Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4 Volgende
|
No'tje |
Geplaatst: 05 Mei 2010 16:01 Onderwerp:
| |

|
Ben even gaan kijken in de C1000 en heb hem helaas niet zien liggen, wel die van het huismerk.
(Heb ook wat gehaald voordat je denkt dat ik helemaal naar de supermarkt ga om te gaan kijken.) |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 05 Mei 2010 16:13 Onderwerp:
| |

|
chimnino schreef: | D: schreef: | BeWario schreef: |
D:, wat ben je toch weer eens lekker aan het overdrijven. dat spul komt ook natuurlijk voor, en zit in allerlei producten, waaronder je geliefde koeienmelk. niet zeuren dus.... |
Als je enig verstand ervan zou hebben, ja het komt inderdaad overal voor maar niet natuurlijk. Het is een 'additief' en word bewust toegevoegd aan alle hartige producten met uitzondering daargelaten.
Maar ga rustig door met die 'lekkere' chips eten :')
p.s. je gaat er wel dood aan want het hecht zich aan het lichaam, met andere woorden je raakt die stof niet meer kwijt en hoe meer je ervan binnen krijgt hoe meer problemen het veroorzaakt. |
HET IS EEN WATER OPLOSBAAR ZOUT LULHANNES! Je raakt het wel kwijt. Het dissocieerd (breekt op) in Natrium ionen en glutamaat ionen. Glutamaat is een anion (negatief geladen deel) van glutaminezuur wat een normaal (maar niet belangrijk voor de mens) aminozuur is en zit verdomme gewoon in je hersenschors. Now get a fucking life! |
+1
Briljante reactie, chimnino. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 05 Mei 2010 16:49 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
BeWario schreef: | Nee, want een oersmaak zou namelijk een redelijk algemene smaak hebben, terwijl de pickels best wel een uitgesproken smaak heeft.
Btw, de sour cream and herbs LE is ook goed te doen! | Eerst schiep God Paprika en zout, en dan kwam hij met Pickles. Zoals hij ook eerst Adam en Lilith schepte, en daarna Eva. |
|
Terug naar boven |
|
|
D: |
Geplaatst: 05 Mei 2010 17:38 Onderwerp:
| |

|
BeWario schreef: | D: schreef: | BeWario schreef: |
D:, wat ben je toch weer eens lekker aan het overdrijven. dat spul komt ook natuurlijk voor, en zit in allerlei producten, waaronder je geliefde koeienmelk. niet zeuren dus.... |
Als je enig verstand ervan zou hebben, ja het komt inderdaad overal voor maar niet natuurlijk. Het is een 'additief' en word bewust toegevoegd aan alle hartige producten met uitzondering daargelaten.
Maar ga rustig door met die 'lekkere' chips eten :')
p.s. je gaat er wel dood aan want het hecht zich aan het lichaam, met andere woorden je raakt die stof niet meer kwijt en hoe meer je ervan binnen krijgt hoe meer problemen het veroorzaakt. |
zo, om het even te bewijzen heb ik in de winkel op verschillende verpakkingen chips gekeken en er bevatte er maar een van alle zakken een "smaakversterker"... |
E621, Monosodiumglutamaat, Mononatriumglutamaat, Monokaliumglutamaat, Gist extract.
Dat zijn vormen van hetzelfde, met andere woorden wedden dat het zowat in alle chips (en soep en de vele dergerlijke hartige hapjes die je zonder enige reden naast het verzieken van je ingewanden en slaafse inname van verslavingsmiddelen eet) zit?
En als je denkt dat dat alles is gebruiken veel producenten zelfs nog trucjes om het toch legaal aan te geven terwijl de koper denkt dat er 'geen kunstmatige smaakstoffen' zijn toegevoegd, voorbeeldje: natuurlijk aroma van kip en varken. of Gehydrogeneerde oliën vetten en eiwitten.
Als het zo onschadelijk zou zijn waarom is dit middel dan verboden in de VS? Waarom doen producenten dan zo geheimzinnig om het te verbergen op de ingrediënten? Waarom zijn de uitslagen van experimenten op muizen dan zo negatief?
Overigens aan de persoon die probeerde slim te doen met wat algemene informatie die hij duidelijk verkeerd geinterpeteerd heeft:
http://www.natuurdietisten.nl/detail.php?cod=506&id=610&page=9
Ik plaats overigens deze link omdat het veel op een rijtje heeft staan en dat scheelt mij weer een uur lang tiepen.
Net als bij de griep vaccinaties wil het niet zeggen dat als een stof-vorm in de hersenen voorkomt inname positief is.
Glutamaat is niet persé hetzelfde als monoglutamaat, glutamaat heeft nogal wat verschillende vormen, net als alle mineralen dat hebben.
Mononatriumglutamaat is tevens synthetisch geproduceerd aangezien de natuurlijke glutamaatvorm uit bijv. tomaten op zo'n schaal onbetaalbaar is en dus 'niet' natuurlijk.
Het heeft ook diabetes tot gevolg, vernield het zenuwstelsel en kan k veroorzaken, net als bijv. aspartaam.
Lees om alles hierover en meer te weten bijv. het boek.. "EXCITO-TOXINS: The taste that kills. " inclusief ellenlange lijsten vol wetenschappelijke onderzoeken.
Of breng een weekje op google door en weeg alle informatie maar eens tegen elkaar af. |
|
Terug naar boven |
|
|
Donux |
Geplaatst: 05 Mei 2010 18:53 Onderwerp:
| |

|
Mijn mening; voeg elkaar op MSN toe en slotje op deze want inmiddels hebben wij wel kunnen concluderen dat de bolognese chips op sommige plaatsen wel, minder goed of niet te verkrijgen zijn . |
|
Terug naar boven |
|
|
chimnino |
Geplaatst: 05 Mei 2010 20:55 Onderwerp:
| |

|
Lol, jij snapt het duidelijk niet. Mononatriumglutamaat betekend niets meer dan 1 Na+ en Glu-. Science 101
Mononatriumglutamaat is exact hetzelfde als natriumglutamaat. De keuze voor mono is waarschijnlijk gedaan vanwege de 2 zuurgroepen aan glutaminezuur en dus 2 plaatsen met hoge waarschijnlijkheid waar een Na+ een H+ kan vervangen. En natuurlijk om verwarring met de dinatriumglutamaat te voorkomen. Het heeft helemaal niets met glutamaat te maken wijsneus.
En die link van je treehugging buddies heeft ook weinig om het lijf.
Owja, en sodium is gewoon de engelse benaming voor natrium. Mag hopen dat je dat toch wel weet.
Laatst aangepast door chimnino op 05 Mei 2010 21:22; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 05 Mei 2010 21:01 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
BeWario schreef: | zo, om het even te bewijzen heb ik in de winkel op verschillende verpakkingen chips gekeken en er bevatte er maar een van alle zakken een "smaakversterker"... |
Daar moet je ook niet naar kijken, zo letterlijk staat het er niet. Mononatriumglutamaat heeft een E-nummer: 621. Ik denk dat er wel gewoon E621 op elke achterkant staat.
Chimnino, QFT I guess want het klinkt wel stoer allemaal
Dark Lars of een mod, maak dit topic even het chipstopic want men is hier nog lang niet klaar met praten  |
|
Terug naar boven |
|
|
chimnino |
Geplaatst: 05 Mei 2010 21:04 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | BeWario schreef: | Nee, want een oersmaak zou namelijk een redelijk algemene smaak hebben, terwijl de pickels best wel een uitgesproken smaak heeft.
Btw, de sour cream and herbs LE is ook goed te doen! | Eerst schiep God Paprika en zout, en dan kwam hij met Pickles. Zoals hij ook eerst Adam en Lilith schepte, en daarna Eva. |
LOL! |
|
Terug naar boven |
|
|
BeWario |
Geplaatst: 05 Mei 2010 21:06 Onderwerp:
| |

|
GekooktEi schreef: | BeWario schreef: | zo, om het even te bewijzen heb ik in de winkel op verschillende verpakkingen chips gekeken en er bevatte er maar een van alle zakken een "smaakversterker"... |
Daar moet je ook niet naar kijken, zo letterlijk staat het er niet. Mononatriumglutamaat heeft een E-nummer: 621. Ik denk dat er wel gewoon E621 op elke achterkant staat.
Dark Lars of een mod, maak dit topic even het chipstopic want men is hier nog lang niet klaar met praten  | Staat er ook niet op hoor, dus het is gewoon puur gelul  |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 05 Mei 2010 21:13 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
BeWario schreef: | GekooktEi schreef: | BeWario schreef: | zo, om het even te bewijzen heb ik in de winkel op verschillende verpakkingen chips gekeken en er bevatte er maar een van alle zakken een "smaakversterker"... |
Dark Lars of een mod, maak dit topic even het chipstopic want men is hier nog lang niet klaar met praten  | Staat er ook niet op hoor, dus het is gewoon puur gelul  |
Oh okee  |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 05 Mei 2010 21:19 Onderwerp:
| |

|
Is dit het Chemie-topic?
Ow, en onze D: bewijst nog maar eens dat hij een onwetende wijsneus is!  |
|
Terug naar boven |
|
|
PS3gamerXD |
Geplaatst: 05 Mei 2010 21:39 Onderwerp:
| |

|
Oké dan, ik heb even wat andere benamingen voor MSG (E621) opgezocht plus namen die het verder nog proberen te verbergen:
mononatriumglutamaat, glutamaat, glutamaatzuur, plantaardige gehydogeneerde oliën en vetten, gehydrogeneerde eiwitten, gelatine, calcium- of natriumcaseïnaat, toegevoegde gist, gistextract, monokaliumglutamaat, sommige maïsoliën, moutextracten, bouillons, moutaroma's, kunstmatige aroma's, natuurlijke aroma's, natuurlijke aroma's van varken of kip, specerijenextracten, eiwitten uit tarwe, maltodextrine, sojasaus, produkten die gefermenteerd of verrijkt zijn met eiwitten, citruszuur, geconcentreerd citruszuur, maïssiroop, karamelaroma.
En voor de rest kan er ook gewoon staan 'overige kruiden of specerijen'.
Nou, ga nu nog maar eens een keertje kijken  |
|
Terug naar boven |
|
|
Paintskillz |
Geplaatst: 05 Mei 2010 21:44 Onderwerp:
| |

|
vanmiddag was dit nog een interessant topic  |
|
Terug naar boven |
|
|
BeWario |
Geplaatst: 05 Mei 2010 22:19 Onderwerp:
| |

|
PSPgamerXD schreef: | Oké dan, ik heb even wat andere benamingen voor MSG (E621) opgezocht plus namen die het verder nog proberen te verbergen:
mononatriumglutamaat, glutamaat, glutamaatzuur, plantaardige gehydogeneerde oliën en vetten, gehydrogeneerde eiwitten, gelatine, calcium- of natriumcaseïnaat, toegevoegde gist, gistextract, monokaliumglutamaat, sommige maïsoliën, moutextracten, bouillons, moutaroma's, kunstmatige aroma's, natuurlijke aroma's, natuurlijke aroma's van varken of kip, specerijenextracten, eiwitten uit tarwe, maltodextrine, sojasaus, produkten die gefermenteerd of verrijkt zijn met eiwitten, citruszuur, geconcentreerd citruszuur, maïssiroop, karamelaroma.
En voor de rest kan er ook gewoon staan 'overige kruiden of specerijen'.
Nou, ga nu nog maar eens een keertje kijken  |
nope, staat er nog steeds niet op.
Ingredienten: aardappelschijfjes, zonnebloemolie, zout (en bij de paprikachips nog paprikapoeder) |
|
Terug naar boven |
|
|
Jonezy |
Geplaatst: 05 Mei 2010 22:37 Onderwerp:
| |

|
Wat vinden jullie van Pringles? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 05 Mei 2010 23:02 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Sucky. Veel te weinig chips, veel te weinig smaak en veel te duur. |
|
Terug naar boven |
|
|
Simon |
Geplaatst: 05 Mei 2010 23:10 Onderwerp:
| |

|
Albert Heijn chips is the best ^_^.
En Pringles vind ik niks. Heb het altijd zo'n derderangs merk gevonden, weet niet hoe het komt. Zal wel komen door kinderfeest trauma's ofzo. |
|
Terug naar boven |
|
|
streetfighter |
Geplaatst: 05 Mei 2010 23:21 Onderwerp:
| |

|
Simon Venneman schreef: | Albert Heijn chips is the best ^_^.
En Pringles vind ik niks. Heb het altijd zo'n derderangs merk gevonden, weet niet hoe het komt. Zal wel komen door kinderfeest trauma's ofzo. |
Kinderfeest trauma's
Geef mij maar Nacho Cheese Doritos  |
|
Terug naar boven |
|
|
dark lars |
Geplaatst: 06 Mei 2010 00:11 Onderwerp:
| |

|
ik vind pringels wel goed! wel overpriced zoals joni zegt. maar sour cream en onion gaat er wel in. daar heb ik nu wel zin in  |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 06 Mei 2010 00:13 Onderwerp:
| |

|
Pringels hebben juist veel smaak!
En ja, overpriced zijn ze wel.  |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 06 Mei 2010 00:18 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Ik heb het echt niet over Pringles. Wel lekker ja, maar de smaak compenseert de prijs nog steeds niet in verre. Chips is juist zo'n geweldig product om te snacken omdat het zo goddelijk goedkoop is vergelijken met bijna alles, en als je die lucrativiteit weghaalt is het voor mij meteen geen interessant product meer. Dan ga ik wel iets anders kopen wat ook goedkoop is. |
|
Terug naar boven |
|
|
Donux |
Geplaatst: 06 Mei 2010 01:03 Onderwerp:
| |

|
Pringles vind ik ook gewoon zwaar over de top duur. Lijkt alsof ze met hun naam en "status" een soort luxeproduct status proberen te verwerven. Prima, maar daar moet wel iets tegenover staan. En daar faalt Pringles helaas.
Maar inderdaad vind ik over het algemeen van Pringles:
- Duur
- Dorstverwekkend
- Té pittig als je kijkt naar de "pittige smaken" zoals hot barbeque.
- Slecht assortiment. Sommige smaken slaan echt helemaal nergens op en zijn niet te vreten.
- Onhandig. Je hele hand en arm in die bus of dat ding omkieperen en de gewenste hoeveelheid Pringles pakken. Dán liever een zak in plaats van gefriemel met chips.
- Heeft niet veel met het product zelf te maken, maar meer hoe ik ertegen aan kijk. Maar Pringles heeft toch wel.. saaie.. duffe... reclames. Het kan mij niet aanspreken of boeien. Totaal niks. |
|
Terug naar boven |
|
|
D: |
Geplaatst: 06 Mei 2010 02:02 Onderwerp:
| |

|
chimnino schreef: | Lol, jij snapt het duidelijk niet. Mononatriumglutamaat betekend niets meer dan 1 Na+ en Glu-. Science 101
Mononatriumglutamaat is exact hetzelfde als natriumglutamaat. De keuze voor mono is waarschijnlijk gedaan vanwege de 2 zuurgroepen aan glutaminezuur en dus 2 plaatsen met hoge waarschijnlijkheid waar een Na+ een H+ kan vervangen. En natuurlijk om verwarring met de dinatriumglutamaat te voorkomen. Het heeft helemaal niets met glutamaat te maken wijsneus.
Owja, en sodium is gewoon de engelse benaming voor natrium. Mag hopen dat je dat toch wel weet. |
sodium/natruim is zout ja dat snap ik ja.
En ik ZEG JUIST dat mononatriumglutamaat niks met glutamaat te maken heeft.
Dat je mn link afdoet is typisch, er valt duidelijk niet met je te discusieren.
Verder doe je maar lekker zelf waar je zin in hebt wat eten betreft maar geef mensen geen valse hoop dat het in orde is. |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 06 Mei 2010 02:06 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Natuurlijk moet hij niet de indruk geven dat chips gezond is; en jij moet mensen ook niet de indruk geven dat er eigenlijk "Chips is dodelijk" op elke zak chips zou moeten staan.
Kijk, iedereen weet dat chips eerder ongezond is dan gezond. Daar gaat het gewoon om. Je kan het gewoon blijven eten, en hoeft niet na te denken over al dat mononatriumglutamaat dat je lichaam binnenkomt, maar je moet gewoon niet te veel eten en goed overwegen of je nou een zak chips wilt verorberen of iets gezonders. C'est tout. |
|
Terug naar boven |
|
|
chimnino |
Geplaatst: 06 Mei 2010 02:34 Onderwerp:
| |

|
D: schreef: | chimnino schreef: | Lol, jij snapt het duidelijk niet. Mononatriumglutamaat betekend niets meer dan 1 Na+ en Glu-. Science 101
Owja, en sodium is gewoon de engelse benaming voor natrium. Mag hopen dat je dat toch wel weet. |
sodium/natruim is zout ja dat snap ik ja.
En ik ZEG JUIST dat mononatriumglutamaat niks met glutamaat te maken heeft.
Dat je mn link afdoet is typisch, er valt duidelijk niet met je te discusieren.
Verder doe je maar lekker zelf waar je zin in hebt wat eten betreft maar geef mensen geen valse hoop dat het in orde is. |
Natrium is geen zout. Ik zou iig geen natrium op me bord of in me mond willen hebben. Natrium is een metaal dat niet natuurlijk op aarde voorkomt omdat het snel oxideert. Daarnaast is het zwaar reactief (noem het maar gerust explosief) met water
Natriumchloride daarentegen is keukenzout. Net als dat je geen fluor in je tandpasta zou willen hebben, is fluoride daarentegen OK.
In je post heb je het over monoglutamaat. Dat dat anders zou zijn als glutamaat. Weet je wel waar je over praat? Leg mij dan eens uit wat monoglutamaat moet voorstellen volgens jou. 1 glutamaat? Hoe ziet dat er anders uit dan als 'gewoon' glutamaat?
Ik geef mensen geen valse hoop. Jij doet alsof mensen doodgaan van chips eten. He, pssst. Drink 10 liter water binnen acht uur. Dan ga je waarschijnlijk ook dood. Alles is uiteindelijk giftig/dodelijk. Het gaat om de dagelijkse blootstelling/inname. Live with it. Maar doe niet alsof een E-hulpstof het zaad van al het kwaad is.
Laatst aangepast door chimnino op 06 Mei 2010 02:41; in totaal 3 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4 Volgende |