Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Geloof jij in god?
ja
23%
 23%  [ 14 ]
nee
76%
 76%  [ 46 ]
Totaal aantal stemmen : 60

Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2010 18:47    Onderwerp: Reageren met citaat

En aub, vergelijk exacte wetenschappen nu niet met humane wetenschappen. In de jaren die volgen zal nog enorme vooruitgang geboekt worden in de Natuurkunde,vooral als het gaat om het heelal.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2010 20:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Christian Vuye schreef:
En aub, vergelijk exacte wetenschappen nu niet met humane wetenschappen. In de jaren die volgen zal nog enorme vooruitgang geboekt worden in de Natuurkunde,vooral als het gaat om het heelal.

We weten nog nieteens zoveel over de diepzee en de microcosmos en men wil het heelal gaan ontdekken. :')
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2010 21:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Einstein heeft enorm veel theorieën ontwikkeld omtrent de ruimte die voor het grootste deel blijken te kloppen. Beter zelfs, er is naar mijn weten nog geen enkele fout ontdekt in Einstein's theorie.

Essentie van het verhaal is dat het verkennen van de ruimte zoveel belangrijker is dan de diepzee. En ik weet niet goed wat je wil zeggen met microkosmos.
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2010 22:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Microcosm

http://www.youtube.com/watch?v=ZTByJADSBAk&feature=PlayList&p=E33FDCE8EBE21B80&playnext=1&playnext_from=PL&index=3

Geeft een soort van voorbeeld. Gewoon kijken.

Laatst aangepast door Lawliet op 02 Mrt 2010 23:01; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2010 23:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Christian Vuye schreef:
Einstein heeft enorm veel theorieën ontwikkeld omtrent de ruimte die voor het grootste deel blijken te kloppen. Beter zelfs, er is naar mijn weten nog geen enkele fout ontdekt in Einstein's theorie.

Essentie van het verhaal is dat het verkennen van de ruimte zoveel belangrijker is dan de diepzee. En ik weet niet goed wat je wil zeggen met microkosmos.

Wij bestaan in een universele dimensie, die houd ook op in ons waarneembare universum, wat daar buiten valt kunnen wij dmv hulpmiddelen waarnemen, en dat bewijst dan ook het bestaan van andere dimensies. (ik praat geen science fiction hier ik heb het over bijvoorbeeld de dimensie van frequentie maar ook vooral de dimensie van formaat)

De waarneming van microscopisch leven is wat je een microcosmos kunt noemen, en microscopisch leven is er overal, een van de mooiste voorbeelden van microscopisch leven (intelligent) is de tardigrada oftewel het waterbeertje. Kennis van zulke dimensies doet relativeren en dat is heel erg belangrijk in wetenschap.

Je kunt heel wat van het universum leren als je van de microcosmos leert. Het leven is erg verscheiden namelijk, en toch blijft men zoeken naar wat ons heeft gemaakt, elders. Dat is een god complex; de zoektocht naar iets waar we mee kunnen communiceren, zodat we niet langer 'alleen' zijn.

Maar leven bestaat overal, zelfs in de meest ondoordringbare steen.
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2010 23:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Van mij mogen ze religies verbieden .
Terug naar boven
chimnino BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2010 23:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Science altijd >>> Religion
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 6 van 6

Ga naar: