Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 20 Jul 2009 20:23    Onderwerp: Ryanair boeking Reageren met citaat

Beste Gamed lezers,

Ik wil vanavond nog mijn boeking van Brussel Charleroi naar Ancona (Italië) afronden maar zit met 1 klein probleem. Het beleid van Ryanair ivm met minderjarigen is zeer verwarrend ( http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=chd&quest=uam ). Ik ben 15 en mag dus niet alleen reizen, maar mijn broer is 17 en zou me ,volgens mijn ma en mijn vader, kunnen begeleiden. Maar het is iig zeer verwarrend en we willen geen boeking van €200 maken als ik uiteindelijk niet mee mag gaan. Kan iemand hier meer duidelijkheid over scheppen ? Heeft iemand hier ervaring mee ?

Alvast Bedankt !
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Bats BerichtGeplaatst: 20 Jul 2009 20:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Passagiers van 14 of 15 die zonder begeleiding reizen, moeten bij het inchecken een geldig reisdocument overleggen. De ouder of voogd is verplicht om op de luchthaven te blijven totdat de vlucht is vertrokken.

Volgens mij is dat je antwoord.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 20 Jul 2009 20:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Bats schreef:
Citaat:
Passagiers van 14 of 15 die zonder begeleiding reizen, moeten bij het inchecken een geldig reisdocument overleggen. De ouder of voogd is verplicht om op de luchthaven te blijven totdat de vlucht is vertrokken.

Volgens mij is dat je antwoord.

Neen, want ik reis ná 20 mei 2009 en vóór 1 oktober 2009.
Terug naar boven
Bats BerichtGeplaatst: 20 Jul 2009 20:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mij heb je dan verplicht een volwassen begeleider nodig en dan ben ik bang dat je broer niet volstaat, ik neem aan dat zij onder een volwassen begeleider iemand van 18 jaar of ouder verstaan...
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 20 Jul 2009 20:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Bats schreef:
Volgens mij heb je dan verplicht een volwassen begeleider nodig en dan ben ik bang dat je broer niet volstaat, ik neem aan dat zij onder een volwassen begeleider iemand van 18 jaar of ouder verstaan...

Dat is juist zeer verwarrend omdat er daarboven staat dat Ryanair iemand boven de 16 als meerderjarig ziet
Terug naar boven
Bats BerichtGeplaatst: 20 Jul 2009 20:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Dan zou het toch goed moeten zijn...

Ik zou anders even contact op nemen met Ryanair.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 20 Jul 2009 20:47    Onderwerp: Reageren met citaat

We hebben al gebeld maar het kantoor is gesloten
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 20 Jul 2009 21:01    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Als je voor 20 mei geboekt hebt, moeten je ouders gewoon bij je op de luchthaven blijven tot je vertrek. Maar in dit geval nergens voor nodig. Aangezien je met je broer reist, moet je gewoon samen gereserveerd hebben en samen reizen. Als ik de regels goed begrijp.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 20 Jul 2009 21:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik wil vanavond reserveren, dus zou ik het doen ? Anders kan ik problemen krijgen met het hotel......
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 20 Jul 2009 21:05    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Als je vanavond boekt, dan moet je samen met je broer reizen, maar mag het voor de rest geen probleem geven.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 20 Jul 2009 21:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik reis sowieso met mijn broer Maar ik vind dat het toch wel zeer onduidelijk genoteerd staat
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 20 Jul 2009 21:18    Onderwerp: Reageren met citaat

We hebben uiteindelijk besloten om te wachten tot morgenvroeg zodat we kunnen bellen naar de klantenservice. Hopelijk gaat de vlucht niet duurder worden
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 21 Jul 2009 00:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb iemand van een Travel forum gecontacteerd, hij gaat woensdag als 16 jarige ook naar Italië via Ryanair en Charleroi en neemt z'n broertje ook mee. Hij had contact opgenomen met Ryanair en wat blijkt: HEt is geen enkel probleem !!!!

EDIT: Zelfs een medewerker van Ryanair heeft het bevestigd
Terug naar boven
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 21 Jul 2009 01:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou, dan heel veel plezier op vakantie
Terug naar boven
Bats BerichtGeplaatst: 21 Jul 2009 01:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Veel plezier ja.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 21 Jul 2009 14:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt !
Terug naar boven
dannyveno BerichtGeplaatst: 21 Jul 2009 14:56    Onderwerp: Reageren met citaat

have fun!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: