Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 124, 125, 126 Volgende
|
Robert |
Geplaatst: 04 Jun 2010 23:58 Onderwerp:
| |

|
Haha D: je bent echt de grootste clown van gamed, en dat is een prestatie!
Je zou echt een boek moeten schrijven, ik zal em zeker kopen! |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 05 Jun 2010 00:01 Onderwerp:
| |

|
D: schreef: | Het leuke is dat wikipedia zelf vol onwaarheden staat. Dus die hoef je er wat mij betreft beter niet bij te halen. Ik heb het over de optekening en de verschillende media, je bent er vast wel bekend mee dat 'de overwinnaar' de geschiedenis schrijft, zo is het ook met insignificantere zaken zoals actualiteiten, tegenwoordig is vrijwel al het nieuws propaganda en niet langer feitelijke reportage, nieuws wordt gefiltert en dient altijd een doel ter conditionering van een groep.
Dit omvat wat wel, maar ook wat niet vertelt wordt in de nieuwslezing.
En verder heb ik er geen zin in, er dieper op in te gaan. |
Dit moet ie wel expres doen. Zo'n kortzichtige blik op het leven kan niet echt zijn... |
|
Terug naar boven |
|
|
D: |
Geplaatst: 05 Jun 2010 00:06 Onderwerp:
| |

|
Alsof ik een uitzondering ben hierin, er zijn er genoeg die het met mij eens zijn wat dit onderwerp betreft, wie is er nu kortzichtig? Mischien moeten jullie je er eens wat in verdiepen, of is dat te moeilijk vergeleken met passief alles wat je vertelt wordt aannemen?
edit: sterker nog willem middelkoop heeft er toevallig nog een lezing over gegeven:
http://www.youtube.com/watch?v=gLbUUCnQJTM
Laatst aangepast door D: op 05 Jun 2010 00:10; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Paintskillz |
Geplaatst: 05 Jun 2010 00:09 Onderwerp:
| |

|
He?! Dit is niet grappig...  |
|
Terug naar boven |
|
|
Geplaatst: 05 Jun 2010 00:12 Onderwerp:
| |

|
Trueskill schreef: | He?! Dit is niet grappig...  |
Helaas, was het maar grappig. ;( |
|
Terug naar boven |
|
|
Paintskillz |
Geplaatst: 05 Jun 2010 00:16 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 05 Jun 2010 09:01 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 05 Jun 2010 09:05 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | *struisvogel* |
Hahaha geweldig  |
|
Terug naar boven |
|
|
L!nk |
Geplaatst: 05 Jun 2010 10:21 Onderwerp:
| |

|
D: schreef: | Alsof ik een uitzondering ben hierin, er zijn er genoeg die het met mij eens zijn wat dit onderwerp betreft, wie is er nu kortzichtig? Mischien moeten jullie je er eens wat in verdiepen, of is dat te moeilijk vergeleken met passief alles wat je vertelt wordt aannemen?
edit: sterker nog willem middelkoop heeft er toevallig nog een lezing over gegeven:
http://www.youtube.com/watch?v=gLbUUCnQJTM |
ah, dezelfde man die heeft voorspeld dat de dollar valt. hij heeft interessante punten, maar slaat af en toe wel een beetje door. beetje jammer dat je zulke critici wel weer blindelings volgt D: |
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 05 Jun 2010 11:20 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Aaruman |
Geplaatst: 05 Jun 2010 11:20 Onderwerp:
| |

|
Trueskill schreef: | http://www.youtube.com/watch?v=euXQbZDwV0w |
Are you eating da poopoo? Ik ging helemaal stuk XD |
|
Terug naar boven |
|
|
Draster |
Geplaatst: 05 Jun 2010 11:29 Onderwerp:
| |

|
Wow, dat is pas slim gedaan. |
|
Terug naar boven |
|
|
Geplaatst: 05 Jun 2010 13:59 Onderwerp:
| |

|
L!nk schreef: | D: schreef: | Alsof ik een uitzondering ben hierin, er zijn er genoeg die het met mij eens zijn wat dit onderwerp betreft, wie is er nu kortzichtig? Mischien moeten jullie je er eens wat in verdiepen, of is dat te moeilijk vergeleken met passief alles wat je vertelt wordt aannemen?
http://www.youtube.com/watch?v=gLbUUCnQJTM |
ah, dezelfde man die heeft voorspeld dat de dollar valt. hij heeft interessante punten, maar slaat af en toe wel een beetje door. beetje jammer dat je zulke critici wel weer blindelings volgt D: |
Ten eerste; wat begrijp je niet aan het woord toevallig, ik ben geen volger van wie dan ook, deze man heeft simpelweg de zelfde opvatting.
Ten tweede is dat plaatje van die struisvogel inderdaad mooi, alleen slaat het plaatje niet op mij. |
|
Terug naar boven |
|
|
RoaringMdog |
Geplaatst: 05 Jun 2010 17:10 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
RoaringMdog |
Geplaatst: 05 Jun 2010 21:52 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
vgo910 |
Geplaatst: 05 Jun 2010 22:29 Onderwerp:
| |

|
@Roaring: Je kan ook editten en niet dubbelposten
 |
|
Terug naar boven |
|
|
RoaringMdog |
Geplaatst: 05 Jun 2010 22:31 Onderwerp:
| |

|
Ik was vergeten dat ik al iets gepost had >_> |
|
Terug naar boven |
|
|
Nelus |
Geplaatst: 06 Jun 2010 11:19 Onderwerp:
| |

|
Nooit gedacht dit te zeggen maar ik ben het wel eens met D: over de geschiedenis die we nu meemaken. De geschiedenis die we kennen is een samenvatting van gebeurtenissen die de massa heeft bereikt. Ongeschreven geschiedenis kennen we niet (enkel verhalen kunnen misschien wat informatie overbrengen maar falen meestal in betrouwbaarheid) en dat is logisch. Ik studeer Media & Cultuur en heb dit onderdeel ook al gehad bij Mediageschiedenis toen we het hadden over de telefoon en ook andere uitvindingen die nooit het licht hebben gezien omdat ze niet door de massa werden opgepikt. Dat de plannen voor de elektrische auto al in de jaren '30 op een tafel lagen maar omdat diesel goedkoper was, dat die had gewonnen en die dus door ging als algemene auto.
Maar anyways,
sorry, geen leuke video en sorry voor mijn off-topicness |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 06 Jun 2010 11:23 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Natuurlijk is dat zo, geschiedenis wordt geschreven op basis van populariteit. Als iets niet bekend/populair genoeg was, is het ook niet de term geschiedenis waard. Dat wordt al gezegd sinds de Griekse oudheid. Er wordt gezaagd op het feit dat hij vindt dat actualiteiten niet belangrijk zijn. Ik betwijfel dat ze in je opleiding zeggen dat je dingen als BP compleet moet negeren. |
|
Terug naar boven |
|
|
Nelus |
Geplaatst: 06 Jun 2010 11:29 Onderwerp:
| |

|
In tegenstelling, we bestuderen juist zoiets  |
|
Terug naar boven |
|
|
chimnino |
Geplaatst: 06 Jun 2010 12:48 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Geplaatst: 06 Jun 2010 13:07 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Natuurlijk is dat zo, geschiedenis wordt geschreven op basis van populariteit. Als iets niet bekend/populair genoeg was, is het ook niet de term geschiedenis waard. Dat wordt al gezegd sinds de Griekse oudheid. Er wordt gezaagd op het feit dat hij vindt dat actualiteiten niet belangrijk zijn. Ik betwijfel dat ze in je opleiding zeggen dat je dingen als BP compleet moet negeren. |
Ik heb het over relevantie niet over belang. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 06 Jun 2010 13:14 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
D: schreef: | Joni Philips schreef: | Natuurlijk is dat zo, geschiedenis wordt geschreven op basis van populariteit. Als iets niet bekend/populair genoeg was, is het ook niet de term geschiedenis waard. Dat wordt al gezegd sinds de Griekse oudheid. Er wordt gezaagd op het feit dat hij vindt dat actualiteiten niet belangrijk zijn. Ik betwijfel dat ze in je opleiding zeggen dat je dingen als BP compleet moet negeren. |
re·le·van·tie de; v -s belang, betekenis
http://www.vandale.nl/ |
|
Terug naar boven |
|
|
Geplaatst: 06 Jun 2010 13:38 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | D: schreef: | Joni Philips schreef: | Natuurlijk is dat zo, geschiedenis wordt geschreven op basis van populariteit. Als iets niet bekend/populair genoeg was, is het ook niet de term geschiedenis waard. Dat wordt al gezegd sinds de Griekse oudheid. Er wordt gezaagd op het feit dat hij vindt dat actualiteiten niet belangrijk zijn. Ik betwijfel dat ze in je opleiding zeggen dat je dingen als BP compleet moet negeren. |
Ga je nu alweer de woordentovenaar uithangen met woordenboekjes om je gelijk te krijgen?
Relevantie is wanneer iets relatief nuttig 'is, belang is persoonlijk nut.
Wat de hedendaagse media spuien is wellicht belangrijk in de vorm van dat er belangen spelen (niet de onze, dat is duidelijk) maar absoluut niet relevant omdat; het is en blijft propaganda en niet informatieverstrekking.
Vergelijk het met een zweedse puzzel, alleen de text die je over houd is relevant, de rest is belangrijk om weg te strepen.
pro - pa` gan - da
(«Latijn)
de -woord
1
werkzaamheid voor de uitbreiding van en het werven van aanhangers voor politieke, kerkelijke of maatschappelijke leerstellingen of ter bevordering van enig ander (niet-commercieel) doel: propaganda voeren voor energiebesparing ;
Je moest eens weten hoeveel en wat voor een filters er tussen het rauwe nieuws en de nieuwslezing zitten, en individueel er nog mee gesjoemeld wordt. Mooi voorbeeld is de mexicaanse griep. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 06 Jun 2010 13:46 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
D: schreef: | Joni Philips schreef: | D: schreef: | Joni Philips schreef: | Natuurlijk is dat zo, geschiedenis wordt geschreven op basis van populariteit. Als iets niet bekend/populair genoeg was, is het ook niet de term geschiedenis waard. Dat wordt al gezegd sinds de Griekse oudheid. Er wordt gezaagd op het feit dat hij vindt dat actualiteiten niet belangrijk zijn. Ik betwijfel dat ze in je opleiding zeggen dat je dingen als BP compleet moet negeren. |
Ga je nu alweer de woordentovenaar uithangen met woordenboekjes om je gelijk te krijgen? | Het spijt me dat ik je wijs op je dommigheden. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 124, 125, 126 Volgende |