMAAL EEN 360 OMDAT ZE DIE GAMES NIET OP PC KUNNEN SPELEN
8.
En toch weet ik op de 360 meer te vinden, en ik heb beide consoles dus ik kan het weten.....
9.
Als een game in 2007 of begin 2008 allemaal negens of tienen als reviews krijgt, dan is dat een jaar later nog steeds een topgame, wil je dus zeggen dat games op de NES/SNES/PS1/N64/PS2 etc... allemaal kut zijn.....of ben je gewoon een graphics hoe?
10.
Jij ben zielig als je games uit 2008 oud noemt....
11. Zoek is op wat Wifi betekent, 90% gebruikt dus een KABELTJE, en ja dat gok ik maar met logisch beredeneren kan je dat ook wel bedenken, omdat Wifi een feature os die amper benut word, daar zijn zat onderzoeken en polls over geweest
12.
200 euro voor een console zonder blu ray speler die nergens voor nodig is + 3 of 4 euro per maand voor internet, ook heel leuk
13.
Sinds wanneer is er Blu-Ray voor de 360? De PS3 faalt door dat "hele pakket" dus ik kan er alleen maar om lachen....
Wat een dom argument weer, ik ga hier niet eens verder op in....
14.
Nu faal je nog harder. DE 360 gebruikt Dual Layer DVD's, geen HDDVD's. HDDVD was een formaat van oa toshiba dat als AD ON te koop was voor de 360, het is nu van de markt gehaald. Als FF13 naar de 360 kan komen, dan kan de ps3 zonder blu-ray. Dan waren de games wellicht wat meer gecompressed of net als bij de 360 op meerdere dvd's. maar de console was ten minste een success.
@Gezer
Dus nu is de PS3 slecht? Nee dat zeg ik niet, ik zeg dat qua verhouding, de 360 BETER is, ik word geirriteerd door niels zijn achterlijke argumenten en opmerkingen. Ok ik schaam me niet dat ik een ps3 hebt, ik schaam me alleen er voor dat Sony het deze generatie ZO hard verneukt.
Ik heb momenteel MGS4, Heavenly Sword, Skate, Ratchet and Clank, GT5 Prologue en Uncharted, voor de rest NIETS dat mij boeit so far qua exclusives.
En als die kras van jou geen perfecte ronde dikke kras is, is het een gebruiksspoor, beter met je games omgaan
Wat een onzin trouwens dat de ps3 slecht is omdat mensen hem slecht vinden XD
BerichtGeplaatst: 19 Jan 2009 22:54 Onderwerp:
Zolang mensen als Florix blijven bitchen dat de PS3 slecht is, zal het ook zo blijven. Voor wie schaam je je dat je een PS3 hebt? Ouders? Vrienden? Als je je zo slecht voelt verkoop dat ding, zijn we van je gezaag af. De PS3 is zelfs eigenlijk goedkoop voor 400 euro, wat je er allemaal voor terugkrijgt sjongejonge... Online? Its free so why complain! Games? 2008 was een ijzersterk jaar, als je zaagt dat er nog steeds geen game voor jou tussen zit ben je een blinde fanboy.
"het krasprobleem was alleen zo bij de launchconsoles door het ontbreken van stootkussentjes, en aangezien je vreselijk doordramt probeer je wel degelijk de 360 te kleineren. "
Vertel mij dan waarom mijn 360 van MEI 2008 krasjes maakte op mijn assassins creed disc? Meer exclusieve games? => 1 jaar langer op de markt, pc ports.
een goedkope fantastische online service
een grotere fanbase
veel meer games
goedkoper
op GAMERS gericht ipv multimediagebruikers "
de mogelijkheid KEUZES te maken wat je allemaal wilt hebben, ipv allerlei nutteloze features door te drammen (Wifi, Blu-Ray, card readers, etc...)
niks LMAO, allemaal FEITEN |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 20 Jan 2009 10:42 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
-Goedkope fantastische online service
Mijn ervaringen: Trage downloads, franse teksten, als ik 2 maanden niet online speel = geld weggegooid en als ik dan eens online wil moet ik weer gaan betalen. Demo willen = een week wachten of nu betalen.
-Grotere fanbase
Mijn ervaringen: De gemiddelde Halo 3 match: "OMFG U suck pieces of shit, who's your daddy!" - "We'll fuck them up" - "I am your father!" - "Did you see me kill that fucker ooooh shit!". Zo ging het idem bij Gears of War, ja, dat is een community waar ik moeite wil in steken...
-Veel meer games
Xbox 360 heeft zeker meer games, helaas zijn daarvan ook aardig wat generische shooters die het niveau van XBLArcade games niet halen. Trouwens, als het leidend genre van X360 je niet aanstaat, wat heb je dan aan het aanbod?
-Goedkopere games
X360 games hier zijn €60-69, PS3 games €50-59.
-Op gamers gericht i.p.v. multimediagebruikers
X360 Media Center setup is een veelgebruikte functie bij mij, nog meer dan w/ever multimediafunctie de PS3 ook mag hebben (zo super-multimedia gericht is ie trouwens niet eens).
-Mogelijkheid keuzes te maken
Bij X360 koop je de console en randapparatuur. Bij de PS3 is het een totaalpakket en daar is niets mis mee. Waarom zou ik in godsnaam €80 moeten betalen voor Wireless net-adapter of play&charge kit? Als de features in jou ogen nutteloos waren, zat jij trouwens verkeerd met je aankoop want card readers vind ik nochthans wreed handig?
Qua stabiliteit/betrouwbaarheid is er weinig discussie, de 360 faalt opzienbarend meer op hardwarevlak. Een PS3 is echter niet onsterfelijk en als het dan toch voorkomt, doet Sony vaak zoveel mogelijk om het van zich af te schuiven of je krijgt 'een' gerepareerde PS3 van een ander binnen. Iets waar MS toch een aantal streepjes op voorheeft: klantenservice.
Oftewel, beide consoles zijn slechts verschillend in onbenullige zaken die voor de één handig zijn maar voor een ander totaal overbodig. Daarom maakt het de console niet minderwaardig. Jij mag ook betere ervaringen hebben gehad met Xbox Live maar ik houd het voor gezien, elke game brengt me bij irritante 12-jarige Gangstahs die nog geen uitdaging kan vormen al speelde ik met mijn bilspleten. Een schril contrast met de PS3 waar de community heel wat volwassener overkomt en waar men tenminste het concept van teamwork toch kan begrijpen.
Allemaal feiten? Allemaal persoonlijke voorkeur bedoel je (buiten de defecte consoles dan). Ik zou liever meer betalen en het goed hebben dan rot irriteren en er goedkoop vanaf te zijn gekomen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Niels |
Geplaatst: 20 Jan 2009 10:49 Onderwerp:
| |

|
@FloriX: ik ben blij dat je mijn raad van met cijfertjes werken hebt opgevolgd, dat maakt alles wat eenvoudiger, niet?
1) goed, sommige games zijn "console-exclusive".... Maar de meeste komen op PC uit. (tip: je hebt echt geen super-PC nodig hoor, de meeste vragen niet zo heel veel RAM/video/audio... en desnoods speel je op een lagere setting)
Ik heb nu eenmaal een zo goed als nieuwe PC, dus ik kan wel al die "exclusives" spelen. Een PS3 erbij is helemaal de top. Dan kan ik alles spelen (behalve Wii-games, maar ik ben nu niet voor mini-games )
Dus hou aub op met te doen of het niet bestaat! PC's bestaan, je kan er games op spelen en ze hebben nu eenmaal een groot deel van de 360-exclusives.
2) / (hier zijn we het over eens: beide versies zijn evenwaardig)
3) Ben je daar weer met je oude games? Een game uit 2005 is op alle vlakken verouderd. Wie NU een spel mag kiezen en GTA4 aan zich laat voorbijgaan om "Call of Duty 2" of een ander spel uit 2005 te kiezen heeft zich serieus mispakt.
4 &5 ) even serieus gegoogled en blijkbaar is er zoiets als een YLOD, dat bij een heel beperkt percentage voorkomt. Maar die "falingskans" is nu eenmaal normaal voor elk type hardware en kan je echt niet vergelijken met hoe groot de RROD was.
Er zijn ook Wiis die falen en een maand geleden was onze Nespresso ook kapot, dat gebeurt nu eenmaal en heeft niks te maken met "slechte hardware" Pas als het op grote schaal gebeurt heb je een probleem.
6) is dat een domme redenenering? Voor 400€ heb je een console, een game + GRATIS netwerk + andere features (die ik constant gebruik, dus niet zo nutteloos)
Voor 150€ heb je een console, GEEN game, GEEN netwerk, Geen HD,... Als je die er toch bij wilt (wat ik alleszins zou nodig hebben) dan kom je veel duurder uit.
7) dit is eigenlijk hetzelfde als 1
8 ) Hier weet ik niet echt voor wat je meer vind aangezien ik niet beide consoles heb. Maar ik weet wel dat je ook voor de PS3 genoeg goedkope games vindt. Zoals de nieuwe platinum-reeks waar je alle topgames aan de helft van de prijs vindt. Keuze genoeg lijkt me.
9) idd een game die een 9 of een 10 haalde is een jaar (zelfs 2 jaar) later nog steeds goed... Maar hoeveel games zijn er zo? Volgens Gamerankings zijn er maar 11 games tussen heel 2005 - 2007 Die gemiddeld meer als een 9 haalden. Dus zo'n uitbreiding is dat niet.
10) ik bedoelde games uit 2005- 2007
11) excuseer ik was even verward. Maar toch is WiFi een superhandige feature die er eigenlijk standaard in zou moeten zitten. Ik denk niet dat de prijs er erg door beďnvloed wordt.
12) je zei net dat je zelf naar Blu-Rays keek op je PS3 en nu is het opeens niet meer "nodig"??? trouwens als je 4 jaar met je console omgaat (en hopelijk wordt het een pak meer) dan betaal je een extra 192€ Dus kost een 360 ongeveer evenveel, maar krijg je een heleboel extra's niet.
13) ik bedoel niet Blu-ray voor de 360 (want dat bestaat idd niet) ik bedoel een APARTE Blu-rayspeler, want je hebt geen andere mogelijkheid om naar BR-films te kijken. Trouwens Blu-Ray is ook een leuk argument om je ouders te overtuigen een deel mee te betalen (anders moeten ze toch extra geven aan een aparte speler)
gouden tip: ikzelf heb zo mijn ouders kunnen overtuigen mee te betalen. Zeker het proberen waard
En misschien kan je nu nog zonder, maar binnen een jaar of twee moet je toch overstappen hoor. "You can't stop progress."
14) dat was dan mijn fout: de 360 gebruikt dual-layer DVD ipv HD-DVD... Maar is dat nu eerder zagen over een puntje op de i? Feit is dat BR beter is dan DVD (en er bestaan ook dual-layer BluRays hoor)
En zijn er nu al games op meerdere DVD's??? NU AL?? De beste (en zwaardere) games van deze generatie moeten nog komen! Wat is de volgende stap GTA5 op 10 DVD'tjes????
en JasperCLA schreef: | Dit topic is bedoelt voor wanhopige Xbox 360 eigenaars die nog net 2 dagen extra gameplay uit hun net-uit-garantie console te persen. |
het is inderdaad net dit dat mij de kwaliteit van die doos in vraag doet stellen... Het feit dat het zo vaak gebeurt dat er heuse topics over zijn. terwijl ik nog steeds geen reden zie waarom de PS3 een slechtere keus zou zijn. Hij is alleszins betrouwbaarder, je kan er meer op doen en voor de games moet je het niet laten.
PS over "betere games" gesproken: volgens flink wat sites inclusief Gametrailers.com (die op gamed toch vaak als bron wordt aangeroepen) had de PS3 dit jaar de beste line-up van games. dus zeggen dat je op de 360 beter af bent is toch niet (meer) waar. |
|
Terug naar boven |
|
|
FloriX |
Geplaatst: 20 Jan 2009 11:41 Onderwerp:
| |

|
Weet je, laten we de discussie maar gewoon stoppen want we komen er toch niet uit. Niels, jij hebt blijkbaar je mening allang klaar, dus waarom je nou vraagt waarom mensen een 360 kopen dat snap ik niet.
Je negeert constant allerlei argumenten die ik geef en loopt constant op bepaalde punten door te drammen.
Het is een puur onveranderbaar FEIT dat er heel weinig mensen zijn met een PC die beter presteert dan de 360 (qua games). Loop dus niet door te drammen dat PC's bestaan, dat weet ik ook wel, en accepteer het feit dat mensen een 360 kopen vanwege de console exclusives. PC ports van 360 games verkopen over het algemeen zeer slecht, komen veel later uit en hebben dus weinig invloed op de 360 verkopen.
Loop ook niet door te drammen dat games verouderen. Topgames, BLIJVEN topgames. Als wij een jaar of twee verder zijn zal jij nog steeds zeggen dat Uncharted, MGS4, Resistance 2, Ratchet and Clank en Heavenly Sword topgames zijn, en dat doe ik dus NU met de 360.
Negeer ook niet het andere argument dat ik gaf:
Vele oude games, op consoles als de NES, SNES, PS1, PS2, N64, Dreamcast en meer zijn nog steeds topgames. Je kan nog steeds een SNES kopen en er jaren plezier van hebben. Leeftijd zegt niets over de kwaliteit van een spel. Als de gameplay goed is, kan je er jaren later nog steeds heerlijk van genieten, dus als ik nu een game als Crackdown, Dead Rising, Halo 3, Dead Or Alive 4, Forza 2 of welke oude game dan ook speel, dan kan ik nog steeds zeggen dat dat games zijn waar je een console voor koopt.
Iedereen heeft gewoon andere behoeften qua functies v/e console en daar laat ik het bij.
Feit is gewoon dat de PS2 meer dan 120 miljoen consoles heeft verkocht. Dat Sony na bijna 2 jaar nog onder de 20 miljoen consoles zit, terwijl de 360 op 2 continenten een stuk beter verkoopt is schandalig.
Microsoft had met de eerste Xbox geen gigantisch succes. Ze zijn tot ongeveer 24 miljoen consoles gekomen en werden volledig ingemaakt door Sony.
Dat Microsoft nu, in 2009, bijna 30 miljoen 360's heeft verkocht, in Amerika en Europa meer dan de PS3 verkoopt, aardig verkoopt in Japan (beter dan de Xbox 1), allerlei exclusives van Sony heeft gejat en ook nog eens dat ding voor een zeer lage prijs verkoopt, dat is knap.
Er zijn niets voor niets talloze dramaverhalen over Sony. Zoals het feit dat de volledige winst van de PS2 weg is, en dat de toekomst van de playstation niet vast staat.
Ja ik geef toe dat Blu-Ray een fantastische filmervaring bied, maar ze hadden het er gewoon moeten uit laten. Dan hadden ze de PS3 eerder aan de man kunnen brengen en waren er gewoon dezelfde games op uitgekomen. Dan konden ze nu goed met Microsoft kunnen concurreren tegen dezelfde lage prijs, en hoorde je nu iedereen juigen over de PS3.
Maar vraag alsjeblieft niet naar de mening van een ander als je die niet kan accepteren, dan loopt het uit op discussies zoals deze.
Schaam ik mij voor mijn PS3? Nee, maar ik schaam me wel voor Sony die het in een relatief korte periode gigantisch heeft verneukt. |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 20 Jan 2009 17:04 Onderwerp:
| |

|
Citaat: | Ik heb dit topic niet echt gevolgd omdat ik ergens gelezen heb dat het toch niet werkt op de lange termijn, maar als ik die laatste reactie zie... Niet alleen jij hoor, maar ga aub ergens anders de fanboy uithangen
Dit topic is bedoelt voor wanhopige Xbox 360 eigenaars die nog net 2 dagen extra gameplay uit hun net-uit-garantie console te persen. Een beetje respect graag. |
|
|
Terug naar boven |
|
|
Niels |
Geplaatst: 20 Jan 2009 19:42 Onderwerp:
| |

|
Och.... ik geef het op. Als jij een groot lawaaierig ding dat iedere 4 maanden kapot gaat leuk vind, dan doe jij maar. maar ik zeg "nee dank je".
Over een jaar of 3 zullen we zien wie van beide uiteindelijk de beste console is gebleken. Dus deze discussie zal zichzelf wel uitwijzen.
Mijn geld zet ik alvast in op de PS3. 2008 was al een goed jaar, 2009 word beter en in 2010 gaat iedereen niks anders willen behalve Wii-mensen die blijkbaar zot zijn van mini-games . ) |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 20 Jan 2009 20:04 Onderwerp:
| |

|
Ik snap niet waar jij je druk om maakt. Als je die PS3 zo uber vindt, waarom zit je dan hier de Xbox 360 uit te maken? Ga dan spelen en respecteer die mensen met hun op sterven liggende console... |
|
Terug naar boven |
|
|
Zanar |
Geplaatst: 21 Jan 2009 10:02 Onderwerp:
| |

|
Grappig, de topic titel zegt toch echt 'Xbox 360 Towel Trick' en niet Fanboy vs. Fanboy. Wat een kansloos gelul hier allemaal zeg, serieus. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 21 Jan 2009 10:30 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Zanar schreef: | Grappig, de topic titel zegt toch echt 'Xbox 360 Towel Trick' en niet Fanboy vs. Fanboy. Wat een kansloos gelul hier allemaal zeg, serieus. |
Ik was al verbaasd dat het topic zo lang discussie-vrij was gebleven
Toch blijft het inderdaad kansloos gelul, ook al worden feiten aangehaald, het komt uiteindelijk toch allemaal neer op een persoon zijn mening.
Trouwens, het is niet alsof de towel trick zó interessant is ^_^ |
|
Terug naar boven |
|
|
Taw0n |
Geplaatst: 21 Jan 2009 11:32 Onderwerp:
| |

|
Ik bekijk het altijd als console-exclusives en PC-exclusives.
Games die ik niet op mijn PC kan spelen koop ik voor de 360 en games die ik niet op de 360 kan spelen koop ik voor de PC. Veel games zijn PS3-X360 exclusive. Ik heb dus een 360 gekocht die die spellen kan spelen. Bovendien kan ik zelf kiezen wat ik op mijn 360 wil, ik termijnen betalen, zeg maar. Leuk dat de PS3 het hele pakket is, maar dat hele pakket is rete duur.
Oh ja, en de towel-trick werkt trouwens xD |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 21 Jan 2009 11:42 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Tuurlijk werkt de truc
Het gevaar bestaat er echter in dat je hiermee intern meer schade aanricht en dat kunnen ze merken. In dit geval vervalt je garantie.
Gelukkig dat er geen echt grote kans is op beschadiging met deze truc, tenzij je iets erg verkeerd deed.
Toch zou ik hem liever onmiddelijk insturen dan handmatig de levensduur met een aantal dagen te verlengen. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 Volgende |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|