Auteur |
Bericht |
|
degrotevan |
Geplaatst: 24 Mei 2007 10:07 Onderwerp: PS3 DNS Probleem
| |

|
Elke keer als ik de internetbrowser open staat er:
Cannot find server or DNS error.
Bij verbinding testen staat er weer:
Het toegangspunt is niet gevonden
(8013030F)
Of
DNS fout met nog een code erachter.
iets van 83710102 ( ik weet deze code niet meer, omdat mijn PS3 al stopt bij Het toegangspunt is niet gevonden)
Verder heb ik een draadloos netwerk.
Als ik nu kijk heb ik 40% bereikbaarheid. Voordat ik niet meer op internet kon had ik een bereikbaarheid van 20% maar alles werkte toen nog perfect. Ik heb dit probleem nu al een tijdje, ongeveer sinds de firmware 1.70 update.
Ik weet echt niet wat ik moet doen Help! |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 24 Mei 2007 18:59 Onderwerp:
| |

|
trek de stekker van je modem uit.heb je mischien een beveiling? |
|
Terug naar boven |
|
|
degrotevan |
Geplaatst: 25 Mei 2007 16:09 Onderwerp:
| |

|
nee geen beveileging, ik heb ook al mijn instelling van mijn modem bekeken en de PS3 wordt gewoon geaccepteerd, dus ik denk dat het aan mijn ps3 ligt |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 25 Mei 2007 23:35 Onderwerp:
| |

|
heb je steker al uit getrokken van je modem |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 25 Mei 2007 23:49 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Was die laatste foutmelding die je noemde toevallig 80710102? Volgens de Playstation site (HIER) is dat inderdaad een DNS probleem.
Misschien kun je proberen handmatig de DNS addressen in te voeren? Vind de DNS adressen voor nederlandse aanbieders hier: http://www.megasnel.nl/?s=4&sp=51.
Als dat het probleem is snap ik alleen niet waarom je eerst wel online kon. |
|
Terug naar boven |
|
|
degrotevan |
Geplaatst: 26 Mei 2007 11:55 Onderwerp:
| |

|
zo ver was ik al gekomen, maar dan moet ik nog subnetmaskers invullen en standaardrouter. ik weet van allebei niet wat het is.
Het volgende heb ik gevonden bij de instellingen van mijn modem:
IP Addresses/Netmasks **.**.**.***/**
Op de PS3 staat bij subnetmasker 255.255.255.0 moet ik dan de laatste twee getallen van de gevonden gegevens van mij modem inplaats van de 0 invullen?
En dan weet ik nog steeds niet wat ik bij standaardrouter moet invullen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 26 Mei 2007 12:12 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
degrotevan |
Geplaatst: 26 Mei 2007 12:17 Onderwerp:
| |

|
en dan wat?
als je me niet vertellt wat er daarna gebeurd ga ik het echt niet zomaar doen! |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 26 Mei 2007 12:48 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Als je het hebt over een modem, bedoel je dan een router, waarmee je met meerdere apparaten op internet zit? In dat geval zou je het volgende kunnen proberen (ik heb geen PS3, dus kan er niet mee testen):
Laat het subnetmasker van 255.255.255.0 gewoon staan (uitleggen wat dit inhoudt voert iets te ver, maar een subnetmasker bestaat normaal gesproken altijd uit een combinatie van 255 en 0), start je pc op die op dezelfde router zit, doe start -> uitvoeren -> cmd (enter) en typ dan ipconfig (enter) in. Vul dan wat je ziet bij standaardgateway in op de PS3 bij standaardrouter.
Wat dnarbeis bedoelt is dat je kunt proberen je modem en/of router te resetten door de stekker eruit te trekken, een minuutje te wachten en hem dan weer aan te sluiten. Ik heb met een goedkope Sweex router hier inderdaad wel eens gehad dat het internet wel eens vreemd deed, dus je kunt het altijd proberen. Dit zou geen gevolgen op de instellingen moeten hebben. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 26 Mei 2007 12:54 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
dnarbeis schreef: | trek je modem uit |
Zou je aub niet meer willen reageren dnarbeis?
Je roept lukraak maar wat en daar heeft degrotevan natuurlijk niets aan. |
|
Terug naar boven |
|
|
Dnarbeis |
Geplaatst: 26 Mei 2007 14:08 Onderwerp:
| |

|
wat zeg je nou rene,iik had dat probleem ook,ik trek mijn modem uit en steek hem nar 10 sec terug in en het werkte terug.
degrotvan,als je je modem uitrekt word die reset en heb je meer kans dat die je erop geraakt,probeer maar eens |
|
Terug naar boven |
|
|
onno |
Geplaatst: 29 Mei 2007 11:29 Onderwerp:
| |

|
hey je moet ff zorgen dat je via jou computer in de router komt
vervolgens ga je na dmz (demilitarized zone) voer je eennummer in (maak niet uit welke maar onthoud hem wel) voer dit nummer ook bij de laaste nummervak van je ip adress van de ps3
als het goed is let ie dan helemaal niet meer op dns ik heb het probleem ook gehad maar bij mij is het toen wegegaan |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|