| Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 ... 302, 303, 304 ... 325, 326, 327 Volgende
|
| Tiras |
Geplaatst: 14 Jul 2011 02:24 Onderwerp:
| |
|
laatst 4pack van Terraria, me bro, 2 andere dudes en voor mij, altijd leuk om ff lekker rond te rennen, dingen dood meppen en farmen voor beter gear
nu wacht ik maar op de 27e kan ik From Dust halen O.o |
|
| Terug naar boven |
|
|
| KingLikesCookies |
Geplaatst: 14 Jul 2011 03:52 Onderwerp:
| |

|
| GekooktEi schreef: | | Christian Vuye schreef: | | GekooktEi schreef: | | Games zijn duur, maar er zijn wel goede redenen voor. Maar ik vind het bijvoorbeeld wel idioot dat bij een franchise als Call of Duty, die, weet ik het, 15 miljoen exemplaren verkoopt bij de launch, het drie jaar duurt voordat een game een budgetprijs krijgt. |
Economie 101: Een product dat goed verkoopt, verlaag je niet prijs. |
Ja tuurlijk, maar hufterig nontheless. En kom op, Activision doet het echt overdreven. Het is natuurlijk ongeschreven wet dat drollen van spellen na een maand of twee voor €20 over de toonbank gaan en succesvolle games pas na een (half)jaar, maar Activision maakt van gierigheid een topsport. Call of Duty 4 was voor €12,50 bij de Steam Sales, kom op zeg. :')
Ik heb wel opgelet bij economie, maar ik vind het bijzonder asshole-gedrag. | Ik denk dat het zelfs 2 jaar heeft geduurd voordat CoD4 minder dan €50 kostte in de plaatselijke gamewinkels hier. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Joni Philips |
Geplaatst: 14 Jul 2011 06:06 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
| Een film wordt drie keer verkocht. Wees dan ook niet verbaasd dat een film op DVD minder kost. Een film moet in principe al terugbetaald zijn voor hij de bioscoop verlaat of hij wordt beschouwd als een flop. Een film is trouwens de afgelopen 10 jaar alleen maar in prijs gestegen, zowel in de bios als op DVD. Een game is in prijs gezakt. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Christian Vuye |
Geplaatst: 14 Jul 2011 13:43 Onderwerp:
| |

|
| Joni Philips schreef: | | Een film wordt drie keer verkocht. Wees dan ook niet verbaasd dat een film op DVD minder kost. Een film moet in principe al terugbetaald zijn voor hij de bioscoop verlaat of hij wordt beschouwd als een flop. Een film is trouwens de afgelopen 10 jaar alleen maar in prijs gestegen, zowel in de bios als op DVD. Een game is in prijs gezakt. |
Hoezo? Ik weet nog dat PC-games vroeger vaak voor hooguit €39.99 over de toonbank gingen. Tegenwoordig durven sommigen er zelfs €59.99 voor vragen! Volgens mij is dat toch wel een stijging, hoor.
Trouwens, dat een film drie keer wordt verkocht doet geen afbreuk aan het feit dat games nog steeds veel te duur zijn en dat het huidige model van games verkopen niet werkt voor een grote markt. Zorg er dan ook voor dat games meer inkomsten genereren (met o.a. DLC) en biedt games tegen een lagere prijs aan. Zelf zie ik liefst games verschijnen tegen een prijs van maximum €29.99. Uitbreiden met DLC? Prima. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| MaartenL |
Geplaatst: 14 Jul 2011 18:17 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
| Ehm... PC games kosten vroeger 2600 Belgische frank (+/- 65 €) of in sommige gevallen nog iets meer (of minder natuurlijk). |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Joni Philips |
Geplaatst: 14 Jul 2011 18:54 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
| Christian Vuye schreef: | | Joni Philips schreef: | | Een film wordt drie keer verkocht. Wees dan ook niet verbaasd dat een film op DVD minder kost. Een film moet in principe al terugbetaald zijn voor hij de bioscoop verlaat of hij wordt beschouwd als een flop. Een film is trouwens de afgelopen 10 jaar alleen maar in prijs gestegen, zowel in de bios als op DVD. Een game is in prijs gezakt. |
Hoezo? Ik weet nog dat PC-games vroeger vaak voor hooguit €39.99 over de toonbank gingen. Tegenwoordig durven sommigen er zelfs €59.99 voor vragen! Volgens mij is dat toch wel een stijging, hoor.
| In de jaren '90 kostte een game al snel €70-€75. En als je fan bent van het goedkope games + DLC idee, koop dan MX vs. ATV Alive om het idee te steunen. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| GekooktEi |
Geplaatst: 15 Jul 2011 13:18 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Logitech MX518 - so far heel blij mee
Grappig dat de handleiding ook helemaal game-georiënteerd is; "In FPSs, use a smaller dpi tracking sensitivity (e.g. 400 dpi) for sniping and shooting, and a higher setting (e.g. 1800 dpi) for quicker movements.  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| MaartenL |
Geplaatst: 15 Jul 2011 15:02 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
| GekooktEi schreef: | Logitech MX518 - so far heel blij mee
Grappig dat de handleiding ook helemaal game-georiënteerd is; "In FPSs, use a smaller dpi tracking sensitivity (e.g. 400 dpi) for sniping and shooting, and a higher setting (e.g. 1800 dpi) for quicker movements.  |
Is een geweldige muis. Heeft een maat van me ook.
Zelf heb ik een Logitech G9
Momenteen aan het sparen voor een RAT9 Cyborg muis |
|
| Terug naar boven |
|
|
| GekooktEi |
Geplaatst: 15 Jul 2011 15:21 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
| MaartenL schreef: | | Is een geweldige muis. Heeft een maat van me ook. |
Inderdaad, ik had hem hier ook al geroemd zien worden. Ach, het is gewoon een scherp geprijsde muis zonder teveel poespas... Ik wil gewoon een snelle, comfortabele muis met knoppen aan de zijkant, en voor wat kwaliteitszekerheid heb ik maar gewoon de Logitech genomen... Kan me voorstellen dat de duurdere modellen ook erg fijn zijn, maar gewichten enz. zou ik toch niet echt gebruiken, ik hou het liever simpel.  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| MaartenL |
Geplaatst: 15 Jul 2011 15:49 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
| GekooktEi schreef: | | MaartenL schreef: | | Is een geweldige muis. Heeft een maat van me ook. |
Inderdaad, ik had hem hier ook al geroemd zien worden. Ach, het is gewoon een scherp geprijsde muis zonder teveel poespas... Ik wil gewoon een snelle, comfortabele muis met knoppen aan de zijkant, en voor wat kwaliteitszekerheid heb ik maar gewoon de Logitech genomen... Kan me voorstellen dat de duurdere modellen ook erg fijn zijn, maar gewichten enz. zou ik toch niet echt gebruiken, ik hou het liever simpel.  |
Ja, dat hele gewichten ding snap ik ook niet 100%. Ik heb bij de G9 al verschillende gewichten gebruikt maar ik voel geen verschil. Bij de RAT9 mouse van Cyborg gaat het me eerder om de functionaliteit (instelbare delen en veel programmeerbare knoppen). |
|
| Terug naar boven |
|
|
| musthavethisgame |
Geplaatst: 15 Jul 2011 22:26 Onderwerp:
| |

|
Dragon Quest VI £20,-
Toen ik hem kocht hadden ze DQIX erin gedaan >.> dus nóg een taxirit van 30 pond erbij  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| dantekloon |
Geplaatst: 16 Jul 2011 08:10 Onderwerp:
| |

|
| musthavethisgame schreef: | Dragon Quest VI £20,-
Toen ik hem kocht hadden ze DQIX erin gedaan >.> dus nóg een taxirit van 30 pond erbij  |
Wow.... dan ben je nog duurder uit dan als je die game dus in de winkel koopt hier in NL.
57 euro ongeveer voor 50 pond, god wat duur voor een DS game.
Laat ze dan ook gelijk goed doen. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Joni Philips |
Geplaatst: 16 Jul 2011 14:59 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Voila, nu ook even Antwerpen gaan verkennen. Leuven is namelijk nogal klein als winkelstad en Brussel heeft veel Franstalige games/DVDs; dus ik wilde ook nog even een grote stad met veel Nederlandstalige titels verkennen. Het loonde. Onderstaande buit komt grotendeels uit Media Markt, buiten The Saboteur, The Hurt Locker en The Hangover. Zij komen van de FNAC. Totaal prijskaartje: ongeveer €95.
PS3 #169: The Saboteur (€9,99)
DVD #946: Allo Allo: Season 8 (€9,90)
DVD #947: Friday the 13th: Part 3 (€3,90)
DVD #948: Friday the 13th: Part 4 (€3,90)
DVD #949: Friday the 13th: Part 5 (€3,90)
DVD #950: Friday the 13th: Part 6 (€3,90)
DVD #951: Friday the 13th: Part 7 (€3,90)
DVD #952: Virus (€1,90)
DVD #953: Bad Santa (€1,90)
DVD #954: The Hurricane (€2,90)
DVD #955: Ghost Lake (€1,90)
DVD #956: De Helaasheid Der Dingen (€4,90)
DVD #957: Space Cowboys (€3,90)
DVD #958: Rush Hour 3 (€3,90)
DVD #959: El Mariachi (€4,90)
DVD #960: The Book of Eli (€4,90)
DVD #961: Transformers (€4,90)
DVD #962: Transformers: Revenge of the Fallen (€4,90)
DVD #963: Airplane II: The Sequel (€3,90)
DVD #964: The Hurt Locker (€5)
DVD #965: The Hangover (€4,99) |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Robert |
Geplaatst: 16 Jul 2011 15:10 Onderwerp:
| |

|
| Christian Vuye schreef: | | GekooktEi schreef: | | Voor boeken en muziek: minder productiekosten |
Goed, daar heb je volledig gelijk in. Mijn vergelijking tussen games en boeken/muziek slaat volledig de plank mis.
| GekooktEi schreef: | | Voor films: nog steeds een veel groter publiek. Staat niet in verhouding tot elkaar, dat niet, maar het verschil is daaraan te wijzen denk ik. En je krijgt bij de gemiddelde nieuwe game-aankoop (er vanuit gaande dat je een goede game kiest) toch meer uren plezier dan bij de gemiddelde nieuwe film, om het zo te bekijken. |
Misschien is het publiek van games die voor €60 over de toonbank gaan gewoon klein omwille van die hoge prijs? Kijk maar naar digitale verkopen van games op Steam en de App Store! Die verkopen zijn stukken hoger dan de gemiddelde retail console game. Waarom? Omwille van de lage prijs.
Nu zeg ik niet dat console games voor €0.79 over de toonbank moeten gaan, maar er zit een grote marge tussen dat bedrag en €60. Een nieuw betaalmodel is gewoonweg nodig voor hardcore games, zodat niet één of twee games (Call of Duty en FIFA) met 99% van de winst gaan lopen.
| GekooktEi schreef: | | Games zijn duur, maar er zijn wel goede redenen voor. Maar ik vind het bijvoorbeeld wel idioot dat bij een franchise als Call of Duty, die, weet ik het, 15 miljoen exemplaren verkoopt bij de launch, het drie jaar duurt voordat een game een budgetprijs krijgt. |
Economie 101: Een product dat goed verkoopt, verlaag je niet prijs. |
En dan voor jou nog even,
Economie 102: Een hoog winstmarge (pp) zegt niks over de uiteindelijke winst. En zoals je zegt, een product van 50/60 euro verkoopt goed, waarom dan de prijs verlagen? |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Christian Vuye |
Geplaatst: 16 Jul 2011 15:37 Onderwerp:
| |

|
| Games verkopen niet goed. Het grootste deel van de games die aan 50 of 60 euro verkopen winnen hun uiteindelijke productiekosten zelfs niet terug. Het zijn alleen de grote titels die dat wel doen. Of zoals Splash Damage het verwoordt: "1% of games shouldn't make 99% of the profit". |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Joni Philips |
Geplaatst: 16 Jul 2011 15:52 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
| Christian Vuye schreef: | | Games verkopen niet goed. Het grootste deel van de games die aan 50 of 60 euro verkopen winnen hun uiteindelijke productiekosten zelfs niet terug. Het zijn alleen de grote titels die dat wel doen. Of zoals Splash Damage het verwoordt: "1% of games shouldn't make 99% of the profit". | Inderdaad, de winstmarge verlagen is dan ook geen goed idee. Als een game verkocht wordt aan 1% van alle PS360 bezitters, verkoopt hij één miljoen keer. Als een DVD verkocht wordt aan 1% van alle DVD speler bezitters, dan verkoopt hij 20 miljoen keer. Alleen verkopen DVDs niet zo goed, op basis van de omzet van Avatar bijv. valt hij te berekenen dat hij 10 miljoen keer verkocht is en daarmee de meest verkochte DVD van 2010 was. De meest populaire film allertijden in de bios kon een game als CoD: Black Ops niet verslaan op één platform.
http://www.the-numbers.com/dvd/charts/annual/2010.php
DVDs en films verkopen absoluut niet goed. 90% van de games maakt verlies, 99% van de films maakt verlies. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Serush |
Geplaatst: 16 Jul 2011 16:14 Onderwerp:
| |

|
L.A. Noire
Deze laat ik nog even liggen tot ik klaar ben met Fable III en Darksiders. Nog genoeg te doen dus  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Robert |
Geplaatst: 16 Jul 2011 17:19 Onderwerp:
| |

|
| Joni Philips schreef: | | Christian Vuye schreef: | | Games verkopen niet goed. Het grootste deel van de games die aan 50 of 60 euro verkopen winnen hun uiteindelijke productiekosten zelfs niet terug. Het zijn alleen de grote titels die dat wel doen. Of zoals Splash Damage het verwoordt: "1% of games shouldn't make 99% of the profit". | Inderdaad, de winstmarge verlagen is dan ook geen goed idee. Als een game verkocht wordt aan 1% van alle PS360 bezitters, verkoopt hij één miljoen keer. Als een DVD verkocht wordt aan 1% van alle DVD speler bezitters, dan verkoopt hij 20 miljoen keer. Alleen verkopen DVDs niet zo goed, op basis van de omzet van Avatar bijv. valt hij te berekenen dat hij 10 miljoen keer verkocht is en daarmee de meest verkochte DVD van 2010 was. De meest populaire film allertijden in de bios kon een game als CoD: Black Ops niet verslaan op één platform.
http://www.the-numbers.com/dvd/charts/annual/2010.php
DVDs en films verkopen absoluut niet goed. 90% van de games maakt verlies, 99% van de films maakt verlies. |
Heb je een bron daar voor? Ik weet dat het niet super geweldig gaat in de game industrie maar als werkelijk 90% van de games niet break even draait dan had ik een veel grotere krimp verwacht in de gameindustrie. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Joni Philips |
Geplaatst: 16 Jul 2011 17:29 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
http://www.gamed.nl/view/51185
Hoewel het eerlijker zou zijn om te zeggen dat amper 20% minstens 1 euro winst maakt. Zowel filmindustrie als game-industrie draaien op een klein percentage grote hits, hoewel dat in de game-industrie nog net iets beter is dan bij films. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Asianator |
Geplaatst: 16 Jul 2011 19:02 Onderwerp:
| |

|
Warriors Orochi (PSP)
WET (PS3)
Super Street Fighter IV: Arcade Edition (PS3)
PlayStation Network Voucher €20,-
PlayStation Network Voucher €20,- |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Nickdhnick |
Geplaatst: 18 Jul 2011 09:07 Onderwerp:
| |

|
LocoRoco Cocoreccho!™ (Volledig spel) €2,99
Tori Emaki™ (Volledig spel) €2,99
Zuma™ (Volledig spel) €7,99 |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Christian Vuye |
Geplaatst: 18 Jul 2011 13:13 Onderwerp:
| |

|
Oh, was het vergeten te posten:
Galaga Legions DX (Xbox Live Arcade)
Pinball FX2 - Marvel DLC (Xbox Live Arcade)
Journey Beta Code (PlayStation Network)
Crysis 2 (PS3)
Crysis 2: Retaliation (PS3)
Crysis 2: Decimation (PS3) |
|
| Terug naar boven |
|
|
| RoaringMdog |
Geplaatst: 18 Jul 2011 15:48 Onderwerp:
| |

|
PS3 - Cloudy With A Chance Of Meatballs
PS3 - Wanted |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Matesers |
Geplaatst: 18 Jul 2011 20:57 Onderwerp:
| |

|
| Joni Philips schreef: | http://www.gamed.nl/view/51185
Hoewel het eerlijker zou zijn om te zeggen dat amper 20% minstens 1 euro winst maakt. Zowel filmindustrie als game-industrie draaien op een klein percentage grote hits, hoewel dat in de game-industrie nog net iets beter is dan bij films. |
Tegenwoordig zien we meer ''grote'' titels die een goede verkoop garanderen en minder ''kleine'' titels die het moeten hebben van originaliteit en charme dan vroeger. Ik vrees dat deze trend zich doorzet...
Straks alleen nog maar titels met een cijfer erachter en dus geen nieuwe franchises meer. Niemand durft wat nieuws te proberen omdat ze zich geen verlies meer kunnen permiteren.
Maar... de zogenaamde ''indie'' games lijken ook steeds populairder te worden. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Asianator |
Geplaatst: 18 Jul 2011 22:19 Onderwerp:
| |

|
Trauma Center: New Blood (Wii)
Ninja Gaiden Sigma (PS3)
Formula One: Championship Edition (PS3)
Britney's Dance Beat (PS2)