Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Mafusto BerichtGeplaatst: 05 Jul 2012 03:58    Onderwerp: Ritalin Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Een nieuw topic aangemaakt om de offtopicness in het +/- topic tegen te gaan.


Citaat:
Dat kan wel. Maar een feit blijft dat je makkelijk kan zien of het je helpt. En hoewel het dus bij meer mensen werkt werkt het echt niet bij iedereen.. Ik spreek uit ervaring van mensen inreallife die ik ken. En daar gaat het dus duidelijk anders dan moet
Ik heb trouwens nooit officieel add als diagnose gekregen maar krijg nu wel ritalin mee. Dus het gaat meer om if het voor jezelf merkt . Mensen met add ervaren over het algemeen best een chaos in hun hoofd, ritalinn gaat dat tegen. dus mensen met add en ritalin zullen er juist rustiger van worden dan dat het een speed light effect zou hebben


De studenten die Ritalin innemen, worden er ook rustiger van. Ritalin hoeft niet per se als pepmiddel gebruikt te worden door mensen zonder ADD en ADHD. Jij verwacht dat het op mensen zonder deze aandoening alleen maar werkt als een pepmiddel. Dit is dus niet het geval. Studenten die Ritalin innemen worden ook rustiger en kunnen zich dan goed concentreren. Jij kunt dan niet zien of ze wel of geen Ritalin gebruiken.

"Ik heb trouwens nooit officieel add als diagnose gekregen maar krijg nu wel ritalin mee. Dus het gaat meer om if het voor jezelf merkt ."

Lekkere dokter heb jij. Ritalin heeft nare bijeffecten. Dus als je Ritalin krijgt zonder dat je daadwerkelijk ADD hebt, haal je je eigen stelling ook onderuit Maar serieus het klinkt nu alsof je Ritalin inneemt omdat je denkt dat het helpt. Dus zou een placebo in dit geval ook werken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 05 Jul 2012 04:04    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Tja zo zijn dokters tegenwoordig hè. Een enorm aantal kinderen en jongvolwassenen krijge het tegenwoordig.

En placebo? Verre van. Ik rook heel soms namelijk wel eens een joint en weet hoe een effect van ietsvoelt. Dit is dus duidelijk te merken.

Ik schrijf morgen wel me stelling + argumenten op. Maar zit nu op mobiel en moet over minder dan 3 uur opstaan. Dus als je her niet erg vind ben ik nu weg

Ps deze discussie is zelfs in de wetenschap nog steeds bezig. Dus ik denk dat we er überhaupt niet uitkomen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Mafusto BerichtGeplaatst: 05 Jul 2012 04:20    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Dellion schreef:
Tja zo zijn dokters tegenwoordig hè. Een enorm aantal kinderen en jongvolwassenen krijge het tegenwoordig.

Dat is het grote probleem van dokters tegenwoordig. Ze klooien maar wat aan...

Dellion schreef:
En placebo? Verre van. Ik rook heel soms namelijk wel eens een joint en weet hoe een effect van ietsvoelt. Dit is dus duidelijk te merken.
Ik heb het niet over het gebruik van Ritalin maar over Ritalin om je te laten concentreren. Nu komt het op mij over dat je je beter concentreert zodra je een tablet inneemt. Dus dat je je bij de gedachten alleen al positief gaat voelen.

Dellion schreef:
Ik schrijf morgen wel me stelling + argumenten op. Maar zit nu op mobiel en moet over minder dan 3 uur opstaan. Dus als je her niet erg vind ben ik nu weg

Ps deze discussie is zelfs in de wetenschap nog steeds bezig. Dus ik denk dat we er überhaupt niet uitkomen


Ik heb slapen vandaag al opgegeven .

Dat deze discusie in de wetenschap nog bezig is, komt vooral doordat er nog te weinig onderzoek is gedaan naar de effecten van Ritaline. Daardoor mag je Ritaline ook niet langer dan een jaar onafgebroken innemen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 05 Jul 2012 06:14    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Ja, ik geef het nu ook op. Dan maar een dag geen slaap (na een aantal dagen al amper geslapen te hebben, met mondelinge examens in een week. Ja slim dit)

Maar daar ben ik het mee eens, en dat is de medische zorg tegenwoordig, zo veel mogelijk geld willen binnenhalen.. Maar niet kijken naar de gezondheidsrisico's. Ik heb het duidelijk een aantal keer gevraagd aan de psycholoog, maar het antwoord bleef. Er is geen risico voor de gezondheid (enkel als je blabla, blabla. Met bloeddruk iets ofzo)
Terwijl het je dopamine uitput (een soort stof dat ik altijd opvat als een minder sterkere variant dan seratonine, de stof die verbruikt word met xtc. Ik weet niet of het zo op te vatten valt, maar het heeft invloed op je algemene humeur. bijv: genot , blijdschap en welzijn, )
Mede daarom word het denk ik ook gebruikt als uitgaansdrug.

''Ritalin stimuleert de hersencellen tot het aanmaken en afgeven van bepaalde neurotransmitters die nodig zijn voor de juiste prikkeloverdracht. Bij mensen die geen ADD of ADHD hebben zou dit juist een overproductie veroorzaken die dan juist weer voor extra onrust zorgt. Desondanks wordt van dit middel veelvuldig misbruik gemaakt in het uitgaansleven''

Zoals gezegd daar, met ook informatie naar het volgende punt van discussie, de concentratie.
Jij zegt dat het een soort placebo effect is, hoewel ik het een tijdje met tegenzin heb geslikt omdat het me volgens mijn omgeving scheen te helpen, ik was dus niet zozeer aanwezig op het moment dat ik de ritalin nam -het boeide me niet zo veel- maar ik merkte wel het verschil uiteindelijk. Het lijkt me dan ook sterk dat het een placebo effect is in mijn geval.

Laat ik het zo zeggen, toen ik die ritalin eens kreeg van een vriend en het dus probeerde zag ik het verschil tussen hoe het is met chaos in mijn hoofd en zonder.
Of het dan verkeerd is dat ik op die manier ook iemand anders wil helpen, geen idee. maar mij heeft het toen geholpen, en zolang de persoon het zelf ook wil. Geen probleem toch?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
konnichiwa BerichtGeplaatst: 05 Jul 2012 16:03    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Aug 2007
Berichten: 2403

Ik heb ooit eens een half pilletje genomen tijdens mijn examens Fysica en Energie. Ik had toen voor beide vakken 99/100 ^^'. Weet niet of het echt werkte zou evengoed een vorm van homeopathie kunnen zijn.

En nu ik erover nadenk was het precies een andere benaming..Relatine? Ken echt niets van medicijnen =p.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 05 Jul 2012 16:39    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Als je 99 had dan had je waarschijnlijk heel goed geleerd
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
L!nk BerichtGeplaatst: 05 Jul 2012 21:44    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

Op mij heeft het wel het effect dat ik scherper word enzo. Ook kleuren en geluiden worden duidelijker, wel vet effect.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 05 Jul 2012 21:53    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

L!nk schreef:
Op mij heeft het wel het effect dat ik scherper word enzo. Ook kleuren en geluiden worden duidelijker, wel vet effect.


Scherper is idd een van de gewenste effecten, aangezien je dat helpt bij werken. Maar die andere 2, ervaar ik ook inderdaad. vooral met geluid. Maar als je het daarom inneemt gebruik je het verkeerd en vind ik dat ze je niet meer mogen geven
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
L!nk BerichtGeplaatst: 05 Jul 2012 21:55    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

oh ja, ik gebruik het ook niet. tis jaren terug dat ik het wel eens nam.

je hoort vaak dat het als studiedrug wordt genomen, en die mensen wordt het niet 'gegeven' ;P
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 05 Jul 2012 22:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

@Dellion Je geeft zelf al aan dat het werkt nadat je van je naasten te horen hebt gekregen dat het volgens hun werkt. Dit reken ik eerder onder een placebo effect dan dat je met zekerheid vast stelt dat de medicatie werkt. Maar als jij zegt dat dit werkt, geloof ik je.

Dopamine wordt gewoon door je lichaam gemaakt en werkt bij het transport van impulsen. Als je er te veel van krijgt ga je idd te maken krijgen met Speed-achtige effecten.

@Konni Retaline en Ritalin zijn hetzelfde. Volgens mij wordt Retaline in Be gebruikt en Ritalin in NL. Verder bedoel jij volgens mij met je homeopathie een placebo effect aangezien homeopathische medicatie vooral gebaseerd is op natuurlijke bouwstoffen en het opnemen van de medicatie op andere manieren (zoals je huid het medicijn laten absorberen ipv het direct in het lichaam te pompen).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 05 Jul 2012 22:42    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

L!nk schreef:
Op mij heeft het wel het effect dat ik scherper word enzo. Ook kleuren en geluiden worden duidelijker, wel vet effect.


Dellion, give me one of these! lolol
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Codewarrior BerichtGeplaatst: 05 Jul 2012 23:22    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Okt 2011
Berichten: 3190

Nooit gebruikt, will try om te zien of ik verschil merk in mijn concentratievermogen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 05 Jul 2012 23:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

dit lijkt wel een promotietopic te worden joh..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Mafusto BerichtGeplaatst: 05 Jul 2012 23:29    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Dellion schreef:
dit lijkt wel een promotietopic te worden joh..


What have I done....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
streetfighter BerichtGeplaatst: 06 Jul 2012 00:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Dec 2008
Berichten: 3413

Vroeger moeten pakken van de dokter en nooit meer. Fucking uitslag en overal jeuk ervan En ik was er altijd afwezig van, zelfs van dingen als gamen kon ik niet meer genieten als ik een pil op had
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
konnichiwa BerichtGeplaatst: 06 Jul 2012 13:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Aug 2007
Berichten: 2403

Mafusto schreef:


@Konni Retaline en Ritalin zijn hetzelfde. Volgens mij wordt Retaline in Be gebruikt en Ritalin in NL. Verder bedoel jij volgens mij met je homeopathie een placebo effect aangezien homeopathische medicatie vooral gebaseerd is op natuurlijke bouwstoffen en het opnemen van de medicatie op andere manieren (zoals je huid het medicijn laten absorberen ipv het direct in het lichaam te pompen).


Homeopathie heeft ook een placebo effect Laten we daar nu geen discussie over voeren want dat moest ik al aanhoren op de Unief. Laat je vriendin maar eens een tijd een homeopatisch anti-conceptie middel nemen. Ze denkt dat het werkt maar veel kans dat je enkele maanden erna prijs hebt...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 06 Jul 2012 14:17    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Homeopathie kan wel werken alleen moet je ook je gezond verstand er bij blijven gebruiken. Of het werkt laat ik in het midden tot dit daadwerkelijk bewezen is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Boogieboyz BerichtGeplaatst: 03 Aug 2012 02:31    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Okt 2008
Berichten: 209

Zitten jullie allemaal nou doodleuk drugs te nemen voor doeleinden waar het niet voor bedoeld is? En er nog reclame voor maken ook in een heuse wij-nemen-drugs-hoera topic

http://nl.wikipedia.org/wiki/Methylfenidaat

"Gebruik bij toepassingen waarvoor het middel niet is geregistreerd (Off-label-gebruik), zoals als eetlustremmer of als psychostimulans, wordt als misbruik beschouwd. Methylfenidaat valt als wekamine onder de Opiumwet en mag daarom officieel niet zonder schriftelijke verklaring van de voorschrijvend arts over de grens worden meegenomen. Recreatief gebruik van methylfenidaat als pepmiddel is strafbaar."

Meer info op de engelse pagina: http://en.wikipedia.org/wiki/Methylphenidate

"Methylphenidate has high potential for abuse due to its pharmacological similarity to cocaine and amphetamines."

Maarja ik zal wel weer uit m'n nek lullen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 03 Aug 2012 10:25    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Als je het +/- topic wat meer leest weet je hoe het zit en ik ga het niet alleen uitleggen hier omdat jij het +/- topic niet leest

Oké, een zin dan. voor de rest ga ik dingen niet nogmaals typen als ik dat in +/- al heb gedaan. Maar oh, nu is het onze schuld dat de zorg keihard liegt en verslaafden creëert?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
D: BerichtGeplaatst: 03 Aug 2012 16:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

Dellion schreef:
Als je het +/- topic wat meer leest weet je hoe het zit en ik ga het niet alleen uitleggen hier omdat jij het +/- topic niet leest

Oké, een zin dan. voor de rest ga ik dingen niet nogmaals typen als ik dat in +/- al heb gedaan. Maar oh, nu is het onze schuld dat de zorg keihard liegt en verslaafden creëert?

het is mensen hun eigen schuld dat ze niet zelfstandig nadenken en vanalles maar aannemen van instituten waar duidelijk een monopolie speelt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 03 Aug 2012 16:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

D: schreef:
Dellion schreef:
Als je het +/- topic wat meer leest weet je hoe het zit en ik ga het niet alleen uitleggen hier omdat jij het +/- topic niet leest

Oké, een zin dan. voor de rest ga ik dingen niet nogmaals typen als ik dat in +/- al heb gedaan. Maar oh, nu is het onze schuld dat de zorg keihard liegt en verslaafden creëert?

het is mensen hun eigen schuld dat ze niet zelfstandig nadenken en vanalles maar aannemen van instituten waar duidelijk een monopolie speelt.


Inderdaad daarom is het deste erger dat dit meestal op leeffijd is dat je nog niet zelf kan kiezen. En dus al die kinderen verslaafd raken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Weslii BerichtGeplaatst: 03 Aug 2012 16:42    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

Dellion schreef:
D: schreef:
Dellion schreef:
Als je het +/- topic wat meer leest weet je hoe het zit en ik ga het niet alleen uitleggen hier omdat jij het +/- topic niet leest

Oké, een zin dan. voor de rest ga ik dingen niet nogmaals typen als ik dat in +/- al heb gedaan. Maar oh, nu is het onze schuld dat de zorg keihard liegt en verslaafden creëert?

het is mensen hun eigen schuld dat ze niet zelfstandig nadenken en vanalles maar aannemen van instituten waar duidelijk een monopolie speelt.


Inderdaad daarom is het deste erger dat dit meestal op leeffijd is dat je nog niet zelf kan kiezen. En dus al die kinderen verslaafd raken.
Die kinderen hebben toch ook ouders? Waar zijn die dan in dit verhaal?

En het is nou niet bepaald een geheim te noemen dat sommige middelen verslavend werken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 03 Aug 2012 16:50    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Weslii schreef:
Dellion schreef:
D: schreef:
Dellion schreef:
Als je het +/- topic wat meer leest weet je hoe het zit en ik ga het niet alleen uitleggen hier omdat jij het +/- topic niet leest

Oké, een zin dan. voor de rest ga ik dingen niet nogmaals typen als ik dat in +/- al heb gedaan. Maar oh, nu is het onze schuld dat de zorg keihard liegt en verslaafden creëert?

het is mensen hun eigen schuld dat ze niet zelfstandig nadenken en vanalles maar aannemen van instituten waar duidelijk een monopolie speelt.


Inderdaad daarom is het deste erger dat dit meestal op leeffijd is dat je nog niet zelf kan kiezen. En dus al die kinderen verslaafd raken.
Die kinderen hebben toch ook ouders? Waar zijn die dan in dit verhaal?

En het is nou niet bepaald een geheim te noemen dat sommige middelen verslavend werken.


Precies, dat is het probleem dus. Ouders zijn vaak van het 'de overheid zal toch niet tegen ons liegen??' en psychiaters blijven vaak volhouden dat het niet schadelijk is.

Nederland moet gewoon net als engeland ritalin verbieden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group