Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
deadlytown BerichtGeplaatst: 12 Jan 2014 01:03    Onderwerp: Game,level design topic Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Dec 2008
Berichten: 784

Hier kan je alles delen wat betreft game design,level design,



Heb nu dit gebouwd. een afgesloten nood leger basis.
stroom is hier afgesloten, ben nu aan het kijken of het mogelijk is om via de winkel de stroom aan te sluiten. daarvoor moet ik de scripts opzoeken.


Laatst aangepast door deadlytown op 12 Jan 2014 01:14; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 12 Jan 2014 01:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Zou fijn zijn als je zo'n topic aan maakt, dat diegene eerst begint over dat onderwerp

Laatst aangepast door dantekloon op 12 Jan 2014 01:09; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
deadlytown BerichtGeplaatst: 12 Jan 2014 01:09    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Dec 2008
Berichten: 784

dantekloon schreef:
Zou fijn zijn als je zo'n topic aan maakt, dat diegene eerst begint over dat onderwerp



Jaja geduld moet foto's maken :-p
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 12 Jan 2014 01:09    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

haha ok excuses
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Redneckerz BerichtGeplaatst: 12 Jan 2014 01:12    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Gebruik je de Hammer editor? Of 1 van de Quake gebaseerde editors?

Doom heeft ook een aantal leuke editors, zit er wel eens aan te denken om zon map te maken, maar ja..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
deadlytown BerichtGeplaatst: 12 Jan 2014 01:15    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Dec 2008
Berichten: 784

Dit is hammer editor .

maarja wat ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 12 Jan 2014 01:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

deadlytown schreef:
Dit is hammer editor .

maarja wat ?

Weinig motivatie ervoor, al schijnt zon Doom map best makkelijk te doen zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
deadlytown BerichtGeplaatst: 12 Jan 2014 01:41    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Dec 2008
Berichten: 784

Redneckerz schreef:
deadlytown schreef:
Dit is hammer editor .

maarja wat ?

Weinig motivatie ervoor, al schijnt zon Doom map best makkelijk te doen zijn.


naja je kan ook elke dag 1 uurtje er aan werken, op zich met wat ik nu heb ben ik best ver voor mijn doen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 13 Jan 2014 01:55    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Ik had vandaag dit gemaakt, http://www.imageupload.co.uk/images/2014/01/13/Armisaem-c1.jpg , morgen ga ik proberen de ramen te maken (waar ik overigens sowieso nog wat moeite mee heb, ramen maken in maya3d, sketchup is wat dat betreft toch een stuk makkelijker) en betere rotsen/ondergrond etc regelen.

En pas daarna weer een keer texturen, anyway, heel leuk om te doen dit

Ps: niet letten op het irritante licht effect/niet optimale hoek qua zichtbaarheid van het geheel, maar dat komt een andere keer wel (net het programma afgesloten namelijk;p)

Misschien ook maar eens binnenkort wat mensen zoeken die hetzelfde doen, ook als hobby, en min of meer dezelfde ideeen hebben watbetreft rpg/mmorpgs. Altijd leerzaam en interessant namelijk. Het beste zou uiteindelijk samenwerking zijn, maar dat is vrij lastig te vinden (en ach, als ik elke dag nou een model maak leer ik genoeg en heb ik over een langere tijd vast wel een paar redelijke models. kwestie van tijd)

(oh en als laatste nog iets minder interessants, ook van vandaag tho http://www.imageupload.co.uk/images/2014/01/12/cz12-var1.png )
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
deadlytown BerichtGeplaatst: 13 Jan 2014 11:48    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Dec 2008
Berichten: 784

Dellion schreef:
Ik had vandaag dit gemaakt, http://www.imageupload.co.uk/images/2014/01/13/Armisaem-c1.jpg , morgen ga ik proberen de ramen te maken (waar ik overigens sowieso nog wat moeite mee heb, ramen maken in maya3d, sketchup is wat dat betreft toch een stuk makkelijker) en betere rotsen/ondergrond etc regelen.

En pas daarna weer een keer texturen, anyway, heel leuk om te doen dit

Ps: niet letten op het irritante licht effect/niet optimale hoek qua zichtbaarheid van het geheel, maar dat komt een andere keer wel (net het programma afgesloten namelijk;p)

Misschien ook maar eens binnenkort wat mensen zoeken die hetzelfde doen, ook als hobby, en min of meer dezelfde ideeen hebben watbetreft rpg/mmorpgs. Altijd leerzaam en interessant namelijk. Het beste zou uiteindelijk samenwerking zijn, maar dat is vrij lastig te vinden (en ach, als ik elke dag nou een model maak leer ik genoeg en heb ik over een langere tijd vast wel een paar redelijke models. kwestie van tijd)

(oh en als laatste nog iets minder interessants, ook van vandaag tho http://www.imageupload.co.uk/images/2014/01/12/cz12-var1.png )




De eerste lijkt wel iets voor wat op de achtergrond staat. de 2de is goed gelukt vind ik .

Sketchup is niet echt een tool voor game objecten . t heeft geen opaque of transparant texture.

dan moet je kijken op www.worldofleveldesign.com
die doet daar ook wat mee best handig informatie staat erop
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 13 Jan 2014 14:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Dellion schreef:
Misschien ook maar eens binnenkort wat mensen zoeken die hetzelfde doen, ook als hobby, en min of meer dezelfde ideeen hebben watbetreft rpg/mmorpgs. Altijd leerzaam en interessant namelijk. Het beste zou uiteindelijk samenwerking zijn, maar dat is vrij lastig te vinden (en ach, als ik elke dag nou een model maak leer ik genoeg en heb ik over een langere tijd vast wel een paar redelijke models. kwestie van tijd)

(oh en als laatste nog iets minder interessants, ook van vandaag tho http://www.imageupload.co.uk/images/2014/01/12/cz12-var1.png )

Ik vind het anders hele nette models. Je in-depth model van dat ingestorte dak is ook tof. Leuke details.

Heb je enige plannen voor de toepassing?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 13 Jan 2014 15:09    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

GekooktEi schreef:
Dellion schreef:
Misschien ook maar eens binnenkort wat mensen zoeken die hetzelfde doen, ook als hobby, en min of meer dezelfde ideeen hebben watbetreft rpg/mmorpgs. Altijd leerzaam en interessant namelijk. Het beste zou uiteindelijk samenwerking zijn, maar dat is vrij lastig te vinden (en ach, als ik elke dag nou een model maak leer ik genoeg en heb ik over een langere tijd vast wel een paar redelijke models. kwestie van tijd)

(oh en als laatste nog iets minder interessants, ook van vandaag tho http://www.imageupload.co.uk/images/2014/01/12/cz12-var1.png )

Ik vind het anders hele nette models. Je in-depth model van dat ingestorte dak is ook tof. Leuke details.

Heb je enige plannen voor de toepassing?


Thanks!
En bedoel je met je vraag wat ik met de models uiteindelijk wil doen, of wat?
If so, ik heb tientallen pagina's met fantasy lore geschreven en daar wil ik uiteindelijk een game van maken. Dat idee heb ik al een hele lange tijd, ik probeerde ook een tijdje een groep mensen bij elkaar te zoeken om met ze alle die game te maken, maar het werkte nooit echt heel goed. Gebrek aan communicatie en geen duidelijk doel (ieder werkte aan zijn eigen doelen i.p.v aan het geheel te denken) kortom, toen maar opgegeven en besides schrijven weinig gedaan.
Nu ben ik een paar weken bezig met modellen en hopelijk als het ooit op een goed genoeg niveau komt dat ik zelf de game kan maken, je moet toch wat
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
GekooktEi BerichtGeplaatst: 13 Jan 2014 15:26    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Ah oké. Beheers je naast 3D-art de andere nodige disciplines ook dan? Het is natuurlijk een leuk leerdoel.

Maar inderdaad, ik bedoelde wat je er uiteindelijk mee wilt doen. In ieder geval leuk! Ben benieuwd naar updates.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 14 Jan 2014 18:08    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

http://www.imageupload.co.uk/images/2014/01/14/Du-10.png

Had ik gister gemaakt, vandaag een klein beetje mee verder gegaan qua details en het afmaken van dat gebied rechtsonder maar ik kan nu niet bij het programma dus dat komt een andere keer.

Vandaag ook de files van de game die ik so far heb geordend, ook wel handig, en besides dat nog wat kleinere dingen gemaakt zoals stenen (+ textures) en caves.

Daarbij kreeg ik echter wat problemen, weet iemand hoe het zit met backface culling in Maya3d, ik gebruik Unity voor de game te maken (binnenkort waarschijnlijk hero engine) alleen dan heb ik steeds het probleem dat maar 1 kant zichtbaar is.
Ik weet hoe ik backface culling zichtbaar maak, en dus kan zien welke faces er reversed moeten worden, maar omdat het bij caves zoveel faces zijn is het onmogelijk dat allemaal handmatig te doen. Is er niet een optie waarmee je in zijn geheel de culling uit kan zetten?

en @gekooktei,
Ik kan heel veel dingen matig, maar de basis is er gelukkig. Zo kan ik bijv wel redelijk overweg met een aantal game engines, photoshop, en dergelijke. Ook kan ik dingen als sound effects maken, en ben ik bezig met het leren hoe ik particles moet maken.
Again, het is wel een hobby.. Dus het zal waarschijnlijk nooit perfect (of ook maar in de buurt) komen. Desalniettemin zal wat ik qua opleiding ga doen wel positief zijn voor het game maken voor mij. Ik ga namelijk als het allemaal lukt naar de universiteit om geschiedenis te studeren. En dat is een vrijwel oneindige bron aan inspiratie om verhalen te kunnen schrijven.. En voor mij is een verhaal (samen met gameplay > graphics) toch wel het belangrijkste onderdeel van een game.

Als ik dat probleem i.v.m backface culling heb opgelost zal ik in volgende week een paar wat professioneler uitziende screens uploaden, met daarbij een kort stuk van de lore over hetgeen op de screenshot staat
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
GekooktEi BerichtGeplaatst: 14 Jan 2014 19:35    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Nice man, klinkt wel goed. Zoals je vast weet ben ik er qua opleiding ook mee bezig, vooral in game design ben ik wel thuis, van de rest beheers ik een beetje. Als je eens feedback op iets wilt ofzo..

Ik begrijp (uit je keuze van nieuwe engine) dat je een online spel voor ogen hebt? Kan heel interessant zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 15 Jan 2014 16:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Citaat:
Ik begrijp (uit je keuze van nieuwe engine) dat je een online spel voor ogen hebt? Kan heel interessant zijn.


Jep, een mmorpg in een fantasy setting (medieval/oude fantasy i.p.v steampunk wat redelijk vaak voorkomt bij nieuwe mmorpg's)

Ik ben op het moment aan het kijken of het toch haalbaar is een kleine groep mensen bij elkaar te zoeken om de game te maken. Het liefst Nederlanders die dit ook als hobby doen (en voor gaming zelf, niet per se succes)

Zijn er op je opleiding veel mensen die game gerelateerde projecten hebben naast hun opleiding? Of kost de opleiding enorm veel tijd?

Edit: Het lijkt haalbaar, dus ik ga komende tijd bezig met het zoeken van mensen die mij willen helpen met het project Inmiddels bericht van 2 mensen die graag willen helpen op het gebied van art en soundtracks, nice!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
GekooktEi BerichtGeplaatst: 15 Jan 2014 22:55    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Dellion schreef:
Ik ben op het moment aan het kijken of het toch haalbaar is een kleine groep mensen bij elkaar te zoeken om de game te maken. Het liefst Nederlanders die dit ook als hobby doen (en voor gaming zelf, niet per se succes)

Zijn er op je opleiding veel mensen die game gerelateerde projecten hebben naast hun opleiding? Of kost de opleiding enorm veel tijd?

Edit: Het lijkt haalbaar, dus ik ga komende tijd bezig met het zoeken van mensen die mij willen helpen met het project Inmiddels bericht van 2 mensen die graag willen helpen op het gebied van art en soundtracks, nice!

Op mijn opleiding verschilt dat nogal; wij zijn nu rond de 30 uur in de week bij elkaar om aan Obelus te werken, maar ik denk dat je met minder ook een voldoende zou kunnen halen. Het is vooral zo dat ik liever het beste maak van zo'n schoolproject, dan dat ik dat afraffel en daarnaast nog een persoonlijk project doe.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 16 Jan 2014 00:26    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Aha groot gelijk heb je, alleen maar goed om zoveel mogelijk voor je opleiding te doen. Echter als je ooit nog iemand kent die mee zou willen helpen hoor ik het graag
Ik zat vroeger wel eens op een website waar mensen elkaar konden vinden voor game projecten, helaas vergeten welke website dat nou was. Weet iemand toevallig een soortgelijke website?
Anyway, ik ga op zoek naar tenminste 1 modeller, en verder nog iemand die op een hoge kwaliteit textures kan maken.

Again, het is een hobby project, maar het doel is wel kwaliteit en uiteraard uiteindelijk een release.

Ik zal waarschijnlijk in het weekend hier een samenvatting van de lore geven, of in elk geval een introductie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
GekooktEi BerichtGeplaatst: 16 Jan 2014 10:32    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Nou, mede over je vraag of ik nog mensen ken heb ik wel één punt dat ik heel belangrijk ben gaan vinden de afgelopen periode: werk zoveel mogelijk in één ruimte. Skype etc. is overrated wat dat betreft.

Met een creatief product (elk product een beetje) zit je met een visie die je door moet trekken, en dat gaat zoveel beter als je alles meteen terug kunt koppelen naar je team. Bijvoorbeeld, als iemand een nieuwe model of texture maakt, hij meteen om feedback vraagt. Zo blijf je op één lijn.

Een team verdeeld door Nederland kan, maar sinds ik zo werk zou ik niet meer terug willen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 16 Jan 2014 22:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Helemaal mee eens inderdaad, zoiets had ik al in gedachte, een plek waar gedeeltelijk de files op komen te staan, zodat ook zichtbaar is wat er al gemaakt is, waar nog aandacht aan besteed moet worden en wat er nog nieuw gemaakt moet worden.
In elk geval een goed communicatie systeem, want dan kan een game qua development zelf nog zo goed zijn, als de communicatie dat niet is faalt het alsnog.

Dat is echter het probleem niet op het moment, het probleem is dat het vrij lastig is voor iemand die niet in dat wereldje (opleiding/studie game development) zit om mensen te vinden die mee willen helpen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
GekooktEi BerichtGeplaatst: 17 Jan 2014 10:32    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Ja oké, dat snap ik. Ik heb echter niet een klas die grotendeels bestaat uit mensen die ik aan zou raden. :/

Dus daar kan ik je niet echt mee helpen. Verder zijn, ook bij ons, goede 2D artists (als in menu's, concept art, etc maken) lastig te vinden, en ook van geluidsmensen zijn er niet zo veel relatief.

Om toch nog terug te komen op een werkmethode: misschien vind je dit interessant. Scrum, dat is de werkmethode die we op school leren om met (grotere) groepen te werken, en ik heb nooit terug gekeken. Kan ook handig zijn voor op afstand werken, als je een online Scrum-bord hebt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 17 Jan 2014 22:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Aha oke, ik zal vanavond als ik even tijd heb kijken naar dat scrum, voor nu heb ik (nogmaals) een vraag, dit keer in het algemeen.

Zijn er hier mensen die ook characters/mobs maken? En if so, met welk programma? zbrush lijkt een goed programma te zijn, iemand die daar meer over weet, zijn er betere?

Ps: Maandag krijg ik waarschijnlijk hero engine, heel erg zin in
Verder krijg ik binnenkort al de eerste versies van de soundtracks voor de game, waar ik erg benieuwd naar ben.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Velqor BerichtGeplaatst: 23 Jan 2014 00:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Edit: Teveel verouderde informatie.

Laatst aangepast door Velqor op 04 Feb 2014 02:37; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Velqor BerichtGeplaatst: 04 Feb 2014 02:26    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

edit
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group