Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
SBR BerichtGeplaatst: 26 Dec 2009 23:35    Onderwerp: Elektrische gitaar. Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Dec 2009
Berichten: 501

Ik ben van plan een elektrische gitaar te kopen. Na lang een akoestisch gespeeld te hebben ben ik een hele tijd gestopt met spelen. Ik pakte een maandje geleden mijn gitaar er weer bij en kwam erachter dat ik zo'n beetje alles kwijt ben. Ik zie er nu echt de lol weer van in en wil nu toch echt wel een elektrische. Een vriend van me heeft er net een gekocht en ik ben niet van dat ding af te krijgen al ben ik bij hem.
Ik ben echt fan van de Les Paul Gibson gitaren. Deze gaan mijn budget een beetje heel erg te boven, daarom vond ik deze Les Paul: http://www.mainmusic.nl/nl/product/19250/13/gitaar/elektrische_gitaren/lp_modellen/dimavery/lp-520_e-guitar,_whitegold.html

Voor nog geen €200 lijkt me dit een goede keuze.
Ik hoopte op wat advies van jullie of dit daadwerkelijk een goede keuze is. Ik heb geen idee of hier gitaarkenners zitten, maar ik dacht ik probeer het gewoon even.
Over de versterker moet ik nog even nadenken aangezien deze ook al snel prijzig worden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JasperCLA BerichtGeplaatst: 27 Dec 2009 00:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Dec 2007
Berichten: 5626

Ik wil er ook een, maar we hebben er niet veel ruimte voor en in huis vind m'n moeder het geen optie. Als ik zelf alleen woon is dat ook een van de eerste dingen waarvoor ik ga sparen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Roderick BerichtGeplaatst: 27 Dec 2009 12:14    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Jul 2004
Berichten: 3815

Gitaarkenner meldt zich!

Het merk van de gitaar die je daar toont komt me totaal niet bekend voor. Zou dus een enorme gok voor je zijn om die zomaar te nemen: de kwaliteit van de bouw kan heel laag zijn en ook kunnen de pickups waardeloos zijn. Als ik jou was zou ik even naar een winkel gaan (woon je in de buurt van een Feedback winkel? Dan heb je veel keuze) en op wat gitaren gaan spelen.

Waarom? Een Les Paul is idd een prachtige gitaar, maar heeft eigenschappen (vaste brug, smalle nek) die je misschien helemaal niet aanstaan. Probeer ook eens wat modellen van Fender (de strats zijn echt wondergitaren ookal zien ze er erg traditioneel uit), Squire (ondermerk van Fender dat wat goedkoper is) en Ibanez (zelf erg fan van omwille van de bizar hoge bouwkwaliteit en daarom duurzaamheid). Als je echt graag een Les Paul wil voor een mooi bedrag raad ik maar 1 merk aan: Epiphone.

Hope this helps
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
SBR BerichtGeplaatst: 27 Dec 2009 13:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Dec 2009
Berichten: 501

Roderick schreef:
Gitaarkenner meldt zich!

Het merk van de gitaar die je daar toont komt me totaal niet bekend voor. Zou dus een enorme gok voor je zijn om die zomaar te nemen: de kwaliteit van de bouw kan heel laag zijn en ook kunnen de pickups waardeloos zijn. Als ik jou was zou ik even naar een winkel gaan (woon je in de buurt van een Feedback winkel? Dan heb je veel keuze) en op wat gitaren gaan spelen.

Waarom? Een Les Paul is idd een prachtige gitaar, maar heeft eigenschappen (vaste brug, smalle nek) die je misschien helemaal niet aanstaan. Probeer ook eens wat modellen van Fender (de strats zijn echt wondergitaren ookal zien ze er erg traditioneel uit), Squire (ondermerk van Fender dat wat goedkoper is) en Ibanez (zelf erg fan van omwille van de bizar hoge bouwkwaliteit en daarom duurzaamheid). Als je echt graag een Les Paul wil voor een mooi bedrag raad ik maar 1 merk aan: Epiphone.

Hope this helps


Ik was morgen van plan bij de plaatstelijke muziekwinkel te vragen wat zij hebben. Maar inderdaad niemand kent het merk zo'n beetje. Ik had al redelijk wat van Epiphone gezien en hoorde ook dat dit een goede optie is.
Ik zou gewoon even wat gitaren in mijn handen moeten hebben om een goed besluit te kunnen nemen. Bedankt voor je advies heb er veel aan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 27 Dec 2009 13:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

http://www.musiciansbuy.com/mmMBCOM/images/schecter_TEMPESTCUST_WHT.jpg

mijne

en nee, ken het merk van die van jou ook niet
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Magnum Delta BerichtGeplaatst: 27 Dec 2009 13:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Jan 2008
Berichten: 178

Je mag zeggen wat je wil maar als je geen gitaarnoob bent zou ik toch op een wat hoger budget mikken als je geen crappy gitaar wilt. Toch tenminste 400 euries dan heb je wat dat al redelijk sterk is. Maar 200 euries? Dan zou ik ergens zoeken naar een elektrische gitaar + versterker combo. Dat kost rond de 250 euries en dan heb je waar je voor betaald hebt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Roderick BerichtGeplaatst: 27 Dec 2009 13:40    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Jul 2004
Berichten: 3815

Voor 200 euro kun je een prima instapgitaar kopen van Ibanez hoor. Je moet alleen geen gok nemen met onbekende merken.

Heb zelf ook een simpel Ibanezje. Mijn 'dure' Ibanez 7snaar heb ik een hele tijd geleden verkocht.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
SBR BerichtGeplaatst: 27 Dec 2009 13:41    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Dec 2009
Berichten: 501

Zeker mooi Uchiha_Shadow
Ik weet het Magnum Delta, maar heb niet echt mijn budget gezegt.
Ik heb nu €200 en mijn vader is bereid de helft te betalen. Nu wil ik ook nog een versterker, maar die hoeft voor mij niet boven de €100 te kopen.
Dus ik kan wel wat meer dan €300 kwijt.
Zo'n combi kan altijd, maar heb nog geen combi gevonden met een gitaar waar ik nou echt "verliefd" op ben.


Ik keek nog even op wat andere sites en dat merk is echt slecht gewoon dus die valt af.
Nou heb ik even gekeken naar Richwood en die komt er al een stuk beter uit.
Uiteraard blijft Epiphone bovenaan staan, misschien dat ik dan toch nog even moet blijven sparen of mijn ouders heel lief aankijken en een voorschot op mijn zakgeld vragen, want dan heb ik alweer bijna €300 zelf.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Roderick BerichtGeplaatst: 03 Jan 2010 17:27    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Jul 2004
Berichten: 3815

Al een keuze gemaakt?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
patatzak BerichtGeplaatst: 09 Jan 2010 21:30    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 21 Apr 2009
Berichten: 356

Ik heb zelf een Dean en een Fender

Fenders of Squiers zijn ook hele goeie gitaren voor als je begint of na een hele tijd weer wilt spelen.
Dean is echt gewoon facking metal
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
draccer BerichtGeplaatst: 09 Jan 2010 22:54    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Mei 2009
Berichten: 13

ik heb zelf een lag rs100 en een squier telecaster custom. beide heerlijke gitaren voor een redelijke prijs. als ik het me goed herrinerde kostte de lag rond de 300 euro bij peter verspuy en de squire rond de 260 euro bij feedback. beide echte aanraders om als eerste elektrische gitaar te kopen. als versterker zou ik zeggen een zoom fire 18 van feedback waar er ook effecten ingebouwd zitten wat ook weer scheelt in het kopen van effectpedalen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sayonara BerichtGeplaatst: 10 Jan 2010 00:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Aug 2009
Berichten: 531

Zelf heb ik een Mexicaanse Fender met dual humbuckers. Prijs zit tussen Squier en Amerikaanse Fender in, maar kwaliteit is zeer goed. Maar als je de Gibsonstijl beter vindt zou ik zeker voor de Epiphone gaan. Ben er van plan ook nog 1 een keer te kopen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
SBR BerichtGeplaatst: 22 Jan 2010 23:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Dec 2009
Berichten: 501

Was even een tijdje weg, maar heb deze Ibanez gekocht.
€550 inclusief versterker, kabel, plectra en snoeren.

Rechtshandig dan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
LordyLord BerichtGeplaatst: 23 Jan 2010 15:21    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Okt 2009
Berichten: 209

Lol,
Ik dacht al "wut, inverted guitar?" :')
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group