Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 25, 26, 27 Volgende
|
dantekloon |
Geplaatst: 15 Mrt 2010 18:52 Onderwerp:
| |

|
ik zit in Chapter 12
godver wat een schijt baas waar ik het tegen op moet nemen
heb al 7 keer geprobeert
moet tegenRoschhij is moeilijk zeg ik je
hij speelt ook gemeendenk je hem bijna verslagen te hebben
krijgt hij opeens al zijn HP terug ongeveer 12x 99999 HP krijgt hij ongeveer terug en gebruikt hij ook nog eens Haste//Protect//Attack up//Magic up op hem zelfeen paar hits en ik ben dood |
|
Terug naar boven |
|
|
D: |
Geplaatst: 15 Mrt 2010 19:57 Onderwerp:
| |

|
ik zit op het moment wat geld te grinden ergens, eindelijk een plek waar vechten nut heeft godskoleren zeg...
ik aas op die chips van 2500 gp. En dan koop ik biologische materialen in voor mn bonus rating en daarna dump ik alle mech loot.
Ik heb nu flamberge zwaard, kostte me 30k voor de synthesiser en nu ga ik doorgrinden tot mn hele team 2e synth wapen heeft en zo liefst mogelijk ook max lvl natuurlijk.
Dus ik blijf een dag of 2 3 gewoon lekker grinden, de rest van het spel is toch niet bijster interresant.
(chapter 9 zit ik nu ergens in een of ander ruim bij een savepoint en links van mij lopen hele zootjes soldaten en iets terug vliegen wat rocketeers en nog wat drones oid.. die plek is boeiender dan het gehele spel daarvoor) |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 15 Mrt 2010 20:57 Onderwerp:
| |

|
D: zou je al die negatieve dingen voor je houden
maakt mij niks uit of jij de game niks aan vindt
er zijn hier op Gamed te veel mensen die FFXIII spelen
moet je het niet gaan verpesten voor andere FFXIII gamers |
|
Terug naar boven |
|
|
Stefan Vogels |
Geplaatst: 15 Mrt 2010 21:04 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
dantekloon schreef: | D: zou je al die negatieve dingen voor je houden
maakt mij niks uit of jij de game niks aan vindt
er zijn hier op Gamed te veel mensen die FFXIII spelen
moet je het niet gaan verpesten voor andere FFXIII gamers |
Aangezien dit een forum is behoud iedereen het recht zich positief of negatief uit te laten over een game. Heel negatief vind ik zijn post ook niet, hij meld gewoon waar hij mee bezig is zoals ieder ander op dit moment. Het zou hypocriet zijn om alle negatieve aspecten van de game te negeren en jezelf alleen maar te focussen op het goede. Ieder geniet uiteindelijk op zijn manier van de game. |
|
Terug naar boven |
|
|
Brastin |
Geplaatst: 15 Mrt 2010 21:14 Onderwerp:
| |

|
Ben het helenmaal met je eens hoor Stefan maar.... Dit is niet zijn 1ste negatiefe post en ook niet zijn 2de,3de,4de,5de etc. Op den duur woorden mensen zoals ik en dantekloon er gewoon een keertje moe van als je begrijp wat ik bedoel.
D: Mag heus van mij negatief zijn op het spel met alle respect! Maar blijf dat wel doen tot 1 hooguit 2 posts en blijf er niet op doorgaan ook al begrijp ik jou frustratie dat jij het misschien niet leuk vind. |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 15 Mrt 2010 22:22 Onderwerp:
| |

|
dat irriteerd me gewoon
elke keer als hij wat post
staat er ook altijd iets negatiefs in zijn verhaal |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 15 Mrt 2010 22:34 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Hmm, is er dan een plek waar je eindelijk op een degelijke manier aan geld kan komen?
Dat stoorde me vooral, veel te kopen maar niets geld binnenkrijgen tenzij je dingen verkocht.
En vanaf welke chapter kan je dingen 'transformen'? Heb nu al een poosje een ster lvl blazefire sabre maar nog niet de mogelijkheid om deze te transformen.
Heb een tijdje terug de Eidolon van Vanille gehaald, wat een irritant gevecht was dat zeg! Binnenkort maar wat meer CP grinden xD |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 15 Mrt 2010 22:41 Onderwerp:
| |

|
ik heb nog nooit een Item laten transformeren
ik weet niet of je dan nog de Trophy krijgt van
collect every Weapon and Accessory
er zit ook een Glitch in de Trophy system
als je een Trophy hebt gehaald en je krijgt ook een Thema FFXIII op je hoofdmenu als je er 1tje download via de hoofdmenu moet je eerst de game af sluiten voor je weer verder gaat anders krijg je geen Trophies meer |
|
Terug naar boven |
|
|
Geplaatst: 15 Mrt 2010 23:10 Onderwerp:
| |

|
MaartenL schreef: | Hmm, is er dan een plek waar je eindelijk op een degelijke manier aan geld kan komen?
Dat stoorde me vooral, veel te kopen maar niets geld binnenkrijgen tenzij je dingen verkocht.
En vanaf welke chapter kan je dingen 'transformen'? Heb nu al een poosje een ster lvl blazefire sabre maar nog niet de mogelijkheid om deze te transformen.
Heb een tijdje terug de Eidolon van Vanille gehaald, wat een irritant gevecht was dat zeg! Binnenkort maar wat meer CP grinden xD |
Nou kijk waar ik nu zit, ik zeg niet meteen waar maar je komt er vanzelf wel achter als je kijkt naar wat voor units er lopen zoals ik beschreef in mn vorige post... daar heb je dus als rare loot een item genaamd incentive chip, die chips kun je verkopen voor 2500 gp per stuk.
Soms heb ik geluk en krijg ik er 3 (!!) tegelijk met andere woorden 7500 gp in één battle, maar normaal gesproken maar 1. En soms nieteens een maar ok.
Wat doe ik dan: ik koop 50 iron shells in (80 gp pstk) en vervolgens zoveel mogelijk jet fuel of iig iets met jet. (860 gp pstk geloof ik)
Bio materialen geven je namelijk heel snel een bonus rating.
Mech materialen mollen je bonus rating.
Dus wat je doet is 'eerst doe je 5x 5x 5x bio dan heb je 2x bonus, dan nog eens 20x bio voor de 3x bonus.
Vervolgens dump je zoveel jet materiaal in het wapen tot de max (in geval van een 1e synth wapen is dat dus precies 25 jet vanaf lvl0. )
Vervolgens koop je zo'n synthesis item van 30k en hoppa, 2e synth wapen met een maximum level van in de 60 en per default op 10.
Ik krijg onderhand alleen nog maar 5star ratings en ik stamp met gemak een zootje van 2 rocketeers en 4 robots tegen de grond nu (relatief gezien het moeilijkste gevecht van de 2 heenenweerloop grind battles)
Ik krijg ook zo nu en dan een of ander olie item van de robots wat ook redelijk gelijk staat aan de jet dus dat scheelt me later weer wat.
Crystalium grids staan onderhand voor iedereen gemaxed op lvl3.
Ik heb nu dus 2e synth wapen (beiden rond de lvl 20 onderhand) voor zowel lightning als fang en ben nu bezig om hope zijn 'protection type' wapen te synthen. Dan krijg ik protection 2 type.
Elk gevecht gaat praktisch hetzelfde, eerst mol ik direct de 2 rocketeers, dan switch ik naar healerij en ondertussen is hope in het rood (afhangend of de ai weer zo 'slim' is om hope te targetten met zn allen) wat hem in protect status zet en vervolgens is het hele gevecht met gemak ver onder de minuut af te ronden.
Mn record in die battle is op het moment 41 seconden.
De andere battle met soldaatjes is wat lastiger omdat ze je met ranged attacks constant interrupten, maar ach.. maakt ook niet uit.. mn record daarbij is ong. 1.10 seconden.
Zo, en geeneens spoilers tenzij je technische informatie vervelend vind. :p
edit: in een van de shops @ savepoint kun je overigens synthesis items kopen, zijn wel heel duur :p
wapen synth items voor 1e zijn dus al 30k :p
Oh en als je de eidolon voor vanille al hebt dan ben je al voorbij waar ik ben want die heb ik nog niet
Gewoon opletten of je vijanden tegenkomt die chips droppen, en daar gaan grinden, dan komt het wel goed. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 16 Mrt 2010 01:33 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Ja, die robot-types die de chips droppen ben ik al tegengekomen. Had de chips wel verkocht maar er absoluut niet aan gedacht om die te farmen...
Jammer want nu kom ik ze niet meer tegen... |
|
Terug naar boven |
|
|
Geplaatst: 16 Mrt 2010 03:16 Onderwerp:
| |

|
MaartenL schreef: | Ja, die robot-types die de chips droppen ben ik al tegengekomen. Had de chips wel verkocht maar er absoluut niet aan gedacht om die te farmen...
Jammer want nu kom ik ze niet meer tegen... |
Mischien kom je er nog wel weer tegen, het zijn immers altijd hetzelfde type vijanden die chips droppen. (niet de robots maar de soldaten)
Dus zolang je nog tegen soldaten moet vechten waar dan ook kun je rekenen op poen.
Ik ben nu zelf verder gegaan met het spel.
Ik heb 2e synth wapen voor zowel LT, FNG en HPE en ook een aantal accesoires geupgrade en gesynth, zo heeft lightning nu 39% physical resist door het equippen van een 100% gelevelede black belt en een lvl 17 generals belt.
FNG heeft auto-protect en een volledig gelevelde attack accesoire (naam kwijt) tot een totaal van 150 str bonus atm.
Maar goed ik heb nu zash en vanille weer als mn party, ik heb meteen zash zn magie type geweren even geleveled tot max (had nog zat geld over) maar ga ze nog niet synthen. Heb hun grids ook gemaxed, ik had 850K cp lol
Nu nog 450k over + - per persoon.
Nouja morgen maar weer even spelen, nu snap ik ook waarom jullie allemaal die bazen zo moeilijk vinden (waar ik overigens nog niet ben) als jullie nooit gesynth hebben. ;(
Eindelijk iig iets wat het waard was om te spelen, ik had gisteren echt bijna de moed opgegeven zo saai vond ik het spel worden. |
|
Terug naar boven |
|
|
Brastin |
Geplaatst: 16 Mrt 2010 12:30 Onderwerp:
| |

|
Heb me wapen ook gesynth van LT en Zash en die zijn ook overduidelijk sterker dan de rest atm maar nou zit ik nog steeds bij een baas vast waar je Fang+vanille voor moet gebruiken.... |
|
Terug naar boven |
|
|
Geplaatst: 16 Mrt 2010 13:32 Onderwerp:
| |

|
Brastin schreef: | Heb me wapen ook gesynth van LT en Zash en die zijn ook overduidelijk sterker dan de rest atm maar nou zit ik nog steeds bij een baas vast waar je Fang+vanille voor moet gebruiken.... |
Leuk weetje: sentinel abillity taunt zorgt ervoor dat stagger nog langzamer terugloopt. Zet dus FNG in sentinel en Vanille in attacker. Maak ook een FNG in attacker en Vanille in Magie, en beiden in healer als het kan, (en natuurlijk saboteur/dat andere status effect iets)
Ik weet niet wat voor baas je tegen moet maar ik denk dat dat wel effectief is.
Vergeet niet dat je ook accesoires kunt synthen om betere stats te krijgen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 16 Mrt 2010 16:52 Onderwerp:
| |

|
Beland in Chapter 11, na een totale speeltijd van bijna 24 uur. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 16 Mrt 2010 18:49 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Had een zijmissie voltooid waar ik enorm veel verkoopspullen voor kreeg en heb eindelijk genoeg geld gehad om Lightning's wapen te transfo'en naar Flamberge, die ondertussen ook weer op ster lvl is. Nu alleen nog even opzoeken welke mats ik nu nodig zal hebben en dan kan ik weer verder
Nu begint het erg lekker te gaan nu dat ik alle party members wat specifiekere rollen heb gegeven en wat interessantere paradigms heb erdoor ^^
Overigens is eindelijk dat FF-gevoel weer wat terug. Een beetje vrijheid en wat interessantere omgevingen doen wonderen. Heb er al zo'n 30+ uurtjes op zitten en zit in Chapter 11 die overigens wel aardig lang duurt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Geplaatst: 16 Mrt 2010 19:40 Onderwerp:
| |

|
MaartenL schreef: | Had een zijmissie voltooid waar ik enorm veel verkoopspullen voor kreeg en heb eindelijk genoeg geld gehad om Lightning's wapen te transfo'en naar Flamberge, die ondertussen ook weer op ster lvl is. Nu alleen nog even opzoeken welke mats ik nu nodig zal hebben en dan kan ik weer verder
Nu begint het erg lekker te gaan nu dat ik alle party members wat specifiekere rollen heb gegeven en wat interessantere paradigms heb erdoor ^^
Overigens is eindelijk dat FF-gevoel weer wat terug. Een beetje vrijheid en wat interessantere omgevingen doen wonderen. Heb er al zo'n 30+ uurtjes op zitten en zit in Chapter 11 die overigens wel aardig lang duurt. |
Trapezohedron voor 2>3 synth
Geld voor alle wapens.
Dark matter voor accesoires.
Ik heb ook wat meer plezier er in gekregen eindelijk, maar ik moet nu dus met vanille en zash en laat ik nu net een hekel aan vanille hebben. (dr gedrag vooral, het stemgeluid kan ik nu nog een beetje negeren)
2 partymembers is ook niet zo keistoer ook niet :/
Naja zal zo verder gaan. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 16 Mrt 2010 19:58 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Hmm, die items ben ik nog niet tegengekomen...
Nja, tijdens het zoeken van FAQ's en info ben ik te weten gekomen dat het misschien loont om te wachten op het 'lionheart' wapen...
Zo eens verder kijken.
Vond het ook wreed irritant met slechts 2 partymembers maar dat stopt op een gegeven moment waardoor je alle members altijd bij hebt. Veel leuker zo. |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 16 Mrt 2010 20:43 Onderwerp:
| |

|
MaartenL schreef: | Hmm, die items ben ik nog niet tegengekomen...
Nja, tijdens het zoeken van FAQ's en info ben ik te weten gekomen dat het misschien loont om te wachten op het 'lionheart' wapen...
Zo eens verder kijken.
Vond het ook wreed irritant met slechts 2 partymembers maar dat stopt op een gegeven moment waardoor je alle members altijd bij hebt. Veel leuker zo. |
Koop toch gewoon de officiële guide. Echt een prachtding! |
|
Terug naar boven |
|
|
Brastin |
Geplaatst: 16 Mrt 2010 21:04 Onderwerp:
| |

|
Hehe heb die guide ook maar open hem pas om mijn 2de playtrough ^^ |
|
Terug naar boven |
|
|
mercy0001 |
Geplaatst: 16 Mrt 2010 21:24 Onderwerp:
| |
|
MaartenL schreef: | Hope is, tegen mijn verwachtingen in, toch een goed personage. Eigenlijk zijn alle personages wel enorm goed uitgewerkt (typisch natuurlijk).
Toch... Enigzins heb ik meer zin in FFvsXIII >_< |
We hebben nog praktish niets gezien van Versus. Mensen zijn hier veel te hyped voor. We hebben nog geen gameplay of zelfs geen echte ingame cutscenes gezien. (de FFACC trailer met Stella was een target render) |
|
Terug naar boven |
|
|
Kurosaki01 |
Geplaatst: 16 Mrt 2010 21:29 Onderwerp:
| |

|
Momenteel begin chapter 9 met zo'n 17 18 uur. |
|
Terug naar boven |
|
|
Brastin |
Geplaatst: 16 Mrt 2010 22:00 Onderwerp:
| |

|
Heb het gevoel dat FFX13 versus gecancelled is helaas... maar we zullen het wel zien |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 16 Mrt 2010 22:03 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Brastin schreef: | Heb het gevoel dat FFX13 versus gecancelled is helaas... maar we zullen het wel zien | Het duurt nog even eer FF23 komt hoor. Laten we eerst maar Versus XIII en Agito XIII opwachten. Ik gok op een E3 reveal van 1 van beide zodat ze de verkopen van 13 niet hinderen. |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 16 Mrt 2010 22:03 Onderwerp:
| |

|
hehehe eindelijkRoschverslagen
ben nu in Chapter 13 en ben bij de eindbaasOrphan die is echt moeilijk maar wat klote is van alle 6 de karakters heb ik de eerste 3 standaart Roles al in Level 4 en kunnen niet verder
Role level 5 krijg je pas als je de volgende hebt gedaanuitspelen en load game doen dat duurt nog wel ff
ik weet ook de echte naam van Lightning en dat isdat zeg ik niet moet je zelf achter komen haha
maar is een mooie game |
|
Terug naar boven |
|
|
Brastin |
Geplaatst: 16 Mrt 2010 22:41 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Brastin schreef: | Heb het gevoel dat FFX13 versus gecancelled is helaas... maar we zullen het wel zien | Het duurt nog even eer FF23 komt hoor. Laten we eerst maar Versus XIII en Agito XIII opwachten. Ik gok op een E3 reveal van 1 van beide zodat ze de verkopen van 13 niet hinderen. |
Nee maar ff serious als Versus XIII niet verschijnt bij E3 dit jaar heb ik weinig hoop meer in het spel dat het door gaat. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 25, 26, 27 Volgende |