Auteur |
Bericht |
|
BeWario |
Geplaatst: 23 Jun 2009 18:11 Onderwerp: Hulp voor profielwerkstuk
| |

|
Nu we al bijna aan het eind van het jaar zijn gekomen, is er voor onze 6e-klassers uitleg gegeven over het profielwerkstuk in klas 6. nou willen ik en een vriend van mij iets doen in de richting van natuurkunde of scheikunde, en we hebben allebei contacten bij de TU/e, dus daar zouden we mogelijk ook nog kunnen gaan werken.
Heeft iemand ideen? we hadden zelf ook nog een aantal ideen:
- een stikstoflaser bouwen
- iets met supergeleiding
- een nieuwe vorm van energietransport door middel van grafeen
- brandstofcellen (hebben we al alle proeven van gedaan op de TU/e, dus dat willen we houden als terugvalmethode)
We zijn allebei zeer gemotiveerde leerlingen, die dan ook graag een origineel idee willen hebben (vooral om mee te dingen naar al die vette geldprijzen die er voor profielwerkstukken zijn ) |
|
Terug naar boven |
|
|
dannyveno |
Geplaatst: 23 Jun 2009 18:20 Onderwerp:
| |

|
ehm, drank voor 15 jarigen, rijbewijs voor 15 jarigen, Real-life Halo. |
|
Terug naar boven |
|
|
Stefan Vogels |
Geplaatst: 23 Jun 2009 18:59 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Hehe, ik heb hetzelfde op dit moment, ik en een klasgenoot zaten te denken aan een vorm van een 'Walk-in Fridge', in ieder geval iets met robotica, lijkt me echt ongelooflijk gaaf om een robot in elkaar te fabriceren En de basis is nog niet zo moeilijk ook met druksensoren, LED's en dergelijke  |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 23 Jun 2009 19:10 Onderwerp:
| |

|
Ik kan voor je wel iets doen, enkel zal je daar wel een dagje of 2 voor moeten wachten  |
|
Terug naar boven |
|
|
Paintskillz |
Geplaatst: 23 Jun 2009 21:38 Onderwerp:
| |

|
Stefan van B schreef: | Hehe, ik heb hetzelfde op dit moment, ik en een klasgenoot zaten te denken aan een vorm van een 'Walk-in Fridge', in ieder geval iets met robotica, lijkt me echt ongelooflijk gaaf om een robot in elkaar te fabriceren En de basis is nog niet zo moeilijk ook met druksensoren, LED's en dergelijke  |
Ik vind die reclame al geweldig, dus als je zoiets heb gemaakt maak er alsjeblieft een filmpje van xD. |
|
Terug naar boven |
|
|
The Source |
Geplaatst: 30 Jun 2009 12:47 Onderwerp:
| |

|
Perpetuum mobile kan je proberen. Eenmaal als je dat maakt en je werkt het goed uit ben je miljardair waarschijnlijk.  |
|
Terug naar boven |
|
|
BeWario |
Geplaatst: 30 Jun 2009 16:54 Onderwerp:
| |

|
we zijn nu nog aan het twijfelen tussen de onderwerpen "halfgeleiders en supergeleiders" en "grafeen", maar in ieder geval bedankt voor de ideen (waarom kan ik geen puntjes op de e meer zetten?) |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|