Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

De verkiezingen: Wie ga je stemmen?
PVDA
20%
 20%  [ 5 ]
CDA
0%
 0%  [ 0 ]
PVV
8%
 8%  [ 2 ]
SGP
0%
 0%  [ 0 ]
Christenunie
0%
 0%  [ 0 ]
VVD
12%
 12%  [ 3 ]
SP
28%
 28%  [ 7 ]
Groenlinks
0%
 0%  [ 0 ]
D66
4%
 4%  [ 1 ]
Partij van de Dieren
12%
 12%  [ 3 ]
Overige (DPK, Piratenpartij) Aka vul je keuze in
16%
 16%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 25

Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2  
Velqor BerichtGeplaatst: 12 Sep 2012 22:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Mafusto schreef:
@Dellion

Het is niet zozeer dom om een project halve weger te stoppen. Zeker niet als je niet met enige zekerheid een betrouwbare voorspelling van het effect van het gebied kunt voorspellen. De plaatselijke economie krijgt weliswaar een tijdelijke boost in arbeidsplaatsen door de te verrichten werkzaamheden, maar op de langere termijn heb je hier al niks aan. De ondernemers die dan iets met het nieuwe stuk land willen doen, zullen door de gemeente/regering gestimuleerd moeten worden. Dit zal dan voornamelijk een belastingvoordeel van X jaar zijn. Daardoor is het aannemelijk dat dit project pas na die X jaar daadwerkelijk geld op gaat leveren. Tenminste als het project al geld oplevert. In de tussentijd is het dus mogelijk dat we al uit de crisis zijn.

Ik weet het fijne niet af van het project, maar jouw visie is wel erg optimistisch. Zeker in de crisis.


Het project is toentertijd afgezegd omdat ''het gebied te belangrijk zou zijn voor watervogels'' een argument wat toen zeker waar was, dit hing samen met het (voor toen) nieuwe begrip natuurontwikkeling.
Maar nu het dus blijkt dat het niet tot nauwelijks belangrijk is voor dieren i.v.m vervuiling en een slechter wordende waterkwaliteit zet ik mijn vraagtekens bij dat standpunt.

Citaat:
maar op de langere termijn heb je hier al niks aan


Zeker wel, tenminste als je kijkt naar de bestaande polders van flevoland. Die dus erg veel opleveren door de hoge productiviteit in de landbouw, de vele landbouwgrond. Daarbij zou in de nieuwe polder dan nog het voordeel zijn dat de luchthaven die ze zo lang al willen ontwikkelt kan worden.
Uiteraard is het project pas na een tijd winstgevend, dat is waarom het uberhaupt niet in de gedachte komt bij de meeste mensen omdat er een crisis is. Het probleem van de aanleg van flevoland was echter dat het werd gemaakt in een economisch (relatief) goede tijd. Uiteraard bracht de oorlog wat problemen met zich mee economisch gezien, maar het werd niet gemaakt in een crisis. Met als gevolg dat de crisis ontstond toen flevoland al was aangelegd.. Kortom: er waren geen voordelen aan de ontwikkeling van flevoland. er waren immers banen genoeg toen ze flevoland aanlegde. En nu zie je dat almere niks meer kan, als nieuwbouw stad gericht op het krijgen van meer inwoners.

Conclusie: Als je een gebied ontwikkeld in crisistijd is het tegen de tijd dat de crisis voorbij is afgemaakt. Omdat men dan begint met de ontwikkeling van het gebied krijgen ook de steden geen problemen. Wat nu dus wel is als de steden een belangrijke groeiperiode moeten doormaken in een crisis.. Onmogelijk

Als laatste: De langste dijk van lelystad naar enkhuizen ligt er al , het is zonde als deze niet word gebruikt waar het voor bedoeld is. Weet je hoe veel dat heeft gekost

Maar het is wat lastig uitleggen zo. hopelijk snap je toch nog een beetje van mijn verhaal.

Maar jij hebt ook zeker gelijk, de investering is er niet meteen uit.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
CowboySpike BerichtGeplaatst: 12 Sep 2012 22:39    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 11 Aug 2009
Berichten: 586

Onna76 schreef:
Partij voor de asio's... Ik stem er al m'n hele stemgerechtigde leeftijd op en nu met name. Samson for prime minister
Amen, sista.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
laraishond BerichtGeplaatst: 12 Sep 2012 23:44    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Nov 2009
Berichten: 494

Gadverdamme... de VVD lijkt (mede mogelijk gemaakt door al die mensen die niet zijn komen stemmen ) te gaan winnen... Sinds wanneer is 1/3 van Nederland steenrijk?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 12 Sep 2012 23:48    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

laraishond schreef:
Gadverdamme... de VVD lijkt (mede mogelijk gemaakt door al die mensen die niet zijn komen stemmen ) te gaan winnen... Sinds wanneer is 1/3 van Nederland steenrijk?


Voor jou een leuk verhaaltje die het uitlegt:

Citaat:
De 10 vrienden en hun stamkroeg "Nederland"

Tien vrienden gaan elke dag samen naar hun stamkroeg "Nederland" om een paar biertjes te drinken. De rekening bedraagt iedere dag € 100. Normaal gesproken zou iedereen € 10 moeten afrekenen, maar de vrienden hebben uiteenlopende inkomsten en besluiten de rekening volgens de verdeelsleutel van de Nederlandse belastingen te betalen. Dat geeft de volgende verdeling:

De eerste twee (de armsten) betalen niets.

De 3de betaalt € 1
De 4de betaalt € 2
De 5de betaalt € 3
De 6de betaalt € 5
De 7de betaalt € 7
De 8ste betaalt € 10
De 9de betaalt € 16
De 10de betaalt € 56

Hoewel de rijkste meer betaalt dan de andere negen bij elkaar is iedereen tevreden met de oplossing en treffen ze elkaar dag in dag uit in de stamkroeg. Totdat de uitbater op een dag besluit de groep korting te geven. "Omdat jullie al jaren goede klanten zijn en hier iedere dag komen, geef ik jullie vanaf vandaag € 20 korting per dag. Ik zal dus nog maar € 80 per dag berekenen voor de gedronken biertjes.

Op advies van de kroegbaas besluiten de vrienden de 20% korting door te berekenen op de bedragen die ieder betaalt. Die avond rekenen de mannen als volgt af:
De eerste twee betalen nog steeds niets
De 3de betaalt € 0,80 in plaats van € 1
De 4de betaalt € 1,60 in plaats van € 2
De 5de betaalt € 2,40 in plaats van € 3
De 6de betaalt € 4 in plaats van € 5
De 7de betaalt € 5,60 in plaats van € 7
De 8ste betaalt € 8 in plaats van € 10
De 9de betaalt € 12,80 in plaats van € 16
De 10de betaalt € 44,80 in plaats van € 56

Het lijkt een oplossing waarmee iedereen tevreden moet zijn: de twee armste vrienden drinken nog steeds voor niks en iedereen is die avond goedkoper uit. Wie zou er kunnen klagen?

Ιιnmaal buiten, begint iedereen te rekenen. "Ik heb maar 20 cent van de korting gekregen!" roept de 3de vriend. De 4de zegt: "Ik krijg ook maar 40 cent van de 20 euro korting, terwijl de 10de er € 11,20 van krijgt!". "Dat is waar," zegt de 5de, "waarom moet hij € 11,20 krijgen, terwijl ik maar 60 cent krijg? De rijkste krijgt het grootste gedeelte van de korting!". "Ho even," roepen de eerste twee. "Wij twee hebben helemaal niets gekregen. Dit systeem buit de armen uit!"

De negen mannen omringen de 10de, intimideren hem en noemen hem asociaal.

De volgende avond is de 10de man niet aanwezig. De negen andere nemen plaats en drinken hun biertje zoals altijd. Alles gaat goed tot op het moment dat er betaald moet worden. Ze ontdekken dan iets interessants: ze hebben niet genoeg geld om te betalen, zelfs niet om de helft van de rekening te betalen!

Zo is het in het echt leven ook. Linkse partijen klagen steen en been dat de rijksten het meeste profijt hebben van belastingverlagende regelingen als de hypotheekrenteaftrek. Belast ze nog meer, beschuldig ze van rijk zijn en ze zullen zich niet meer vertonen. We moeten voorkomen dat de 10% rijkste mensen in Nederland hun biertje gaan drinken in het buitenland.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Redneckerz BerichtGeplaatst: 13 Sep 2012 00:07    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

laraishond schreef:
Gadverdamme... de VVD lijkt (mede mogelijk gemaakt door al die mensen die niet zijn komen stemmen ) te gaan winnen... Sinds wanneer is 1/3 van Nederland steenrijk?

Blijkbaar voelen mensen er wel voor om de zorg nog meer te vernachelen dan dat er nu aan de gang is.

Teleurgesteld, ja. onder de VVD is er zoveel misgegaan omdat ze die idiote PVV wilde gedogen.. Dat excuus hebben ze nu niet meer nu Wilders keihard faalt in de uitslagen.

Jammer ook van de SP. GL vind ik wel terecht, Sap is imo een echte sappie.

In ieder geval is de PVV deze keer de loser, en dat is natuurlijk altijd mooi. Wel jammer dat die stemmen wss naar de VVD zijn gegaan, want ook rechts.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 13 Sep 2012 00:09    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Goed dat SP achterblijft, vond het toch wel zorgelijk. Jammer dat D66 niet wat harder scoort maar over het algemeen goed dat VVD wel lekker loopt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 13 Sep 2012 00:27    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Robert schreef:
Goed dat SP achterblijft, vond het toch wel zorgelijk. Jammer dat D66 niet wat harder scoort maar over het algemeen goed dat VVD wel lekker loopt.

Want? We moeten maar blij wezen dat de rijken weer gebeiteld zitten voor de komende 2/4 jaar?

We hebben geen hol aan een partij die alleen maar educatie en zorg wilt kapot bezuinigen. Als je ziet hoe compleet achtelijk studenten nu al zijn in colleges..

Aan de andere kant zie ik wel voor me dat je VVD/PVDA doet, met het doen van rechts en de ideen van links.

Al heeft PVDA op dit moment nu 37 zetels.

Waar ik mij ook op verbaas, is de aanwezigheid van 50plus. Hoe is het mogelijk dat een partij waarvan de punten feitelijk worden afgeschoten, nog bijval krijgt? Zelfde geldt voor de extra zetel die SGP krijgt. Blijkbaar vinden mensen dat hele verkrachtingsverhaal van Van der Staaij erg logisch.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 13 Sep 2012 09:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

Onna76 schreef:
Partij voor de aso's... opgemaakte lippestift queer for prime minister

fixed.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Cafι Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group