Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  
Redneckerz BerichtGeplaatst: 21 Aug 2012 14:12    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Hebben we net Dellion gehad, komt Weslii, lol
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 21 Aug 2012 14:21    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Redneckerz schreef:
Hebben we net Dellion gehad, komt Weslii, lol


Kennelijk zijn er meer mensen die de feitelijke waarheid accepteren
Also: Mij heb je nooit gehad.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Weslii BerichtGeplaatst: 21 Aug 2012 16:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

Redneckerz schreef:
Hebben we net Dellion gehad, komt Weslii, lol
Er wordt zoveel ononderbouwde nonsens gespuid in dit topic dat ik me genoodzaakt voelde in te grijpen en eens wat verifieerbare feiten te plaatsen.

Dat sommige mensen in de naieve veronderstelling leven dat alcohol geen hardddrug is is een gevolg van dat het een al jaren geaccepteerde harddrug is. Een harddrug is geestelijk en lichamelijk verslavend. Een zware alcohilist kan overlijden wanneer hij van de een op de andere dag stopt. Zo verslavend is het. Dat is zelfs bij een crackjunk niet het geval. Die voelt zich rot wanneer hij stopt, maar overlijden zal hij er niet van.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 21 Aug 2012 18:45    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Dellion schreef:
Redneckerz schreef:
Hebben we net Dellion gehad, komt Weslii, lol


Kennelijk zijn er meer mensen die de feitelijke waarheid accepteren
Also: Mij heb je nooit gehad.

Waar de laatste opmerking voor is weet ik niet, maar ik zal Weslii's post ook even antwoorden, want blijkbaar is het muntje nog niet duidelijk:

Weslii schreef:
Er wordt zoveel ononderbouwde nonsens gespuid in dit topic dat ik me genoodzaakt voelde in te grijpen en eens wat verifieerbare feiten te plaatsen.

Het is niet eens nodig om dat te doen omdat ik het met Dellion's oorspronkelijke redenatie gewoon eens ben.

Citaat:
Dat sommige mensen in de naieve veronderstelling leven dat alcohol geen hardddrug is is een gevolg van dat het een al jaren geaccepteerde harddrug is. Een harddrug is geestelijk en lichamelijk verslavend.


Dit is nu al de 2de keer dat ik moet bevestigen dat ik het hiermee eens ben, en tevens ook de 2de keer dat het over dit feit helemaal niet gaat. Iedereen met common sense weet dat drank ook troep is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JasperCLA BerichtGeplaatst: 21 Aug 2012 18:50    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Dec 2007
Berichten: 5626

Weslii schreef:
Redneckerz schreef:
Hebben we net Dellion gehad, komt Weslii, lol
Er wordt zoveel ononderbouwde nonsens gespuid in dit topic dat ik me genoodzaakt voelde in te grijpen en eens wat verifieerbare feiten te plaatsen.

Dat sommige mensen in de naieve veronderstelling leven dat alcohol geen hardddrug is is een gevolg van dat het een al jaren geaccepteerde harddrug is. Een harddrug is geestelijk en lichamelijk verslavend. Een zware alcohilist kan overlijden wanneer hij van de een op de andere dag stopt. Zo verslavend is het. Dat is zelfs bij een crackjunk niet het geval. Die voelt zich rot wanneer hij stopt, maar overlijden zal hij er niet van.


Voor de zoveelste keer (zucht)

Je hebt 100% gelijk. Bij misbruik van alcohol (lees dit goed, misbruik) is het zowat de gevaarlijkste drugs van allemaal.

Again, er is niets mis met een occasionele pint op een terrasje of een glaasje wijn bij het eten, meer nog het is zelfs gezond. Dit kan je van wiet, xtc, speed, coke ect niet zeggen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Weslii BerichtGeplaatst: 22 Aug 2012 11:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

JasperCLA schreef:
Weslii schreef:
Redneckerz schreef:
Hebben we net Dellion gehad, komt Weslii, lol
Er wordt zoveel ononderbouwde nonsens gespuid in dit topic dat ik me genoodzaakt voelde in te grijpen en eens wat verifieerbare feiten te plaatsen.

Dat sommige mensen in de naieve veronderstelling leven dat alcohol geen hardddrug is is een gevolg van dat het een al jaren geaccepteerde harddrug is. Een harddrug is geestelijk en lichamelijk verslavend. Een zware alcohilist kan overlijden wanneer hij van de een op de andere dag stopt. Zo verslavend is het. Dat is zelfs bij een crackjunk niet het geval. Die voelt zich rot wanneer hij stopt, maar overlijden zal hij er niet van.


Voor de zoveelste keer (zucht)

Je hebt 100% gelijk. Bij misbruik van alcohol (lees dit goed, misbruik) is het zowat de gevaarlijkste drugs van allemaal.

Again, er is niets mis met een occasionele pint op een terrasje of een glaasje wijn bij het eten, meer nog het is zelfs gezond. Dit kan je van wiet, xtc, speed, coke ect niet zeggen.


Dat is dus een grove misvatting.

buiten dat er vele onderzoeken zijn die zeggen dat beperkte alcoholinname gezond is, komen er steeds meer onderzoeken die juist stellen dat beperkte alcoholinname helemaal niet gezond is. Zo schijnt zelfs zeer matig alcohol gebruik keel-, mond-, slokdarm en maagkanker te kunnen veroorzaken en verhoogt het het risico op alzheimer aanzienlijk. Dus gezond, nee, dat kun je het niet noemen.
Ook niet in zeer kleine hoeveelheden:


"Alcohol has a powerful effect on glutamate as well. Alcohol decreases glutamate's ability to bind with NMDA and acts as an antagonist of the NMDA receptor, which plays a critical role in LTP by allowing Ca2+ to enter the cell. These inhibitory effects are thought to be responsible for the "memory blanks" that can occur at levels as low as 0.03% blood level. In addition, reduced glutamate release in the dorsal hippocampus has been linked to spatial memory loss."

"Areas of the brain responsible for planning and motor learning are dulled. A related effect, caused by even low levels of alcohol, is the tendency for people to become more animated in speech and movement. This is due to increased metabolism in areas of the brain associated with movement, such as the nigrostriatal pathway. This causes reward systems in the brain to become more active, which may induce certain individuals to behave in an uncharacteristically loud and cheerful manner."

"Moderate alcohol consumption 30–60 minutes before sleep, although decreasing sleep onset latency, disrupts sleep architecture.[6]"

http://en.wikipedia.org/wiki/Short-term_effects_of_alcohol


Gematigd cocaine gebruik heeft daarentegen geen nadelige affecten, in die zin zou je dus zelfs kunnen zeggen dat gematigd cocaine gebruik minder slecht is dan gematigd alcohol gebruik waar (buiten enkele positieve effecten) wel degelijk negatieve effecten aan kleven zoals ik heb laten zien:

"Occasional cocaine use does not typically lead to severe or even minor physical or social problems"

http://en.wikipedia.org/wiki/Cocaine#Medicalization

Nu is het zo dat heel veel dingen die nu als drugs worden gebruikt oorspronkelijk zijn bedoeld als geneesmiddel. Aan bijna alle soorten drugs zitten ook positieve effecten. Het is dus niet zo zwart wit als jij (en velen met jou) denken.

Overigens is het ook goed om te weten waarom iets verboden is. Als het om je gezondheid zou gaan zouden sigaretten en alcohol ook verboden zijn. Dat zijn ze niet. Cocaine werd bijvoorbeeld begin vorige eeuw gewoon in gehandeld, net als opium. China en engeland waren grote opiumhandelaars, China veruit het grootst. Omdat de VS en enkele Europese landen niet wilden dat china een economische supermacht zou worden is er gelobbyd om opiumhandel te verbieden. Engeland wilde hier wel mee akkoord gaan, maar op voorwaarde dat cocaine handel ook verboden werd. Duitsland was in die tijd de grootste cokehandelaar van de wereld. De engelsen wilden niet dat duitsland zou uitgroeien tot economische supermacht in europa doordat zij profiteerden van het verbod op opium terwijl hun cokehandel buiten schot bleef. Daarom zijn beiden verboden, niet omdat het slecht voor je is.

Cannabis is verboden geworden op last van de olieindustrie. Niet omdat het slecht is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JasperCLA BerichtGeplaatst: 22 Aug 2012 15:58    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Dec 2007
Berichten: 5626

Nog een andere bron dan dokter wikipedia? Ga je nu werkelijk de geneeskunde van een paar eeuwen geleden aanhalen om te beweren dat cocaïne niet schadelijk is?

Bron

Bron

Anders proberen we het gewoon lekker uit: Jij snuift elke week 2 lijntjes, ik drink elke week een pint en een glas wijn
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Weslii BerichtGeplaatst: 22 Aug 2012 16:24    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

JasperCLA schreef:
Nog een andere bron dan dokter wikipedia? Ga je nu werkelijk de geneeskunde van een paar eeuwen geleden aanhalen om te beweren dat cocaïne niet schadelijk is?

Bron

Bron

Anders proberen we het gewoon lekker uit: Jij snuift elke week 2 lijntjes, ik drink elke week een pint en een glas wijn


Ten eerste is het niet van een paar eeuwen geleden.
Ten tweede kan ik tal van bronnen aanhalen als ik daar tijd en zin in zou hebben.
Ten derde beweer ik niet dat coke niet schadelijk is, ik stel slechts dat gematigd gebruik niet schadelijk is en gematigd alcoholgebruik wel schadelijk is en dat onderbouw ik met feiten en bronnen.
Ten vierde, dit staat in je eigen bron: "While moderate drinking can increase the risk of colon and breast cancer" schadelijk effect dus.

Tot slot drink ik weleens een biertje of wijntje en snuif ik weleens een lijntje. Ik hoef jou ook niet te overtuigen en jij mij niet, de feiten spreken voor zich. Jij sluit alleen stelselmatig je ogen voor de helft van de feiten omdat je ze niet wilt zien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JasperCLA BerichtGeplaatst: 22 Aug 2012 16:37    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Dec 2007
Berichten: 5626

Citaat:
"snuif ik weleens een lijntje. Ik hoef jou ook niet te overtuigen en jij mij niet, de feiten spreken voor zich.

Linkje

"...these risks are trumped by the boost in cardiovascular health—especially in middle age, when heart disease begins to account for an increasingly large share of disease and deaths." - overlezen?

Citaat:
"Jij sluit alleen stelselmatig je ogen voor de helft van de feiten omdat je ze niet wilt zien."

Geef mij dan bronnen en feiten, geen meningen en halve waarheden. Ps: zoek hulp.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Weslii BerichtGeplaatst: 22 Aug 2012 16:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

JasperCLA schreef:
Citaat:
"snuif ik weleens een lijntje. Ik hoef jou ook niet te overtuigen en jij mij niet, de feiten spreken voor zich.

Linkje

"...these risks are trumped by the boost in cardiovascular health—especially in middle age, when heart disease begins to account for an increasingly large share of disease and deaths." - overlezen?


nee hoor niet overlezen. Maar dit is statistiek van de grote getallen. Als jij kanker krijgt door je gematigde alcoholgebruik heb je er natuurlijk niets aan als je buurman en je oom géén hartaanval hebben gekregen door hun gematigde alcoholgebruik. statistisch gezien heeft 33% (jij dus) negatieve gevolgen van gematigd alcoholgebruik gekregen en 67 % (je oom en je buurman) de positieve gevolgen ondervonden. Je zou dan dus kunnen zeggen dat alcohol positief is. Immers 67% ondervindt alleen maar voordeel. Maar voor jou met kanker heb je daar natuurlijk niets aan.

Bij gematigd coke gebruik zijn de positieve gevolgen er niet, maar de negatieve ook niet. Daar heb je als individu natuurlijk meer aan.

Citaat:
"Jij sluit alleen stelselmatig je ogen voor de helft van de feiten omdat je ze niet wilt zien."

Geef mij dan bronnen en feiten, geen meningen en halve waarheden.[/quote]
Die gaf ik je, onder andere een mooi diagram op de vorige pagina en een link naar verschillende artikelen, en als je daar naar beneden scrollt vind je een hele lijst met referenties.
Citaat:
Ps: zoek hulp.
waarvoor?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JasperCLA BerichtGeplaatst: 22 Aug 2012 16:51    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Dec 2007
Berichten: 5626

Kga hier mijn tijd niet meer aan verdoen. Jij drink, jij gebruikt coke, goed voor u. Ik zal nog even de info van m'n linkje copy/pasten, zodat je tenminste een idee hebt waar je mee bezig bent. Succes ermee.

Citaat:
Risico’s
OP KORTE TERMIJN

Op cocaïne levert men inspanningen zonder vermoeidheid, honger of dorst te voelen. Daardoor merkt men niet dat het lichaam overbelast raakt. Dat kan tot uitputting leiden. Op het moment van gebruik kunnen hartkloppingen, bloeddrukstoornissen en zelfs een hartaanval optreden.
Cocaïne kan roekeloos gedrag veroorzaken, met risico's in het verkeer, onveilig vrijen,… tot gevolg.
Door gebruikersmateriaal (bijvoorbeeld rietjes) te delen is besmetting met hiv en hepatitis B en C mogelijk.
OP LANGE TERMIJN

Door regelmatig of overmatig cocaïne te gebruiken, kunnen angsten (bijvoorbeeld achterdocht of jaloezie) en waanvoorstellingen ontstaan (bijvoorbeeld beestjes over de huid zien kruipen). Gebruikers voelen zich op de duur rusteloos en opgejaagd en krijgen regelmatig last van neusbloedingen.
Door het wegvallen van remmingen kunnen cocaïnegebruikers agressief worden.
Cocaïne is erg belastend voor het hart. Er kunnen hartritmestoornissen ontstaan en de kans op een hartaanval stijgt naargelang men meer en langer gebruikt.
Deze laatste twee risico's vergroten nog als men tegelijk alcohol drinkt.

VERSLAVING

Cocaïnegebruik kan tot een sterke geestelijke afhankelijkheid leiden:

Wie lang of veel gebruikt, raakt oververmoeid en kan zich erg depressief gaan voelen. Een tijdje na het gebruik slaat het geluksgevoel om in een zware neerslachtigheid en de kans bestaat dat men naar een nieuwe dosis grijpt om die negatieve gevoelens weg te werken.
Als iemand vaker en/of meer cocaïne gaat gebruiken, dan is dat vaak om het zelfvertrouwen op te krikken. Sterker nog: men krijgt al vlug het gevoel dat men geen nieuwe situatie meer aankan zonder cocaïne. Het vervelende daarbij is dat onzekerheidsgevoelens toenemen naarmate men vaker gebruikt. Zo komt men terecht in een vicieuze cirkel.
Strikt genomen wordt men niet lichamelijk afhankelijk van cocaïne. Eens de drug is uitgewerkt, moet het lichaam echter wel zwaar recupereren. Het tekort aan slaap en eten moet worden ingehaald. Ook raakt het lichaam op de duur gewend aan cocaïne en hebben gebruikers steeds meer nodig om hetzelfde effect te ervaren (tolerantie). Dan ontstaat craving: men wil dat effect opnieuw ervaren en krijgt een sterke drang om opnieuw te gebruiken.

Bij crack is de kans op problemen nog groter. De drang naar een nieuwe dosis is sterker omdat de werking in vergelijking met cocaïne korter en intenser is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Weslii BerichtGeplaatst: 22 Aug 2012 16:56    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

JasperCLA schreef:
Kga hier mijn tijd niet meer aan verdoen. Jij drink, jij gebruikt coke, goed voor u. Ik zal nog even de info van m'n linkje copy/pasten, zodat je tenminste een idee hebt waar je mee bezig bent. Succes ermee.

Citaat:
Risico’s
OP KORTE TERMIJN

Op cocaïne levert men inspanningen zonder vermoeidheid, honger of dorst te voelen. Daardoor merkt men niet dat het lichaam overbelast raakt. Dat kan tot uitputting leiden. Op het moment van gebruik kunnen hartkloppingen, bloeddrukstoornissen en zelfs een hartaanval optreden.
Cocaïne kan roekeloos gedrag veroorzaken, met risico's in het verkeer, onveilig vrijen,… tot gevolg.
Door gebruikersmateriaal (bijvoorbeeld rietjes) te delen is besmetting met hiv en hepatitis B en C mogelijk.
OP LANGE TERMIJN

Door regelmatig of overmatig cocaïne te gebruiken, kunnen angsten (bijvoorbeeld achterdocht of jaloezie) en waanvoorstellingen ontstaan (bijvoorbeeld beestjes over de huid zien kruipen). Gebruikers voelen zich op de duur rusteloos en opgejaagd en krijgen regelmatig last van neusbloedingen.
Door het wegvallen van remmingen kunnen cocaïnegebruikers agressief worden.
Cocaïne is erg belastend voor het hart. Er kunnen hartritmestoornissen ontstaan en de kans op een hartaanval stijgt naargelang men meer en langer gebruikt.
Deze laatste twee risico's vergroten nog als men tegelijk alcohol drinkt.

VERSLAVING

Cocaïnegebruik kan tot een sterke geestelijke afhankelijkheid leiden:

Wie lang of veel gebruikt, raakt oververmoeid en kan zich erg depressief gaan voelen. Een tijdje na het gebruik slaat het geluksgevoel om in een zware neerslachtigheid en de kans bestaat dat men naar een nieuwe dosis grijpt om die negatieve gevoelens weg te werken.
Als iemand vaker en/of meer cocaïne gaat gebruiken, dan is dat vaak om het zelfvertrouwen op te krikken. Sterker nog: men krijgt al vlug het gevoel dat men geen nieuwe situatie meer aankan zonder cocaïne. Het vervelende daarbij is dat onzekerheidsgevoelens toenemen naarmate men vaker gebruikt. Zo komt men terecht in een vicieuze cirkel.
Strikt genomen wordt men niet lichamelijk afhankelijk van cocaïne. Eens de drug is uitgewerkt, moet het lichaam echter wel zwaar recupereren. Het tekort aan slaap en eten moet worden ingehaald. Ook raakt het lichaam op de duur gewend aan cocaïne en hebben gebruikers steeds meer nodig om hetzelfde effect te ervaren (tolerantie). Dan ontstaat craving: men wil dat effect opnieuw ervaren en krijgt een sterke drang om opnieuw te gebruiken.

Bij crack is de kans op problemen nog groter. De drang naar een nieuwe dosis is sterker omdat de werking in vergelijking met cocaïne korter en intenser is.


En jij drinkt wijn en bier. ik zal de info van jouw linkje mbt tot alcohol hier even post dan weet je waar je mee bezig bent.

Citaat:
Op korte termijn

Wie alcohol drinkt, kan de dag nadien last hebben van een 'kater', een moe, misselijk en dorstig gevoel. Hoe zo'n kater precies ontstaat, lees je hier.

Een ander fenomeen is de 'black-out', waarbij men in dronken toestand nog bij bewustzijn is, maar zich achteraf niets meer kan herinneren.

Alcohol verhoogt misschien wel de zin om te vrijen, maar het vermindert de seksuele prestaties en kan op de duur potentieproblemen veroorzaken.

Drinken tijdens de zwangerschap is schadelijk voor de foetus en wordt best volledig achterwege gelaten. Het kan groeiachterstand en ontwikkelingsachterstand bij de baby veroorzaken. Naast lichamelijke risico's en afwijkingen zoals het zogenaamde FAS (Foetaal Alcohol Syndroom) kunnen zich later ook problemen voordoen op vlak van intelligentie, gedrag en emotionele ontwikkeling.

Wie dronken is kan moeilijk risico's inschatten. In het verkeer, maar ook op het werk en tijdens de vrije tijd kan het aanleiding geven tot ongevallen, verkeerde beslissingen,... Alcohol kan roekeloosheid en agressie uitlokken en leiden tot waaghalzerij, vechtpartijen, maar ook tot opdringerigheid of ongewenste seksuele intimiteiten.

Op lange termijn

Alcoholmisbruik tast op lange termijn het ganse lichaam aan. Het best gekend is de beschadiging van de lever (ontsteking, vetopstapeling, cirrose), de pancreas en de hersenen.

Er is een verband tussen alcoholmisbruik en diverse vormen van kanker (mond, keel, slokdarm, lever, dikke darm, borst).
Alcoholmisbruik veroorzaakt ook geheugenstoornissen, soms gelijkend op vroegtijdige dementie. Een voorbeeld hiervan is het syndroom van Korsakov, waarbij men nog m oeilijk nieuwe informatie kan onthouden, niet meer weet waar men is en welke dag het is, last heeft van angst- en paniekaanvallen, depressies, geen plannen meer kan maken of uitvoeren,…

Grote hoeveelheden alcohol beschadigen naast de hersenen ook het zenuwstelsel.

Te veel alcohol is slecht voor het hart. Het verhoogt de bloeddruk waardoor de kans op problemen met hart- en bloedvaten of een hartaanval toeneemt. Het kan ook voor een te hoge slechte cholesterol zorgen.

Het lichaam heeft de neiging om eerst de alcohol te verbranden waardoor het niet meer toekomt aan de vetverbranding en men van alcohol gaat verdikken. Langs de andere kant bevatten alcoholhoudende dranken erg weinig voedzame stoffen zoals eiwitten en vitaminen. Op die manier ontstaan tekorten en kan wie te veel drinkt op de duur vermageren, ondervoed en verzwakt raken.

Alhoewel veel mensen het gevoel hebben dat alcohol helpt om makkelijker in te slapen, is het eigenlijk een slecht en riskant slaapmiddel. Het inslaapeffect dat men oorspronkelijk voelt, verdwijnt of vermindert bij regelmatig drinken en wordt vervangen door een slechtere, onrustige en kortere slaap. Ook om depressieve gevoelens minder hard te voelen, is alcohol niet geschikt. In het begin lijkt alcohol de donkere gevoelens af te zwakken, maar al gauw verandert dit en gaat alcohol de depressieve gevoelens versterken en zelfs veroorzaken.

Hoeveel alcohol is schadelijk?

Verslaving

Bij alcoholmisbruik ontstaan zowel lichamelijke en geestelijke verslaving als tolerantie.
Lichamelijke afhankelijkheid houdt in dat het lichaam went aan een bepaalde dosis alcohol. Om nog effect te hebben, heeft men steeds meer alcohol nodig. Dit noemt men ook tolerantie.
Geestelijke afhankelijkheid houdt in dat men het gevoel heeft niet meer te kunnen functioneren zonder alcohol.

Afkick

Omdat alcohol lichamelijk verslavend is, kan na een periode van veel alcohol drinken plots stoppen of sterk verminderen gepaard gaan met ontwenningsverschijnselen zoals beven, zweten, zenuwachtigheid, onrust, angst, braken en slapeloosheid. Hierbij kunnen levensgevaarlijke situaties ontstaan: een aanval van epilepsie of een delirium tremens (dagenlang onrustige slaap of slapeloosheid, angstaanvallen, beven, hallucinaties, transpireren, koortsaanvallen, versnelde hartslag, soms zelfs een coma). Ontwennen gebeurt daarom best onder doktersbegeleiding.

Maar de lichamelijke afkick is niet alles. Wanneer die achter de rug is, kan de geestelijke verslaving en vooral de sterke drang naar alcohol nog voor moeilijke momenten zorgen. Deze psychische afkickverschijnselen nemen geleidelijk aan af, maar kunnen toch enkele weken tot maanden aanhouden. Soms is professionele begeleiding nodig om hiermee om te leren gaan.


Merk overigens op dat de lijst van alcohol, (afkomstig van je eigen bron) aanzienlijk langer is dan de lijst van coke. Maar dat terzijde.

Het is natuurlijk altijd beter geen van beide te gebruiken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JasperCLA BerichtGeplaatst: 22 Aug 2012 17:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Dec 2007
Berichten: 5626

Natuurlijk is die lijst van alcohol langer, het gaat daar over 'misbruik van'. En nee ik drink niet (waar haal je dat nu weer), mijn alcoholconsumptie per jaar is verwaarloosbaar. Maar ik ga me nu echt terugtrekken uit deze discussie, heeft echt geen zin meer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 4 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group