Auteur |
Bericht |
|
VHsBack |
Geplaatst: 16 Apr 2007 15:19 Onderwerp: Chat probleem
| |

|
Ik heb al een tijdje het probleem dat ik met iemand niet kan praten via de private chat. Als ik dan een invite zend en hij accepteerd het Dan gaat het even laden maar na 3 seconden wordt die automatisch geannuleerd.
Weet iemand wat hetr probleem is?? |
|
Terug naar boven |
|
|
ms90isr |
Geplaatst: 16 Apr 2007 17:36 Onderwerp:
| |
![]()
|
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 16 Apr 2007 19:08 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
ms90isr schreef: | geen last van |
Dit soort reacties heeft hij helemaal niets aan.
@ VHsBack: Heb je dit met één headset of met allemaal? |
|
Terug naar boven |
|
|
VHsBack |
Geplaatst: 17 Apr 2007 13:44 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 17 Apr 2007 13:50 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
VHsBack schreef: | ik heb maar een headset |
Probeer het eens met een andere headset (misschien dat je er één kan lenen van iemand), misschien dat het probleem in de headset zelf ligt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 17 Apr 2007 22:17 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Zelf heb ik geen 360, maar dit soort problemen lijken erg op netwerkproblemen die te fiksen zijn door de poorten in je router goed in te stellen (aangenomen dat je een router gebruikt om je internet te delen). 't Gaat iets te ver om de logica daarachter hier uit te leggen, maar als deze instellingen verkeerd staan kunnen sommige programma's soms niet goed met elkaar communiceren.
Om na te checken of bij jou de verbinding goed is vond ik dit, op het Xbox.com forum (hier):
Spear Tip schreef: | To check if it's you go to the systems blade on the console and run the network settings test, in that list if the NAT says open you are good to go and the problem is on their end. If it says anything else (Strict or Moderate) you need to make some changes. |
Met andere woorden, kijk even in je 360 menu bij je netwerkinstellingen en kijk naar wat hij te zeggen heeft achter NAT. Als daar iets anders staat dan 'open', ga dan naar deze site (klik), kies je router uit de lijst, kies dan 'Xbox live 360', en volg de instructies.
Als het probleem zich maar bij enkele personen met wie je wilt praten voordoet is het misschien ook handig dit te laten uitvoeren door de ander, als er aan jou kant op dit gebied geen problemen zijn.
Het kan heel best dat het probleem ergens anders ligt, maar dit lijkt me het proberen waard. |
|
Terug naar boven |
|
|
VHsBack |
Geplaatst: 22 Apr 2007 13:48 Onderwerp:
| |

|
Ik heb zoiets bij mijn modem gedaan en nu doet xbox live het veel beter. Maar die friend van me is lang niet meer online geweest dus ik weet niet of dat chatten lukt. Maar dankjewel.
Weet jij hoe je Aoe3 op je modem in stelt? Die staat niet standaart. |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 22 Apr 2007 15:22 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Wat bedoel je met 'die staat niet standaard'?
Als je wilt weten welke poorten je moet forwarden, dan verwijs ik je opnieuw door naar www.portforward.com, want daar staan ook instructies voor Age of Empires 3. Om precies te zijn zijn het de poorten 2300-2310, en ook poort 80, maar die wordt gebruikt voor normaal internetverkeer en het zal wsl niet nodig zijn die ook te forwarden. |
|
Terug naar boven |
|
|
VHsBack |
Geplaatst: 27 Apr 2007 21:26 Onderwerp:
| |

|
bij xbox live hoefde je niet van alles in te stelle nmet de poorten. stond er standaart in. maar aoe3 niet. En ik ben niet zon genie die pie uit zijn hoofd ken |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|