Tijdreizen? Aliens? |
Ja, natuurlijk! Allebei! |
|
34% |
[ 16 ] |
Ja, Aliens wel. Tijdreizen niet. |
|
52% |
[ 24 ] |
Ja, Tijdreizen wel. Aliens niet. |
|
2% |
[ 1 ] |
Neen, geen van beiden zal ooit mogelijk zijn. |
|
10% |
[ 5 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 46 |
|
Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5 Volgende
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 25 Jul 2010 19:32 Onderwerp:
| |

|
Ellentjeeah schreef: | Dat er erges anders leven is lijkt me gewoon kunnen, hoe simpel deze vorm van leven ook is er zal er vast wel ergens een zijn.
Want niemand weet hoe groot het heelal is, en of er ergens nog andere dimensies zijn.
Want jullie zeggen wel dat een zwart gat geen ingang is o.i.d.
Maar heb je het met je eigen ogen gezien?
Kun je aantonen of bewijzen of er verder niets is dan ons zonnestelsel.
Eigenlijk weten we helemaal niet veel over tijdreizen of andere dimensies.
Totdat er eens iemand is die durft te kijken wat er in een zwart gat is of iemand die het wilt uitproberen. |
Jij hebt dus duidelijk nog nooit van (mega-) telescopen gehoord.
Er is wel degelijk iets buiten ons eigen zonnestelsel, miljoenen andere zonnestelsels. En dat ruimtetijd de vierde dimensie is, is een feit.
Om iets te bewijzen moet je het niet persè met je eigen ogen hebben waargenomen, er zijn andere manieren. |
|
Terug naar boven |
|
|
Ellentjeeah |
Geplaatst: 25 Jul 2010 19:43 Onderwerp:
| |

|
Naja ik doelde meer op het feit wat er in die dimensies is
Ik bedoel ik denk niet dat het helder is wat er in die dimensies te vinden is. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 25 Jul 2010 19:45 Onderwerp:
| |

|
Ellentjeeah schreef: | Naja ik doelde meer op het feit wat er in die dimensies is
Ik bedoel ik denk niet dat het helder is wat er in die dimensies te vinden is. |
Wat zou daar te vinden zijn?
Ik denk dat je niet goed weet wat een dimensie is.  |
|
Terug naar boven |
|
|
vgo910 |
Geplaatst: 25 Jul 2010 23:09 Onderwerp:
| |

|
Je zou in principe wel terug kunnen kijken in het verleden door op een heel groot aantal lichtjaren van de aarde een uber grote spiegel te plaatsen. Vanaf de aarde kijk je er met een telescoop in en dan zou je dus 2x dat aantal lichtjaren in het verleden van de aarde kunnen kijken.
Ellentjeeah schreef: | Eigenlijk weten we helemaal niet veel over tijdreizen of andere dimensies.
Totdat er eens iemand is die durft te kijken wat er in een zwart gat is of iemand die het wilt uitproberen. |
Een zwart gat is een afgeschreven ster die uit anti-deeltjes zou bestaan. Als een anti-deeltje in contact komt met een normaal deeltje zouden allebei de deeltjes verdwijnen. Als je een zwart gat ingaat kom je dus niet in een andere "dimensie" zoals dat in science fiction films het geval is. Je lost als het ware op. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 26 Jul 2010 09:37 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Het probleem is dat als een zwart gat uit antideeltjes bestaat, dat ze uiteindelijk verdwijnen. Een antimatter deeltje verdwijnt namelijk ook als het in contact komt met matter, waardoor een zwart gat zou krimpen terwijl het omgekeerde gebeurt. Af en toe valt er ook dark matter in een zwart gat, hoewel het niemand duidelijk is waarom het gebeurt en waarom het zo weinig gebeurt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Laatstewoord |
Geplaatst: 26 Jul 2010 09:56 Onderwerp:
| |
|
Buitenaards leven zal ongetwijfeld bestaan, afgezien van het feit dat er vast nog wel een planeet is die eigenschappen zoals aarde vertoont die leven mogelijk maken, is het natuurlijk ook nog mogelijk dat er andere omstandigheden die niks met aarde te maken hebben ook leven mogelijk maken, zonder dat we dat voor mogelijk achten.
De kans dat mensen echter binnenkort kennis gaan maken met aliens acht ik ongeveer net zo groot als de mogelijkheid om door te tijd te reizen.
Want ik ben bang dat elke poging om door de tijd te reizen die wordt ondernomen zal resulteren in een warboel van heb ik jou daar. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 26 Jul 2010 10:02 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Laatstewoord schreef: | Buitenaards leven zal ongetwijfeld bestaan, afgezien van het feit dat er vast nog wel een planeet is die eigenschappen zoals aarde vertoont die leven mogelijk maken, is het natuurlijk ook nog mogelijk dat er andere omstandigheden die niks met aarde te maken hebben ook leven mogelijk maken, zonder dat we dat voor mogelijk achten. | Die kans is zeer klein, de Aarde is echt uniek. Zet Mars of Venus op de plaats van de Aarde en je krijgt ons niet. |
|
Terug naar boven |
|
|
dark lars |
Geplaatst: 26 Jul 2010 14:39 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Laatstewoord schreef: | Buitenaards leven zal ongetwijfeld bestaan, afgezien van het feit dat er vast nog wel een planeet is die eigenschappen zoals aarde vertoont die leven mogelijk maken, is het natuurlijk ook nog mogelijk dat er andere omstandigheden die niks met aarde te maken hebben ook leven mogelijk maken, zonder dat we dat voor mogelijk achten. | Die kans is zeer klein, de Aarde is echt uniek. Zet Mars of Venus op de plaats van de Aarde en je krijgt ons niet. |
die kans is al berekend en is heel groot. sorry dat ik altijd tegenstrijdig moet zijn maar het is gewoon zo;p zelfs als er maar enkele planeten zijn in dit universum zullen er nog duizende meer zijn als we uit mogen gaan van het bestaan van een multiversum |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 26 Jul 2010 16:05 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Carbon-based levensvormen zijn alleen mogelijk op een planeet als de Aarde en de Aarde is echt zeer zeldzaam. Like one in a zillion. De kans is immens veel groter dat die levensvormen van een andere opbouw zijn. |
|
Terug naar boven |
|
|
D: |
Geplaatst: 26 Jul 2010 18:46 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Carbon-based levensvormen zijn alleen mogelijk op een planeet als de Aarde en de Aarde is echt zeer zeldzaam. Like one in a zillion. De kans is immens veel groter dat die levensvormen van een andere opbouw zijn. |
typische kortzichtigheid, alsof leven enkel mogelijk is in onze vorm en dimensies. Daarbij nemen wij ook enkel waar wat wij kunnen bevatten, de gedachte dat onze zintuigen alles wat 'bestaat' in het universum kunnen waarnemen is ultieme naiviteit.
Feit is dat evolutie gebonden is aan omgeving en situatie, als wij tot bestaan waren gekomen op een wereld zonder zuurstof hadden we wel anders inelkaar gezeten, er bestaan op aarde ook wel wezens die niet ademen. En zelfs op aarde zijn genoeg wezens nog onontdekt, bijvoorbeeld in de diepzee kom je de gekste dingen tegen, zo gek dat ze het vaak al buitenaards noemen.
Zelfs wezens die wij wél kunnen waarnemen (tenminste, onder de microscoop in 'dit geval, maar formaat is ook ernstig relatief vergeet dat niet..) zoals bijvoorbeeld de tardigrada hebben al bewezen dat leefvoorwaardes net zó relatief zijn.
Laatst aangepast door D: op 26 Jul 2010 19:24; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Laatstewoord |
Geplaatst: 26 Jul 2010 19:14 Onderwerp:
| |
|
Joni Philips schreef: | Laatstewoord schreef: | Buitenaards leven zal ongetwijfeld bestaan, afgezien van het feit dat er vast nog wel een planeet is die eigenschappen zoals aarde vertoont die leven mogelijk maken, is het natuurlijk ook nog mogelijk dat er andere omstandigheden die niks met aarde te maken hebben ook leven mogelijk maken, zonder dat we dat voor mogelijk achten. | Die kans is zeer klein, de Aarde is echt uniek. Zet Mars of Venus op de plaats van de Aarde en je krijgt ons niet. |
Een kleine kans in een oneindig groot universum is vrijwel absolute zekerheid. Bovendien zijn de voorwaarden voor leven niet noodzakelijkerwijs dezelfde als die op aarde gelden. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 26 Jul 2010 19:41 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
D: schreef: | Joni Philips schreef: | Carbon-based levensvormen zijn alleen mogelijk op een planeet als de Aarde en de Aarde is echt zeer zeldzaam. Like one in a zillion. De kans is immens veel groter dat die levensvormen van een andere opbouw zijn. |
typische kortzichtigheid, alsof leven enkel mogelijk is in onze vorm en dimensies. | Iemand zou eens de laatste zin moeten leren lezen.
Laatstewoord schreef: | Een kleine kans in een oneindig groot universum is vrijwel absolute zekerheid. Bovendien zijn de voorwaarden voor leven niet noodzakelijkerwijs dezelfde als die op aarde gelden. | Zoals ik al zei, zeer zeldzaam. Aards leven is ontstaan op een heel gekke manier, onderstaande factoren geven aan waarom de Aarde uniek is en je geen honderden planeten met leven zoals de aarde zal ontdekken. Zoals ik tevens zei, andere vormen van leven zijn natuurlijk mogelijk.
- Je moet gelegen zijn in de leefbare zone van het universum. Te dicht bij het centrum van het universum zit je in de buurt van de zwarte gaten bijv.
- Je ster moet de juiste natuur hebben. Hij mag niet te groot of te heet zijn want die sterren gaan minder lang mee en hebben dus minder kans om evolutie hun gang te laten gaan.
- De ster mag niet te oud of te jong zijn want dan kan er nog geen leven zijn, is er geen leven meer mogelijk.
- Te kleine sterren betekenen dat je planeten zeer dicht bij de zon moeten liggen en dat ze niet kunnen draaien zoals de Aarde. Eén kant zou extreem heet zijn, de ander extreem koud zoals onze maan eigenlijk.
- Aards leven is alleen mogelijk in sterrenstelsels met een gelijkaardige opbouw aan de onze.
- Gasplaneten zoals Jupiter die onnatuurlijk groot zijn tov hun ster, en potentieel zelf een ster hadden kunnen zijn om puin te ruimen in het gebied van de aarde.
- De gasreuzen mogen niet te dicht liggen, de zogenaamde hete Jupiters zouden kleinere planeten in hun ster duwen. De meeste gasreuzen die momenteel gevonden worden liggen zeer dicht bij hun ster.
- Te kleine planeten kunnen geen atmosfeer houden. Te grote planeten zijn alleen gasreuzen. Je moet denken aan de grootte van Mars tot Aarde.
- Een planeet die gebotst is met zijn maan waardoor zowel de maan als de planeet gek zijn. De Aarde heeft een zeer grote ijzeren kern en de maan is wsl een kleine planeet. Zonder maan geen getijden.
- Plaatverschuivingen zijn nodig.
Met bovenstaande informatie bouw je de Rare Earth equation op, waarbij N* het aantal sterren is en ne het aantal planeten in de bewoonbare zone. Gegokt wordt dat dit ongeveer 5 * 10^11 is voor de Melkweg.
PS. Een oneindig groot universum waarvan 97% bestaat uit dark matter en 3% uit matter en antimatter. |
|
Terug naar boven |
|
|
vgo910 |
Geplaatst: 26 Jul 2010 20:01 Onderwerp:
| |

|
Waren al die geleerden niet eens dat er ooit leven op mars was? Nou, als er twee planeten in één zonnestelsel zijn waar leven is/was, dan moet er ergens anders ook wel leven zijn. |
|
Terug naar boven |
|
|
Velqor |
Geplaatst: 26 Jul 2010 20:57 Onderwerp:
| |
![]()
|
Ach , al die 'als dit' als dat verhalen..
Dan vind ik het,
Als dit zou kunnen
http://niburu.nl/index.php?articleID=23700
veel vetter.
Ik heb eens delen van het orginele boek gelezen over de theorie, best interresant mede ook omdat er plaatjes zijn waar boven de noord en zuidpool de luchtcirculatie enorm verschillend was (officiele plaatjes van NASA). Maar het is een leuk sprookje maar als dat zou kunnen
Lol
Watbetreft planeten zoals de aarde, dat was laatst nog in een wetenschappelijke column , en nieuwssite dat er een planeet was gevonden die bijna identiek was aan de aarde. Er was zichtbaar water en atmosfeer en ook draaide die om een ster die niet was uitgedoofd.
Zo zijn er wel meerdere berichten en er worden alsmaar meer planeten gevonden die hetzelfde zijn dan de aarde. Het leven is er misschien minder ver, of misschien verder. Dat weten we niet. wel kun je gewoon weten dat hoe klein het ook is, er leven is |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 26 Jul 2010 21:26 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
vgo910 schreef: | Waren al die geleerden niet eens dat er ooit leven op mars was? Nou, als er twee planeten in één zonnestelsel zijn waar leven is/was, dan moet er ergens anders ook wel leven zijn. | Nee, water en dat geeft aanleiding tot de waarschijnlijkheid van leven. Niet noodzakelijk carbon-based levensvormen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Urkie |
Geplaatst: 26 Jul 2010 21:37 Onderwerp:
| |

|
Dellion schreef: | Ach , al die 'als dit' als dat verhalen..
Dan vind ik het,
Als dit zou kunnen
http://niburu.nl/index.php?articleID=23700
veel vetter.
Ik heb eens delen van het orginele boek gelezen over de theorie, best interresant mede ook omdat er plaatjes zijn waar boven de noord en zuidpool de luchtcirculatie enorm verschillend was (officiele plaatjes van NASA). Maar het is een leuk sprookje maar als dat zou kunnen
Lol
Watbetreft planeten zoals de aarde, dat was laatst nog in een wetenschappelijke column , en nieuwssite dat er een planeet was gevonden die bijna identiek was aan de aarde. Er was zichtbaar water en atmosfeer en ook draaide die om een ster die niet was uitgedoofd.
Zo zijn er wel meerdere berichten en er worden alsmaar meer planeten gevonden die hetzelfde zijn dan de aarde. Het leven is er misschien minder ver, of misschien verder. Dat weten we niet. wel kun je gewoon weten dat hoe klein het ook is, er leven is |
Bedankt voor het posten van deze link, heel interessant. |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 26 Jul 2010 22:04 Onderwerp:
| |

|
Wat vinden jullie trouwens de theorie van Multiverse?
De term multiversum verwijst naar het idee of concept dat er naast het zichtbare universum waar we in leven nog veel (volgens sommigen oneindig veel) andere universa zijn.
Voor vele is de big bang het begin van alles en uiteindelijk het einde van alles. Het lijkt me mogelijk dat er misschien wel meer heeft plaatsgevonden.
Welke theorie'n me ook boeien is hoe onze universum zal eindigen. De big crunch? Big Rip? Big Bounce? Of het Multiverse dat er eigenlijk geen complete einde is. |
|
Terug naar boven |
|
|
Velqor |
Geplaatst: 26 Jul 2010 22:19 Onderwerp:
| |
![]()
|
Lawliet schreef: | Wat vinden jullie trouwens de theorie van Multiverse?
De term multiversum verwijst naar het idee of concept dat er naast het zichtbare universum waar we in leven nog veel (volgens sommigen oneindig veel) andere universa zijn.
Voor vele is de big bang het begin van alles en uiteindelijk het einde van alles. Het lijkt me mogelijk dat er misschien wel meer heeft plaatsgevonden.
Welke theorie'n me ook boeien is hoe onze universum zal eindigen. De big crunch? Big Rip? Big Bounce? Of het Multiverse dat er eigenlijk geen complete einde is. |
Ja deze theorie ken ik, maar vind ik toch wat 'vaag' afgezien van dat alle theoriëen vaag zijn. Misschien omdat ik er nog niet veel over heb gelezen dus duidelijk linkje zou handig zijn..
@ Joni,
http://niburu.nl/index.php?articleID=23690
Nieuw sataliet of iets die aarde achtige planeten identificeert / ziet.
-----------------------------
Niet aliens enzo, maar als je niks te doen heb ofzo. Moet je ook eens dit checken,
http://niburu.nl/index.php?articleID=23148
Een dagelijks iets wat we zien, maar wat ik inderdaad ook zie is wat hun zeggen. Een normale condens spoor van een vliegtuig hoort zo weg te zijn + spreid zich niet verder uit. Echter Chemtrails blijven soms uren hangen en verspreiden zich vaak als een soort 'klein wolken dek over het land.
In mijn stad, Lelystad kwam ik erachter als volgt. een patroon wat zich tijdens de dag steeds verder uitbereide en in / boter kaas eieren patroon zich uitstrekte
http://www.lucaswashier.nl/wp-content/uploads/2007/04/nieuw.JPG |
|
Terug naar boven |
|
|
crono999 |
Geplaatst: 26 Jul 2010 23:00 Onderwerp:
| |

|
Tijdreizen bestaat, kijk maar om je heen, je bent allemaal op weg van vandaag naar morgen.
Zelfs terug reizen in de tijd? Waarschijnlijk wel, je moet alleen de wetten van de natuurkunde breken en laat dat nu net in een zwart gat het geval zijn. Een zwart gat is niet allen zo sterk dat het licht niet meer laat ontsnappen, maar ook om massa zo fijn te persen dat het buiten onze natuurkundige wetten past, dus onze normale natuurwetten zijn daar niet van pas, ook de wet van de paradox niet.
Ook is tijd relatief, het universum wordt niet op elke plek net zo oud, inderdaad het ene deel van het universum is dus 16, miljard jaar oud en het andere deel maar 15 miljard. Dit alles heeft te maken met massa en zwaartekracht, hoe meer massa hoe langzamer de tijd.
Ja, wij zelf op aarde hebben er last van, wij leven per dag 1 seconde langzamer dan in de ruimte dit kwam uit met de satellieten, die dus elke volgende dag 1 seconde voorlopen, als dit niet elke dag aangepast zo worden, zeg dan maar dag tegen je gps.
En aliens? Die zijn er meer dan je je kunt voorstellen, de aarde is zooooo uniek dat er meer zijn in het helaal dan je chinezen op aarde heb rondlopen, helaas zelfs nog met een factoor van 1000.
Het universum is zo groot, dat kunne we niet bevatten. |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 26 Jul 2010 23:45 Onderwerp:
| |

|
Lawliet schreef: | Wat vinden jullie trouwens de theorie van Multiverse?
Berust die theorie niet op het feit dat wij maar 3 ruimtelijke dimensies zien en niet meer? Bijv een 2D figuur dat 3d niet kan zien (Bij wijze van spreken). Bij mens zou vanaf 4D (figuur opgebouwd uit 3D, zoals een 3D figuur opgebouwd is uit 2D figuren etc.) het figuur niet meer zien. Escher heeft er ook een schets van gemaakt geloof ik.
Edit:
Dit om het 2D naar 3D ding een beetje beter uit te leggen  |
|
Terug naar boven |
|
|
crono999 |
Geplaatst: 27 Jul 2010 00:12 Onderwerp:
| |

|
Zover bekend zijn er 11 dimensies waarvan wij er in alle waarschijnlijkheid er maar van 6 leven, vanwaar 4 bewezen, namelijk 3 voor ruimte en 1 voor tijd.
Het, multiverse is meer dat iedereen in zijn eigen frequentie leeft.
Het is het simpelste te vergelijken met een SD kaart, deze is zeg maar 16MB maar als je op 8 verschillende frequenties de data opneemt heb je dus in principe 8x16MB op een het hetzelfde SD kaartje, deze techniek wordt hedendaags al toegepast.
Het multiverse gaat er dus vanuit dat wij samen allemaal de zelfde materie delen alleen dus op een andere frequentie. Al het materie in ons universum(tot zover bekend) heeft allemaal de zelfde subatomische frequentie en geven alle een blauwe gloed(straling) af, vandaar dat de hemel ook blauw kleurt.
Laatst aangepast door crono999 op 27 Jul 2010 00:21; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 27 Jul 2010 00:21 Onderwerp:
| |

|
crono999 schreef: | Zover bekend zijn er 11 dimensies waarvan wij er in alle waarschijnlijkheid er maar van 6 leven, waarvan 4 bewezen,namenlijk 3 voor ruimte en 1 voor tijd. |
De 4de ruimtelijke dimensie is ook zo goed als bewezen. |
|
Terug naar boven |
|
|
crono999 |
Geplaatst: 27 Jul 2010 00:30 Onderwerp:
| |

|
Er zijn inderdaad meerdere ruimtelijke dimensies, iedergeval het vermoede. Klassieke mechanica en qauntum mechanica zijn mijn hobby. Mocht je het leuk vinden om theorieën van alles en iedereen hierover te lezen(zonder het forum van wetenschappers of ze wel of niet gepubliceerd mogen worden) kijk dan eens hier “http://xxx.lanl.gov.” |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 27 Jul 2010 04:35 Onderwerp:
| |

|
Leuk om te weten dat hier nog mensen zijn, buiten Joni en ik, die zich interesseren en zich echt bezighouden met fysica!
Bovendien heeft Joni echt wel gelijk, de aarde is enorm uniek. De kans dat we een planeet zoals de aarde ontdekken is enorm klein, maar dat maakt andere soorten levensvormen natuurlijk niet onmogelijk.
Lawliet, de ruimte dijt uit. Laatst heb ik er nog een eindwerk over moeten maken op school. Het dopplereffect is zichtbaar bij sterren, ze veroorzaken een roodverschuiving als wij ze waarnemen.
En ja, het idee van meerdere parallelle universa bestaat al langer. Enkele tijdreis theorieën baseren zich hierop. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 27 Jul 2010 09:33 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
crono999 schreef: | Zover bekend zijn er 11 dimensies waarvan wij er in alle waarschijnlijkheid er maar van 6 leven, vanwaar 4 bewezen, namelijk 3 voor ruimte en 1 voor tijd. | Dat is natuurlijk voorlopig de snaartheorie. Er zijn theoriën die spreken over minder, er zijn er die spreken over een oneindig aantal dimensies. Omdat wij niet leven in die dimensies kunnen we ze niet zien en niet bewijzen voorlopig. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5 Volgende |