Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende  
allstyles BerichtGeplaatst: 05 Mei 2008 10:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Nelus schreef:
allstyles schreef:
MarcianoNL schreef:
Het maakt niet zoveel uit op hoeveel % die zit aangezien alle missies wel bijna het zelfde zijn en af en toe een erg vette missie er tussen

Het maakt niet zoveel uit op hoeveel % die zit........

maar dat kleine beetje wat het wel uitmaakt is dat ik het wel interresant vind om te weten.......

53% ofzo

Dan heb je recht van spreken
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
konnichiwa BerichtGeplaatst: 15 Mei 2008 14:18    Onderwerp: Reageren met citaat

OP DIT MOMENT VAN TYPEN:

Grand Theft Auto IV PS3 97.9%
The Legend of Zelda: Ocarina of Time N64 97.7%
Grand Theft Auto IV X360 97.7%

Het zal niet meer lang duren of OOT staat weer bovenaan.
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 17 Mei 2008 13:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Serieus WTF X_X. OOT stond weer eerst om dan een review cijfer te verliezen en terug naar plaats 3 keert.

http://www.gamerankings.com/itemrankings/simpleratings.asp?rankings=y

+ Same voor de PS3 versie van GTA IV die hoger stond dan X360 versie gaat een plaats lager (zonder extra reviews ofzo).
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 17 Mei 2008 13:37    Onderwerp: Reageren met citaat

konnichiwa schreef:
Serieus WTF X_X. OOT stond weer eerst om dan een review cijfer te verliezen en terug naar plaats 3 keert.

http://www.gamerankings.com/itemrankings/simpleratings.asp?rankings=y

+ Same voor de PS3 versie van GTA IV die hoger stond dan X360 versie gaat een plaats lager (zonder extra reviews ofzo).

Dus ik weet nu al genoeg hoe hun bij Game Rankings te zijn.

Heb net effe gespeeld en moet zeggen een hele toffe game maar de beste no way.
Terug naar boven
CengizMan BerichtGeplaatst: 18 Mei 2008 12:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Matesers schreef:
CengizMan schreef:
Citaat:
GTA IV nieuwe nummer 1 aller tijden?

NEE

Ik vindt dat cengizman het goede voorbeeld geeft, het gaat er hier niet direct om of gta al die tienen verdiend, en wat er allemaal misschien nog mist, maar juist om of ze de nr. 1 en 2 blijven. (360 versie & ps3 versie).

Misschien allemaal ff kort ja, dan wel nee zeggen + korte motivatie.
Ongeveer zoals ik dit topic begon.

Haha, ik vond het zo'n flauwekul dat GTA 4 op nummer 1 staat wegens de hype, dat ik gewoon zei wat ik ervan vond.
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 18 Mei 2008 21:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Yup Zelda Ocarina of Time staat weer eerste. En Mario Galaxy gaat ook snel weer 2e worden.

Wat Joni zei is dus toch uit gekomen.
Citaat:
De waarheid is dat de negatieve reviews altijd later komen dan de positieve. Vele games hebben reeds tijdelijk voor Ocarina of Time gestaan, ik geloof niet dat met de Edge, Eurogamer, 1Up review nog in aantocht, deze het overleeft.
Terug naar boven
Nelus BerichtGeplaatst: 18 Mei 2008 22:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Meer dan terecht, GTA IV is zo'n flauwekul eigenlijk, 10'en echt niet waard.

Ik ben het volledig eens met deze review
http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=346159
Terug naar boven
Dnarbeis BerichtGeplaatst: 18 Mei 2008 22:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zit ook steeds terug COD4 te spelen.

GTA IV vind ik beetje tegenvallen op gebied van innovatie en mogelijkheden.

Als je kijkt naar SA, daar kon je pas leuke dingen. Met een BMX op gebouwen springen, Parachute, vliegtuigen...
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 18 Mei 2008 22:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Nelus schreef:
Meer dan terecht, GTA IV is zo'n flauwekul eigenlijk, 10'en echt niet waard.

Ik ben het volledig eens met deze review
http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=346159

7 out of 10 die zullen ze zeker niet meerekenen bij GameRankings.

Ps zelf zou ik het een 8.8 tot een 9.3 geven ofzo
Terug naar boven
Dnarbeis BerichtGeplaatst: 18 Mei 2008 22:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik een 8,2 ofzo.
Terug naar boven
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 18 Mei 2008 22:25    Onderwerp: Reageren met citaat

gta iv blijft een vette game, maar op de een of andere manier heb ik geen zin om hem uit te spelen. of om verder te raken in de story line >.< ben nu op 32.09% en daar zit ik al een hele tijd...

bij SA had ik echt gewoon zin om verder te spelen en ik had het toen in de eerste maand elke dag gespeeld..

gta iv speel ik nu misschien een paar keer per week, niet eens elke dag. en als ik het speel is het voor ene uurtje of 2

iets trekt me dus minder aan om het spel te spelen
Terug naar boven
Dnarbeis BerichtGeplaatst: 18 Mei 2008 22:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Idd, je moet teveel rijden enzo in de missies. Dat maakt het zo saai.
Terug naar boven
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 18 Mei 2008 22:32    Onderwerp: Reageren met citaat

dat rijden maakt mij opzich niet zo heel veel uit.. heb er al 350 mile op zitten xD af en toe heb ik zin om alleen maar te rijden en te rijden 0.o vooral wanneer ik een inferno tegen was gekomen xD

ookal had die het niet lang overleefd

maar de missies vind ik wel zwaar kut... ik ben sowieso al geen goede gamer xD en ik ga dus veels te snel dood.. Ik blijf maar steken bij een missie.. dan moet je een paar mensen neerschieten uit een stripclub. 2 ervan rennen er naar biuten.. die moet je weer achtervolgen en nogsteeds doden.. 1 keer schieten en je heb die politie weer achter je aan

schiet gewoon echt niet op zo -_-
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 18 Mei 2008 22:32    Onderwerp: Reageren met citaat

dnarbeis schreef:
Ik een 8,2 ofzo.

Misschien een leuk idee voor een nieuw Forum

''Het Rate the Game forum''

Maar ben wel bang dat er dan van die onrealistische Punten worden gegeven.
Terug naar boven
wackyprofessor BerichtGeplaatst: 18 Mei 2008 22:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Review die Nelus aanhaalt is idd de beste review over GTA IV.
De kritische punten die de reviewer aanhaalt (en dat zijn er veel) kan ik me erg goed in vinden. Bijv. sommige dingen zoals een baksteen door een ruit gooien van een winkeleigenaar, iemand in de achterbak van je auto stoppen, soort van free-runnen die gebruik je later niet meer. Aan het begin introduceerde de game aardig wat dingen, daarom dat ik het begin helemaal geweldig vond. Halverwege de game krijg je dit:

''Most of the missions involve:

• Drive somewhere, chase someone, kill them
• Drive somewhere, the deal goes wrong, chase after someone/ escape
• Drive somewhere, shoot a group of enemies''

Dat wordt teleurstellend na een tijdje.. ik had toch wat vettere missies verwacht. De wereld om je is ook beperkt. Vind het ook jammerlijk dat dingen die je in SA kon doen opeens verdwenen zijn.

Met die 7/10 ben ik achteraf wel mee eens. We vielen gewoon als een blok voor de hype. Al was het verder toch wel een aardige game.
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 18 Mei 2008 22:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mijn zij al die reviews van 10 en 100 gewoon nep.

Ze hebben een indruk een hype een cijfer.
Terug naar boven
Nash BerichtGeplaatst: 18 Mei 2008 23:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Is maar goed ook dat hij gezakt is. Zelf ben ik gestopt bij +- 40%. Vond het irritant worden om elke keer hetzelfde te doen. Ik vond het verhaal wel weer goed dus dat ga ik binnenkort eens even ergens teruglezen.

Absoluut geen GOTY imho!
Terug naar boven
Nelus BerichtGeplaatst: 19 Mei 2008 00:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat GTA IV dus een spel is dat toch een stap achteruit is qua belevenis en gameplay en enkel een stap vooruit qua techniek in graphics toont maar weeer aan dat de hype enkel in graphics opgaat en wat ze als eerste zien. Wij zagen in trailers dingen die je enkel 1 keer in een missie doet en that's it. Dat is teleurstellend.

Het enige wat ik nu hoop is dat ze het doorkrijgen bij Rockstar dat GTA IV verre van perfect is en dat het voor de fans een grote teleurstelling is. Ik hoop dat het volgende deel PS3 exclusief is en kijken wat voor voordelen de opslagruimte kan bieden. Je kan zeggen dat het helemaal niks te maken heeft met ruimte, maar je ziet dat hedendaagse spellen al makkelijk 9gb innemen en sommige meer. X360 heeft niet standaard een harddrive en dat is gewoon een misser. Al helemaal omdat er enkel een DVD drive in zit die 8.7gb op kan slaan op een dual layer.

Ik wil niet een 360 vs PS3 starten ofzo, maar ik ben toch echt benieuwd wat er zal gebeuren als ze weer enkel voor Playstation ontwikkelen.
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 19 Mei 2008 01:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Nelus schreef:
Dat GTA IV dus een spel is dat toch een stap achteruit is qua belevenis en gameplay en enkel een stap vooruit qua techniek in graphics toont maar weeer aan dat de hype enkel in graphics opgaat en wat ze als eerste zien. Wij zagen in trailers dingen die je enkel 1 keer in een missie doet en that's it. Dat is teleurstellend.

Het enige wat ik nu hoop is dat ze het doorkrijgen bij Rockstar dat GTA IV verre van perfect is en dat het voor de fans een grote teleurstelling is. Ik hoop dat het volgende deel PS3 exclusief is en kijken wat voor voordelen de opslagruimte kan bieden. Je kan zeggen dat het helemaal niks te maken heeft met ruimte, maar je ziet dat hedendaagse spellen al makkelijk 9gb innemen en sommige meer. X360 heeft niet standaard een harddrive en dat is gewoon een misser. Al helemaal omdat er enkel een DVD drive in zit die 8.7gb op kan slaan op een dual layer.

Ik wil niet een 360 vs PS3 starten ofzo, maar ik ben toch echt benieuwd wat er zal gebeuren als ze weer enkel voor Playstation ontwikkelen.

Dat is iets dat typerend is aan deze gen als je het mij vraagt.
Terug naar boven
Jrav BerichtGeplaatst: 19 Mei 2008 10:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ga totaal niet mee met de klaagzangen van jullie. GTA 4 is duidelijk de beste GTA tot heden. Het is ook de eerste GTA waarin ik net zoveel tijd besteed met side missies, de stad onderzoeken en de hoofd verhaal lijn doen. Het komt door de stad. Het is de mooiste en meest gedetailleerde freeroaming omgeving ooit waarin ik heb vertoefd. Er is zoveel te zien en te doen.
De dialoog in het verhaal is wederom geweldig, ik vind ook dat ze er nog beter in geslaagd zijn de hoofdpersoon een inleefbaar iemand te maken. Tommy Vercetti was cool maar een beetje nietszeggend, CJ was een beetje een dumbass, Nico Bellic is een man met veel bagage uit de oorlog, een man met humor die toch van zich afbijt als het moet.
Het enige lichte kritiekpunt waarin ik in meega zijn de missies die op elkaar lijken of wel erg veel lijken op dingen die je al in vorige delen hebt gedaan.
Dat klopt, maar dit wordt voor mij goed gemaakt met het nieuwe schiet en cover systeem, het flink vriendelijker geworden save systeem (al mochten er hier en daar wel een chekpoint in (bankoverval anyone)).
Daarbij games als Gears of War, Ninja Gaiden, Resident Evil 4. Ik noem maar een paar toppers maar zijn die qua gameplay onderdelen niet nog veel eentoniger? Ja, je doet in die games nog minder aan variatie in gameplay.
Een game hoeft niet perse 100 verschillende dingen te laten doen om goed te zijn, misschien dat sommigen daar op hoopten bij een nieuwe GTA.
Terug naar boven
Nelus BerichtGeplaatst: 19 Mei 2008 11:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Nee, ik hoopte misschien wel op nieuwe interactieve dingen met de stad (achtbaan anyone?) maar ik verwacht dat als er een fucking nieuw deel uitkomt, dat alles van het vorige spel er weer in zit. Ze hebben fucking veel geschrapt man, das niet normaal, dat maakt GTA IV mager aan features ten opzichte van de vorige. Gears of War is het eerste deel van die serie, Ninja Gaiden ook, ik bedoel maar, GTA IV is zo gehyped en dan speel je het en dan kom je er achter dat je uiteindelijk fucking weinig kan doen.
Parachute springen van gebouwen? nee
Auto's customizen? nee
Firetruck missions? nee
Skill systeem? nee

Je doet ook missies waarbij je dan een enkele keer kan hangen aan een helicopter, en daarna niet meer. Of aan een vrachtwagen. Of een bankoverval. Je kan maar op 1/100 van de stad een stukje parcour doen. Het is allemaal zo miniem. De missies zijn dus nog de enige boeiende dingen en die zijn ook repetitief. Wat the fuck bezielde die Housers joh. GTA IV lijkt wel weer een soort basis net als GTA3, dat de volgende delen wel weer extra dingen krijgen.
Terug naar boven
Jrav BerichtGeplaatst: 19 Mei 2008 11:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Een kritiekpunt op GTA SA was dat ze te ver waren doorgeschoten. Er waren zoveel dingen mogelijk dat het nergens op sloeg. Ik bedoel wie zit er nou op te wachten gewichten te heffen en je conditie op peil te houden of je auto pimpen terwijl je hem toch verliest in de hectiek van een missie of bij te ruig rijden.
Ook de wereld was groot maar met veel loze ruimte. Ze hebben het veel kleiner gemaakt nu maar met veel meer detail. Echt veel meer. Dat vind ik een hele vooruitgang.
Wat wel zo is dat ze zich heel erg hebben gefocust op de speelomgeving en wat minder op de gameplay en mogelijkheden om dingen te doen. Om de stad dus mooi en gedetailleerd te maken. De speler het gevoel te geven in New York te zijn
Veel dingen mis ik niet om dat ik nooit heb gegeven om bijvoorbeeld van een gebouw parachute te springen. Ik ben wel boven Star Junction zonder parachute uit een helicopter gesprongen. Ik kan je vertellen dat dat ook behoorlijk fun is, je gaat alleen wel dood.
Misschien dat ze te veel hebben geschrapt uit de mogelijkheden om dingen te doen, maar als gezegd dat is misschien ook een stijl keuze, daar ze in het vorige deel misschien te veel wilden bieden. GTA biedt al zoveel mogelijkheden, al veel meer dan de gemiddelde game en dat willen ze gewoon goed doen. In plaats van heel veel heel aardig maar niet heel goed.
Terug naar boven
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 19 Mei 2008 11:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Zonder parachute springen is veel leuker xD

ook op het 2e eiland (namen zijn niet mijn ding) heb je ook van die flats die op een X lijkt.. staan er 4 bij elkaar.. 1 zo'n gebouw kan je in en al die trappen oplopen.. Als je daar dan naar beneden springt veranderd je camera van onderaf...

weet niet of dat bij elke gebouw-spring-actie is, maar vond het wel grappig.. vooral wanneer je net met je hoofd op een hekje terug komt en de droge 'auw' reactie van Nico krijgt
Terug naar boven
Marcel Voorhorst BerichtGeplaatst: 19 Mei 2008 12:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind GTA IV zeker niet de nieuwe nummer 1 allertijden..
De missie's zijn bijna alleen maar het zelfde, of het gaat om drugs, diamanten, of je moet een auto stelen, en die terug zetten in de garage..
Ik heb alle missie's van GTA IV nu uitgespeeld, en vind het wel goed zo, ik heb 'm eigelijk ook niet weer gespeeld nadat ik klaar was met de missies. Geef mij dan maar gewoon GTA San Andreas of Vice City.
GTA San Andreas was veel uitgebreider, hier kun je maar een aantal kleding stukken kopen, je hebt weinig winkels, je kunt je auto niet meer pimpen.. Jammer dat die dingen er uit zijn gehaald, dat maakte de game toch nog een stukje leuker dan dat het al was, vind ik zelf.
Terug naar boven
Jrav BerichtGeplaatst: 25 Mei 2008 19:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik moet een beetje terugkomen op mijn stukjes.
Ik sta nog steeds achter wat ik heb gezegd maar ik moet voor een deel meegaan met de kritiek.
De missies zijn min of meer teleurstellend. Toen ik mijn vorige stukjes poste had ik de verhaallijn voor 40% gedaan. Ik zit nu op 70% en kan nu meer meegaan in de kritiek.
De missies zijn niet iets wat we niet eerder hebben gedaan en de variatie is ook teleurstellend. Er zitten enkele missies bij die super vet zijn maar te veel zijn: rijd daarheen en kill die en die gasten op de locatie of achtervolg ze en kill ze daarna.
Toch blijf ik erbij dat het de beste GTA tot nu toe is. De stad Liberty City is geweldig, de dialoog en het script het beste wat ik ben tegengekomen in een videogame. De animaties, het schieten met het cover systeem, ik vind het allemaal een verbetering tov vorige delen.
Maar door de missies die vaak aanvoelen als een verplicht nummertje vind ik het absoluut niet de 10-en waard die hij krijgt. Eerder een 9,3.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 3 van 4

Ga naar: