Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende  
Matesers BerichtGeplaatst: 27 Apr 2008 22:20    Onderwerp: GTA IV nieuwe nummer 1 aller tijden? Reageren met citaat

Ik denk dat GTA IV Zelda: the ocarina of time van de troon kan stoten. San Andreas(voor de ps2) had namelijk een gemiddelde van 95. Het is nu 3,5 jaar later. De wereld van GTA IV is groter, er zijn meer mogelijkheden en de graphics zijn beter. Dus geen achteruitgang. Maar GTA IV krijgt een (hele vette) multiplayer. Ik denk dat dat het verschil zal maken en GTA IV uiteindelijk het beste spel ooit zal zijn.

Wat denken jullie hiervan?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
konnichiwa BerichtGeplaatst: 27 Apr 2008 23:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Zou kunnen er zijn nog wel maar weinig reviews geweest die door gamerankings gebruikt worden.

San Andreas:

30 Reviews gaven 100%
63 Reviews gaven boven de 90%
6 Reviews gaven boven de 80%
1 Review gaf het boven de 70%

117 Reviews.

GTA IV op dit moment:

4 Reviews gaven 100%
Terug naar boven
Nelus BerichtGeplaatst: 27 Apr 2008 23:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja precies, je moet eigenlijk een week na de release nog een keer kijken.
Maar dan nog, meestal geven kleine zelfstandige sites een hoog cijfer als een 10, maar als IGN al een 10 geeft en Gametrailers een 9.8, dan wilt dat toch wel iets zeggen.

Ik ben superblij dat iedereen GTA IV zo leuk vindt want dan verhoogt mijn hoop dat ik niet teleurgesteld wordt door te hoge verwachtingen.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 28 Apr 2008 07:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

De waarheid is dat de negatieve reviews altijd later komen dan de positieve. Vele games hebben reeds tijdelijk voor Ocarina of Time gestaan, ik geloof niet dat met de Edge, Eurogamer, 1Up review nog in aantocht, deze het overleeft.
Terug naar boven
angienl BerichtGeplaatst: 28 Apr 2008 10:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Als ze de game nu ook gelijk op de pc hadden uitgegeven was het de beste spel ooit. Nu denk ik toch dat Call of duty 4 aan de top blijft
Terug naar boven
dek BerichtGeplaatst: 28 Apr 2008 11:04    Onderwerp: Reageren met citaat

1UP A+

http://www.1up.com/do/reviewPage?cId=3167589&p=4

Eurogamer 10/10

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=134493

Zo te zien heeft hij van die sites 2/3

Laatst aangepast door dek op 28 Apr 2008 11:09; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
ToxicSnake BerichtGeplaatst: 28 Apr 2008 11:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Beter dan Ocarina of Time wordt hij denk ik niet , gewoon even goed .
Terug naar boven
FloriX BerichtGeplaatst: 28 Apr 2008 11:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Van PU:

Conclusie

Wat? Een 100? Is die jongen wel goed bij zijn hoofd? Is dat niet wat overdreven? Is GTA niet gewoon meer van hetzelfde? Luister jongens en meisjes, GTA is een ervaring. Natuurlijk niet perfect maar dat is geen enkele game. Wat GTA wel is, is een game die iedereen gespeeld moet hebben. De wereld leeft meer dan ooit te voren en zit vol details die die Liberty City dat leven geeft. Van de glimlach op de statue of happiness, tot de vele gele taxi’s op Star Junction. Dit is een ervaring die je gehad moet hebben.

Score 100

Wat een onzin. Hij geeft toe dat ie niet perfect is maar geeft hem wel de perfecte score.
Terug naar boven
Joris BerichtGeplaatst: 28 Apr 2008 11:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb toch het idee dat er het laatste anderhalf jaar wel erg veel extreem hoge cijfers worden uitgedeeld. Of de games worden steeds beter, of het is gewoon een trend in cijfers uitdelen, ik denk het laatste. Sowieso een 10 geven omdat het een ervaring is die iedereen moet hebben meegemaakt slaat nergens op, met een 95 ofzo geef je dat ook al aan.
Terug naar boven
Mech BerichtGeplaatst: 28 Apr 2008 12:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Joris schreef:
Heb toch het idee dat er het laatste anderhalf jaar wel erg veel extreem hoge cijfers worden uitgedeeld. Of de games worden steeds beter, of het is gewoon een trend in cijfers uitdelen, ik denk het laatste. Sowieso een 10 geven omdat het een ervaring is die iedereen moet hebben meegemaakt slaat nergens op, met een 95 ofzo geef je dat ook al aan.

Ben volledig met je eens.
Maar ja die 10en komt allemaal door die hypes

En beste game ? nee heb wel beter gespeeld

(Heb zelf gta iv eve in de ochtend gespeeld)
Terug naar boven
Nelus BerichtGeplaatst: 28 Apr 2008 13:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Waarom begrijpt niemand hier de essentie van die 10.
De belevenis is blijkbaar (zelf nog niet gespeeld) een 10 waard, maar al die kleine foutjes kan je vergeven omdat GTA IV zo groot en gedetailleerd is (blijkbaar) dat het spel de 360 en PS3 pusht tot het uiterste (voor nu dan ) Dus dan kan je wel jammeren om die kleine framedrops, met de gameplay is niks mis, alleen technisch gezien, door de beperking van de consoles (512mb ram, sjonge jonge)

Dus ik geloof wel in die 10
Terug naar boven
Joker BerichtGeplaatst: 28 Apr 2008 13:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Nelus schreef:
Waarom begrijpt niemand hier de essentie van die 10.

Misschien omdat die niet voor iedereen hetzelfde is? Dat heeft niets met begrijpen te maken, maar met interpretatie van een schaal...
Terug naar boven
Zokun90 BerichtGeplaatst: 28 Apr 2008 13:25    Onderwerp: Reageren met citaat

lol, ik herinner me nog wat Surfer Girl zei; GTA 4 zal teleurstellen.
Terug naar boven
Nelus BerichtGeplaatst: 28 Apr 2008 15:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Surfer girl can smoke my pole!

@Joker
Maar iedereen geeft hier redenen aan als ''het is niet perfect want het heeft wat technische mankementjes''

Dus ik zeg dat het meer heeft te maken met de grootsheid van GTAIV en de beperking van de consoles dan dat het ook echt aan het spel ligt. Ze hadden het misschien meer kunnen fine-tunen maar aangezien de framerate drops niet zo erg zijn als de vorige delen en al helemaal niet storend, dan staat het toch niet in de weg van die 10?
Terug naar boven
Rene Groen BerichtGeplaatst: 28 Apr 2008 16:05    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Nelus schreef:
Surfer girl can smoke my pole!

@Joker
Maar iedereen geeft hier redenen aan als ''het is niet perfect want het heeft wat technische mankementjes''

Dus ik zeg dat het meer heeft te maken met de grootsheid van GTAIV en de beperking van de consoles dan dat het ook echt aan het spel ligt. Ze hadden het misschien meer kunnen fine-tunen maar aangezien de framerate drops niet zo erg zijn als de vorige delen en al helemaal niet storend, dan staat het toch niet in de weg van die 10?

Als je op een schaal van 10 tot 100 werkt moet 100 imo toch echt staan voor perfectie, een game die foutloos is. Als die fouten er dan toch zijn, waarom ze dan wel noemen, maar alsnog voor een 100 gaan? Maakt een 98 of 99 het spel ineens veel slechter?

(Let wel: ik heb de game nog niet gespeeld, ik ga even uit van reviews die de game een 100 geven, maar wel kritiek hebben, hoe licht ook)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
im2 BerichtGeplaatst: 28 Apr 2008 17:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij IGN stellen ze een 10 gelijk met Masterful, en waarom zou GTA IV niet masterful zijn?
Terug naar boven
dek BerichtGeplaatst: 28 Apr 2008 17:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Eigenlijk vallen de mensen hier in 2 groepen:

a. zegt 100 is perfectie, perfectie bestaat niet dus een game kan geen score van 100 krijgen.

b. zegt dat een score gaat om andere criteria dan alleen perfectie, bijv vernieuwingen graphix etc. dat een game in iemands beleving wel perfect voor die persoon kan zijn dus een 100 kan verdienen.

Ik sluit me bij b. aan, omdat games net als kunst per persoon verschillend vallen en het iemands mening moet kunnen zijn dat een game perfect is ookal verschilt die mening met andere mensen.
Terug naar boven
Nelus BerichtGeplaatst: 28 Apr 2008 17:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Kijk, dek begrijpt het
Terug naar boven
Matesers BerichtGeplaatst: 28 Apr 2008 20:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Haha, ik wist wel dat hier veel op gereageerd zou worden:P.

Joni, waarom komen slechte reviews later?

Ik denk trouwens ook dat een game een 10 geven, terwijl die niet perfect is, verantwoord is. Ik ben het eens met dat van eigen mening en interpretatie.
Terug naar boven
Sjoerd van der Meer BerichtGeplaatst: 28 Apr 2008 20:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Die krijgen later pas een review exemplaar denk ik.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Matesers BerichtGeplaatst: 28 Apr 2008 20:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Heet jij ook al Joni!?!?
Nee geintje:P. Ik snap het al denk ik, als het spel in het begin geweldig lijkt, dan wordt het meer verkocht... logisch:P. Daar heeft Rockstar dus over nagedacht.

Hoe voeg je trouwens een poll toe?

Laatst aangepast door Matesers op 28 Apr 2008 20:34; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 28 Apr 2008 20:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Maakt het eigenlijk uit of het spel de hoogste score krijgt. Al geven 50 reviews een 2 als ik het spel maar leuk vind.

Gewoon kopen,spelen en in kast stoppen. geen gezeur
Terug naar boven
Joris BerichtGeplaatst: 28 Apr 2008 20:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je met gehele getallen werkt 7, 8, 9 enz., dan kan je natuurlijk wel een 10 geven. Wordt er echter gewerkt met getallen als 97,98,99, dan vind ik het vreemd dat er een 10 wordt gegeven. Want als je dan een 100 voor een 'pefecte' game met een paar miniscule minpunten, wanneer geef je dan een 99? Een 10 kun je best geven, maar dan moeten de minpunten niet zo belangrijk zijn dat ze in de recensie zelf genoemd moeten worden.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 28 Apr 2008 20:38    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Matesers schreef:
Joni, waarom komen slechte reviews later?
Eerste reviews worden altijd gereviewed in stricte omstandigheden, in het geval van Rockstar meestal 3 dagen in een hotel. Je kunt minder naar de minpunten kijken.
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 28 Apr 2008 20:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Komt er dan nog eens bij dat sites/magazines die de game eerder mogen reviewen dan anderen torenhoge publiciteit krijgen en rapper iets meer geven aan de game voor de publiciteit die ze er door hebben gekregen.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 4

Ga naar: