Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

God: een ilussie?
Ja, omdat...
72%
 72%  [ 26 ]
Nee, omdat...
27%
 27%  [ 10 ]
Totaal aantal stemmen : 36

Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Volgende  
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 17:29    Onderwerp: God: niets meer dan een illusie? Reageren met citaat

Stelling: Is God niet meer dan een menselijke illusie die men gebruikt om dingen die niet te verklaren zijn, simpel te verklaren?

Discuss!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Taw0n BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 17:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Alles is te verklaren?
Terug naar boven
dannyveno BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 17:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, omdat eerst zien dan geloven
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 17:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Serieuze antwoorden?
Terug naar boven
crono999 BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 17:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Goddients wordt gebruikt om mensen in toom te houden,net als de moderne economie. Vandaar ook het gezegde De koning zegt tegen de paus " Hou jij ze bang,hou ik ze arm!"

Het was in den oudheid gewoon nodig om (soms) "slimme" regels aan domme mensen op te dragen,die in die tijd noodzakelijk waren.

Vijfduizend jaar gelden was het namenlijk nog niet de normaalste zaak van de wereld dat er iemand naar school ging.

Helaas zijn er sommige geloven blijven hangen in de oudheid,terwijl we die regels niet meer nodig hebben omdat de mens op zijn minst 1% slimmer is geworden(soms lijkt t van niet

En ja,goddiens werdt(wordt) ook gebruikt om de dingen die wij toen niet begrepen toch te verklaren,die zijn inmiddels al lang uit den bijbel geschrapt.

Als iemand gelukkig is met zijn god,mij best!!! Maar probeer mij er niet van te overtuigen. Ik geloof in natuur en wetenschap!
Terug naar boven
Mafusto BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 17:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Christian Vuye schreef:
Serieuze antwoorden?

Zijn een illusie

Als je wil weten waarom ik voor "een illusie" heb gekozen verwijs ik je door naar het +/- topic. Naar de pagina waar we de discusie over relegie hadden
Terug naar boven
CowboySpike BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 17:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Het concept daarover (God enzo) is door de mens gemaakt. Sommige mensen maakte daar een touwtje aan vast dat 'moraal' heet, dat voort komt door je te beangstigen (doe dit anders zal je vooreeuwig branden) - dat houdt een religie in. Door die vraagstukken zoals hoe is het universum ontstaan, waarom zijn natuurlijke dingen zo comlex enzo, het werd moeilijk om een simpele antwoord als een god te tegenstrijden. Zo zijn uiteindelijk samenlevingen tot stand gekomen maar we horen nu te nieuw en wijs genoeg te zijn om religie van ons los te laten.
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 18:51    Onderwerp: Reageren met citaat

We weten niet of er een god bestaat.

Dus geen ja en ook geen nee.

einde topic.
Terug naar boven
CowboySpike BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 18:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Robert schreef:
We weten niet of er een god bestaat.

Dus geen ja en ook geen nee.

einde topic.
We weten ook niet of eenhoorns bestaan.
Terug naar boven
Salsa85 BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 18:59    Onderwerp: Reageren met citaat

crono999 schreef:
Goddients wordt gebruikt om mensen in toom te houden,net als de moderne economie. Vandaar ook het gezegde De koning zegt tegen de paus " Hou jij ze bang,hou ik ze arm!"

Het was in den oudheid gewoon nodig om (soms) "slimme" regels aan domme mensen op te dragen,die in die tijd noodzakelijk waren.

Vijfduizend jaar gelden was het namenlijk nog niet de normaalste zaak van de wereld dat er iemand naar school ging.

Helaas zijn er sommige geloven blijven hangen in de oudheid,terwijl we die regels niet meer nodig hebben omdat de mens op zijn minst 1% slimmer is geworden(soms lijkt t van niet

En ja,goddiens werdt(wordt) ook gebruikt om de dingen die wij toen niet begrepen toch te verklaren,die zijn inmiddels al lang uit den bijbel geschrapt.

Als iemand gelukkig is met zijn god,mij best!!! Maar probeer mij er niet van te overtuigen. Ik geloof in natuur en wetenschap!

Hier sta ik 100% achter.
Terug naar boven
Velqor BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 19:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben hier grotendeels mee oneens.

Godsdienst is om dingen , anders te kunnen zien dan de normale mens. Ook om dingen beter bijvooreeld te kunnen verwerken. Verhalen in de bijbel hebben vaak een symbolische functie, er zit een boodschap achter. Je moet sommige verhalen niet letterlijk nemen wat bijna 90% van alle mensen wél doet waardoor ze denken , Ma jong.. Da kan toch noeit?

Tuurlijk wetenschap is geweldig. En dat volg ik ook heel veel. Maar wetenschap kan niet 100% eerlijk zijn als ze wetenschappelijke feiten moeten achterhouden van wereldleiders zoals van amerika , china etcetera.

En i mean, amerika..? tijdens aanslag @ wtc zei bush dat hij het vliegtuig in de flat zag vliegen, terwijl hij op dat moment in een klaslokaal het te horen kreeg, waarbij hij, overgens niet verrast keek. Heel bekend filmpje al.
http://www.youtube.com/watch?v=Sm73wOuPL60

Wetenschap is geweldig. de mensen daarachter niet,
overgens staan er in dingen als de bijbel en andere geloven ook dingen die wetenschappers simpelweg nog niet kunnen weten. zoals bijna elke godsdienst en oud schift schrijft van een aantal dagen donker, een extra planeet die eens in de 3600 jaar langskomt (ook wel Niburu , of Planet X)
En andere dingen. Wetenschappers denken enorm veel te weten, maar nog niet eens 1/10de van wat de wetenschappers zeggen klopt.
Terug naar boven
chimnino BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 19:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Wel makkelijk topics openen zonder je eigen mening in de opening te geven. Daar heb je echt een handje van...
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 19:33    Onderwerp: Reageren met citaat

chimnino schreef:
Wel makkelijk topics openen zonder je eigen mening in de opening te geven. Daar heb je echt een handje van...

Wil je mijn mening hebben?

Natuurlijk is God een menselijke illusie! Dat de wereld niet door hem is geschapen staat al vast, net zoals het vast staat dat de mens niet in zes dagen is gecreëerd.

Eeuwen geleden werden mensen gedwongen om een godsdienst aan te nemen, vooral door het christendom en de islam, en dan vaak nog eens met geweld. Maar ja, wisten deze mensen beter? Als je iets ziet dat je niet zomaar kan verklaren, was het meteen goddelijk zonder daar verder bij na te denken.

Evolutie van de mens is een feit, toch geloven sommige bevolkingsgroepen hier nog steeds niet in omdat religie zo diep in hun wortels zit dat ze boven alles blijven geloven in deze illusie. Bovendien is het voor de mens moeilijk te aanvaarden dat er na dit leven niets meer is. Want geef nu toe, een leven in de hemel klinkt toch zalig?

Mensen hebben een houvast nodig om moeilijke tijden door te komen, en Godsdienst biedt hun dit. En ja, hoeveel godsdienst oorlogen zijn er al geweest? Teveel. Volgens de Bijbel, de Thora en de Koran is de wereld rond 3600 v.C. geschapen, wat natuurlijk onmogelijk is omdat de aarde miljoenen jaren eerder al bestond. Waarom vermelden deze boeken niets over het universum? Waarom besteden ze geen aandacht aan Aliens?

Conclusie: Ja, God is een illusie van de mens.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 19:36    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Christian Vuye schreef:
chimnino schreef:

Natuurlijk is God een menselijke illusie! Dat de wereld niet door hem is geschapen staat al vast, net zoals het vast staat dat de mens niet in zes dagen is gecreëerd. .
Hoe staat het vast dat de wereld niet door hem gemaakt is? Zelfs Einstein gelooft in een God die het universum en alles daarin maakte., albeit dan in samenhang met evolutie. Trouwens zes Bijbelse dagen. Daarmee kan evengoed miljoenen jaren bedoeld worden in menselijke termen. Een dag is 24 uur op Aarde, maar alleen op Aarde. Het vergoddelijken van de wetenschap leidt trouwens alleen maar tot de demoralisering van de maatschappij.
Terug naar boven
Velqor BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 19:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
Christian Vuye schreef:
chimnino schreef:

Natuurlijk is God een menselijke illusie! Dat de wereld niet door hem is geschapen staat al vast, net zoals het vast staat dat de mens niet in zes dagen is gecreëerd. .
Hoe staat het vast dat de wereld niet door hem gemaakt is? Zelfs Einstein gelooft in een God die het universum en alles daarin maakte., albeit dan in samenhang met evolutie. Trouwens zes Bijbelse dagen. Daarmee kan evengoed miljoenen jaren bedoeld worden in menselijke termen. Een dag is 24 uur op Aarde, maar alleen op Aarde. Het vergoddelijken van de wetenschap leidt trouwens alleen maar tot de demoralisering van de maatschappij.

Iedereen ziet god , als een soort mens/persoon. Een menselijk brein kan niet bevatten wat dit wel kan zijn. Omdat je dit niet kent, als je bijvoorbeeld een kind afsluit van de buitenwereld en laat opgroeien zonder ooit een appel te hebben laten zien zou hij het ook vreemd, vinden en niet weten hoe wat waar het is

Het begrip god, is net zo vaag als dat het heelal oneindig is. Tevens is de uitleg van de bijbel nog kinderlijk vergeleken met wat het is als het echt bestaat.

Ik geloof wel in god. Maar daarbij ook in de wetenschap en in de terugkeer van Niburu geloof ik ook, aangezien dit in elk oud schrift staat en de Soemeriërs dit hele melkwegstelsel goed hadden + nog een planeet. Wat de planeet van 'crossing' is, de snelle planeet die eens in 3600 jaar langs komt vanwege een elipsvormige baan. Maargoed dat is allemaal heel onwaarschijnlijk en toch geloof ik het, laat iedereen lekker geloven wat ie wil

Laatst aangepast door Velqor op 24 Jul 2010 19:42; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Salsa85 BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 19:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Dellion schreef:
Joni Philips schreef:
Christian Vuye schreef:
chimnino schreef:

Iedereen ziet god , als een soort mens/persoon. Een menselijk brein kan niet bevatten wat dit wel kan zijn. Omdat je dit niet kent, als je bijvoorbeeld een kind afsluit van de buitenwereld en laat opgroeien zonder ooit een appel te hebben laten zien zou hij het ook vreemd, vinden en niet weten hoe wat waar het is

Het begrip god, is net zo vaag als dat het heelal oneindig is. Tevens is de uitleg van de bijbel nog kinderlijk vergeleken met wat het is als het echt bestaat.

Ook rot dat het/hij niet bestaat dan
Terug naar boven
Velqor BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 19:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Salsa85 schreef:
Dellion schreef:
Joni Philips schreef:
Christian Vuye schreef:
chimnino schreef:

Domme antwoorden zonder onderbouwde mening en zonder toevoeging tot het topic, lijkt me niet heel slim.
Ach..
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 19:45    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Dellion schreef:
Iedereen ziet god , als een soort mens/persoon. Een menselijk brein kan niet bevatten wat dit wel kan zijn.
Inderdaad, God kan even goed een buiten universele kracht zijn die buiten de grenzen van het voor onze bekende universum verkeert en waarin ons universum krimpt en groeit.
Terug naar boven
Salsa85 BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 19:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Dellion schreef:
Salsa85 schreef:
Dellion schreef:
Joni Philips schreef:
Christian Vuye schreef:
chimnino schreef:

Domme antwoorden zonder onderbouwde mening en zonder toevoeging tot het topic, lijkt me niet heel slim.
Ach..

Haha leuk dat van jou te horen

De gelovige kunnen niet bewijzen dat hij wel bestaat en de wetenschap kan het tegenovergestelde niet bewijzen. Ik persoonlijk geloof er niet in en vind het ook een nutteloze eeuwig durende discussie.

Mensen die geloven moeten lekker geloven en mensen die niet geloven vice versa. En val vooral elkaar er niet mee lastig
Terug naar boven
kaart BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 20:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou laat ik als braaf christen dan ook maar een antwoord op deze stelling proberen te geven. Hier boven mij wordt vooral gesproken over godsdienst iets uit vroegere tijden en dankzij moderne wetenschap is God niet meer nodig. Ik ben het hier uiteraard niet mee eens, als je de bijbel er eens op naslaat dan zul je al gauw merken dat deze vol met moderne wetenschap staat en dat de bijbel de wetenschap helemaal niet uitsluit. De mens ontdekt steeds meer over het leven, het ontstaan van het universum en meer. 99,9% van deze ontdekkingen zijn niet eens in tegenspraak met de bijbel. Sterker nog, de bijbel bevat vele wijsheden die wij pas veel later met onze moderne kennis kunnen bevatten en weten waarom deze dingen werken zoals ze werken.

Voor de stelling “eerst zien dan geloven” die Danny Ouderling aanhaalde: God is niet zoiets simpels als een boom of een mens welke je gewoon fysiek kunt zien. God is veel meer dan dat. In de bijbel staan vele verhalen van God die zich aan de mens laat zien op vele verschillende mannieren. In enkele verhalen laat God zich gewoon als een persoon zien maar er zijn ook verhalen van God als een brandende bramenstruik, een stem uit de hemel, een gevoel en nog veel meer. Nu begrijp ik dat je de bijbel niet met zichzelf kan bewijzen, maar ik weet zeker als je er open voor staat God zichzelf wilt tonen aan jou. Dit is echter het probleem, de meeste van jullie staan hier waarschijnlijk niet voor open (uit jullie reacties op te maken) en zijn jullie blind voor de dingen die God doet. Misschien is het een interessante uitdaging om echt oprecht op zoek te gaan naar God. Praat er eens over met een gelovige vriend of vriendin en probeer te ontdekken waarom hij/zij gelooft en waarom die persoon gelooft.
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 20:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Kunnen we niet beter spreken over een schepper dan over God. Want God wordt vaak gerelateerd met het Christendom en Islam en Schepper is meer iemand die ons geschapen heeft.

Ja ik weet dat het beide hetzelfde is, maar weet de rest het?

Laatst aangepast door Kurosaki01 op 24 Jul 2010 20:02; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
CowboySpike BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 20:02    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Kaart. Geloof jij dat dinosauriërs en mensen in dezelfde tijdperk leefde?
Terug naar boven
Velqor BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 20:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:

Haha leuk dat van jou te horen

De gelovige kunnen niet bewijzen dat hij wel bestaat en de wetenschap kan het tegenovergestelde niet bewijzen. Ik persoonlijk geloof er niet in en vind het ook een nutteloze eeuwig durende discussie.

Mensen die geloven moeten lekker geloven en mensen die niet geloven vice versa. En val vooral elkaar er niet mee lastig

Waar slaat dat op? En als je dit onderwerp zo nutteloos vind, is het denk ik hartstikke dom als je nu dit bericht leest, dan ben je namelijk toch iets aan het lezen wat je nutteloos vind .. -.-

kaart

Precies wat ik ook zei inderdaad!

Het stomme is, de meeste ongelovigen geven op bij 'God schiep de aarde' of, 'zonsvloed over hele aarde ala arc van noach'. Maar als je andere verhalen leest, kan je daar zelfs in deze tijd nog wat mee. Er staan inderdaad veel wijsheden in en dingen waar je anders niet op gekomen zou zijn en die je helpen.

Wetenschap en de godsdiensten, we zullen zien als het einde der tijden aanbreekt En NEE niet 2012.. (wel denk ik dat er in de komende 50 jaar wat gaat gebeuren , bijv niburu maar dat heeft geen hele erge gevolgen of yellowstone park ontploffen. maar boeiend)
Terug naar boven
chimnino BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 20:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Christian Vuye schreef:
chimnino schreef:

Nee, maar een topic beginnen met je eigen is wel een betere start. Begin van dit topic is daar bewijs genoeg voor.
Terug naar boven
Salsa85 BerichtGeplaatst: 24 Jul 2010 20:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Omdat ik me verveel en hier actie op het moment is En als je mijn post duidelijk leest zie je waarom ik het nutteloos vind zolang niemand wat kan bewijzen, ik zeg dus niet dat ik het een saai onderwerp vind.

Laatst aangepast door Salsa85 op 24 Jul 2010 20:16; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 11

Ga naar: