Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 145, 146, 147 ... 164, 165, 166  Volgende  
Robert BerichtGeplaatst: 25 Jan 2011 23:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja Lord of the Rings is echt goed. Ook al moet ik wel zeggen dat ik het een stuk minder vond sinds ik heb gelezen dat Peter Jackson gewoon bepaalde stukken in het verhaal aanzienlijk heeft zitten veranderen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Everybody_lies BerichtGeplaatst: 25 Jan 2011 23:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Robert schreef:
Ja Lord of the Rings is echt goed. Ook al moet ik wel zeggen dat ik het een stuk minder vond sinds ik heb gelezen dat Peter Jackson gewoon bepaalde stukken in het verhaal aanzienlijk heeft zitten veranderen.

Idd maar alle films die gebaseerd zijn op een boek krijgen kritiek omdat ze niet gelijk zijn aan het boek. Als regisseur moet je volgens mij stukken veranderen om het tempo aangenaam te maken/houden.
Ik heb de LOTR boeken niet gelezen , maar ik denk dat Jackson niet zoveel veranderd heeft aan de inhoud maar meer aan de vorm.
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 26 Jan 2011 00:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Everybody_lies schreef:
Lawliet schreef:
The Lord of the Rings: The Return of the King 9.5/10

Een geweldige afsluiter. De oorlog, de plot, de emoties. Geweldig.

Ik ga ook de hele trilogie herbekijken. Welke versie heb je bekeken dvd,blu-ray,extended?

Extended op DVD, natuurlijk.
Terug naar boven
Everybody_lies BerichtGeplaatst: 26 Jan 2011 00:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Lawliet schreef:
Everybody_lies schreef:
Lawliet schreef:
The Lord of the Rings: The Return of the King 9.5/10

Een geweldige afsluiter. De oorlog, de plot, de emoties. Geweldig.

Ik ga ook de hele trilogie herbekijken. Welke versie heb je bekeken dvd,blu-ray,extended?

Extended op DVD, natuurlijk.

Geweldig Ik hoop dat de extended cuts ook naar blu-ray komen.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 26 Jan 2011 06:35    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Robert schreef:
Had je verkozen dat de eerste helft van elke film alle actie bevatte en de tweede helft alle saaie Hobbit stukken?
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 26 Jan 2011 09:07    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

Everybody_lies schreef:
GekooktEi schreef:
Dat is wel fijn als je ze achter elkaar kijkt Da's enige nadeel van de The Godfather-trilogie, die worden steeds slechter, hoewel deel 3 nog steeds goed is.

Ik ben van plan om binnenkort te starten met The Godfather trilogie. Ik heb alle films liggen op dvd , maar binnenkort krijg ik de blu-ray editie binnen.

Worden de films echt "dramatisch" slechter ? Of valt het nog mee?
Het is lang geleden dat ik ze nog eens gezien heb.

Deel 3 moet ik ook weer even kijken, dus het ligt me niet vers in het geheugen, maar:

Film - IMDb - Metacritic
Part I: 92/100 - 100/100
Part II: 90/100 - 71/100
Part III - 76/100 - 60/100

Ik vind IMDb (user scores) meestal het meest representatief persoonlijk. Part I is by far de beste, ik vond hem veel leuker dan Part II toen ik ze laatst weer keek... Verschil tussen die twee valt wel mee, maar ik vind ze niet zoals IMDb's userbase even goed, maar een 7 is ook weer wat laag. Vind de flashbacks wel heel tof in Part II, met Robert de Niro als Vito Corleone

Binnenkort Part III maar eens kijken Ik heb de Blu-Ray editie ook, hij is echt mooi, kost ook bijna niets voor drie fantastische films.
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 26 Jan 2011 09:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
Robert schreef:
Had je verkozen dat de eerste helft van elke film alle actie bevatte en de tweede helft alle saaie Hobbit stukken?

Nee zeker niet, maar in mijn lord of the rings periode heb ik behoorlijk veel achtergrond info gelezen (lotr.wikia). Daar zie je toch dat hij onnodig personages heeft veranderd of helemaal z'n eigen weg is gegaan.

Ik kon niet geloven dat hij die elven bij Helms Deep zelf had verzonnen. Het karakter van Faramir in de film past ook niet bij het boek. Je ziet hem in de film Gollum heel hard aanpakken terwijl het boek beschrijft heel vriendelijk te zijn. Ook Denethor is erg negatief afgebeeld in de film. Dit zijn kleine dingen, maar waarom zou je deze veranderen als het verhaal al prima is?

De elven bij Helms deep vind ik dan wel echt een misser wat gewoon niet zo had moeten zijn.
Terug naar boven
im2 BerichtGeplaatst: 26 Jan 2011 12:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Tron: Legacy

Voor het verhaal moet je alvast niet gaan kijken. De achtervolgingsscènes zijn wel de moeite daarentegen.

6.9/10
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 26 Jan 2011 14:14    Onderwerp: Reageren met citaat

The King's Speech

Erg mooi.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
KingLikesCookies BerichtGeplaatst: 26 Jan 2011 20:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Robert schreef:
Joni Philips schreef:
Robert schreef:

Nee zeker niet, maar in mijn lord of the rings periode heb ik behoorlijk veel achtergrond info gelezen (lotr.wikia). Daar zie je toch dat hij onnodig personages heeft veranderd of helemaal z'n eigen weg is gegaan.

Ik kon niet geloven dat hij die elven bij Helms Deep zelf had verzonnen. Het karakter van Faramir in de film past ook niet bij het boek. Je ziet hem in de film Gollum heel hard aanpakken terwijl het boek beschrijft heel vriendelijk te zijn. Ook Denethor is erg negatief afgebeeld in de film. Dit zijn kleine dingen, maar waarom zou je deze veranderen als het verhaal al prima is?

De elven bij Helms deep vind ik dan wel echt een misser wat gewoon niet zo had moeten zijn.
De LOTR trilogie is dan ook vooral bedoelt voor het grote publiek, in de boeken werd ik soms wat overweldigt met namen, plaatsen (enz.). In de films wisten ze dat mooi te vermijden. Ik denk dat Tolkien zelf wel tevreden zou zijn mocht hij de films nog kunnen hebben zien.
Terug naar boven
Free BerichtGeplaatst: 26 Jan 2011 21:16    Onderwerp: Reageren met citaat

fear and loathing in las vegas

voor zij die ooit iets dergelijks hebben meegamaakt
wauw
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 26 Jan 2011 21:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Robert schreef:
Probleem is ook natuurlijk dat een deel van die zaken ook gewoon niet uit zijn boeken komen. Een hele hoop achtergrondinfo komt uit werken als The Hobbit, The History of Middle-earth en The Adventures of Tom Bombadil and Other Verses from the Red Book. Dus je moet uitvissen uit

Je moet ook beseffen dat The Lord of Rings één boek is en drie films. Elke film heeft een afsluiter nodig, dus zijn die extra gevechten nodig.
Terug naar boven
groente12 BerichtGeplaatst: 26 Jan 2011 23:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Glengarry Glen Ross (James Foley)
Prima film met een uitmuntende scenario en acteer prestaties van onder andere van Alec Baldwin (ook al was ie er vijf minuten erbij). Nadeel is wel dat de film te veel op een toneelstuk lijkt.
3,5/5
Zeitgeist (Peter Joseph)
Een interessante docu die claimt dat de Christendom hevig is geïnspireerd door Egyptische symbolieken, 9/11 een inside job is(wat gewoon een feit is.), en dat de wereld word gedomineerd door bankiers en zakenmensen achter de schermen zoals bijvoorbeeld de Rockefeller familie. Een soort van Illuminati verhaal dus. Jammer dat het visueel allemaal oninteressant is, het lijkt bijna op een powerpoint presentatie.
3/5
The Lovely Bones (Peter Jackson)
Audio en visueel erg mooi. Inhoudelijk is de film erg matig.
2,5/5
The Tourist(Florian von Donnersmack)
Er is totaal geen chemie tussen Jolie en Depp. Een enorme tegenvaller van von Donnersmack regisseur van Das Leben Den Anderen.
The Fountain (Darren Arornofsky)
Boeiende science fiction met een spirituele symbolische verhaal over de boom van het leven.
3,5/5
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 26 Jan 2011 23:51    Onderwerp: Reageren met citaat

KingLikesCookies schreef:
Robert schreef:
Joni Philips schreef:
Robert schreef:

De LOTR trilogie is dan ook vooral bedoelt voor het grote publiek, in de boeken werd ik soms wat overweldigt met namen, plaatsen (enz.). In de films wisten ze dat mooi te vermijden. Ik denk dat Tolkien zelf wel tevreden zou zijn mocht hij de films nog kunnen hebben zien.

Oh ja, de films zijn erg geslaagd. Punt blijft dat ik de kritieke punten van de echte fans (daar hoor ik zelf niet bij) zeer terrecht vind. Het is inderdaad zo dat de boeken té gedetaileerd zijn, maar de films zouden meer trouw aan het boek moeten zijn naar mijn idee.
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 27 Jan 2011 21:22    Onderwerp: Reageren met citaat

127 Hours en Black Swan

En daarmee heb ik alle belangrijke Oscarkandidaten wel gehad. Erg goeie films die genomineerd zijn voor de Oscars. Van mij mag The King's Speech em voor beste film winnen.
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 27 Jan 2011 21:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Roderick schreef:
127 Hours en Black Swan

En daarmee heb ik alle belangrijke Oscarkandidaten wel gehad. Erg goeie films die genomineerd zijn voor de Oscars. Van mij mag The King's Speech em voor beste film winnen.

Met welke (bekende) films is The Kings speech vergelijkbaar? Ben er wel benieuwd naar na de goede verhalen maar weet niet of t iets is voor mij.
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 29 Jan 2011 17:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Raiders of the Lost Ark (1981) 9/10
Een klassieker. Een goede combinatie van humor en actie met een geweldige cast

Temple of Doom (1984) 7/10
Mijn persoonlijke mening de slechtste van de serie. Iedereen acteerde als een stijfe hark in de film met een paar domme racistische momenten zoals dat mensen die daar leven oogballen soep eten en uit een geseveerde apenhoofd hersenen als toetje. De actie was wel weer top! Dat was de reden dat ik ook verder keek naast een saaie eentonige plot.

Last Crusade (1989) 9.5/10
De beste van de serie! Het behoud de goede humor en actie van de eerste film met betere personage ontwikkeling.

Kingdom of the Crystal Skull (2008) 8/10
Hoewel er een paar domme momenten waren zoals dat gedeelte van die slingerende apen vond ik het een waardige Indiana Jones film. Ik vond het eerst een slechte film, maar ben van mening verandert sinds ik de eerste drie weer heb gezien. Ik snap eigenlijk de kritiek niet van de aliens. Geesten, voodoo mannen en onsterfelijke ridders kan wel in de serie maar geen aliens? In elke Indie film staat een mythologie centraal dus waarom geen buitenaards leven?
Terug naar boven
musthavethisgame BerichtGeplaatst: 29 Jan 2011 18:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Hero

Prachtige muziek. Erg sfeervol. Perfecte compositie. Zelfs goede character development. Kung Fu scenes zijn erg fake maar ziet er spectaculair uit.
Enige nadeel voor mij was dat het een beetje moeizaam is om drie variaties op hetzelfde concept te zien. En het personage Hemel kwam er nauwelijks in voor.
Verder prachtfilm. Aanrader!
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 29 Jan 2011 18:22    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Jaws 2 en Jaws 3. Zelfs in DVD versie blijf het duidelijk dat het gaat om een 3D film. Nu Jaws The Revenge aan het kijken.
Terug naar boven
Free BerichtGeplaatst: 29 Jan 2011 18:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Enter the void

Op ze'n minst gezegt een heel speciale film..

Vond hem wel ok buiten de overgang van scènes
Na 2uur mag dit wel eens wat anders zijn.

Het laatste halfuur zou eigenlijk 15 minuten kunnen zijn zonder de overbodige 'overgangen'

trailer voor geinteresseerden
http://www.youtube.com/watch?v=_tG_b5zaT9Y
Terug naar boven
dantekloon BerichtGeplaatst: 29 Jan 2011 19:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Resident Evil Afterlife 3D gezien in 2D.(BluRay versie)

en Final Fantasy VII-Advent Children Complete(BluRay)
wat een prachtige film van 120 minuten.
Good work Square Enix, al wel meer dan 20x gezien inclusief de DVD versie.
Terug naar boven
KingLikesCookies BerichtGeplaatst: 29 Jan 2011 22:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Lawliet schreef:
Raiders of the Lost Ark (1981) 9/10
Een klassieker. Een goede combinatie van humor en actie met een geweldige cast

Temple of Doom (1984) 7/10
Mijn persoonlijke mening de slechtste van de serie. Iedereen acteerde als een stijfe hark in de film met een paar domme racistische momenten zoals dat mensen die daar leven oogballen soep eten en uit een geseveerde apenhoofd hersenen als toetje. De actie was wel weer top! Dat was de reden dat ik ook verder keek naast een saaie eentonige plot.

Last Crusade (1989) 9.5/10
De beste van de serie! Het behoud de goede humor en actie van de eerste film met betere personage ontwikkeling.

Kingdom of the Crystal Skull (2008) 8/10
Hoewel er een paar domme momenten waren zoals dat gedeelte van die slingerende apen vond ik het een waardige Indiana Jones film. Ik vond het eerst een slechte film, maar ben van mening verandert sinds ik de eerste drie weer heb gezien. Ik snap eigenlijk de kritiek niet van de aliens. Geesten, voodoo mannen en onsterfelijke ridders kan wel in de serie maar geen aliens? In elke Indie film staat een mythologie centraal dus waarom geen buitenaards leven?
Eindelijk iemand die het met me eens is. Indy 4 krijgt gewoon zoveel kritiek omdat iedereen Lucas haatte omwille van de SW Prequel trilogie (die trouwens ook niet zo verschrikkelijk is zoals gezegd).
Terug naar boven
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 29 Jan 2011 22:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind Indy 4 erg leuk, maar je moet het natuurlijk niet te serieus nemen. Moet ik er wel bij zeggen dat ik Shia LaBeouf niet kan uitstaan en tijdens het laatste kwartier liever m'n ogen dicht knijp want dat gedoe met de aliens was echt wel dom. Maar dan blijft er nog wel anderhalf uur aan goede film over.

(Oh en Phantom Menace heeft Darth Maul, een van m'n favoriete baddies of all time, en het gevecht met Darth Maul, verreweg 't coolste gevecht in Star Wars)
Terug naar boven
elemeNt BerichtGeplaatst: 29 Jan 2011 22:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Als klein kindje vond ik Temple of Doom echt geweldig Als je ze nu weer allemaal kijkt is het inderdaad een van de minderen.

Uchiha_Shadow schreef:

(Oh en Phantom Menace heeft Darth Maul, een van m'n favoriete baddies of all time, en het gevecht met Darth Maul, verreweg 't coolste gevecht in Star Wars)

Darth Maul was inderdaad bad ass! Maar het einde van dat gevecht was weer super lame... Op magische wijze vliegt hij opeens over hem heen en zijn Maul zijn super reflexen ineens nergens te bekennen... Naja het mooiste gevecht blijft natuurlijk Vader vs Luke in Eps. 3
Terug naar boven
BeWario BerichtGeplaatst: 29 Jan 2011 23:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat was er dan mis met de SW prequels? Ik vond ze echt niet slecht hoor (behalve dan de eerste), 2 en 3 zijn gewoon heel goed, maar de laatste 3 blijven het best

Oh, en over Indy, de 4e was ook niet verkeerd, afgezien van he laatste stukje
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 145, 146, 147 ... 164, 165, 166  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 146 van 166

Ga naar: