Random battles... uit of in? |
Uit! Het is vreselijk irritant en ouderwets. |
|
5% |
[ 1 ] |
Geen ramp maar ik ben ze liever kwijt dan rijk. |
|
26% |
[ 5 ] |
Och, ik stoor me er niet zo aan. |
|
21% |
[ 4 ] |
In natuurlijk, dat blijft altijd cool. |
|
47% |
[ 9 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 19 |
|
Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2
|
vinnie13 |
Geplaatst: 13 Sep 2008 21:29 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 17 Aug 2008 Berichten: 205
|
Heel erg outdated. Random Battles zijn gewoon niet meer leuk door die encounters. Het systeem in PE3, Blue Dragon en DQM werken beter omdat je niet geforceert wordt om te vechten. In DQ op de ps2 kreeg je om de 6 sec een encounter, en dan duurde zo'n battle ook nog eens 5 min. En het verpest gewoon het gevoel van de wereld bekijken. BV bij DQ dan wou je de wereld gewoon bekijken maar dan werd je weer elke gestoord door zo'n encounter. Ze moeten de systeem van Blue Dragon nemen die is tenminste goed. |
|
Terug naar boven |
|
|
Moonblade |
Geplaatst: 16 Sep 2008 18:06 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 01 Nov 2005 Berichten: 75
|
De voornaamste reden waarom dingen als random encounters nog in veel RPG's zit is luiheid van een ontwikkelaar. Het is een makkelijke oplossing om een game te rekken en zo spelers bezig te houden terwijl er weinig tijd besteed moet worden aan AI en animaties van vijanden.
Maar ze kunnen de fun in een rpg compleet verpesten.
In FFX werkte het systeem naar behoren omdat die game geen echte dungeons had en de laadtijden beperkt waren. Maar een game als lost odyssey zinkt erdoor als een baksteen in het water. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |