| Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 ... 68, 69, 70 ... 164, 165, 166 Volgende
|
| Joni Philips |
Geplaatst: 30 Jul 2009 23:17 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
| Public Enemies: De beste Dillinger film die je kunt maken, maar ik vond het verhaal niet top. Als het fictie had geweest, had ik andere beslissingen genomen. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Paintskillz |
Geplaatst: 30 Jul 2009 23:23 Onderwerp:
| |

|
| Joni Philips schreef: | | Public Enemies: De beste Dillinger film die je kunt maken, maar ik vond het verhaal niet top. Als het fictie had geweest, had ik andere beslissingen genomen. | Wat voor cijfer geef je hem? HIj werd namelijk erg afgekraakt hoorde ik. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Joni Philips |
Geplaatst: 30 Jul 2009 23:28 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
| Een 7 zou ik zeggen. Ik zou trouwens nooit filmreviews vertrouwen. De grootste filmcritici hebben al lang uit het oog verloren wat het publiek graag ziet. Ze vergeten dat zeker bij een film het genieten de eerste kernwaarde is. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Draster |
Geplaatst: 30 Jul 2009 23:35 Onderwerp:
| |

|
| Joni Philips schreef: | | Public Enemies: De beste Dillinger film die je kunt maken, maar ik vond het verhaal niet top. Als het fictie had geweest, had ik andere beslissingen genomen. |
Zelfde film gezien(wat een toeval :p), had geen voorkennis ivm John Dillinger en heb van de film genoten, enkel het einde ging een beetje traag.
Sfeer van de film was zeker goed en afgezien van het einde ging alles op een goed tempo vooruit
En ik vertrouw ook al lang geen reviews meer, tegenwoordig kraken die gewoon alles af :p |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Joni Philips |
Geplaatst: 30 Jul 2009 23:42 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
| Draster schreef: | | Joni Philips schreef: | | Public Enemies: De beste Dillinger film die je kunt maken, maar ik vond het verhaal niet top. Als het fictie had geweest, had ik andere beslissingen genomen. |
Zelfde film gezien(wat een toeval :p) | Great minds think alike |
|
| Terug naar boven |
|
|
| AmazingShikoku |
Geplaatst: 31 Jul 2009 04:11 Onderwerp:
| |

|
Pan's Labyrinth
6/10
Iets te filosofisch ingesteld naar mijn smaak. Het contrast en de tegenstellingen tussen de echte wereld en de fantasiewereld spraken mij niet zo aan. Ik zat te wachten op een goede (lees: simpele) horror/fantasy mix. Deze film had mij meer aangesproken als het real-word perspectief gewoon achterwege was gelaten en de fantasy rondom Ofelia dus verder uitgewerkt zou zijn.
Gangs of New York
8/10
Rauwe, expliciete film over bendeoorlogen in New York in de 19de eeuw in een stijl die je vaker bij kleinere onafhankelijke filmproducties tegen komt. Je moet er maar net van houden en ik zou me goed kunnen voorstellen dat de film voor sommige mensen over de top gaat en er op afknappen. Enige goede acteerprestatie die ik ken van DiCaprio naast 'Catch me if you can' en Day-Lewis speelt de antagonist 'de butcher' die maar weinig onderdoet voor fictieve sadisten als bijvoorbeeld de joker en lecter naar mijn smaak  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Cylob |
Geplaatst: 31 Jul 2009 11:06 Onderwerp:
| |

|
| Joni Philips schreef: | | Een 7 zou ik zeggen. Ik zou trouwens nooit filmreviews vertrouwen. De grootste filmcritici hebben al lang uit het oog verloren wat het publiek graag ziet. Ze vergeten dat zeker bij een film het genieten de eerste kernwaarde is. |
En daarom maakt RTL de beste tv! Omdat daar de meeste mensen naar kijken.
En Transformers was dus een goede film.
Zelfde geld voor ook games toch? Nintendo maakt de beste games, want de meeste mensen spelen die graag. Jullie reviews van games zijn dan dus ook meteen overbodig.
Ik ben blij dat er filmcritici zijn die mij waarschuwen voor commerciele bagger en me af en toe wijzen op een vergeten parel. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Joni Philips |
Geplaatst: 31 Jul 2009 11:14 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
| Cylob schreef: | | Joni Philips schreef: | | Een 7 zou ik zeggen. Ik zou trouwens nooit filmreviews vertrouwen. De grootste filmcritici hebben al lang uit het oog verloren wat het publiek graag ziet. Ze vergeten dat zeker bij een film het genieten de eerste kernwaarde is. |
En daarom maakt RTL de beste tv! Omdat daar de meeste mensen naar kijken.
En Transformers was dus een goede film.
Zelfde geld voor ook games toch? Nintendo maakt de beste games, want de meeste mensen spelen die graag. Jullie reviews van games zijn dan dus ook meteen overbodig.
Ik ben blij dat er filmcritici zijn die mij waarschuwen voor commerciele bagger en me af en toe wijzen op een vergeten parel. | Ik heb niet gezegd dat het meest populaire het beste is, ik zeg dat filmcritici vergeten zijn wat een standaardpersoon in een film zoekt. Ze concentreren op dingen die niet de focus vormen. Als ik een filmreview lees, kan het me heus niet schelen dat hij uniek is omwille van die camerahoek als de film zelf suckt. Public Enemies kreeg bijvoorbeeld lage cijfers omdat er te weinig fictie in zit van bepaalde reviewers... Het is geen fictiefilm...
Of een andere positieve review: 'Shot in high-definition digital by a filmmaker who's helping change the way movies look, it revisits with meticulous detail and convulsions of violence a short, frantic period in the life and bank-robbing times of John Dillinger.' De film is dus opgenomen in HD. Dat het einde kracht ontbreekt zoals Draster al zei, was blijkbaar minder belangrijk dan dat Mann digitale filmtechnologie gebruikt. Dat is zoals zeggen dat LingerInShadows een goede game is omdat het unieke stijl gebruikt en dan vergeten te zeggen dat er geen gameplay is.
Hun scores kloppen misschien, maar om totaal foute redenen. Ik ga veel liever af op imdb. Anders zou je moeten geloven dat Spider-Man en Memento even goede films zijn. Een commerciele film als Spider-Man is namelijk even goed als Memento volgens die critici waar jij op zou vertrouwen om de commerciele films van de goede films te onderscheiden. En dat Milk één van de beste films ooit is. Ze lijken te vergeten wat iemand in een film zoekt. In een game zoek je dat hij goed speelt, dat hij goed eruit ziet, dat hij je geld waard is en leuk om te spelen. En dat weten de reviewers nog. Ze gaan geen games bekritiseren omdat het geen kunstwerk is.
V for Vendetta is trouwens ook leuk: een echte culthit, aanvaard door het publiek als een superfilm en zeker geen commerciële crap, maar juist een uitzondering daarop. Haalt evenveel als een Transformers volgens de top filmcritici.
Laatst aangepast door Joni Philips op 31 Jul 2009 12:28; in totaal 3 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Asianator |
Geplaatst: 31 Jul 2009 11:29 Onderwerp:
| |

|
Caffeine - 3/10
Wat een zut! 'Nuff said! |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Jelle Havermans |
Geplaatst: 31 Jul 2009 11:31 Onderwerp:
| |

|
Ik ben het eens met Joni. Bij bijvoorbeeld de site rotten tomatoes lijkt het net of een film als Transformers meteen al geen schijn van kans maakt om een hoog cijfer te scoren. Een meer ´volwassen´ film, zoals bijvoorbeeld No country For Old Men, Into The Wild krijgen daar zoiezo hoger omdat het geen echte hollywood producties zijn.
Dat is natuurlijk de grootste bullshit die er bestaat. Als Transformers vermakelijk en boeiend genoeg is (voor een gemiddeld kritisch kijkend persoon) om hem tot het eind te kijken, vind ik dat ie zoiezo een voldoende waard is. Bij rotten tomatoes boren ze de hele film de grond in omdat Megan Fox er niks van bakt, en er volgens de heren slappe humor in zit. Dat is onzin. Ok, je mag je mening geven, daarvoor ben je reviewer, maar het is onredelijk om iets te slopen omdat het niet jouw smaak is. Bovendien kun je een film niet fataal afrekenen of factoren die een gemiddelde kijker niet eens zou opmerken. Dat zou hetzelfde zijn als dat een fanatieke Wii-gamer Gears of War 2 een 3,0 zou geven omdat het te gewelddadig is...
OT:
Prom Night (2008) 5.7/10
Cliche verhaaltje over stel vrienden wat naar 'Prom Night' gaat om daar een moordlustige geile leraar tegen te komen die net uit de bak onstnapt is en het op het mooie meisje van de groep voorzien heeft.
De film start slap en saai, waarna die in het laaste half uurtje nog even spannend en best leuk weet te worden. Helaas konden cliche's, te domme acties van de personages en ongeloofwaardigheden niet vermeden worden. Ook waren de moorden een beetje braaf, je zag bijna niks en als je naar een horrorslasher zoekt is deze dus totaal niet aan te raden. Een Pluspuntje is wel Brittany Snow die met haar mooie gezichtje de film wat opfleurt.
The House Of Wax (2005) 7.2/10
Voor mij een best geslaagde remake van het origineel, maar een hoop minpuntjes kende de film helaas wel. Zo waren er een hoop niet-kloppende of ronduit overbodige scenes aanwezig, iets wat ik persoonlijk best jammer vind.
Ik vond de acteurs wisselend, maar de meeste waren ronduit matig. (Paris Hilton... ) De moorden waren daarentegen wel weer erg grof en vermakelijk, en het samenhangende geheel in de film was best goed uitgewerkt. Verder complimenten voor sommige special-effects.
Eden Lake 9.0/10
Als een stel leuk denkt te gaan camperen in Eden Lake, worden ze al gauw lastig gevallen door kwajongens. Het loopt al gauw van kwaad tot erger, en na enige tijd loopt de situatie dusdanig uit de hand tot een bloedig kat en muis-spel in de bossen rond eden lake.
Een van de beste horrorfilms die ik ooit heb gezien. Wat een geniale, rauwe sfeer, top-locatie en briljante acteurs. Wat ik nog wel moet vermelden is de gore; die is zo griezelig realistisch dat ik er serieus misselijk van werd. Ik heb de film zelfs gepauzeerd bij een scene.
Maar als je geen zwakke maag hebt, verzeker ik je een topfilm die je nog wel ff bijblijft. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Cylob |
Geplaatst: 31 Jul 2009 12:47 Onderwerp:
| |

|
| Joni Philips schreef: | Anders zou je moeten geloven dat Spider-Man en Memento even goede films zijn.
[...]
V for Vendetta is trouwens ook leuk: een echte culthit, aanvaard door het publiek als een superfilm en zeker geen commerciële crap, maar juist een uitzondering daarop. Haalt evenveel als een Transformers volgens de top filmcritici. |
Jah je moet wel de juiste recencenten weten te vinden.
Iemand die Spider-Man en Memento even goed vind is natuurlijk geen betrouwbare recencent. Spider-Man was ok, maar Memento is een klassieker.
Ik combineer juist het liefste: IMDB checken / reviews van commerciele sites / reviews van filmkenners om te bepalen of ik een film wil zien.
Ik vermijd trailers en reviews zelfs helemaal als ik zeker weet dat ik een film wil zien. Doe ik achteraf wel. Teveel spoilers. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Joni Philips |
Geplaatst: 31 Jul 2009 13:00 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
| Ik heb bij de algemene 'Top Critics' scores van Rotten Tomatoes gekeken, welke de scores van alle filmcritici in Amerika verzamelt. Dus ik heb geen specifieke critici vergeleken. Maar uiteindelijk zegt dat meer. Nu kun je moeilijk zeggen dat het ligt aan de criticus. Je mag trouwens geen reviewers zeggen tegen filmcritici. Die kijken neer op de reviews die bijvoorbeeld de game-industrie gebruikt. En met dat IMDB checken geef ik je gelijk. Voor een film is dat het intelligentste dat je kan doen. Dat zijn scores op basis van hoe goed de film was als ervaring. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Aaruman |
Geplaatst: 31 Jul 2009 13:05 Onderwerp:
| |

|
Cloverfield
In Februari vorig jaar, in de bios gezien. En vond het toen al een super vette film. Nu weer na een uur zoeken in 't winkel centrum, heb ik hem dan gevonden en gister gelijk gekeken. En ik vind het nogsteeds een super spannende film
Ook nog Rocky part. 1 gekocht. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| MaartenL |
Geplaatst: 31 Jul 2009 13:39 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Equilibrium voor de 4de keer, blijft een goede film
Twilight: leuke film maar ik had wat meer verwacht.
James Bond: Qantum of Solace: Goede actie-film, mindere bond-film.
Madagascar 2: Was best wel goed lachen ^^ |
|
| Terug naar boven |
|
|
| chimnino |
Geplaatst: 31 Jul 2009 14:01 Onderwerp:
| |

|
| Joni Philips schreef: | | welke de scores van alle filmcritici in Amerika verzamelt. |
Nuff said  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Joni Philips |
Geplaatst: 31 Jul 2009 14:02 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
| chimnino schreef: | | Joni Philips schreef: | | welke de scores van alle filmcritici in Amerika verzamelt. |
Nuff said  | Het gaat hier dan over mensen als Roger Ebert. In Europa heb je geen mensen die op hetzelfde niveau staan qua naam en grandeur. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Rene Groen |
Geplaatst: 01 Aug 2009 09:56 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
G-Force
Nog best geinig, viel me alles mee!
7.5 / 10 |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Jelle Havermans |
Geplaatst: 01 Aug 2009 10:15 Onderwerp:
| |

|
Old School 5.2/10
Het was niet slecht, het was niet goed...maar toch neigde het meer naar slecht dan goed. Op 1 grap na heb ik nooit echt hardop moeten lachen, en de acteurs hadden echt totaal geen chemie. Het verhaaltje, als je dat al zo mag noemen, werd overhaast verteld. Mwah.. met vrienden in de buurt nog wel te versmaden...
Wat trouwens wel grappig was, is dat deze film wel héel erg op American Pie: Beta House lijkt.. Waarschijnlijk heeft de regisseur van Beta House een hoop 'inspiratie' opgedaan bij deze film..
Halloween (Rob Zombie 2007) 6.0/10
De film begint ijzersterk, (waarin uit wordt gelegd hoe Michael zo'n zieke gemaskerde moordenaar is geworden) maar als Michael eenmaal volwassen is en uit de gevangenis ontsnapt takelt de film ineens in rap tempo af. De laatste drie kwartier zijn ronduit slecht te noemen en het einde verneukt was om m'n haren uit m'n kop te trekken. Zonde zonde zonde! Als de film nou de hele tijd door het start-niveau (van het eerste uur) bleef behouden, was dit zeker een goede film geweest. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Paintskillz |
Geplaatst: 01 Aug 2009 10:44 Onderwerp:
| |

|
Jij hebt geloof ik wel veel liefde voor horror films he?  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Jelle Havermans |
Geplaatst: 01 Aug 2009 10:48 Onderwerp:
| |

|
Ik hou nog bijna meer van horrorfilms dan van m'n eigen moeder  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| D: |
Geplaatst: 01 Aug 2009 13:41 Onderwerp:
| |

|
Red cliff (2008)
Heb em maar gedownload aangezien die film in geen velden of wegen te kopen is, ik koop em toch wel op dvd wanneer ie in de winkel ligt hier.
9/10 briljante film, had een 10 gekregen als het einde niet zo afgezaagd was en totaal niet klopte met de roman. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| groente12 |
Geplaatst: 01 Aug 2009 15:19 Onderwerp:
| |
![]()
|
Dragons forever
Leuke actie film met Sammo hung en Jackie Chan leuke duo zijn ze bij elkaar ik heb me echt kapot gelachen om deze film.
8/10
What's Eating Gilbert Grape
Een boeiende drama film met Jhonny Depp en Leonardo Di Caprio toen hij nog 16 ofzo was, prachtig grfilmd drama met echte goede ras acteurs.
8.8/10 |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Joni Philips |
Geplaatst: 01 Aug 2009 15:33 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
| groente12 schreef: | What's Eating Gilbert Grape
Een boeiende drama film met Jhonny Depp en Leonardo Di Caprio toen hij nog 16 ofzo was, prachtig grfilmd drama met echte goede ras acteurs.
8.8/10 | Idd, echte topcast in die film ondanks het feit dat zowel Depp als DiCaprio toen nog maar rookies waren. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Paintskillz |
Geplaatst: 01 Aug 2009 15:38 Onderwerp:
| |

|
| Jelle Havermans schreef: | Ik hou nog bijna meer van horrorfilms dan van m'n eigen moeder  | Meh, ik moet er niet veel van hebben. Maar sommige zijn wel "leuk". |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Draster |
Geplaatst: 01 Aug 2009 18:30 Onderwerp:
| |

|
| IV Trueskill VI schreef: | | Jelle Havermans schreef: | Ik hou nog bijna meer van horrorfilms dan van m'n eigen moeder  | Meh, ik moet er niet veel van hebben. Maar sommige zijn wel "leuk". |
Vind persoonlijk degene waar mensen door iets opgejaagd worden leuk. Aliens, Predator, etc.
Laatst gezien:
Shangai Knights
Leuke film, typische Jackie Chan komedie |
|
| Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 ... 68, 69, 70 ... 164, 165, 166 Volgende |