Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
prangstar BerichtGeplaatst: 09 Nov 2009 17:19    Onderwerp: CDA overweegt verbod op Modern Warfare 2 vanwege 'vliegveld- Reageren met citaat

CDA-Kamerlid Joop Atsma overweegt de minister te vragen om de game Modern Warfare 2 verbieden. Aanleiding is de omstreden 'vliegveld-scène', waarin de speler deel uitmaakt van een groep terroristen die burgers onder vuur neemt.

Modern Warfare 2Tweede Kamerlid Joop Atsma van het CDA vindt de scène 'afschuwelijk', zo zegt hij tegen Tweakers.net. "Het zou kunnen zijn dat dit aanzet tot geweld en dat is verboden", meent Atsma. Hij zegt dat er daarom alle reden is om het spel 'aan te kaarten'. "Ik ben nu in contact met het Nicam over de vraag of dit spel aanzet tot geweld", aldus Atsma. Als het Kamerlid tot de conclusie komt dat een verbod wenselijk is, gaat hij met dat doel Kamervragen stellen.

Coalitiepartner PvdA is in ieder geval geen voorstander van een verbod, zo laat Kamerlid Martijn van Dam weten. "Als je pleit voor een verbod, voer je de verkeerde discussie." Volgens Van Dam kan er beter in gesprek worden gegaan met bedrijven die games ontwikkelen, over de vraag welke maatschappelijke verantwoordelijkheid zij hebben. Wel vindt Van Dam de game 'ziekelijk'. "Ik speel zelf ook wel eens games, maar ik begrijp niet waarom een gamesmaker zoiets in een spel zou stoppen", aldus Van Dam. "Dit is het doelloos vermoorden van onschuldige burgers. Ik snap daar de lol niet van."

Joël Voordewind, Tweede Kamerlid van de ChristenUnie, noemt de vliegveld-scène 'triest' en 'zeer smakeloos'. "Het ligt een beetje in de lijn van Grand Theft Auto", zegt hij. "Waarom zou een bedrijf zo'n spel uitbrengen waarin je onschuldige burgers moet vermoorden?" Toch ziet Voordewind niets in een verbod op het spel. "Dat zal de interesse alleen maar aanwakkeren", meent hij.

"Het zal niets helpen", verwacht Voordewind. "Daarnaast is de vraag: wat ga je nog meer verbieden? Er zijn ook veel gewelddadige films." Het Kamerlid wil wel dat er toezicht wordt gehouden op de verkoop zodat dat deze niet aan mensen onder de 18 wordt verkocht, en dat er wordt gewaarschuwd voor het spel. "We zullen dat aan de minister vragen", zo zegt hij.

Overigens waarschuwt ontwikkelaar Infinity Ward zelf ook al in het spel. Spelers krijgen als ze de game voor de eerste keer starten tot twee keer toe de keuze voorgelegd om de 'zeer gewelddadige' content in de game over te slaan. Als ze er bij de start voor kiezen om de gewelddadige content te spelen, zullen ze voor de daadwerkelijke, gewraakte scène niet nogmaals worden gewaarschuwd. Eerder op maandag werd bekend dat de scène niet in de Duitse versie van MW2 zal zitten. Activision was niet bereikbaar om op de uitlatingen van de politici te reageren.

bron: tweakers.net
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
prangstar BerichtGeplaatst: 09 Nov 2009 17:21    Onderwerp: Reageren met citaat

hoe slecht het spel ook is. de tweede kamer moet niet ouwehoeren over games.

stomme lui, we zitten niet in duitsland ofzo. gewoon uit laten komen met alles erop en eraan.

zelfde gezeik als manhunt 2
Terug naar boven
Paintskillz BerichtGeplaatst: 09 Nov 2009 17:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Astma moet ze muil houden. Krijg hem morgen toch lekker binnen, niks aan te doen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Divine Rage BerichtGeplaatst: 09 Nov 2009 17:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Awww, kan de Gristen er niet tegen dat er geweld bestaat? Doet het hem denken aan de kruistochten? Of aan het huiselijke geweld vroeger?

Prutser.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 09 Nov 2009 17:47    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Trueskill schreef:
Astma moet ze muil houden. Krijg hem morgen toch lekker binnen, niks aan te doen.
Oh jawel. Ze kunnen het bezitten ervan verboden verklaren.
Terug naar boven
Divine Rage BerichtGeplaatst: 09 Nov 2009 17:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Woon toch lekker in Duitsland.
Kijk, dat is de eerste keer dat het wel echt handig is. Misschien zelfs de eerste keer dat Duitsland iets eerder goed vindt als Nederland.
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 09 Nov 2009 17:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
Trueskill schreef:

Realistisch blijven, ze kunnen niet bij elke tiener binnenvallen om die game af te pakken. Maar GTA smaakloos noemen? Je moet helemaal geen onschuldige burgers doden, dat kan alleen maar. Stelletje ...
Terug naar boven
Paintskillz BerichtGeplaatst: 09 Nov 2009 18:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
Trueskill schreef:

Politie heeft toch niks te bij mij thuis, tenzij ze Illegale-Games-Ruikende honden hebben
Terug naar boven
nightwarrior BerichtGeplaatst: 09 Nov 2009 18:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat een idioten, je HOEFT niet iemand dood te schieten, je kunt er gewoon ook doel loos bij lopen. Alleen is dat natuurlijk saai.

Gelukkig zien ze wel in dat het totaal geen zin heeft.
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 09 Nov 2009 18:47    Onderwerp: Reageren met citaat

of je nu direct burgers vermoord door de 'terrorist' uit te hangen of indirect door het land plat te leggen terwijl je zogenaamd 'de goeien' bent, niet erg veel verschil.

En daarnaast is context alles, in dit geval ligt de context in het afschilderen van de tegenpartij als 'kwaadaardig'.

Politici.. :') domme lui zijn dat.
Terug naar boven
Mafusto BerichtGeplaatst: 09 Nov 2009 18:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Divine Rage schreef:
Kijk, dat is de eerste keer dat het wel echt handig is. Misschien zelfs de eerste keer dat Duitsland iets eerder goed vindt als Nederland.

Je weet dat de scenes van de game waardoor hij verboden moet worden niet meer in de duitse versie zit
Terug naar boven
Divine Rage BerichtGeplaatst: 09 Nov 2009 19:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Mafusto schreef:
Divine Rage schreef:

Je weet dat de scenes van de game waardoor hij verboden moet worden niet meer in de duitse versie zit

Wacht, WAT?! Kijk, DAARvan ga ik bijna mensen doodschieten op scholen ofzo.
Terug naar boven
No'tje BerichtGeplaatst: 09 Nov 2009 19:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Gezer schreef:
Nederland, sigh

Tenminste hebben we hier geen datalimiet.
Terug naar boven
prangstar BerichtGeplaatst: 09 Nov 2009 19:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Van games verbieden gaan gamers juist moorden en proberen een verschil te maken. van mij mag die kerel van die uitspraak dood.

blijf van kunst af, vuile viezerikken van de staat
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 09 Nov 2009 20:09    Onderwerp: Reageren met citaat

prangstar schreef:
Van games verbieden gaan gamers juist moorden en proberen een verschil te maken. van mij mag die kerel van die uitspraak dood.
blijf van kunst af, vuile viezerikken van de staat

Jij bent een van die mensen waardoor er gedacht wordt dat games aanzetten tot geweld. Erg jammer.
Terug naar boven
prangstar BerichtGeplaatst: 09 Nov 2009 20:19    Onderwerp: Reageren met citaat

denken is precies het probleem, dat doen ze. als ze onderzoek doen weten ze dat het onzin is.

kom op als games aanzetten tot geweld en moord zou allang een groot deel van de wereldbevolking uitgemoord zijn.

die mensen die moorden zijn uit zichzelf al labiel genoeg daar dragen games nix aan toe.

plus heeft een verbod geen zin omdat het toch ergens anders gehaald word. gewoon goede controle.

strax mogen we nix meer zeggen of doen als het zo doorgaat. en dan wil ik wel eens zien wie dat allemaal leuk vinden.

ik niet in ieder geval
Terug naar boven
the_dan BerichtGeplaatst: 09 Nov 2009 20:22    Onderwerp: Reageren met citaat

ben juist blij met dit

(ps)

ik wacht al een tijdje op een spel waarin je amerikanen kan afknallen waarbij je met bijvoorbeeld de duitsers samenvecht

lekker de nazi of de jap spelen
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 09 Nov 2009 23:41    Onderwerp: Reageren met citaat

the_dan schreef:
ben juist blij met dit

(ps)

ik wacht al een tijdje op een spel waarin je amerikanen kan afknallen waarbij je met bijvoorbeeld de duitsers samenvecht

lekker de nazi of de jap spelen

ja precies, ik heb het 'de prototype amerikaanse held' spelen wel gezien. Ik wil ook eens een heel dorp platbranden en de bevolking van een brug gooien ofzo.

In amerika.
Terug naar boven
Robert BerichtGeplaatst: 09 Nov 2009 23:46    Onderwerp: Reageren met citaat

^ speel voor de grap eens prototype.
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 10 Nov 2009 01:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Robert schreef:
^ speel voor de grap eens prototype.

nee.
Terug naar boven
Stammetje91 BerichtGeplaatst: 10 Nov 2009 01:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Kom op zeg. Ik vind het ook wel een stappie verder gaan dan de meeste games, maar niet te ver. Het lijkt mij juist een hele goede sfeermaker. Het is wat cru, maar is imo wel een leuke toevoeging aan het totaalplaatje van de singleplayer ervaring.
Terug naar boven
Jonezy BerichtGeplaatst: 10 Nov 2009 07:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb dat stukje al gespeeld, tsja, hoort bij het spel dus NIET verbieden.
Terug naar boven
Hitmanhenk BerichtGeplaatst: 12 Nov 2009 19:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat ze zich maar eens bezighouden met echte problemen die er in dit land genoeg zijn in plaats van een game waarin je onschuldige mensen overhoop moet knallen wat in 1000 andere games voorkomt. Die politiek hier is net een kleuterklas
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 12 Nov 2009 19:45    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Hitmanhenk schreef:
Dat ze zich maar eens bezighouden met echte problemen die er in dit land genoeg zijn in plaats van een game waarin je onschuldige mensen overhoop moet knallen wat in 1000 andere games voorkomt. Die politiek hier is net een kleuterklas
In hoeveel games moet je onschuldige, gewonde, ongewapende mensen overhoop knallen?
Terug naar boven
MarcianoNL BerichtGeplaatst: 12 Nov 2009 19:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Je krijgt 2 of 3 waarschuwingen voordat je de missie doet. En bovendien was de scene ook weer niet zo erg. Gaf me juist het gevoel dat ik met een echte bad guy te maken had. En dat gevoel hoort een game als dit je te geven.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

Ga naar: